Daca totul merge cum trebuie anul acesta si reușim sa facem tot ce ne-am propus, s-ar putea sa fie ultimul an in care facem concediul în Romania.
Mulți au fost interesați de trenuri spre Constanța, de la București și nu numai. V-am atașat, mai jos, un meniu care vă direcționează strict unde aveți nevoie. Folosiți-l cu încredere!
Nu sunt unul dintre cei care s-a saturat de Romania, dar parca sunt curios sa vad si altceva, mai ales ca dacă fac un calcul, in Romania s-ar putea sa fie mai scump decât in alte părți. Cel puțin, la prima vedere, pentru ca eu chiar n-am ieșit din țară pentru concediu. Bulgaria nu se pune 🙂
Poate ca la anul vom alege și alte țări. Dar pana atunci trebuie sa ne obișnuim sa facem și planificări pentru ca noi suntem genul care se urca în mașină, în tren și habar nu are unde si cum ajunge. Daca găsim ceva ok bine, dacă nu… la fel de bine, nu suntem foarte pretențioși.
Trecând peste lucrurile un pic mai personale, am zis si in articolul trecut ca am fost cu trenul la mare. La dus am folosit privații de la Regiotrans si apoi am schimbat cu CFR din Constanta pana in Costinești. Greu de crezut ca trenul de la CFR spre Costinești se poate numi așa si nu cloaca. Era mirosul frumos doar când se deschidea ușa de la baie…
La întoarcere am luat maxi taxi din Costinești spre Constanta. Circula din jumătate in jumătate de ora oficial, dar neoficial nu au ora fixa pentru ca, in weekend sunt blocaje pe drum si poate sa facă mult mai mult. La noi nu cred ca a făcut o ora, cu toate ca in Eforie s-a circulat mai greu.
Condițiile au fost decente, cred ca am dat 9 lei pe bilet si am avut aer condiționat la pachet cu 2 romi care au urcat pe parcurs. Ce bine era dacă ar fi coborât si ei măcar la Agigea.
Nu m-am putut abține și am circulat și cu celălalt tren al lor. Cel spre munte.
Citește și experiența mea cu trenul spre munte de aici
Am ajuns in Constanta la gara cu o ora înainte ca sa fim siguri ca nu ratam trenul așa cum am pățit-o in București.
Era un flux de oameni incredibil, foarte multe maxi taxi care se bateau pe clienti spre stațiuni, multi care ofereau cazare prin diferite locuri, era un haos oarecum organizat cu bisnita.
Ne-am învârtit cu GPS-ul după un bancomat cu ING care era fix in fata noastră si apoi am luat o cafea in așteptarea trenului la o terasa destul de aranjata si foarte ieftina de lângă gara.
Dupa ce am terminat cafelele cu 30 de minute inainte de plecare, trenul era deja tras pe linie.
Am urcat si doamna care era la intrare ne-a direcționat spre un vagon mai liber, in cazul in care nu aveam rezervarea făcută.
Am urcat, am simtit din plin aerul conditionat puternic, am dat un ochi in stanga si in dreapta si m-am pus in primul loc liber. Era liber, dar rezervat de altcineva. Dupa cateva minute isi face aparitia domnul asa ca ne-am mutat mai in spate, pe lateral, un pic mai incomode si mai cocoțate. Nu a fost rau, dar era si mai bine daca vedeam la geam fara sa întoarcem capul sau sa ii privim pe cei din fata insistent.
Trenul are aer condiționat, WiFi, tonomat de cafea si tonomat de produse. Nu știu cat a fost cafeaua, dar era de la tonomat erau preturile decente: 2,5 lei doza de suc, 2 lei cornuri si ce mai aveau ei pe acolo. Ieftin si proaspăt 🙂
De curatenie nu mai are rost sa vorbesc, unii chiar au fost atentionati ca fac mizerie, iar la baie s-a vazut ca suntem in Romania si baietii sau fetele s-au urcat cu picioarele pe WC. Am ramas uimit cand am vazut ca exista personal al trenului care duce hartie igienica la baie.
Orar trasee Softronic
Am zis să fiu util și să vă pun orarul de pe care circulă pe ruta Craiova – București – Constanța.
Călătoria a durat 2 ore si 10 minute, deși in pliantele pe care le-au răspândit prin tren scria ca ajunge cu 14 minute mai târziu. Noi am plecat la 14:20 si am ajuns la 16:30 in București.
Am fi prins si trenul de Ploiești de la 16:32 dacă știam ca se poate lua bilet cu cardul de la CFR. Dar cum nu m-am descurcat am așteptat trenul de 17:15.
A fost o senzație ciudata când am coborat din tren. Aproape ca s-a auzit din tren un „aaaa” in cor de la oamenii care coborau din aer condiționat(20-22 de grade) si se loveau de căldura din Gara de Nord Bucuresti.
Cat timp am luat biletele de la tonomat ne-a îndrumat o doamna de la CFR cum sa luam biletul ca sa nu mai stam la coada de la case. Am discutat cu aceasta si i-am spus ca am mers cu trenurile Hyperion si ca e diferența de la cer la pamant. In plus, e si ieftin!
Ne-a spus ca isi fac reclama si ei un pic si ca ar fi fost trenurile si pe la ei vreo 3 luni, dar ca nu exista infrastructura buna pentru asa ceva. I-am dat dreptate, dar nu e numai lucrul asta.
Daca pe CFR se merge cu nasul de foarte multe ori, la trenurile private nu se pune problema de asa ceva. Nu ai nicio sansa sa te „intelegi” cu nasul pentru ca sunt camere de supraveghere, ca ai controlor respectuos, care te trateaza cu respect, te intreaba de sanatate, se vede ca li s-au facut cateva training-uri inainte si s-au trasat niste reguli stricte.
