Ca tot omul vreau sa ajung și eu la mare. Și pentru că n-am o mașina personală, încă mă gândesc dacă este mai bine sa împrumut una sau sămerg cu trenul. Înainte nu prea îmi convenea să pierd jumătate de zi pe tren, dar acum București-Constanta se face în mult mai puțin timp ca înainte.
În plus, e mai comod fără mașină, bei fără sa te întrebe nimeni, bagi laptopul în priză, mai scoți aparatul foto, mai faci o poza, trece timpul repede. Și mai ieftin, dacă ne raportăm la prețurile combustibilului.
Care e diferența dintre trenurile private si cele de la stat?
Zilele trecute am dus pe cineva la o gara din Ploiești si am văzut ca deja sunt ghișee separate pentru tren în parte. Pe peron chiar aveam „ocazia” sa ne urcam din greșeală in trenul de la CFR, nu în cel de la Transferoviar.
Trenurile din afara sunt ciudate, par mai inestetice fata de cele de la CFR cu care am mers, nu știu daca au prize, ci doar am observat ca stau foarte puțin in stații.
Pana acum am aflat ca sunt 2 tipuri de trenuri: private și cele de la CFR. Cele private sunt Transferoviar si RegioTrans sau chiar Astra Carpatica. E posibil sa fie mai multe, chiar va rog sa le precizați, chiar și experiențele cu ele, dacă ați avut ocazia sa circulați cu așa ceva.
De ce am făcut acest articol?
Pe site-ul celor de la RegioTrans vad un tren spre Constanta, iar biletul este foarte ieftin. Chiar suspect de ieftin. Va întreb pe voi dacă știți ce condiții sunt, dacă sunt reduceri pentru studenți, pe ce baza, etc.
Poate te interesează și:
- Am fost cu trenul Softronic la mare
- Am fost cu trenul Softronic și la munte
- De ce întârzie CFR?
- Cum arată trenurile în Italia
Cât face trenul de la București la Constanta în momentul de fata?
În 2024 am mers cu trenul de la Ploiești la Constanta în 2 ore si 45. De la Ploiești la București am luat un tren, iar in București am schimbat cu unul dintre noile rute in care faci fix 2 ore de la București in Constanta. Prețul biletului nu este nici mic, nici mare, de ~82 de lei.
Eu zic ca este un preț corect având in vedere că, în momentul de fata, este cel mai rapid mod de a ajunge la mare. Există și variante mai ieftine, dar sunt InterRegio, nu Intercity și costă cu 10 lei mai puțin.
Dacă mergem în țări cu apă caldă s-ar putea să fim uimiți de faptul că putem face 500-600 de km tot în 2 ore. La noi încă mai durează câțiva zeci de ani.
Mai greu cu educația unora, în rest, nu văd de ce nu aș folosi trenul pe rutele acestea, spre munte și spre mare.
Ginake a zis
Nu mai merg never-ever cu trenul la mare, am renuntat acum multi ani. Daca tii la nervii si sanatatea ta, te sfatuiesc sa alegi oricare alta varianta…
Marius Cucu a zis
Eu de curand am fost la Brasov cu trenul si chiar a fost OK. La mare am mai fost acum multi ani si…chiar si cu bilet si loc, am stat in picioare. Cu trenurile astea noi stiu ca am luat bilet la clasa 1 si avea aer conditionat non stop, chiar si la 2 noaptea, cand erau 15 grade afara si 10 in tren.
Mihai a zis
Du-te cu rata bai deșteptule!!!
Stefan a zis
Eu am mers de vreo 3 ori cu trenul de la Iași până pe litoral, dar per ansamblu pot spune că am fost mulțumit de experiență. Nu știu cum sunt trenurile de la tine din oraș, cele care merg spre litoral, dar de la noi chiar erau ok: cu aercondiționat, curate, prize funcționabile, loc pentru bagaje etc. Btw, în ce stațiune vrei să mergi? 🙂
Marius Cucu a zis
Mamaia, Neptun, habar n-am, n-avem cazare, cautam atunci.
Gabriel Ursan a zis
Habar n-aveam că există trenuri private :).
Eu dacă aș merge la mare cu gașca sigur aș alege trenul, deși am mașină și pot circula cu ea. O chestie nasoală cu mașina este marea aglomerație de la mare. O chetie bună este confortul și posibilitatea de a te deplasa între stațiuni mult mai ușor și rapid.
Marius Cucu a zis
Prima optiune a fost sa mergem cu masina, chiar daca in Mamaia e nebunie cu parcarile. Anul trecut se parca la 2 degete distanta una de alta. In plus, unul dintre noi n-ar putea sa bea deloc…
Bucur a zis
exista si varianta cu maxi-taxi pana la Constanta care sper ca merge un pic mai repede ca trenul…
Marius Cucu a zis
Si sa patim ca aia din Muntenegru? Nu, mai repede incerc sa ma feresc de asa ceva, mai ales ca am avut experienta sa merg cu „suedezi” pana la Brasov, la un scaun distanta. Daca in tren mai fugi de ei, in maxi pot sta la 30 de cm de tine. Nu e placut deloc.
