La un moment dat, citeam o postare a cuiva, cred că avea ceva legătură cu eMAG și râdeam un pic, crezând că e reclamă mascată.
Pe scurt, zicea că s-a obișnuit cu eMAG că îi dă, că îi face. Cam așa suna textul acela.
Eh, după ce mi-a picat un hard disk și-am zis că e cazul să intru și eu în lumea bună și să iau modele adevărate, am început să comand de la magazine care nu îmi bubuie bugetul. Nu mă bazez pe garanție, ci să ajungă funcțional. Și-am plecat de la 1200 de lei pe tot sistemul până am zis că dau banii ăștia pe unul singur că oricum 4k e aici și voi avea nevoie de stocare și un backup e bun oricând.
Revenind la magazine și experiența.
Eu nu sunt fanul comenzilor telefonice, dar când ai nevoie de niște produse întrebi înainte, mai ales dacă ai deja 2-3 comenzi anulate pe același produs.
Comandă de la Vexio
Omul confirmă comanda, spune că se livrează în 2-3 zile lucrătoare, asta la telefon. Le știam procedura, deh. Eu mă răzgândesc și zic, ok dacă sunt 3 zile, hai să nu iau RED-uri și să iau harduri server. Renunț la comanda plătită în avans, a 2 a zi primesc mesaj că s-a anulat comanda și că primesc banii înapoi. ~600 de lei plătiți, bani returnați instant de la Payu.
Comandă de la ForIT
Aceleași hard disk-uri le aveam și la ForIT, dar la ei spunea livrare în 7 zile. La ei am comandat și atât. Am avut buton de anulare în platforma lor, dar nu știu nimic de banii dați, dacă se întorc. Sunt vechi în branșă, m-aș mira să fie vreo problemă.
Dar n-am interacționat deloc cu vreun operator. ~600 de lei plătiți și nerecuperați încă. Cât am zis eu că e totul automatizat la ei, mi-au cerut IBAN-ul și probabil că mai am un pic de așteptat. La ceilalți nu am făcut asta, dar țin minte că am mai returnat ceva de la Vexio, la un moment dat și la fel, IBAN-ul „la control”.
Comandă de la Cel.ro
Mda, aveau cel mai ieftin cică modelul de 6TB. Mă sună un operator și îmi zice. Vă livrăm produsele acum, ne confirmați adresa?
Păi e cea pe care am actualizat-o în platformă.
Ok, v-o livrăm.
Fiind vorba de cel.ro aleg ramburs înainte. Never say never! Îi zic doamnei operator. Doamnă, dar vreau să vă plătesc online, se poate așa? Nu se poate decât dacă vă fac ordin de plată. Nu, nu ordin de plată și transfer, cu procesator de plăți, cu d-astea, clasic. Nu, anulați și faceți altă comandă!
Sun la ei pentru o nelămurire: robotul: avem program 8:00-18:00 pentru comenzi telefonice și se închide robotul. Mă uit la ceas: 9:26.
Fac comandă nouă, mă preia alt operator, dar pe mail cum că n-au produsele în stoc, cele pe care voiau să mi le trimită cu 2 ore înainte. Apoi văd că dispare și produsul din stoc.
Partea mișto este că într-un interval de 19 minute s-au făcut 30 de comenzi la cel. Sau 30 de încercări. Nu mă așteptam să fie atât de bine, la modul cel mai serios.
Banii au fost returnați în jur de 3 zile, după ce mi-am dat seama că au buton de anulare în platformă.(dădusem și mail la vânzări)
Comandă de la Dwyn
Și pe ăștia îi știu din afiliere, sunt mari, au prețuri mari, dar ce mai contează, vrei produsul ăla. Comand seara, dau pe fast și selectez Ploieștiori în loc de Ploiești. Unii cer în formular să ai toate datele perfecte, inclusiv codul poștal. Eh, probabil că ar fi dat eroare de la codul poștal, dwyn nu cere nimic și am dat o gherlă.
Seara dau mail, nu se întâmplă nimic. Sun dimineață la ei, în timpul programului, să îmi modifice locația. La telefon robotul bagă sec, CallCenter-ul e ocupat, pa.
