În rândurile următoare vreau să vorbim despre produsele returnate la eMAG. Să adunăm cât mai multe experiențe și să strângem cât mai multe păreri.
- Asigurați-vă că aveți ambalajul produselor
- Faceți cerere de retur
- Veți primi un mesaj de confirmare pe mail
- Dacă cererea se aprobă, un curier o să vă contacteze
- După analiza produsului veți fi contactați pentru înlocuire/înapoierea banilor
Am primit carcasa de gaming de care ziceam AICI. Curierul a adus-o, pe colet scria 4 KG, nu așa cum scrie în specificații, dar probabil ei au pus cu componentele gata montate.
Am stat mai bine de 3 zile ca sa aleg o carcasa buna pentru calculator. Am urmărit englezi pe Youtube care făceau unboxing, germani, dar și japonezi de la care nu înțelegeam o iota. Pana la urma m-am oprit la Thermaltake A41.
In calcul am luat cam toate carcasele de la eMAG intre 450 si 600 lei. Si așa mi se pare destul de mult, dar investesc acum și o țin… pana dispare calculatorul PC(oare va dispărea?).
Chiar am făcut si un articol în care să vă cer păreri, dar… o sa țin minte si o sa-l fac înainte sa dau comanda, nu după. In articol, un coleg mi-a recomand o carcasa care îmi plăcea, dar eram in dubii. Înainte sa vina comanda, mă răzgândisem 70% in privința ei.
Curierul a venit exact cand plecam eu la munca, n-am apucat s-o testez, a rămas pe ziua următoare.
Design-ul era acceptabil, dar nici nu mă dădea pe spate. Mi-a plăcut ventilatorul, mi-au plăcut filtrele de praf, luminițele, dar comparând ce aveam cu Thermaltake A41 parca nu, nu meritau banii dați. Știam ca am 30 de zile in care pot returna produsul așa ca m-am jucat puțin cu ea si apoi am returnat-o.
Care este politica de returnare produse la eMAG?
Din cate am citit pe site, trebuie sa completezi un formular de la ei, chiar au si un calculator in cazul in care dorești sa returnezi produsul prin curier rapid. Atenție curierul pe care îl alegeți pentru ca ei lucrează doar cu câteva firme.
Dar pentru ca era weekend si știam cum este treaba, iar showroom-ul din Ploiești era deschis, am ales sa mă duc la ei cu produsul. Pur si simplu l-am pus pe masa si m-a întrebat amical: „de ce il aduc înapoi”. Tot amical i-am pus ca vreau sa iau altceva mai bun si cam atât.
M-au pus sa semnez câteva hârtii ca sa anuleze factura, un storno, iar apoi am comandat ce am dorit. Pentru ca nu aveau in showroom produsul si ca, pe site apărea: „in stoc furnizor”, m-au trimis acasă si mă vor suna ei pentru produs.
Știți că există o lege care vă avantajează și nu vă obligă să păstrați ambalajul. Eu unul prefer să le păstrez un pic(ambalajul și restul), 30 de zile ca să pot returna produsul dacă mă răzgândesc.
Cu alte cuvinte, aveți grijă de ambalaj dacă doriți să returnați produsul.
Dacă te duci direct la showroom și ceri banii, ar trebui sa primești banii înapoi direct, asta dacă nu dorești sa cumperi altceva. Totul decurge simplu si profesionist. Se pare că, în curând, vor să simplifice procedura pentru returnare, să poți primi banii în câteva zile.
Daca alegi sa predai la curier durează pana la 30 de zile returul banilor. Experiența mea cu un alt produs, tot la showroom a fost de 2 zile după ce am dat retur pentru o tableta.
Produse returnate în showroom
Dacă vorbim despre electrocasnice mari, acestea nu pot fi returnate în showroom. Va trebui să chemați curierul. E și logic, ar fi cam greu să duceți un frigider în showroom.
Produse returnate la parteneri
Atenție! eMAG are și un MarketPlace(mai multe magazine mici, sub aceeași copertină). Produsele pe care le-ați achiziționat de acolo nu pot fi returnate decât făcând cerere online și așteptând curierul.
Eu evit să cumpăr de la acele magazine tocmai pentru că politica diferă de la fiecare magazin în parte.
- Citește și Păreri și experiențe despre livrarea la EasyBox
- Citește și Cât timp rămân coletele în Easybox?
Produse returnate la Easybox
De Black Friday au fost peste 50% comenzi făcute la Easybox. Emag a făcut treabă foarte bună cu aceste cutiuțe, chiar dacă și Evomag și alții livrează și ei acolo.
