De la Black Friday parcă s-au scurtcircuitat și probabil că le mai ia ceva timp să își revină. Probabil noii colaboratori, probabil că încă sunt comenzi prea multe. Dar nu ar trebui să găsesc scuze pentru un brand care dorește să se extindă în toată regiunea.
Era 12 decembrie și făceam o comandă pentru câteva produse de curățenie. Am mai făcut astfel de comenzi și n-au fost probleme. Au ajuns întregi. De data asta curierul a spart o parte din colet.
Și de aici începe nebunia.
Sun prima dată la ei pe 26, 27 decembrie la 2 săptămâni după incident. Mi-au returnat 3/4 facturi. Am întrebat de sănătate, mi-au deschis ticket și am așteptat până după sărbători. Pe 6,7 ianuarie sunt iar la ei. Aceeași placă, așteptăm de la depozit confirmarea pentru produsul spart. Bine, mai așteptăm.
De prima dată mi-au zis că se fac plățile de retur automat, doar miercurea și că trebuie să aștept. Nicio problemă, nu era o sumă mare…
Sun pe 20 ianuarie, s-au dus și cele 30 de zile de când se făcuse procedura de retur și o tanti îmi recalculează factura, îmi spune exact produsele de pe factura lipsă și deschide încă un ticket de urgentare. De data asta i-am spus să îmi trimită și mie pe mail un număr de tichet, ceva.
Acum câteva zile am dat mail la ei și am zis că voi face reclamație la OPC dacă nu se soluționează. Astăzi am primit mail prin care îmi cereau contul bancar ca să restituie banii.
Ideea este că nu înțeleg de ce trebuie să fac gură pentru un drept. Undeva se mișcă greu lucrurile și cred că ar trebui rezolvate problemele.
Pe de altă parte, după acea comandă a fost și problema cu SSD-ul. Comanda a fost făcută cu o zi înainte, banii erau dați cash la curier, iar în showroom am primit banii instant, în mână pentru produsul returnat.
Eu n-am o problemă mare, am ceva comenzi de la ei tocmai pentru că am showroom-ul în oraș, dar ei deja țintește o masă mare de clienți. Cei care sunt neinițiați sigur vor renunța să mai comande a doua oară.
Sorin Agrigoroaei a zis
Şi eu am păţit-o destul de nasol cu eMag şi m-am convins că la capitolul seriozitate sînt rămaşi în urmă complet, în schimb fiind fruntaşi la capitolul bătaie de joc la adresa clienţilor. Pe scurt faptele s-or petrecut că am cîştigat un voucer (de la Gabriel) de 500 lei pentru un concurs organizat de Black Friday (cel de dinainte de adevăratul Black Friday, cel american), am găsit o tabletă la 600 lei, am comandat-o, a sosit pînă la urmă, dar avea ceva problemă, am returnat-o şi de atunci a început distracţia.
Telefonul lor este în permanentă ocupat, chiar dacă am stat şi juma de ora să aştept (ditamai firma are doar un telefon fix şi unul mobil), Le-am scris de nenumărate ori, şi nici măcar nu s-au sinchisit să-mi răspundă. După multe insistente am reuşit să vorbesc cu o operatoare (de altfel drăguţă la telefon) dar nici după o săptămînă nu am primit nici o reacţie din partea lor. Şi cel mai mult m-a scos din sărite faptul că voucerul şi-a pierdut valoarea fiind valabil pînă în 15 decembrie, cînd tableta era deja returnată pentru reparaţii. Ce sa mai spun, seriozitate totală din partea lor. După multe insistenţe la robotul telefonic, am reuşit să mai prind cîte un operator liber, şi la care trebuia să iau de la început toată istoria. Pînă la urmă m-am lăsat păgubaş. Le-am cerut înapoi 100 de lei (contribuţia mea), şi asta va fi ultima dată cînd voi mai avea vreo legătură cu eMag. Ca să va mai spun că pentru returnat banii mai trebuie să mai aştept încă o săptămînă. Pentru că plata se face doar miercurea.
