În toată nebunia cu reclamele de pe internet nu aveam cum să nu descopăr că există alternativă la comenzile din România. Am găsit recent un magazin online, este vorba despre Temu. Nu face parte din lista magazinelor de încredere din România. Am deschis site-ul, m-am uitat după datele de contact, după lucrurile de identificare românești și oricât aș fi vrut eu nu le-am găsit.
Site-ul este chinezesc fără doar și poate și încearcă să ajungă cu produsele în casele noastre. Să facă bani de pe urma noastră, doar nu credeți că cineva face opere de binefacere?! Este și o campanie agresivă de promovare a lor pe rețele în momentul ăsta. Pe de altă parte, există și multe țepe privind Temu. Pur și simplu, unii se dau drept ei și fură datele bancare. Mare grijă, folosiți doar site-urile oficiale.
Toate detaliile privind site-ul și accesul la aplicație le aveți urmărind link-ul acesta. Aveți și un bonus de vouchere dacă instalați aplicația de pe link-ul meu.
Păreri despre cumpărăturile de pe Temu
Sunt curios de experiențe, unii spun că au venit produsele, alții nu. Eu îi văd un fel de Shein. O colecție de produse chinezești, online. Repet pentru neinițiați: fiind din afara Uniunii Europene nu există un organ al statului care să ne protejeze. Nu există un ANPC sau ECC(site de protecție a consumatorului european) care să ne reprezinte. Sunteți pe cont propriu dacă veți comanda ceva de la ei și sunt probleme. Dar dacă nu sunt probleme cu siguranță nu îi veți vedea lăudați în secțiunea de comentarii, în general recenziile negative sunt lăsate de către nemulțumiți. Poate să încercați să plătiți cu PayPal și să încercați un refund dacă produsele nu sunt cum v-ați așteptat.
Apropo, sunt multe comentarii la articol, au fost multe discuții bune anterior, dar paginația blogului este mai ciudată, deh… nu este un forum propriu zis. Vă invit să parcurgeți aici primele discuții. Sigur aveți acolo și răspunsuri utile, dacă nu, încercăm să le rezolvăm pe cât posibil și pe cele noi. La fel, vă îndemn să comentați, să lăsați recenzii pentru că ajută să descoperim dacă sunt probleme.
Oricum, repet, nu sunt din România, nu așteptați ca ei să aibă aceleași servicii ca cele locale. E imposibil!
Temu livrează în România?
Da, așa cum scrie în aplicație, aceștia livrează inclusiv cu ajutorul serviciilor de curierat rapid. Eu am primit foarte multe colete cu DPD, probabil că diferă de la oraș la oraș.
- Citește și: De ce nu ar trebui să comanzi de pe Fruugo.ro
- Citește și: Cum te protejezi de țepele de pe site-urile din China?
- Citește și: Experiențe cu Temu #2
Produse returnate la Temu
Sunt un pic cam noi pe piață ca să îmi dau seama de experiența pe termen lung cu ei. Ar fi bine să comentați dacă aveți noutăți cu procedura lor. Din ce văd, momentan, returul este gratuit, dar va veni vremea în care se va taxa lucrul acesta. E clar că este marketing făcut ca oamenii să se obișnuiască să comande de acolo. Pe termen lung treaba cu returul gratuit nu stă în picioare, nu vor putea rezista în piață. Nu ar trebui să ne mințim cu asta.
Cum urmărim coletele de la Temu?
- Citește și: Comenzi aliexpress. Ce trebuie să știi înainte de prima achiziție
- Citește și: Păreri și comenzi de pe Banggood.com
Depinde foarte mult cu ce ajung coletele în țară. Deja mai toate serviciile de curierat de la noi au început să aibă și prezență internațională. Astfel, va trebui să căutați pe site-urile de tracking din exterior, inclusiv la ale Fan Curier sau Cargus. Nu va funcționa site-ul intern decât dacă se alocă un AWB local. Cel mai bine ar fi să verificați pe Fan Curier Internațional, de exemplu.
Aplicația Temu
Este utilă și nu prea. Am văzut că sunt tot soiul de tombole acolo, oamenii efectiv sunt bombardați de oferte, iar dacă ai ceva în coș și nu ești decis să cumperi o să ai notificări la tot pasul. De 5-6 ori pe zi. E deranjant. Eu unul am scos-o pentru că era enervantă. Cumpărați ce aveți nevoie și dezactivați-o. Tombolele acelea mi se par trase de păr. Oricum, sunt convins că pe termen lung n-o să mai fie foarte multe tombole, nu este sustenabil ca magazin să aibă așa ceva. Clar vor să te „prindă”.