Se pot returna foarte simplu și produsele la Easybox, procedura este simplă și o găsiți în meniul Contul Meu, submeniul Retur și Service. Va trebui să alegeți o cutiuță apropiată de voi și apoi trebuie să selectați modalitatea de plată. Nu trebuie să scrieți nimic pe colet, o să aibă curierul AWB-ul și îl lipește pe pachet. Simplu!
Dacă aveți cont Genius banii ar trebui să se întoarcă instant la voi, mai ales pe zona de fashion.
Cred că eMAG se descurcă cel mai repede cu returul de bani. Ei și-au luat o marjă de 14 zile de la primirea și verificarea coletului, dar în practică am observat că banii ajung mult mai repede. La retururile de la cutiuțe undeva la câteva ore, dacă aveți Genius.
Da, poți să faci acest lucru. Totul este să verifici că produsul nu este voluminos și nu este mai greu de 20 de kg.
Madalin a zis
eMag returnează și costul transportului in cazul unui produs returnat?
Marius Cucu a zis
Evident ca nu. Sunt servicii separate, niciun magazin nu ar trebui sa faca asta.
Cosmin a zis
Cucule nu ar fi bine sa te informezi si dupa sa scrii/raspunzi? Emag returneaza si costul transportului, mai exact returneaza TOATĂ suma pe o plateste clientul! Atat pentru cumparaturile de la Emag ( nu parteneri) cat si Fashion Days ,banii sunt returnati in general in maxim 30 minute, NU 30 zile , daca plata s-a facut cu cardul !!!
Marius Cucu a zis
În 30 de minute dacă te duci în showroom și ți-l inspectează pe loc. Prin curier procedura e mai lungă.
Andrei a zis
are defectiuni laptop-ul cum il pot duce sa il returnez sa mi-l schimbe. l-am adus de 2 ori si la si reparat cum fac ? si costa 17.000 de lei si apar lagg-ul din jocuri si imi apare si blue screen =)))) as vrea sa dau dublu la pret ca sa-mi cumpar o unitate deci se poate returna un laptop pentru a primi dublu la pret 23.000 lei sau nu.
Marius Cucu a zis
Ce probleme are laptopul? Sau doar că nu poți rula anumite aplicații?
Mihai a zis
Am returnat un colet la emag si am optat pentru a primi un voucher. in cat timp credeti as intra in posesia lui.
ps: au trecut 2 zile si nimic
Marius Cucu a zis
Ar fi trebuit să te contacteze deja 🙂
Luisa a zis
Ati primit voucher.ul?
marian a zis
Buna ziua! Am comandat 4 jante de pe emag(vandute de emag) plătite inainte si mi-au sosit astazi. Jantele erau zgâriate una era si îndoita.Cei de la curier au apucat sa faca confirmarea de primire înainte sa observ defectele. Le-am dat înapoi pe loc celor de la fan curier ca sa le dea retur, dar nu au avut sa imi dea niciun proces verbal de predare sau altceva. Cum procedez sa ma asigur ca imi returnează banii cei de la emag sau macar sa imi trimită altele.
Marius Cucu a zis
Ai reușit să faci niște poze/ filmare ceva?!
Ai contactat eMAG?
marian a zis
Am reușit sa vorbesc cu cei de la emag, au zis ca in momentul cand le vor ajunge coletele inapoi vor returna banii fara probleme. Trebuie sa rezolv cu firma de curierat. Mulțumesc!
Bumbaru gina a zis
Am cumparat un tv Philips de la emag pe 16 oct 2020 l am returnat pe 22oct ptr nu l puteam configura( nu primea comenzi de pe telecomanda).Nici pana azi nu am primit banii inapoi desi au trecut peste 30 zile ..am tot sunat la ei si mi ziceau tot felulde baliverne…ba ca mi au trimis banii su banca e de vina…ultima data mi au zis ca avea ecranul spart…este imposibil…l am ambat asa cum l am primit…in cutia originala…am primit ast noapte un mesaj caj ca tv nu indeplineste conditiile de retur…fara alte explicatii…cand am sunat la ei ,cei dela call center m au intrebat daca nu l am primit inapoi…cum sa l primesc inapoi?Avea doar telecomanda defecta si ei mi l trit cu ecranul spart…nu stiu cum da procedez…da ti mi un sfat…cum pot eu sa le demonstrez ca de la mine a plecat ok…i as da in judecata dar se merita oare…tv costa 1900 lei…pentru mine inseamna multi bani…
Marius Cucu a zis
Reclamație la ANPC cu toate dovezile pe care le aveți.
