Am mai multe comenzi la activ pe AliExpress. Inițial, nu știam care este treaba cu aceștia, cât de ok sunt și dacă livrează produsele. Eh, iată că după mai multe comenzi, nici nu mă mai gândesc la probleme. Mai ales, dacă văd că se livrează din Uniunea Europeană.
Sigur, de-a lungul timpului, mi-am format câteva tehnici de autoprotecție, ca să zic așa. E clar că nu vorbim de un magazin din România, în care să avem atât de multă protecție din partea organelor statului.
Ce trebuie să știm înainte de prima comandă în afara Uniunii Europene?
Dacă înainte erau tot felul de complicații cu Ali Express, iată că în 2024 nu mai putem să vorbim de așa ceva. Taxele se plătesc la coș, atunci când facem comanda, așa ca nu mai e stres mare decât cu taxele vamale. În principiu, TVA-ul este colectat și transmis de aceștia direct către statul român. Mult mai simplu și normal față de anii precedenți. Așadar, nu sunt în UE, respectiv vom plăti taxe pentru produsele noastre. Nefiind în UE nu ai nici protecție la cumpărături, nu ai un ANPC care să poată să îi controleze.
- Citește și: Cum te protejezi de țepele de pe site-urile din China?
- Citește și: Ați cumpărat de pe Temu? – Experiențele cititorilor de pe blog
Altfel, dacă tu ai comandat de maxim 150 de euro nu vei plăti în țară nimic. Pentru comenzi mai mari citește articolul acesta.
Cum comand de pe AliExpress?
Principial, acest mega magazin este un fel de eBAY. Sau un amazon mai puțin cizelat, unul direct din Asia. Are branduri, dar are și modele ieftine. Unele sunt de calitate, altele nu. Totuși, raportul calitate preț primează. Nu degeaba se zice cât dai, atât face. Nu sunt produse second hand, ci sunt mini magazine integrate în platformă. Marketplace! O platformă cu mai multe magazine.
Verificați rating-urile magazinelor. Să fie cât mai multe recenzii pozitive.
Când ajunge comanda, dacă am comandat de pe AliExpress?
Depinde foarte mult din ce depozit este. Sunt unele companii ce au depozite în Europa. În cazul acesta poate ajunge și în câteva zile în România.
De aici își pun amprenta serviciile noastre poștale sau curierii. Dacă alegeți un curierat rapid, până la 7 zile lucrătoare produsul va fi la voi, dacă alegeți Poșta Română este posibil să se dubleze perioada de așteptare.
Ca o recomandare, evitați să transportați cu ajutorul DHL. Nu merită să le plătiți lor comisioane imense.
Dacă alegeți să comandați cu ajutorul Poștei Române cereți AWB-ul chinezului altfel va fi foarte greu să verificați traseul comenzii.
Cum urmăresc comanda pe care tocmai am făcut-o?
Prin AWB, ca de obicei. Acest cod de tracking trebuie să ți-l ofere cel de la care ai cumpărat. După ce faci asta vei putea vedea unde se află exact coletul tău.
Site-uri pe care să urmărești comanda sunt următoarele:
- Track IT – site rusesc
- 17track – site în engleză
- Track24
- Universal Parcels
- Posttrack
- Poșta Română
Plătesc ramburs sau plătesc online?
Ar trebui să apreciați foarte mult sistemul românesc de plăți ce încurajează comerțul online. În Asia nu există așa ceva, așa că va trebui să plătiți înainte.
Sunt mai multe posibilități:
- card bancar
- carduri de genul Revolut, Monese -> dacă aveți plăți mai mari de făcut în altă monedă e ok să aveți și așa ceva.
Dacă alegeți varianta cu cardul online ar trebui să alegeți varianta Buyer Protection. Este cel mai bine pentru voi, pentru banii pe care îi dați. În plus, recomandarea mea ar fi să nu salvați cardul în platformă.
Cum recuperez sumele plătite, de pe AliExpress?
În primul rând, ar fi bine să vorbiți cu vânzătorul. Comunicarea este cea mai bună. Un mesaj în care să îi povestiți ce s-a întâmplat.