Laurențiu Trofoșilă a zis
Nu am idee ce legături sunt spre mare cu trenul. Dar sunt convins că mizeria și nesimțirea este aceeași peste tot.
Marius Cucu a zis
Nu-ti cere scuze, accept link-urile utile. 🙂
Corect, sunt rute in care inca mai sunt trenuri vechi, dar cel putin pe Bucuresti Ploiesti sau pe Ploiesti Brasov am gasit trenuri ok. Nu sunt navetist, cred ca numar pe degetele de cate ori am mers cu trenul in ultimii ani.
Revin la ceea ce am zis mai sus, nu cumva asta se doreste? Ca CFR-ul sa fie privatizat sau falimentat ca sa se faca loc privatilor? Citeam ca cei de la RegioTrans sunt politic introdusi pe piata…asadar, despre ce vorbim?
bucuros a zis
mie mai nou mi se pare chiar placut si mai rapid chiar si cu astia de la cfr. mai ales cu trenurile noi.
cel putin in partea asta de nord…
Marius Cucu a zis
Corect, dar preturile la CFR parca sunt un pic cam mari. Daca mergi mai mult de 3 pe un traseu, e mai convenabil cu masina sau cu maxi taxi.
Vice a zis
Am fost de curand cu trenul,ba chiar la clasa 1 si au curs apele pe mine.
Marius Cucu a zis
Ai prins tren vechi sau d-asta mai…nou?!
Alex Stan a zis
Am mers de cateva ori pe la mare cu trenul, dar de obicei e full, iar conditiile nu sunt cele mai bune. Asta in cazul in care dai de un tren vechi. Daca dai de un tren mai nou, singurul avantaj e ca mai poti respira putin, pentru ca nu sunt compartimente… Cu privatele nu stiu :|.
Oricum, daca mergi cu prietenii, nici nu mai conteaza cu ce tren te duci ca si asa ti se pare ca trece timpul imediat. Daca te duci singur si ai laptopul la tine, tot aia e..
Marius Cucu a zis
Ne gandeam la un Stronghold in retea, pana la mare. Asa sigur nu vom simti cat mai avem pana la Constanta.
PS. Am fost ieri la gara sa ne interesam, sa fim siguri ca pe site scrie ce trebuie. Daca pe site arata 32 RON pana la mare, pe afisele de acolo costa 50 RON. In plus, in Ploiesti n-au casa de bilete, nu stiu daca vom risca sa mergem cu trenul privat.
Daniela a zis
Asta vroiam sa te intreb dupa ce-am citit mai jos, daca tu ai facut poza. Deci e wow. Pare asa aerisit si spatios.
Sincer nu stiu cat costa un bilet la la tren ca eu am permis deci na. 😀
Marius Cucu a zis
As fi vrut si eu sa merg cu asa ceva, dar n-avem noi d-astea… „moldovenii-s fruncea!”
raul rual a zis
Cred ca e ok trenul. Dar daca sunteti 2 sau 3, inchiriati o masina.
zambesc a zis
Incearca a treia solutie, cauta pe cineva cu masina…
Cu trenul pe distante lungi am avut mereu neplaceri….masina imprumutata nu e cea mai buna solutie, tot timpul se intampla ceva, pica ceva..iar masina trebuie returnata in aceeasi stare.
Ionut a zis
Nici eu nu am mai mers cu trenul de foarte multi ani, insa distractia nu se compara cu nimic :p am amintiri multe cu trenul si daca nu as fii atat de comod, as alege tot trenul!!! Acum multi ani mergeam cu personalul, nu erau conditii, era un singur tren spre mare si era full,,, acum e super lux, zic eu.
cotos a zis
Cu masina personala 🙂 Pana cand nu vor imbunatati timpii, aleg sa merg cu masina proprie.
PA!nther a zis
Bai nu am idee de ce atat de multi hateri ai CFR-ului pentru ca pariez ca majoritatea au avut experienta cu trenul in urma cu cativa ani si vorbesc din amintiri.Hai ca-ti spun eu care e faza,am fost pana i5 iunie cand nu era tren direct la Costinesti(imi place Costinesti in afara sezonului ca nu sunt manele,tigani,bazaruri si miros de shworma pe „Strada Foamei”+nu sunt cluburile deschise,nu e jeg si nici jeep=urile acelea strsante)-fratele meu am mers in conditii excelente in trenuri foarte curate,cu AC functional si am ajuns exact in timpul prognozat fara cea mai mica intarziere.Pana si trenul de legatura dintre Constanta si Costinesti era tot garnitura noua ,curata si cu AC….recomand trenul cand nu dispui de masina din multiple motive:eu ca student am dat vreo 33lei cu cupoane(ale altuia :D),nu are nici cea mai mica intarziere,este curat,confortabil si extrem de sigur.In plus poti gusta o bere,te poti odihni pentru a fi fresh pe plaja si nu mai ai grija traficului,care apropos in week-end te duce cam la aceleasi cotatii orare ca si trenul 😉
Marius Cucu a zis
Depinde cand pleci si cum pleci. Ideea e ca sunt doar 2 care merg cu cupoane, mie mi-a fost lene sa ma duc sa eliberez legitimatia la facultate. Cel mai probabil alegem masina si plecat noaptea… ca sa ajungem dimineata acolo.