Blidaru a zis
Am cumparat un laptop hp on-line fără windows 10.Cand am instalat windows 10 pe el și a trebuit să instalez alte drivere si softuri ca sa poata sa functioneze s-a blocat de câteva ori su a trebuit să-l returnez sa-mi dea banii înapoi dar aruncasem cutia.
Care vor fi consecintele?
Marius Cucu a zis
In principiu, se oprește o diferență de până la maxim 10 la sută pentru ambalaj, dar depinde… A plecat laptopul la eMag? Poate se rezolva fara retur…
Blidaru a zis
Nu au venit sa-l ridice încă.
Marius Cucu a zis
Păi unde te încurci, ce probleme ai? Poate reușim să îi dăm de cap 🙂
Blidaru a zis
Nu stiam ce pretentii vor avea daca nu am cutia pentru ca oricum va trebui sa caut alt laptop.
Ar fi trebuit sa cumpar un produs care sa mearga bine la aceste standarde.
Marius Cucu a zis
Păi eu am povestit ce scrie în lege. Nu am returnat niciodată la eMAG produsul fără ambalajul original. Nu îmi dau seama despre ce standarde vorbim, dar este posibil să se poată rezolva, dacă e strict problemă software și sunt alte probleme. Despre ce model e vorba?!
Blidaru a zis
HP
Bianca a zis
Ieri mi-a ajuns o comanda un mini cuptor, l-am desfacut era mai mini decat părea anyway. Am dat retur si am primit un email in care scria sa ambalez la loc si sa astept curierul,cam in cate zile vine normal după un retur? Banii vor intra pe card? Pentru că mi-au cerut IBAN
Marius Cucu a zis
Depinde de disponibilitatea curierului de pe zona ta. Da, banii vor intra pe care după ce vor verifica produsul de eventuale daune.
elena frăsinescu a zis
am cumpărat o canapea extensibilă și nu corespunde cerințelor mele, doresc să o restitui, cum procedez și în cât timp pot recupera prețul
Marius Cucu a zis
Faceți o cerere de retur pe site.
Dumitru irina a zis
Bună dimineața am returnat un colet pe data de 5 si am optat pentru vaucer mi sa spus că primesc un mesaj cu codul de vaucer dar nu am primit nimic ce pot face?
Marius Cucu a zis
Încercați să-i contactați telefonic.
Alexandru a zis
salut. n-ai idee cat dureaza pana verifica emagu un colet ajuns la ei de 2 zile deja? ma gandesc ca sint mai aglomerati acum, dar ma ingrijorez putin ca maine ar fi ultima zi limita pt retur, desi nu cred ca ar avea ceva daca deja coletul e la ei de pe data de 12…
Marius Cucu a zis
Nu contează asta. Dacă l-ai trimis deja este in termen. Dacă nu sunt alte probleme ar trebui sa se rezolve în câteva zile.
Alexandru a zis
ok. eu as suna la ei ca vad ca nu mi l-au luat pana acum nici sa se uite la el macar; nu am de ce sa ma tem ca are ceva produsul, pt ca e impecabil, doar ca am mai facut ceva retururi la ei si ma gandesc sa nu mi-l refuze cumva din cauza asta… ce parere ai?
Marius Cucu a zis
Poți suna, dar nu cred că vor fi probleme, mai ales dacă e produsul ok.
Alexandru a zis
msi de raspunsuri Marius; am sunat la ei dar asa cum ma gandeam, imi zice de faza cu 14 zile…normal. Sper acum sa nu lase pana in a 10 zi sau ultima sa verifice :))
Marius Cucu a zis
Da, dar dacă zici că e ca nou n-ar trebui să ai nicio problemă 🙂 Răbdare multă!
Ana Ioana a zis
Buna, am primit o comanda, iar produsul era defect. Am sunat, iar firma a spus ca va veni un curier. Problema este ca eu am produsul și cutia sa, însă ambalajul in care a venit, cel cu factura pe el, nu îl mai am. Din greșeala tatăl meu l.a aruncat. Dacă nu mai am ambalajul, având factura pe el, ce se va întâmpla? Cutia produsului este exact cum a venit.
Marius Cucu a zis
Nu e nicio problemă. Încearcă să ambalezi cu altceva, cât sa asiguri transportul in parametri ok. Factura e și online.
Ana Ioana a zis
Ar mai fi necesar sa scot factura pe care o am online? Sau produsul poate fi returnat fără aceasta?