Apoi deschideți o dispută. Dacă ați plătit PayPal, e simplu. În cele 60 de zile puteți face multe. Cu cardul, ca să vă returneze banii, trebuie să mergeți pe site-ul AliExpress și să faceți o cerere de RMA.
Produsul nu este conform. Ce este de făcut?
Se poate deschide o dispută și vedeți dacă se poate rezolva ceva. Cel mai bine dovediți cu o poză, cu o filmare. Lucrurile de acest gen sunt frecvente pentru cei care comandă haine și nu corespund mărimile.
Nu aș recomanda să dați retur în China pentru că, de obicei, costul de transport e mai mare decât produsul în sine și s-ar putea să nu vi-l accepte. Mai bine îl vindeți în țară, dacă aveți cui…
Alte magazine de încredere din China?
- Citește și Experiențe cu Banggood
- Citește si Experiențe cu DHGate
- Citește și Experiențe cu Joom
Comenzi din Europa?
Aveți și alternativa Ebay-ului. Avantajul este că puteți plăti cu PayPal. Dezavantajul ar fi că România e pe lista neagră. Mulți au țepuit pe acolo și suntem un pic suspecți.
Altfel, nici Amazon nu este de dat încolo. Se pot face comenzi și de acolo fără probleme.
Sub 150 de euro se plătește TVA de 19% din sumă + transport, iar peste se plătesc și taxe vamale. Toate se plătesc la adăugarea în coș, nu mai sunt probleme ca altădată.
Depinde de cât de repede livrează chinezul și prin ce alegeți să comandați. Mai nou, chiar și curierii rapizi: Fan Curier, Cargus, etc, de la noi, livrează produse de acolo. Dacă vorbim de poștă puteți aștepta până la 2 luni de zile.
Pe AliExpress cumperi cantități mici, pe Alibaba cumperi pentru magazine volume.
Momentan, nu, dar aveți posibilitatea de a lua anumite produse din depozite europene. Unele ajung chiar prin curier rapid.
În principiu, da, în practică, foarte greu. Nu avem control asupra produselor trimise înapoi în China, iar transportul e scump. Nu avem o legislație, o protecție.
Sugestii și păreri despre Aliexpress
Informații Pro Achiziție
- prețuri avantajoase
- diversitate de produse
Informații Contra Achiziție
- incertitudini privind garanția
- inexistență retur
- nu se plătește ramburs
Sper ca voi să fiți foarte informați când veți comanda data viitoare de pe Aliexpress, dar și să găsiți rezolvare la întrebările voastre
Petru a zis
Buna ziua.știe cineva la ce sediu postal in Iași ajung comanzile de pe aliexpress ?
Paval Ana a zis
Am comandat de pe aliexpress si cand am dat sa verific dupa order number mi sa cerut cod eori , am obtinut codul eori dar nu stiu unde trb sa il bag …si mai am o intr … eu am folosit serviciul standard de transport.. deci imi vine la posta coletul? help please
AlexandraU a zis
Buna!
Sunt studenta in Cluj-Napoca, dar domiciliul meu este in judetul Bihor, Oradea. Am pus comanda pe Aliexpress si am pus adresa de livrare in Cluj-Napoca, la un camin din Observator. Oare, imi va ajunge in Cluj, chiar daca nu am domiciliul aici?
Andrei a zis
Da, ajunge la Cluj.
Dan a zis
Off topic.
https://www.posta-romana.ro/a1041/servicii-expeditori/my-awb.html
Alin Mandarin a zis
Am comandat de pe aliexpress si nu a venit comanda in 2 luni. In ultima zi de protectie am deschis o disputa si am cerut full refund. Cand am deschis disputa coletul nu intrase inca in romania.
sunt in a 3a zi de disputa (deci inca nu s-a bagat Aliexpress) si astazi a intrat coletul in tara. Dupa calculele mele in vreo 2 saptamani bune ajunge la off postal din Cluj de unde trebuie sa-l ridic. Intrebarea e: pot primi refund si ramane si cu pachetul pentru ca au expirat cele 2 luni?
Alta intrebare: Daca inchid disputa si pachetul nu ajunge totusi cumva la mine, mai pot sa mi recuperez banii?
