Până acum rar a fost nevoie de garanție pentru tot ceea ce am cumpărat. Nu știu dacă am eu noroc de produse sau pur și simplu karma lucrează. Deh, credeți că mă așteptam să rezolv eu cu aparatul foto direct în… China(Hong Kong)?
Țin minte că aveam mouși care se stricau și, în garanție, se rezolvau cât ai clipi. În principiu, de la Emag și Altex au fost cele mai frecvente cumpărături.
La Altex, însă, nu-mi amintesc să fi dus ceva în garanție. Dacă la comenzi și retururi e greu de comunicat cu ei, îmi imaginez că e și mai rău la garanții. Dar repet, nu am avut nevoie.
La Emag mereu am rezolvat simplu. Am primit ieri un comentariu la un articol foarte vechi cu PC Garage. Să ajungi la DNA cu reclamațiile, uh!
Pe Reddit mi-a sărit o discuție în ochi referitoare la resigilate. Eu le vânez și n-am o problemă să aleg resigilate, mai ales când vine vorba de magazine mari.
Știam că produsele resigilate au regim de produs nou: adică ai garanție, ai tot ce îți trebuie.
Dar e un pic ciudat și… într-un fel dau dreptate magazinului. Dacă tu cumperi un resigilat, se strică… ar trebui să primești tot produs resigilat, nu? De ce ai vrea să primești unul nou?!
dam167 a zis
Și eu dau dreptate magazinului, că doar ar vinde orice produs returnat ca pe unul nou, dacă se poate chiar la același preț. Resigilat ar trebui să însemne că a fost scos din ambalaj și eventual încercat, nu folosit o lună și apoi returnat. Iar reducerea de 10% e fix degeaba pentru un produs care a fost totuși folosit. Un monitor care are „zgârieturi fine și urme de utilizare” e resigilat?
Dacă se strică aș vrea să primesc unul nou, da, pentru că și ăla pe care l-am cumpărat era cam… ca nou, nu? Iar cele resigilate nu sunt toate la fel, unele au urme mai mari de uzură, altele mai mici, practic alegi un produs. Poate cel pe care îl primesc la schimbul celui stricat arată mai prost decât ăla pe care îl înlocuiesc.
Uneori personalul care preia produsele returnate nu e atent și consideră produse cu defect ca fiind resigilate – de exemplu o tastatură cu 2-3 taste nefuncționale. Hai să mai și take an L din când în când, că n-o fi foc.
Marius Cucu a zis
Am auzit de tot felul de cazuri, unii chiar au returnat și alte produse.
Cât despre resigilate, hmm, dacă ai produse resigilate puține… ce faci?!
dam167 a zis
Dacă sunt produse puține, pierderea e mai mică, dar nu prea vor fi puține pentru că suntem încurajați să cumpărăm cât mai mult.
Marius Cucu a zis
Meh, în afară de Emag și Altex eu nu prea văd resigilate. Ori fac mizerii și le bagă la grămadă și ți le vând ca noi, ori nu prea le pun la revânzare.
dam167 a zis
AVStore, F64, și nu doar echipament audio sau strict foto, ci și electronice de larg consum, dar reducerea e mică. Altex probabil vând ca resigilate și TV-urile care stau în magazin 1-2 ani cu 10-20% reducere – unii dau până doare.
Marius Cucu a zis
La AVStore nu prea dau, chiar dacă-s faini. F64 cred că le bagă și pe rent.
În magazine Altex are reduceri OK la ultimele produse de pe raft. Daaaaaaaar trebuie să te fâțâi, să urmărești. Am ceva mai bun de făcut cu timpul meu.
Laurentiu C. a zis
Da, am avut probleme de la Altex cu o mașină de spălat noua.N-au vrut să scoată mașina din ambalaj, spunandu-mi de returnare dar când am desfacut-o, usa era ruptă și în spate zgâriată, cu un singur șurub fixata tabla. Celelalte lipsa! La magazin a trebuit sa aduc poze cu mașina și nr. Coletului că altfel n-au vrut să primeasca refuzul.Cand au adus a doua mașina de spălat, au specificat că este buna și din stocul de mașini f.bune și au desfacut-o din ambalaj in fata mea. S-a întâmplat în ianuarie 2023.
Marius Cucu a zis
Da, toată treaba serviciile la Altex fix așa cum le povestești tu sunt. Am avut tone de experiențe urâte cu ei de-a lungul timpului. Păcat, au prețuri bune de multe ori. Dar poate că asta e marja, poate că aici sunt problemele.
Doc a zis
La Altex nu am avut nici o problemă cu garanția unui telefon,nu mai pornea,l-am predat vineri într-un magazin fizic ( era aproape de mine) primit joi, înlocuit placa de bază.Sper că nu e o excepție.
motanes a zis
Am pățit eu la Altex. Am cumpărat un TV nou pentru tata. Îl despachetez la ei, ca să fac proba. (Noroc că m-am dus să-l ridic din magazin)
Era plin de praf și avea lipit cu ADEZIV pe ecran eticheta cu clasa de consum. Avea și zgârieturi pe spate. Era în mod evident un televizor care a stat expus în magazin, apoi a fost băgat ca nou în cutie. Mi-au zis că ei nu fac așa ceva și mi-au dat altul…
Ei nu fac, dar TV-ul era în cutie, ca nou. Dacă venea tata, om bătrân, pleca cu el acasă, că e bun și merge.
Grig a zis
Legea spune că înlocuirea produsului defectat în timpul garanției trebuie să se facă cu un produs care are performanțe similare sau superioare cu cel înlocuit, daci e normal să-ți fie înlocuit cu unul nou, cu unul resigilat dar cu performanțe superioare sau să ți se dea banii înapoi.
Nimeni nu cred că scad prețul resigilatelor sub prețul de achiziție …
Eu am avut doar două probleme de genul acesta:
– o tabletă resigilată de la eMag care a luat foc la prima încărcare. Culmea este că au reparat-o destul de repede și am folosit-o câțiva ani cu plasticul topit pe spate.
– un telefon luat de la nou Philips luat de la Digi s-a blocat după un an (nu puteam nici să-l închid sau să-i dau restart), cei de la service au zis că nu se complică (mi-au dat bilețel la mână că nu poate fi reparat) iar în magazinul Digi am primit un model superior de telefon cu încă 36 luni garanție …