Care e experiența voastră?
Din China, dar au depozite multe în Europa. Se pare că vin din Ungaria sau chiar Bulgaria, așa că nu ar trebui să fie alte taxe de plată.
Între timp, am făcut rost de un cod de reducere. Este vorba despre acp280702 și aveți 30% reducere. Anunțați-mă dacă este funcțional în secțiunea de comentarii.
Nu. Nu se poate. Opțiunea de a plăti la livrare este strict în cultura românească. Nu veți comanda de pe Amazon sau de oriunde din China cu plata la livrare. Ori la comandă, în avans, ori nu mai comandați de la acel magazin. E simplu.
Rudolf Stroe a zis
Okay,au un marketing grozav si agresiv, trimit zeci de oferte,iti ofera discounturi,gratuitati,nu te ,,lasa” pana nu mai comanzi ceva..acum depinde de fiecare,cum se adapteaza la aceasta piata!
Steliana Tamasi a zis
Pe data de 19 03 2024 am făcut o comandă de 276,51 lei și altă comandă pe data de 2103 2024 în valoare de 102,89 Astăzi am primit trei produse De ce nu am primit comanda completă?
Mio a zis
Deoarece prima comanda era trimisa deja la data când ați făcut-o pe a doua. O sa mai primiți și următoarea comanda .Va puteți urmări comenzile pe site-ul lor.stadiul lor în fiecare moment
ANIN ANTOANETA a zis
Am făcut o comanda în data de 19.03 și o alta în data de 20.03.
Nici pana astăzi 01.04. Nu am primit niciun colet. Am început sa îmi pierd orice speranța că le voi mai primi.
Ce ma sfătuiți sa fac în cazul în care nu voi primi produsele nici în următoarea săptămâna?
Poate ma puteți ajuta cu o sugestie.
Mulțumesc mult anticipat.
Marius Cucu a zis
E devreme să vă faceți griji. Abia în 2 săptămâni să vă gândiți la probleme. Totul rezolvați în aplicație, oricum.
Adrian T. a zis
Cred ca trebuie sa mai așteptați, din experienta mea, nu vin in 10 zile. Dar puteti intra pe aplicatia temu, comenzile mele, apoi selectat expediat si puteti vedea unde e c-da dvs. De regula sta multe zile pentru vama si sa fie preluata de curier. Daca termenul limita de livrare este depasit, veti primi o suma sub forma de vaucher. La mine au venit toate comenzile la termen, mai putin una la care am primit un voucher, dar care a venit in cele din urma, vina fiind de la curierul roman, dar nu conteaza, vaucherul va fi platit de temu.
ANIN ANTOANETA a zis
Mulțumesc din suflet pentru precizările dvs. Foarte utile. Am întrat în aplicație și m-am lămurit. Termenul de livrare estimat nu este depășit. Asa ca am decis sa am încredere și răbdare. Mulțumesc mult încă o data pentru sfaturile deosebit de utile.
laszlo horvath a zis
am facut o camanda pe 24 ianuarie si anca nu am primit nimic nu mai am increder pe temu
Marius Cucu a zis
În aplicație ce zice?
Robert Mocanu a zis
Am făcut o comanda pe 10 martie, încă nu a ajuns deși termenul era 25 martie. Am primit un voucher de 25 lei, însă în termenii lor de livrare spune că dacă nu ajunge in 30 zile poți alege sa-ti retrimita coletul. Am discutat cu ei pe chat și nu vor să retrimită, probabil pt că am comandat produse mai scumpe cu discount mare și acum nu vor să își asume pierderea. Aveti grijă cu ei și cu produsele mai scumpe de pe site care au reducere mare. Nu ii recomand.
Marius Cucu a zis
Eu n-aș fi atât de sigur că sunt promoții atât de mari. Mie mi se par reducerile fake și, în principiu, cam ăla e prețul de listă cu care se cam joacă ei.
Nu au dat banii înapoi pe produs?
Robert Mocanu a zis
Pana la urma, dupa ce am stat cu ei vreo 2 ore pe chat, mi-au returnat contravaloarea produsului + 100 lei ca si credit despagubire.
Adrian T. a zis
Eu am un voucher de 100+ lei. Cred ca Temu folosește prețuri personalizate, functie de client. Dar ii prinzi pina in 30 zile si ceri reajustare de pret. Iti livreaza diferenta de pret, daca acesta a scazut, sub forma unui voucher la urmatoarea comanda. E un marketing ingenios, nu toata lumea urmăreste comanda si cere reajustare de pret.
Lore a zis
Cum poti cere o ajustare de pret la comanda?
