Ca tot omul vreau sa ajung și eu la mare. Și pentru că n-am o mașina personală, încă mă gândesc dacă este mai bine sa împrumut una sau sămerg cu trenul. Înainte nu prea îmi convenea să pierd jumătate de zi pe tren, dar acum București-Constanta se face în mult mai puțin timp ca înainte.
În plus, e mai comod fără mașină, bei fără sa te întrebe nimeni, bagi laptopul în priză, mai scoți aparatul foto, mai faci o poza, trece timpul repede. Și mai ieftin, dacă ne raportăm la prețurile combustibilului.
Care e diferența dintre trenurile private si cele de la stat?
Zilele trecute am dus pe cineva la o gara din Ploiești si am văzut ca deja sunt ghișee separate pentru tren în parte. Pe peron chiar aveam „ocazia” sa ne urcam din greșeală in trenul de la CFR, nu în cel de la Transferoviar.
Trenurile din afara sunt ciudate, par mai inestetice fata de cele de la CFR cu care am mers, nu știu daca au prize, ci doar am observat ca stau foarte puțin in stații.
Pana acum am aflat ca sunt 2 tipuri de trenuri: private și cele de la CFR. Cele private sunt Transferoviar si RegioTrans sau chiar Astra Carpatica. E posibil sa fie mai multe, chiar va rog sa le precizați, chiar și experiențele cu ele, dacă ați avut ocazia sa circulați cu așa ceva.
De ce am făcut acest articol?
Pe site-ul celor de la RegioTrans vad un tren spre Constanta, iar biletul este foarte ieftin. Chiar suspect de ieftin. Va întreb pe voi dacă știți ce condiții sunt, dacă sunt reduceri pentru studenți, pe ce baza, etc.
Poate te interesează și:
- Am fost cu trenul Softronic la mare
- Am fost cu trenul Softronic și la munte
- De ce întârzie CFR?
- Cum arată trenurile în Italia
Cât face trenul de la București la Constanta în momentul de fata?
În 2024 am mers cu trenul de la Ploiești la Constanta în 2 ore si 45. De la Ploiești la București am luat un tren, iar in București am schimbat cu unul dintre noile rute in care faci fix 2 ore de la București in Constanta. Prețul biletului nu este nici mic, nici mare, de ~82 de lei.
Eu zic ca este un preț corect având in vedere că, în momentul de fata, este cel mai rapid mod de a ajunge la mare. Există și variante mai ieftine, dar sunt InterRegio, nu Intercity și costă cu 10 lei mai puțin.
Dacă mergem în țări cu apă caldă s-ar putea să fim uimiți de faptul că putem face 500-600 de km tot în 2 ore. La noi încă mai durează câțiva zeci de ani.
Mai greu cu educația unora, în rest, nu văd de ce nu aș folosi trenul pe rutele acestea, spre munte și spre mare.
carmen a zis
infrastructura e putreda la pamant suntem varza in acest sistem feroviar mare pacat
Marius Cucu a zis
Și nu numai. Vorbim despre România… o țară a nimănui.
Andrei Cret a zis
Putem adauga la companii feroviare private si Astra Transcarpatic, circula pe directia Arad – Bucuresti Nord – Constanta. Din ce am vazut si auzit e un tren LUXOS, ai Wi-Fi, poti cumpara mancare si alte nebunii… Ma gandesc ca merita…
Vasile a zis
Cine mai merge cu trenul in 2017? Cred ca nu am mai mers de prin ani 90′, as merge cu Orient Expres, e un vis mai vechi, mai exista?!
Marius Cucu a zis
Vasile, parcă mai trecea odată pe an. 🙂
Andrei, dacă ai fost și ai ceva poze cu ei… ar fi mișto să le publicăm.
Claudiu a zis
Nu am mai mers cu teenul de vreo 15 ani dar mi-e dor de timpul ala cand eram student si nu aveam bani. Mergeam cu trenul personal Bucuresti Targoviste, pentru ca nu prea erau multe variante. Pe atunci se fuma pe culoar si mirosea urat. Uneori nu se inchideau unele geamuri sau usii si frigul patrundea usor in vagoane. Alteori, un abur , cu miros ciudat patrundea si el in vagoanele cu etaj. Dar aveam timp sa ma uit pe geam si sa visez. Acum merg cu masina si nu mai am timp de nimic. As vrea sa incerc sa meg cu trenul din nou, mai ales spre munte, unde masina nu prea e o varianta buna pe valea Prahovei.