Adică factura nu este obligatorie sa fie atașata pe colet?
Marius Cucu a zis
Eu n-am atașat niciodată factura.
Andrei a zis
Ieri mi-a venit un laptop și mi-am instalat Windows 10 pe el, iar după câteva minute se bloca complet și trebuia să-l reporesc, și după facem la fel odată la 25-30 de minute, să-l returnez și sa iau altul sau ce pot face altceva?
Marius Cucu a zis
Despre ce model vorbim? Are hdd sau ssd?
Andrei a zis
Laptop HP 15z-db100 cu procesor AMD Ryzen™ 7 3700U pana la 4.00 GHz, 15.6″, Full HD, 8GB, 1TB HDD, DVD-RW Radeon™ Vega 10, Free DOS, Black
Marius Cucu a zis
L-am identificat. Are HDD de 5400 rpm. Este foarte slab, el cauzează timpii mare de așteptare. Ori îi adaugi un SSD, ori îi dai retur.
Andrei a zis
Iar în legătură cu problema mea, nu pot face nimic, fără să-i pun SSD?
Marius Cucu a zis
Windows-ul nu mai este optimizat de mult pentru HDD-uri, așa că, din ce îmi povestești este vorba despre bugul de indexare al fișierelor și îți ține HDD-ul și CPU-ul în 100%. Poți să oprești indexarea pentru partiții și să faci update la Windows. Altceva nu prea poți să faci.
ostradutasimpla a zis
Salut, se poate returna si fara factura? (In cazul in care produsul a fost livrat stricat…like serios emag,suntem pe 30..am dat comanda pe 25,tocmai de sarbatori..)
Marius Cucu a zis
Păi factura nu o ai în contul de client? 🙂
Ionela a zis
Buna ziua am comandat o masina de spalat de la emag arctic A+++ si mi-a adus arctic clasa C a doua zi am returnat-o in cat timp o primesc pe cealalta .daca iau țeapa si nu mai primesc nimic?
Marius Cucu a zis
Cum să iei țeapă? Păstrează AWB-ul și se va rezolva. Nu fuge nimeni cu o mașină de spălat 🙂
Razvan a zis
Am achizitionat niste scaune a caror picioare au venit montate din fabrica, aveau protectie pe ele si numai sezutul (scoica) trebuie fixata de cadrul picioarelor. Am montat toate scaunele, am inlaturat protectia de pe picioare si ulterior am constatat ca scaunele sunt putin mai inalte decat ar fi trebuit sa fie conform descriere si le-am returnat comerciantului.
Din pacate ambalajul original il aruncasem imediat dupa montajul scaunelor asa ca am ales un ambalaj mai mic dar am fost nevoit sa demontez complet scaunele (inclusiv picioarele venite montate din fabrica care au si niste bare metalice ornamentale) si le-a returnat.
Magazinul (partener emag) sustine ca trebuie sa retina o taxa de readucere la conformitate a scaunelor si nu vrea sa-mi returneze integral suma achitata.
Exista vreo lege care sa reglementeze aceasta speta?
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Da, se poate reduce până la 10% din din valoarea coletului pentru ambalaj neconform. Așa am pățit și eu cu un aspirator robot.
Pe viitor, la produse pe care nu ești sigur că le păstrezi, eu zic că e ok să păstrezi ambalajul 14 zile sau cât ai perioadă de retur.
Razvan a zis
Emag ofera comerciantilor posibilitatea retinrrii a pana la 20% sau chiar respingerea produsului.
In cazul concret nu e vorba ca nu am returnat in ambalajul original ci ca am livrat totul dezmembrat si nu asa cum am primit.
Am returnat toate componentele scaunelor doar ca nu in starea primirii. Pentru montajul picioarelor comerciantul mi-a comunicat ca doreste sa retina 20% pe langa costul de transport pt retur. Exista vreo lege care sa reglementeze clar aceasta speta? Nu ma intereseaza pareri ci ceva concret.
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Concretă este legea 449, punctul F.
Razvan a zis
Ceea ce ai trimis se refera la dreptul consumatorul sa i se repare/aduca la conformitate produsul.
Eu ma refer insa care lege indreptateste comerciantul sa NU restituie suma integrala.
Altfel spus, care sunt conditiile pe care un cumparator trebuie sa le fi incalcat astfel incat comerciantul sa refuze complet returul sau sa retina 10, 20sau 50% din suma platita.
Multumesc!
Razvan a zis
Scaunele au fost achizitionate pe PJ, nu fizica, deci ANPCul iese din ecuatie din cate stiu.