Marius Cucu a zis
Trebuie să vă apară în cont, în apropierea livrării sau după, un buton de ajustare de preț, în dreptul comenzii.
Gheorghe a zis
Am făcut o comanda ….am calculat prețul produselor iar totalul nu corespunde ….este o diferența considerabilă… Mai este cineva care apatit -o?
Iurciuc Ioana a zis
Am făcut comanda pe 25.03.2024 și astăzi 12.04.2024 încă nu am primit comanda, dar ați avut grija sa îmi rețineți banii din cont. Pe când
Voi primi comanda?
Marius Cucu a zis
Ați formulat un pic cam prost întrebarea. Verificați-vă contul de client sau aplicația. Noi nu vindem nimic, doar discutăm despre produsele de la Temu.
Constantin a zis
Multumim pentru precizari ! Pentru mine sunt clare si utile !
Constantin
Vasile a zis
Cred ca e cel mai de cacat site, ma bombardeaza cu oferte de nu mai pot scapa de ei.
Marius Cucu a zis
Păi de ce nu dezactivezi notificările?
Niculae Ustenia a zis
Am o comanda din 26.03, nu a ajuns, am primit voucher 25 lei, dacă intru în aplicație de pe 6 apr nu mai este nici o actualizare. Cum iau legătura cu ei?
Marius Cucu a zis
Folosiți chat-ul lor și se va rezolva. Aveți și pe PC, dar și în aplicație pe telefon.
Nikido a zis
Mesaj de pe aplicatia TEMU „Nu au existat actualizări de urmărire timp de 5 zile. Lucrăm cu livratorul pentru a obține mai multe detalii.”, comanda trebuia sa ajunga termenul limita 16.04.2024, nu s-a mai actualizat nimic pe aplicatie de la vama 12.04.2024 …
Marius Cucu a zis
Probabil s-a pierdut coletul. Dacă nu se schimbă nimic, o să vă recuperați banii.
Nikido a zis
revin cu info peste cateva zile, poate totusi apare …
Marius Cucu a zis
De obicei, au fost cooperanți. Cel puțin, în cazul meu.
Robert Mocanu a zis
La mine azi a ajuns o comanda data cu termen 25 martie. Intre timp mi-am recuperat si banii pe toate produsele + am primit si o despagubire sub forma de voucher de la ei de 100 lei. Deci, mai asteptati si eventual luati legatura cu ei sa va despagubeasca sau retrimita produsele
Nikido a zis
Da, intr-adevar, s-a pierdut coletul, am vorbit cu TEMU, le-am spus ca nu vreau rambursare ci credit, am recomandat produsele din nou, am platit cu creditul de la ei (primit in 3 minute). Acum sper ca sa am mai mult noroc, sa nu se mai piarda. Totul a durat cel mult 5 min. Neasteptat de repede. o sa mai dureze inca 10 zile (sper) decat sa imi ramburseze banii care oricum erau putini 🙂
Mircea a zis
Am incercat sa cumpar un rucsac de la TEMU cu plata prin Pay Pal dar nu am reusit.Le displace plata prin PAy Pal ca nu primesc banii decat dupa efectuarea livrarii (la receptia marfii)!?
Marius Cucu a zis
Eu plătesc exclusiv cu PayPal. Banii îi primesc instant, iar returule la fel.
Mihaela Avram a zis
Bună ziua.
Am comandat pe data de 7.04.2024,termen livrare în aplicație 23.04.2024.Vama pe 17.04.2024, și de atunci nicio actualizare. Credeți că mai există șanse să ajungă pachetul? Are trecut curierat cu DPD.Unde găsesc în aplicație chat-ul,că mă tot uit și nu văd decât șabloanele lor de răspunsuri acolo în colț la asistență. Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Eu folosesc PC ul pentru suport tehnic, dar îl aveți și pe telefon. Nu știu să vă ghidez. Din ce am observat, DPD se mișcă cel mai prost. Sunt șanse să ajungă coletul și de mâine ar trebui sa aveți și 5 euro în cont.
mirela sauca a zis
Am comandat de la ei niște tricouri, am primit coletul dar aș dori să le schimb cu numere mai mici, nu știți dacă e posibil și cum ar trebui să procedez? Vă mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Aveți în aplicație date pentru retur.
liliana a zis
Buna, ziua, cum ati procedat pentru retur, tot incerc si nu reusesc deloc. Am primit biletul de retur, dar de aici m am blocat.
Marius Cucu a zis
Trebuie căutat un DHL Parcel în zona dvs. La noi în Ploiești la DHL era anunțul ăsta. Așa că poate ar fi bine să întrebați și la Cargus.