La vreo oră, aproape de 10 intră un chat pe care pot să rezolv problema și îmi spune că se livrează la o zi distanță.
Au fost singurii care au avut preț ok pentru produsul meu.
Comandă de la Evomag
Am nevoie de minim 2 bucăți de la același produs pentru care mi-am bătut capul mai sus. Absolut toți aveau stoc limitat și, probabil, Evomag nu face excepție. L-am comandat la ~1100 de lei, acum este 1200 de lei.
Ca toți ceilalți au în TOS că produsul se livrează în maxim 14 zile și contract la distanță. Sunt tare curios dacă va ajunge, dacă va fi anulat produsul sau nu.
Nu știu dacă se pregătesc de Black Friday, nu știu dacă e cursul euro de vină, oricum pe la noi era cel mai preț, chiar și față de amazon sau alții.
Acum, după ce am comandat, a sărit prețul cu 100 de lei. Sunt curios ce se va întâmpla.
Ideea este că, dacă vei comanda online și ai probleme cu produsul sau ești nehotărât, așteaptă-te la 14 zile de bani blocați. Și problema cred că este de la procesatorii de plăți. Circuitul banilor este ăsta: Cucu -> procesator de plăți -> magazin, iar dacă plăteam cash -> Cucu -> cont colector curier -> magazin.
E concurență și între procesatori, pe lângă taxe și comisioane, banii eliberați spre magazine contează foarte mult. Nu toți au cashflow disponibil.
Costin a zis
La cel.ro e haos total, sunt varza. Mai acu’ 10 ani erau printre cei mai buni, n-am idee de ce au decazut in asemenea hal. Si se mai afla si la capatul lumii fata de mine. Personal prefer ridicarea marfii de la sediile magazinelor deoarece preturile transportului au devenit de-a dreptul sarite.
Inafara de gigantul eMag, Vexio, ForIT si Evomag mi se par cei mai ok, probabil si pentru ca sunt pozitionati in vecinatatea mea iar lenea creste direct proportional cu virsta. 😀
Marius Cucu a zis
Culmea, am comandat al 2 lea HDD de la evomag, mi-au dat 14 zile termen, mi-a preluat operatorul joi comanda, de atunci tot aștept. Între timp, prețul s-a ridicat cu 100 de lei, sunt curios să văd dacă anulează sau mă pun să plătesc diferența.
Mark a zis
Am comandat de la ei de mai multe ori si nu am platit nici o diferenta atunci cand pretul a sarit. Deci? stai linistit.
Marius Cucu a zis
Comanda pare a fi în așteptare, mi-au alocat operator și atât. Legal au voie să ceară diferența. 🙂
Adrian Bolocan a zis
Tare indecis de fel ești și tu.
Marius Cucu a zis
Bătrânețea.
Iulian a zis
Din câte știu la cel.ro e mai scump. Însă au produse de calitate, cu garanție pe doi ani, în marea lor majoritate. Din păcate prețul e prea mare.
Marius Cucu a zis
Culmea, au fost cei mai ieftini, chiar și mai puțin decât celelalte magazine mai puțin cunoscute, dar nu au mai avut pe stoc, probabil era preț vechi, neactualizat. Nu știu cu cine importă Seagate, probabil tot NOD.
Petre a zis
Daaa, cel.ro chiar sunt renumiti pentru garantii 🙂 🙂 🙂
Marius Cucu a zis
alexje a zis
Eu comand online si platesc prin transfer sau orice alta metoda online, intr-un interval de 14 zile, orice produs vreau de pe bol.com. Asta-i valabil pe foarte multe site-uri.
Cris, la fel, comanda haine de pe zalando de orice valoare doreste, probeaza si returneaza ce nu-i place. Orice modalitate de plata posibila, exceptand cash, dar alege mereu plata la 2 saptamani dupa ce se decide ce sa pastreze.
Eu plateam mereu via Paypal sau Visa, ca daca se intapla ceva, primeam rapid retur la bani. Dar de curand am inceput sa platesc la 14 zile, ca mi se pare si mai fain. Oricum, fac plata seara imediat dupa ce primesc produsul si e ce trebuie.
Marius Cucu a zis
Eh, nu comparăm Belgia cu România. Mai avem până acolo.