Costin a zis
‘Intrebarea e: pot primi refund si ramane si cu pachetul pentru ca au expirat cele 2 luni?’ – tipic romanesc…
Daca vinzatorul a apucat sa te despagubeasca dar totusi ai intrat in posesia coletului, elegant este sa-i trimiti banii. Ce vina are vinzatorul ca firma transportatoare nu respecta graficul de livrare ?!?
‘Daca inchid disputa si pachetul nu ajunge totusi cumva la mine, mai pot sa mi recuperez banii?’ – Kinezu’ si-a facut treaba, odata coletul intrat in tara incepi razboaiele cu Posta Romana.
doru a zis
Da
Nicu a zis
Salut. Mi-am pus produsele in cos si vreau sa le platesc via Paypal. Trebuie sa iau legatura cu vanzatorul inainte de plasarea comenzii sau vede el ca i-am cumparat din produse si ma contacteaza si apoi fac rost de AWB?
Nu de alta, dar am vreo..18 vanzatori diferiti.
Multumesc frumos de ajutor.
Marius Cucu a zis
AWB ar trebui să îl primești în platformă, dacă bifezi livrare cu tracking.
fane a zis
Nu intotdeauna e vina postei romane pt intarziere. Si chinezii o dau in bara.Eu comand mai mult de pe Ebay. Cateodata si de pe Gearbest dar e mai scump la astia cam orice produs. Nu a mai sosit nimic de prin Noiembrie de la Ebay. Numerele de tracking nu indica nici macar ca au ajuns in tara. Asta inseamna ca voi recupera lejer banii acum ca se apropie data limita de sosire a produselor.
Alin Mandarin a zis
S-a implicat Aliexpress si mi-au intors banii.
Dar si produsele ajung saptamana viitoare.
Deci am saracit chinezii cu 55$.
Costin a zis
Si uite asa se escaladeaza tepele. Kinezu’ tepuit de tine se va ambitioana sa-si scoata pirleala pe spinarea altui client. Poate chiar roman.
De ‘seriosi’ ce suntem o parte dintre noi n-ar fi de mirare ca pina la urma sa ne baneze pina si Aliexpress.
Vali a zis
Chinezu’ tau tepuit (saracu), ei stiu mai bine ca tine cum merge posta romana dar tot pun date de livrare de 30 de zile sa pui botu’ sa cumperi. Daca scriau livrare 4-6 luni nu mai aveau vanzari.
1 Chinezu’ nu-ti da nici o flegma inapoi daca e dupa el. Banii nici nu sunt in cont la el pana nu se face confirmarea de primire, paypal te despagubeste.
Omu’ asteapta 3 luni un colet, pe el cine il despagubeste (nu numai cu bani dar si pt. timp)?
De asta ti-e frica tie, ca te baneaza Aliexpresu’ si o sa mori de foame in chiloti ca nu-ti mai merg afacerile de cumparat la jumate si vandut la dublu sau @ 1000%? Seriosule.
Libertatea de exprimare s-a castigat in romania de ceva ani. Nu trebuie sa incurajam faptele cu „marolitate” scazuta dar nici sa le judecam. Fiecare face ce vrea si va fi sau nu tras la raspundere de autoritatile competente.
Marius Cucu a zis
Aia nu e afacere dacă cumperi la jumătate. Sunt produse care se vând cu 1000%.
Altfel, te rog să încetezi cu limbajul provocator.
doru a zis
bravo
cristina a zis
Si eu astept o jucarie de Craciun…sper sa vina pana la Paste 🙂 Suntem abia in ianuarie…
Marius Cucu a zis
Noroc că mai este Crăciunul și la anul 🙂
Costin a zis
Adica in 2019, nu ? 🙂
Alex a zis
Buna seara,ajutati-ma va rog cu un raspuns la o intrebare. De pe ce site (AliExpress,Alibaba ) pot obtine factura ? Vreau sa cumpar produse de la ei sa le bag pe firma si sa le vand dar nu pot fara o factura,cum sa procedez ? Multumesc
Marius Cucu a zis
Îți trebuie cod EORI ca să poți băga pe firmă. Ai aici detalii. Apoi vorbește cu chinezii pe mesagerie și cere factură.