Deaceea m-ar interesa in baza carei legi magazinul poate refuza restituirea integrala sau partiala.
Am returnat totul doar demontat, nu asa cum mi s-a livrat.
Poate magazinul sa ma penalizeze pt acest lucru si daca da cu cat si im baza carei legi (daca exista).
Marius Cucu a zis
Pe juridic chiar nu știu la ce te încadrezi, așadar legea de mai sus nu te ajută absolut deloc. Din câte știu, doar în instanță poți rezolva, nu știu mai multe date.
Razvan a zis
Daca o PF returneaza un produs altfel asamblat sau demontat complet cum este cazul meu are comerciantul dreptul legal de a retine o suma sau sa respinga returul??
Marius Cucu a zis
Dacă o persoană fizică returnează produsul se încadrează la ANPC și magazinul e acoperit de lege.
Din câte știu, legal, pe persoană juridică, nu este o lege a returului. Alte magazine nu acceptă retur deloc.
Razvan a zis
Am inteles, multumesc!
Ma tem ca intradevar va trebui sa accept restituirea unei sume reduse tinand cont ca am returnat totul demontat.
Curios doar ca nu exista o lege care sa spuna clar cand un magazin poate retine sau chiar refuza returul.
Marius Cucu a zis
Pentru persoane fizice este sigur reglementată treaba, inclusiv cea cu despăgubirea. O să o caut când ajung acasă, dar pentru juridic sigur nu este nimic.
Razvan a zis
Mda, factura e pe PJ deci ANPCul iese din joc.
Te rog sa verifici si sa-mi transmiti daca exista ceva concret, nu banuieli …. ?
Iuliana a zis
Am făcut comanda o cască Bluetooth de la VM E-SMART a cărei livrare era gratuită. Când am primit produsul, am constatat că cei cu care vorbeam la telefon mă auzeau încet, fapt pentru care am decis să returnez produsul. Azi mi s-au returnat banii, dar nu toți, din costul produsului mi s-au oprit 19,99 lei, costul transportului, pe motiv că a fost doar un moft achiziționarea produsului și că normal nu se face retur la căști bluetooth. Este corect cum au procedat? Mulțumesc anticipat!
Marius Cucu a zis
Da, la căști și alte produse de igienă personală nu se returnează. Lame de ras, lenjerie, aparate de bărbierit. De la altex mi-au zis același motiv, dar mi-au refuzat direct produsul, nu am mai văzut un leu.
Cei 20 de lei i-au justificat pentru transport sau pentru aducere la conformitate? Aici aducerea la conformitate bănuiesc că înseamnă alți „bureței” la căști.
IULIANA a zis
Pentru transport. Care a fost gratuit de la ei către mine, dar de la mine către ei se pare că nu mai e gratuit. Produs dus de către mine la EASYBOX. Și totuși nu înțeleg de ce mi s-au oprit banii de retur scăzându-i din prețul produsului. Dacă s-ar vinde produse de calitate, nu ar mai face lumea retur. Dar așa mai scot și ei un ban……
Andrei a zis
Îmi pot primi banii înapoi de la curier dacă fac retur la emag
Marius Cucu a zis
Nu, curierul transportă și atât. Nu umblă cu gestiune, din câte știu. Dar de ce să te stresezi când poți să lași un IBAN și îți transferă instant?!
Andrei a zis
Dar nu am cont IBAN.
Marius Cucu a zis
Atunci poți primi cash dacă returnezi la sediu la ei. 🙂 Curierul când vine, o să-ți ridice doar produsul și apoi magazinul îl verifică, dacă este OK. Dacă mergi într-un showroom procedura e mult mai rapidă și poți primi cash instant.
Andrei a zis
Sunt foarte departe de un showroom.Alte metode există?
Marius Cucu a zis
Nu știu să existe. Încearcă să-i suni, poate au schimbat ceva între timp la procedură, deși mai toată lumea se îndreaptă spre carduri. 🙂
Georgiana a zis
Eu nu am primit banii pe transport25lei,desi am returnat mufa comandata in pachetul original,cum procedez va rog?Multumesc
Marius Cucu a zis
Păi transportul este serviciul unui separat, altă firmă, nu eMAG. Nu crezi că e normal să nu se returneze?! 🙂
Denis a zis
Salut,am achizitionat un mouse de la emag,am incercat azi sa completez cerere de retur dar imi zice ca nu am produse disponibile de retur.Nu o fi oare disponibile cererile de retur deoarece e Pastele?