Ditamai magazinul are activitate doar o zi pe săptămînă – mai bine punea ziua aia să fie pe 29 februarie, şi atuncea să trimeată banii doar din 4 în 4 ani. Atunci m-am convins că de fapt eMag e doar un nume frumos în reclame (bani de reclame oare de unde au ?!), seriozitatea lor fiind de toată jena. Or ajuns mari ca vânzări şi ca renume, dar nu şi cu respectul faţă de clienţi. Dacă pentru ei se poate considera normal ca după 2 luni şi jumătate să fiu nevoit să cer (o parte din) bani înapoi, înseamnă că sistemul lor de gestiune este de toată praştia. La fel şi persoanele care se ocupă de comenzi, care nici măcar după o săptămînă nu m-au contactat telefonic, şi au promis că or să mă caute în cel mai scurt timp. Dar piaţa e mare, şi mai sînt şi alte magazine onlain, sau chiar şi super-market-uri în oraş, şi atunci de ce să mă mai enervez cu eMag, păi nu mă mai enervez pentru că pentru mine nu mai există eMag, fiind echivalentul nulităţii pentru ceea ce se cheamă respect pentru clienţi, eMag este dovada că poţi să ajungi mare şi tare, şi să te doară în cot de clienţi.
Pentru mine a fost o surpriză total neplăcută, şi recomand tuturor care mai comandă de pe eMag să fie atenţi la produsele ce le comandă, pentru că nu sînt neapărat cele mai ieftine, şi dacă primiţi un produs cu defecţiuni cereţi imediat RESTITUIREA BANILOR, pentru că produsul reparat o să-l primiţi la Paştele Cailor. Eventual comandaţi un alt produs asemănător, dar să aveţi grijă să daţi zilnic telefon să va interesaţi ce se mai întîmplă cu comanda. Şi de asemenea, verificaţi cel puţin aspectul exterior al coletului, că să nu aveţi surprize ulterior.
Aşa că io vă spui ADIO eMAG şi căutăm pe alţii !
Marius Cucu a zis
Încearcă să suni dimineața. Eu n-am așteptat niciodată la telefon în intervalul 8 – 12. Seara am stat și 10 minute.
Vasile a zis
Domnule ce sa zic, esti ghinionist, imi pare rau, stii cum se spune; ai fost la locul nepotrivit, la momentul nepotrivit!
Comand de cand s-au infintat la emag, pentru mine si cunostinte, fara sa exagerez!
Am comandat de toate, tv-euri, comp-uri, componente, scule si unelete numai zic; motocoase, generatoare chiar si vreo doua frigidere si alte chestii utile 😉 prin casa. Totul a fost, OK! Chiar si de Black Friday, cand am avut o problema cu plata cu cardul, intradevar la telefon nu raspundea nimeni, era de inteles, am trimis un mail si a doua zi s-a rezolvat si comanda a mers inainte.
E posibil ca odata cu momentul ce au devenit „mai celebri” sa inceapa sa dea rateuri. In anumite perioade sunt comenzi multe, s-au extins, au angajat, banuiesc personal mai putin instruit, sistemul se complica din punct de vedere logistic, e mai greu de urmarit, verificat, echipele noi se sudeaza mai greu sau deloc si cateodata, e ca la romani, las’ ca merge si asa!
Marius Cucu a zis
Corect. Probabil că și asta s-a întâmplat și la mine. TNT e firmă mare de curierat, cu renume. Curierul a fost amabil, mi-a explicat că lucrau doar de 2 săptămâni cu eMAG și că se încă se automatizează treburile.
El mi-a spus că are ceva automat și completează el un formular. Dar aproape 2 luni de zile să aștepți un storno… ar trebui „să sudeze” mai bine echipa aceea.
Sorin a zis
Sint complet de acord, din cauza unui „moment nepotrivit” eMag a mai pierdut un client !
Vasile a zis
Eh, pe de alta parte sa inteleg ca e norocul meu ca nu a trebuit sa returnez sau sa fac alte minuni, altfel pateam la fel?!
Viata de cartier a zis
Bravo tie ca iai amenintat putin, altfel mai trebuia sa astepti mult timp!
Marius Cucu a zis
Nu știu ce s-ar fi întâmplat, cert este că astăzi au intrat banii în cont. Mi-au returnat și ultima factură…
Petre a zis
Uneori o crestere prea rapida poate veni si cu unele probleme …