Andrei a zis
S-ar putea să ai nevoie și de un certificat de conformitate (certificare CE?) a produselor. Interesează-te ca să nu ai surprize sau să îți confiște marfa, în plus poți primi amendă câteva mii de lei dacă nu realizezi formalitățile vamale într-un interval de timp. Citește și comentariile de la celelalte articole pe aceeași temă scrise de Marius, în plus caută și pe forumul Softpedia despre importul de produse din China.
Marius Cucu a zis
Înainte de toate citește foarte bine ce scrie la ANAF și ce produse poți aduce în țară. Bijuteriile, de exemplu, știu că au regim special, așa cum zice Andrei și ai nevoie de certificare. Mai sunt și altele, nu le știu chiar pe toate.
Costin a zis
Poti cere factura si ca simplu cumparator, e suficient s-o soliciti la la kinez. Ideea este ca este redactata 100% in kineza si nu-i stampilata. Asta-i valabil doar pentru Aliexpress. Daca nu ma-nsel pe Alibaba platesti cu ordin de plata.
Bine, asta cu stampila parca s-a eliminat din legislatie, nu mai este obligatorie.
doru a zis
Cumpara dupa ALIBABA , este pentru engros si mult,mult mai ieftin. daca ai EORI este OK. NU accepta transport DHL.
Alex a zis
Buna seara !
Care sunt sansele ca un colet sa se piarda si sa nu il mai primesc deloc? Am platit pe 26 octombrie si nici acum nu a venit ! este un colet destul de valoros …
Costin a zis
Daca-i atit de valoros, are un tracking number ?
Daca da, lesne se poate vedea pe unde s-a intepenit.
Alex a zis
are trackin number, dar nu imi arata, unde se afla acum. ultimul update a fost cand a plecat din china … „delivered by airline” si asta imediat la 10zile dupa ce am comandat …
Costin a zis
Ce site-uri de tracking ai folosit ?
Incearca cu astea 2 :
https://www.17track.net/en
http://trackitonline.org/?
Alex a zis
Pe alea am încercat, ți am spus ce îmi arată. Probabil pt ca vine prin China Posf, a fost gratis transportul ….
Alex a zis
23.01.2018
08:00
Programat pentru predare incepand cu aceasta data – Bucuresti 5 – Ghiseu 4 gh
Asta înseamnă ca a ajuns? 🙂 Dacă da, la ce oficiu postal? La oficiul postal nr.5 ?
Costin a zis
Da. 🙂
Radu Simona a zis
Da,va duceti la adresa indicata pe avizul postal,daca e valoare peste 10 euri,asteptati-va si la o plata suplimentara,depinde ce hotaraste lucratorul vamal de la ghiseu.
Ariana a zis
Bună! Cum deschid o disputa? Trebuie sa primesc bani pentru o comanda ce nu a mai ajuns de aproape 6 luni.
Radu Simona a zis
Pai trebuia deschisa imediat dupa expirarea termenului prevazut la comanda.Dupa 6 luni e cam tarziu!Inteleg ca nu ati primit comanda,de ce ati asteptat atat?
Ariana a zis
Nu stiam de treaba asta cu “disputa”. Am zis ca posibil sa dureze mai mult, atat tot. Dar de acuma o sa stiu. Multumesc
doru a zis
Greu. Trebuie deschisa in cel mult 30 zile de la expirarea termenului de livrare. Incearca ,totusi, la customer service. Au o sectiune speciala. Incearca si suportul online de pe app .
Marius a zis
salut. am facut si eu o comanda de la un magazin chinezaresc, mi-au dat track numberul dar imi da cand incerc sa il verific :not found. Cu o zi in urma mi-au zis ca l-au trimis. este de genul: RFxxxxxxxxxSG. aveti idee cam in cat timp ajung coletele de genul asta in tara? multumesc anticipat pt raspuns
doru a zis
Greu. Trebuie deschisa in cel mult 30 zile de la expirarea termenului de livrare. Incearca ,totusi, la customer service. Au o sectiune speciala. Incearca si suportul online de pe app .
