Din nou. Ba chiar am un articol cu trenurile din Italia. Încă mai am o broșură de la un muzeu al trenurilor din zona Puglia despre care ziceam că o să fac un articol. N-am făcut niciodată. În fine.
Acum am avut cazare în Veneția Mestre adică eram la o stație de 11 minute de Veneția. Asta a însemnat că… am stat destul în gară. Și am observat chestii.
Trenurile întârzie și în Italia
În 4 zile de stat în gările lor s-au adunat întârzieri destule față de ceea ce aveam pe site. Dar erai anunțat pe tabelă, erai anunțat sonor că se întârzie. S-a mai întâmplat să fie haos să se schimbe și „binario”. Dar s-a întâmplat ca un tren de mare viteză să fi întârziat 10 minute, iar el și cel regional să vină la interval de 1 minut.
Au digitalizare pentru identificarea vagonului
Am auzit o chinezoaică de faptul că își căuta locul și vagonul. Știind că trenul întârzie a zis că se duce fix unde trebuie ca să câștige timp.
Băi oameni, au un panou digital în care îți estimează că în zona aia va opri trenul și vagonul 8 va fi acolo. Nu s-a respectat la centimetru, dar era acolo. Să zicem că s-a oprit „la vagonul 8 și un pic”. Dar e clar că aveau panouri digitale cu asta, iar cineva le schimba. Că poate nu au „numerotarea de la locomotivă”, nu?
Trenurile regionale circulă cu 160 km/h
Bine, cu viteză de „până la”. La noi, am prins 120km/h spre Ploiești. Mi s-a părut tare. Am zis wow, uite că se poate și la noi. Doar că în Italia să dai 1.45 euro și să mergi cu viteza asta… ei bine… ce să mai zici?
Trenurile rapide au business class
Clasa a 2 a la trenurile rapide are confort, de asta au inventat și clasa I. Ei bine, oamenii ăștia au și business class. Cine știe ce thailandeză le face masaj pe acolo pentru că… eu n-am călătorit. Maxim am fost cu cele rapide, la nevoie, dar clasa a 2 a. Mă gândesc că au bar și ceva confort în plus.
Respect pentru persoanele cu handicap
Mi-a fost rușine să pozez treaba asta, dar la noi este o aventură să mergi cu o persoană cu handicap cu trenul. Oricum, era aglomerat și n-aș fi reușit o poză OK. Plus că n-am vrut să las loc de vreo interpretare. E o aventură să completezi cererea aia că ai nevoie să mergi cu trenul. Ca să înțelegeți, un om dizabilități la noi are nevoie să anunțe că o să fie în trenul X cu ceva timp înainte. Probabil că și acolo e procedura asta, însă eu am văzut 2 persoane care asistau pe cineva în scaun cu rotile. Probabil unul e însoțitorul, iar unul extern, ce este diferit de controlor.
La cum e infrastructura gândită la ei, cred că s-ar descurca și singur. Fără ajutor de la însoțitor. Însă, totul părea atât de relaxant și normal să fie un om în scaun cu rotile coborând dintr-un tren.
Trenurile regionale sunt full pe timpul verii
Dap, e o legătură între investiții în trenuri, în Italia. În zonele turistice e groasă și să nu credeți că sunt rare. Efectiv, sunt trenuri din 10 în 10 minute și sunt full. Nu ai loc rezervate pe cele de distanță scurtă și pur și simplu te bați pentru loc. Nu știu dacă infrastructura lor permite mai mult, dar cert este că n-am prins niciodată atât de multă lume în iunie.
Și ați zice că: wow, ce bine este! Discutam cu o italiancă într-o engleză de baltă și era frustrată de 2 lucruri: digitalizare, că ce se întâmplă dacă pică tehnologia și de faptul că trenurile nu merg seara, că ar trebui să meargă toată noaptea.
De aici înțeleg că peste tot e la fel, fiecare are problemele lui locale. Noi doar vrem să avem WC-ul în casă, ei trenuri cu 160 km/h pe toată noaptea. Pe de altă parte, înțeleg că viața începe la 22:00 la ei, când e răcoare.
PS vedeți că plătiți 5 euro în plus dacă luați bilete direct din tren. La noi, e 5 lei „taxa”. Vedeți și că nu se pot lua online decât cu 5 minute înainte de a pleca trenul. Puteți fi români și să luați de la „stația următoare”, tot online.
Ah, vedeți că trebuie să faceți check in exact ca la avion. Bine, e un singur tap pe telefon. Rapid.
Maran a zis
Mda, ar mai fi ca intrarea pe la anumite chestii turistice este cu reducere dacă prezinti beletul de tren. Am pațât când am fost la Grotte di Castellana cu Ferrovie del Sud Est.. cred că am plătit bilete de intrare cu vreo 9 euro mai puțin pt că le-am aratat biletele de tren.
Marius Cucu a zis
Da? Uite că p-asta n-am știut-o.
Iolanda a zis
Dacă ai bilet la companie privată, da, poți avea și reduceri diverse.
Perfu a zis
Pe magistrala Bucuresti – Ploiesti intre Peris si Ploiesti un tren privat cu care am mers acum cateva zile a atins viteza de 137 de km
Marius Cucu a zis
Fain.
George a zis
In vara trecută am mers de la Bari la Roma cu Frecciarosa, clasa 1.
În prețul biletului ai o gustare. Te servește ca în avion.
A înregistrat întârziere și a încercat să recupereze, mergand cu aproape 200 km/h! Nu a recuperat toată întârzierea și am primit 9.5 euro la destinație.
ionică a zis
Reclamă mascată la o pocnitoare de ceas 😀
Marius Cucu a zis
E poza de anul trecut, anul ăsta am avut Nothing. O mizerie. Dorm o oră și el monitorizează 8 ore.
Mălin a zis
Ai omis cel mai important aspect. Și anume dacă sunt pe curent sau pe motorină, dacă sunt pe curent atunci dacă vine curentul din surse regenerabile sau nu. Că altfel induci în eroare feminiștii care vor să călătorească în Italia