La bază sunt niște legi pe care oamenii nu ajung să le cunoască, dar da, odată la 2 ani de zile trebuie să îți actualizezi datele persoane de pe cardurile bancare.
Lucrurile acestea se fac în 2 moduri:
- la orice bancă din zona ta
- online, de când cu pandemia
Problema este că online nu se actualizează datele pentru persoane juridice. Eu presupun că lucrurile astea se întâmplă atunci când vor băncile să mai facă bani de un ciubuc. La Banca Transilvania este un cost de 20 de lei.
Tu ce experiențe ai avut? Cu ce bancă ai avut probleme?
Jteph a zis
După 7 ani în care am fost clientă fidelă și serioasă a ING Romania, banca a decis, fără să mă avertizeze înainte, să îmi închidă conturile personale.
Când m-am trezit dimineața, nu mai puteam să fac nicio plată, conturile mele erau restricționate, și am sunat la bancă să văd ce s-a întâmplat. Și, stupoare! Am fost anunțată că ING Romania a decis unilateral să îmi închidă conturile personale, cu banii mei în conturi, fără să îmi ofere măcar anterior posibilitatea să îmi mult banii în altă bancă.
A urmat coșmarul. Am discutat 43 de minute la telefon cu o doamnă de la ING care, evident, nu știa să îmi spună de ce banca a decis unilateral să îmi închidă conturile și să îmi SECHESTREZE banii. Apoi, aceeași doamnă mi-a spus că trebuie să ceară aprobare și să obțină un acord de la superiori pentru a-mi permite să îmi mut banii în alt cont.
Practic, ING Romania mi-a SECHESTRAT banii până la ora 15:34, când am primit un telefon și mi s-a permis, în timp ce vorbeam cu operatorul băncii, să îmi transfer banii din conturi. Nicio bancă din lume nu are dreptul să îți oprească accesul la sumele din contul personal fără o decizie a unor instituții ale statului. Sigur că, în ceea ce mă privește, nu există niciun fel de decizii sau restricții legale.
În momentul în care mi-au dat vestea închiderii conturilor, nu aveam bani și nici alte carduri la mine. În ultimele luni, de când cu pandemia, inclusiv plățile la magazinul de la colț le făceam cu Apple Pay. Deci ING m-a lăsat fără niciun leu, deși eu aveam bani în cont.
În cei 7 ani de colaborare cu ING Romania, am ales pachete de la bancă ce presupuneau plata unor comisioane mai mari, mi-am respectat toate clauzele contractuale și nu mi-au fost cerute niciodată documente suplimentare referitoare la operațiuni. În urma sesizării pe care am făcut-o, ING a refuzat să îmi comunice sunt motivele închiderii conturilor mele.
Mă simt ca și cum m-au folosit 7 ani pentru comisioane.
Andrei a zis
Mie mi-au blocat conturile pentru neactualizare de date; le-am spus că nu vreau să merg în sucursală pentru asta, au fost de acord să actualizez datele on-line apoi mi-au blocat conturile. Vineri am fost să rezolv.
Marius Cucu a zis
oricum ING e în involuție de vreo 5 ani. Eu m-am supărat grav pe ei când au început să aibă cel mai prost curs euro și foloseam foarte mult contul, în acea perioadă.
piticu a zis
eu il am pe blog dar am contu suspendat :))
Marius Cucu a zis
Cum asa? Deja ai ban la Google?:D