Liviu a zis
Buna. As vrea sa stiu cu ce card bancar pot plati comanda? Cu card ING funcționează?
Marius Cucu a zis
Da, fără probleme.
Liviu a zis
Am incercat si spune ca nu accepta acest tip. Oare nu am băgat codul care trebuia?
Costin a zis
Pe undeva s-a facut o gresela. Eu platesc fara probleme cu cardul ING pe aproape toate marketplace-urile kinezesti. Si asta de ani de zile.
Liviu a zis
Ma poate ajuta cineva in detaliu sa plasez comanda? Undeva unde pot trimite poze sa arat ce imi apare, sa rezolv cumva. Chiar as avea nevoie de aceste produse..Comanda vine la adresa sau la posta?
Stoenica a zis
Salut, stie cineva cum pot prelungibperioada de protectie ? Va multumesc
Andrei a zis
Intri la pagina cu toate comenzile, unde pentru fiecare comandă, lângă ”Order ID” e un buton ”View Detail”, dai click pe el și apoi click pe ”To extend the Buyer Protection for this order, please click here”.
Stoenica a zis
Multumesc frumos pentru informatie.
Alex a zis
Buna ziua !
Vreau sa imi comand cateva perechi de adidasi din China pentru ca am gasit la preturi foarte bune si de calitate cu originalul !
M-ar interesa sa iau prin DHL, deoarece am mai comandat din China prin posta si a durat luni de zile pana mi au ajuns coletele… As vrea sa stiu care ar fi costurile … si daca se poate prin DHL …
Problema este ca mereu chinezul iti trece $5 ca valoare pe pachet chiar daca tu ai dat $50 pe o pereche de adidasi, acest lucru nefiind tocmai ok avand in vedere ca cei de la DHL desfac pachetele din cate am auzit ….
Care ar fi costurile si cum se procedeaza ?
Multumesc anticipat !
doru a zis
NU DHL . Vezi ca taxele vamale sunt cele mai mari la imbracaminte si incaltaminte. Incearca sa nu depasesti 150 euro si platesti doar TVA 19%.
Cosmin a zis
Salut!
Pentru o comanda din noiembrie neprimita am deschis disputa (după două prelungiri propuse de aliexpress) am primit msg asupra deciziei finale: Full refund. Comanda este finalizata. insa surpriza …am primit și produsul la posta. Ce fac acum? Cum replatesc? Merci
Andrei a zis
Poți lua legătura cu vânzătorul și să îi virezi banii prin PayPal.
Cosmin a zis
nu am cont PayPal. Cunoașteti alta varianta, dar fara costuri suplimentare?
Andrei a zis
Ia legătura cu vânzătorul prin intermediul Aliexpress și găsește el o variantă.
offtopic marius: andrei, de acum ți se vor aproba automat comentariile, trebuie să completezi doar aceleași date mereu 🙂
Costin a zis
Crearea unui cont PatPal nu implica nici un fel de costuri.
Dupa declararea contului bancar, PayPal va face o verificare a exactitatii informatiilor si va trage din el contravaloarea unui euro.
Evident banca va atribui un ID (unic) acestei tranzactii iar tu, dupa logarea in contul PayPal, va trebui sa completezi acel ID iar banii se vor intoarce inapoi in contul bancar.
Aceasta procedura poarta numele de inrolare a cardului (atasare) la contul de PayPal.
Acum cu platile : portofelul din PayPal poate ramine vesnic gol cu conditia ca in contul bancar sa existe suficienti bani pentru a acoperi eventualele cheltuieli. Iar la efectuarea platilor, comisionul lor este 0.
Acum, pe buna dreptate, toti se-ntreaba ce-i cu atita spirit samaritean la o firma eminamente financiara.
Ei bine, comisioane exista si anume in 2 momente :
– cind se incaseaza plati
– la retragerea banilor din portofelul PayPal inapoi in contul bancar personal. Din cite stiu eu, e vorba de 2 euro.
Deci, pentru eliminarea dublei taxari, e recomandat de a cheltui banii din portofel, facind alte cumparaturi, pina la epuizarea sumei.