PA!nther a zis
tot ce am spus este valabil cu plecare din Bucuresti si nu sunt doar 2.Cu masina de duce undeva la 250 carburant,chiar peste.Ti-am spus e o experienta placuta CFR-ul spre mare din simplu fapt ca pentru putin timp timp m-am simtit excelent si m-am bucurat maxim ca nu au fost intarzieri aiurea.
Cu masina e alta treaba:confortul tau,nu mai tragi de bagaje,muzica ta,mirosurile tale,te opresti cand ai chef…tu ai intrebat de tren si ti-am dat o opinie obiectiva si pertinenta.
Marius Cucu a zis
Evident. Prima varianta a fost cu trenul, cel putin asa mi se recomandase, sa plec cu trenuri private ca-s mai ieftine. Din pacate, am fost sa ma interesez si nimic concret, nici macar nu e casa de bilete la noi in Ploiesti, asa ca am renuntat.
Cu masina ies mai bine decat daca as plati pret intreg la tren. Dus intors de persoana inseamna 140 RON, iar daca suntem minim 3 in masina iesim pe plus.
Ovidiu a zis
Si eu tot cu trenul prefer sa plec la mare cu gasca.
Andreea a zis
O sa ajungem sa ne plimbam cu trenul doar asa sa ne aducem aminte de trecut, din pacate in Romania nu este eficient acest mijloc de transport
Catalin a zis
Nu am mai mers cu trenul de 3 ani 🙁
Adri a zis
Eu prefer masina. Imi este mult mai comod chiar daca trebuie sa conduc cam 12 ore pana la mare :).
confidential a zis
Eu am mers cu trenul destul de recent pe ruta Bucuresti-Pitesti, Bucuresti – Constanta si mi s-a parut decent. Am fost incantat, in afara de pret care nu mi s-a parut prea bun.
N-am mers niciodata cu un tren care sa nu fie al CFR-ului, deci cu ceilalti nu stiu cum este sa calatoresti.
Pentru toti cei care nu au mai fost demult cu trenul le recomand sa-si adune curajul si sa mai incerce pentru ca nu mai sunt lucrurile ca acum 10 ani. Nici vis nu este. Dar daca te duci cu Sageata sau alt tren cu regim de viteza este cel putin decent.
Cicos Marian a zis
Nu am mai mers cu trenul de 7 ani de cand am fost la mare si am facut 14 ore pe ruta Craiova-Costinesti. De atunci am promis ca nu voi mai urca in trenurile din Romania. Prefer sa imbatranesc in cu totul alte moduri decat calatorind cu trenurile romanesti foarte „rapide” si „curate”.
Sorin a zis
Nu… cand aud de trenuri spre mare clar incerc sa evit subiectul pe cat posibil! De ce? Motivul principal ar fi intarzierile, mai ales vara, cand sunt sinele „dilatate” si se intampla sa intarzie cu orele.
Tim a zis
Pai nu darmat politic CFR-ul ci din punct de vedere al eficentei economice. Inainte de ’89 putini aveau masini personale si de aceea marea majoritate foloseau trenul ca mijloc de locomotie si era foaste rentabil CFR-ul acum e exact invers, toti avem masini si de aceea nu prea mai sunt clienti…
Marius Cucu a zis
Uita-te la alte tari, la ei transportul in comun este la putere, se merge mult mai repede cu trenul, in schimb la noi… sunt probleme mari de infrastructura si nu numai.
Strenger a zis
Trenurile din pacate intarzie destul de mult, recent am avut placerea sa astept doua ore trenul Bucuresti – Satu Mare in gara din Aiud. Nu prea am inteles motivul intarzierii, dar dupa spusele caseritei acest tren are o intarziere de cel putin o ora in fiecare zi.
Marius Cucu a zis
Corect, insa vad ca in ultima vreme se schimba treaba. Eu am mers cu unul dintre noile trenuri bagate special pentru mare, acum in 2014 si totul a fost ok, chiar am facut 2 ore. Pe ceas. Nu suntem in tarile cu apa calda, dar oricum e bine. Semn ca incep sa se miste lucrurile cat de cat.
dana a zis
Hello. Nu stiu daca mai e de actualitate acest post, insa in cautarile mele pentru un tren privat am dat peste el.
Eu am calatorit cu un astfel de tren de la Braila catre Bucuresti, pret 28 lei. Conditii: la fel ca cele ale Cfr-ului.
Nu mai cautati info la cei de la Cfr pt ca nu ofera. Nu au case de bilete pt ca biletele se procura din tren. 🙂
Pt cei interesati acesta e nr. dispeceratului lor: 0238 434 380.
Eu ma declar cat de cat multumita de ei. Se putea mult mai bine… dar… e o varianta. 🙂
Zi buna tuturor!
Marius Cucu a zis
Corect! Multumim pentru numarul de dispecerat.