Mare grija la valuta in care se face achizitia bunului dorit. In portofel nu exista posibilitatea de a depune lei, mai precis leii care pleaca din contul bancar sunt convertiti ori in euro ori in dolari deci daca pretul bunului dorit este in $ iar in cont sunt euro, PayPal va face plata insa va percepe un comision de conversie, nu tocmai mic.
Inca n-am studiat situatia in care pot avea 2 conturi in paralel, unul in euro, celalalt in dolari.
doru a zis
Las’ asa. Anul trecut in ianuarie, cand se primeau coletele doar prin mesageria centrala, am avut 11 colete ce au depasit buyer protection, am deschis disputa pentru fiecare iar in martie cand au inceput sa distribuie si prin pasta de cartier m-am trezit cu toate coletele ce fusesera tinute in BSI peste 2 luni. Ce era sa fac? Sa trimit banii pentru fiecare produs? Daca o sa continui cu Aliexpress o sa vezi ca o sa ai dispute la care nu iti vor da dreptate , vei pierde banii si produsul. Bucura-te de produs si mai comanda ceva util.
Roxana a zis
Buna,
Azi am fost informata pe siteul alliexpress ca una din comenzile mele au esuat la livrare… ca sa zic asa.
Cf tracking produsul e in Romania. La posta nu este.
A mai patit cineva asa ceva ?
Cum pot proceda ?
Multumesc
Andrei a zis
Care e ultimul status al trimiterii? De asemenea poți încerca și cu o reclamație aici:
https://www.posta-romana.ro/reclamatii-externe.html
Roxana a zis
Statusul e livrare esuata, fara a fi specificat motivul la punct de distributie rom.
Vz m a trimis la posta. Aici nu au putut verifica nimic dupa tracking number.
Mi au zis sa astept.
Andrei a zis
Care e ultimul oficiu poștal pe unde a trecut după ce a plecat de la BSI? A ajuns sau a trecut pe la vreun oficiu poștal cu CRT sau OPDC în nume? E număr de urmărire standard, cu 2 litere urmate de niște cifre urmate de codul țării din care a fost expedierea (de exemplu CN,SG,HK)?
doru a zis
Tine-ne la curent(nu 220V)cum au decurs treburile.
doru a zis
Verifica pe 7Track. Fa printscreen, salveaza, deschide disputa, ataseaza foto, cere refund.Sau, dechide dispita, ataseaza mesajul primit, cere refund. OK?
Iarta-ma, nu am fost atent.Produsul e in Romania? Mai nou, au inceput sa deschida cei de la controlul vamal, prin sondaj, coletele. Am primit si eu 2 care au fost deschide, resigilate, la oficiul postal m-au pus sa arat factura , mi-u facut poze la oreder-ul din telefon si au comparat valorile de pe colet si din order, dar au ajuns. Inseamna ca au constatat ceva la pachetul tau (seminte, aprinzatoare pt. supravietuire, artificii…..care sunt interzise)si trebuie sa iei legatura cu delegatul vamal de la oficiul de unde ridici coletele sa te lamureasca.
doru a zis
Iarta-ma, nu am fost atent.Produsul e in Romania? Mai nou, au inceput sa deschida cei de la controlul vamal, prin sondaj, coletele. Am primit si eu 2 care au fost deschide, resigilate, la oficiul postal m-au pus sa arat factura , mi-u facut poze la oreder-ul din telefon si au comparat valorile de pe colet si din order, dar au ajuns. Inseamna ca au constatat ceva la pachetul tau (seminte, aprinzatoare pt. supravietuire, artificii…..care sunt interzise)si trebuie sa iei legatura cu delegatul vamal de la oficiul de unde ridici coletele sa te lamureasca.
Roxana a zis
Produsul este in romania, mai exact punctul de distributie romania.
Nu stiu exact la ce se refera.
Este vorba de o salteluta pt copii, aprox 19 usd.
Nu am nici un alt nr de livrare, iar pe 17track are status ajuns in rom.
Maine ajung la punctul vamal, am primit un aviz.
Dupa greutate, banuiesc ca e vb de altceva.
petrean marius a zis
Buna seara,am si eu o intrebare am facut o comanda si nu detin un cont pe aliexpress,cum pot sa gasesc sau sa primesc un awb ca sa pot urmari comanda.E posibil sa nu mai ajunga ca a trecut vreo doua luni
doru a zis
Cum ai comandat daca nu ai cont pe Aliexpress?
petrean marius a zis
mi-am ales produsul,l-am pus in cos,am completat datele si l-am platit si am primit un mail de la eiPayment successfully made
Payment for Order no. 88779693288845 has been accepted.
Currently, your payment is ‘Being Verified’. Payments are usually verified within 24 hours. After verification, the supplier will begin to process your order.
During this time, you are unable to do any operation on your order.
dupa care am mai primit inca unulDear petrean.mariusadrian NA,
The transaction for your order no.88779693288845, product: Car Multimedia VW GOLF CAR DVD for PASSAT B6 B5 JETTA POLO CC TIGUAN OCTAVIA CAR DVD ANDROID WIFI 8 inch android 6.0 was completed on 31 Jan 2018. The seller left feedback for this order on 31 Jan 2018.si cam asta este
Costin a zis
‘E posibil sa nu mai ajunga ca a trecut vreo doua luni…The transaction for your order was completed on 31 Jan 2018’
Pai de-abia trecura citeva zile…
Unde-i adevarul ?
petrean marius a zis
comanda si plata am facut-o pe 14 decembrie…..au trecut aproape doua luni
doru a zis
Ai facut comanda pe 14 dec dar daca delivery time a fost de 45 de zile(depide de la vanzator la vanzator, nu toti au 60 de zile) timpul a trecut. Ai incercat ceva din ce ti-am scris dimineata? Ai pana la 15 zile pentru plangere, adica mai ai 7.
doru a zis
1. Nu am mai intalnit aceasta situatie. Fa-ti cont pe Ali, deschide my orders, adauga la search numarul de order si vezi ce se intampla.
2. Daca mesajul primit este in yahoo mail , du-te pe nr. order care este de culoare albastra si apasa pe el. Ar trebui sa se deschida o fereastra si acolo ai tracking number.
3. Du-te pe magazin, produs si in partea stanga ai contact seller, contact now,apasa contact now si se va deschide o noua fereastra, scrie mesaj catre vanzator cu datele care le-ai primit. Asteapta raspuns. Insista!
4. Citeste instructiunile Aliexpress referitoare la feedback. Deschide customer service, fa plangere.
Sau:
Aliexpress home, help(este in partea de jos stanga), customer service, top questions, returns & refunds, chat now
Viorel Andronachi a zis
Niste HOTI ! Nu toti dar cand aveti de-a face cu ei nu prea aveti cum sa va dati seama ! Escrocii sunt bara -bara cu cei care judeca disputele asa incat chiar daca vanzatorul recunoaste ca ti-a trimis altceva , nu vei avea dreptate . Probabil e o chestie de comision ( sfanta spaga ) ca si judecatorii-s oameni sau vreo directiva politica. Sant atat de mizerabili incat nici feedback-ul negativ nu-l mai publica sa nu-i miroase lumea cat sunt de hoti . ATENTIE ! Nu cumparati camere video de la BESDER !!!! Platiti ceva si primiti ce-o vrea Dumnezeu …
Răspunde
doru a zis
Folosesc situl de mai bine de 2 ani.
Dreptatea este undeva la mijloc.
Problema este de felul cum iti alegi produsele, magazinul.
Am urmarit mai multe forumuri despre Aliexpress si am constatat ca multi cumparatori nu studiaza situl. Doresc ceva si comanda altceva fara sa citeasca descrierea produsului, caracteristici, mod de livrare, discount, feedback, …
Un produs este vandut de catre magazinul cel mai „puternic” iar magazinele mai mici achizitioneaza produsul spre vanzare, copiaza descriere, caracteristici fara a avea habar de ceea ce vind. La intrebarile despre inadvertentele din denumirea produsului si descriere nici nu stiu sa raspunda- invariabil – este de vina ofiterul de relatii publice(daca magaziunul recunoaste asta – ati castigat disputa).
Nu spun ca toate produsele sunt OK. Am vazut u filmulet, la un magazin, cum era ansamblata o camera de supraveghere din componente intro camera de 3/4m2, ca un garaj, fara sa aiba legatura cu respectarea calitatii sau garantiei.
Trebuie sa fiti atenti la toate detaliile: sa comparati produsul in mai multe magazine, preturile, descrierile produsului,modul de livrare -cu taxe sau freeshipping, feedback-urile sunt foarte, foarte IMPORTANTE(acolo vedeti calitatea, modul de livrare, impachetarea, respectarea caracteristicilor…). Nu va scumpiti la 2 sau 3 centi si alegeti un produs dintrun magazin cu rating negativ. Instalati MegaBonus- va asista cu rating pentru magazin, bonusuri la cumparare si alte avantaje.
Despre dispute:
-indiferent daca sunteti convins ca produsul este altul decat cel ce l-ati comandat, luati legatura intai cu magazinul;
-insotiti reclamatia cu foto;
-daca nu ajungeti la un consens, deschideti disputa;
-daca se apropie scadenta pentru buyer protection si aveti convingerea ca produsul este pe drum(17Track sau altul), cereti prelungirea acesteia;
-daca ati primit o prelungire a protectiei, dar produsul nu a ajuns, deschideti disputa;
-daca buyer protection expira si nu ati intreprins nici o actiune va fi mai greu in cadrul disputei(puteti deschide disputa in cel mult 15 zile de la expirarea buyer protection);
-nu va certati cu vanzatorul,(este analizata pozitia dumneavoastra in relatia cu vanzatorul in cadrul disputei), convingeti-l cu dovezi;
-sunt binevenite cateva mesaje intre dvs. si vanzator(nu pentru toate comenzile, decat la cele cu probleme), le puteti atasa in cadrul disputei.
Cam atat pentru astazi.
Oana a zis
Eu fac des comenzi de foarte multi ani! Cei din China sunt corecti, trimit repede. Acum problema este la posta romana. Au fost perioade si perioade. De exemplu acum am niste produse comandate in decembrie care nu au sosit. Apar ca sosite in tara dar clar sunt pierdute si mai am cateva care SURPRINZATOR au ajuns in 11 zile.
Problema e la posta romana!
Mihai a zis
Poate are si Posta o parte de vina, dar marea intarziere se produce la vama care verifica la sange coletele venite din China, fiindca au fost depistate si marfuri interzise
Betty a zis
Posta Romana are cea mai mare parte de vina ..Produsele comandata din China ( indiferent de pe ce site comandati ) sunt trimise imediat si ajung in tara chiar si in 5-15 zile , insa stau in posta romana pana la 2-4 luni ..Eu am colete care n-au ajuns inca dupa 4 luni desi sunt trimise de mult din China sis tationeaza de cateva luni in Posta Romana ..mai mare Rusinea ..!!
Ctin Rotaru a zis
Cum ai procedat la cele din decembrie
Lorand Coc a zis
Mi-ai dat sperante cu cele 11 zile. ?
Am facut si eu prima mea comanda in valoare de $428(asa ca am emotii). E o tableta grafica Huion pe care am prins-o la promotie cu 49%OFF. N-au trecut decat 4 zile. Deocamdata e
“Hand over to airline”.
Am sa va tin la curent cu sirul evenimentelor (placute, sper). Din cate am inteles va trebui sa platesc inca $100 la posta (TVA + taxa vamala). Am sa fac un update cu suma finala.
Sa-mi tineti pumnii! ?
Marius Cucu a zis
Dacă este prin curier rapid, DHL, s-ar putea să fie și comision de procesare. Citește aici una alta.
Lorand Coc a zis
N-am putut sa-l comand decat din China, deci e standard shipping. DHL m-ar fi costat $320 :))
Marius Cucu a zis
Ah, e mai bine atunci. E posibil să scapi și cu taxe mai micuțe. 🙂
Robert a zis
Bună seara! aș dori să știu dacă pot plăti la livrare? mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Nu. Doar în România e posibil așa ceva.