Trenul CFR din București spre Ploiești nu a fost rău, a fost un aer condiționat, nu făcea el fata, dar era suportabil. Cred ca era un tren de navetiști pentru ca multi erau plictisiți, obosiți, dar aveam parte si de „vânzători ambulanți”.
Acesta normal ca a plecat cu întârziere de 4 minute si a ajuns in Ploiesti cu întârziere de 10 minute. Nu înțeleg fenomenul asta, dar… infrastructura din Romania.
Daca in trecut spuneam ca CFR-ul sa scape si sa se privatizeze, eu le doresc sa poata sa se bata cu cot la cot cu privatii, pentru a avea concurenta si servicii din ce in ce mai bune.
Dar ce te faci cand te duci Bucuresti Constanta cu CFR cu 62 de lei si conditii mai proaste si cu privatii 40 de lei? 🙂
Tabel cu prețuri de bilete
Apropo de prețuri, dacă sunteți studenți și aveți gratuitate nu este nicio problemă. Puteți circula, fără problemă, cu trenul acestora.
De unde se cumpără bilete?
Eu zic că ar fi bine să rezervați biletele online pentru a fi siguri că nu stați în picioare. Rezervarea se face aici sau pe mail [email protected]
Plata se face în tren.
Mai puțin de 2 ore.
Sorin a zis
Sigur trenul a circulat prin Romania si nu a devian trans-temporal prin vreo tara din Africa ?!
Marius Cucu a zis
Si eu m-am mirat de el. Ar fi bine sa intre pe piata si un astfel de tren. Macar pe ruta Brasov-Bucuresti. Sigur vor renunta multi sa se duca la munte cu masina si sa piarda ore multe in trafic…
CID a zis
Asta se va intampla in momentul in care trenul te va lasa la intrarea in hotel.
Marius Cucu a zis
E posibil si lucrul asta. Oricum nu dai niciun burtos jos din masina, asta e clar. Prefera sa stea in coloana pe Posada.
Talpeanu a zis
Un tren foarte curat, cu personal foarte amabil. As propune doar coșuri de gunoi printre scaune și cât mai multe trenuri pe zi. Doamne ajută că putem circula și noi civilizat cu această firmă!
Marius Cucu a zis
Mai sunt și cei de la Astra Carpatica foarte OK. Ba chiar și CFR-ul, dar de la Inter Regio în sus. Fără Regio și sub nicio formă Transferoviar Călători.
LaurRadu a zis
Hyperionul ala foloseste aceeasi infrastructuraca si trenurile cfr. CFR are trenuri are de 200 km/h,dar nu merg cu mai mult de 160/h (doare pe cateva rute) cei drept nu sunt foarte curate. Insa pt asta am mereu pregatit un set de servetele umede. Si la CFR poti beneficia de reduceri bune, daca cumperi biletul anticipat. Pt plata online se mai adauga inca o reducere de 5%.
Ionita a zis
De unde se pot cumpăra bilete la acest tren? Direct de la Gaea de Nord?
Marius Cucu a zis
De pe site-ul lor, online, sau din tren. Dar ar fi util să faceți rezervarea ca să știți că aveți loc.
Bucur a zis
Iata ca se poate si in conditi bune si la preturi decente…
Cristy a zis
Trenul chiar va intra pe Bucuresti-Brasov din 14 Septembrie 2014 si va da clasa CFR si pe aceasta ruta. Pacat de capacitatea sa relativ mica (are doar 180 de locuri).
Eu am mers pe 2 August (era a doua zi de circulatie) si deja era plin. A fost o experienta incredibila – in 2 ore am fost la Constanta cu doar 40 de lei si in conditii de exceptie. Pe cand la CFR m-ar fi costat 62 de lei (!!!) – asa ceva numai in Romania e posibil.
Recomand tuturor cu caldura acest tren proiectat si construit in intregime in Romania. O a doua rama este in constructie la Softronic Craiova si va fi gata pana la sfarsitul anului (acesta primul e doar un prototip).
Marius Cucu a zis
Ar fi super sa fie și pe ruta București Brașov. Chiar nu as mai merge cu masina spre munte dacă vor baga softronic și la noi.
Adrian a zis
Oho cate trenuri Regio are CFR Calatori pentru Brasov si cate alte trenuri Interegio sunt. Te rog nu mai visa cu 2 ore ale tale cu Hyperion faci de la 2″10′ pana la Constanta.
Poti sa il recomanzi tu cui vrei dar lumea tot la CFR Calatori vine sa nu uiti un lucru pe data de 17.06.2014 trenul 1980 a circulat cu 17 vagoane pline ochi pe distanta Mangalia – Constanta – Bucuresti si plus alte trenuri suplimentate cu cate 5-6 vagoane pe aceasi distanta.
Daca se strica Domnule Cristy Hyperionul ce fac de la cei Softrans, nu e asa ca va cam lasa cu buza umflata si se vad nevoiti sa anuleze cursele din ziua respectiva si posbil pe cele de a doua zi din cauza ca e unicat si nu are cu ce sa il inlocuiasca ???
Marian a zis
Eu cred ca esti tare amuzant. CFR = INFECTIE. Softrans = elita, la pret mai mic decat JEGUL de la CFR. Fii realist, nu mai bate campii. Frustrarea o inteleg, insa prostia nu vreau sa o accept. Cele bune.
Marius Cucu a zis
Marian, haide să păstrăm un limbaj decent în discuție. Nu ajută pe nimeni să facem atacuri la persoană. Nu cred că se dezvoltă mai mult sau mai puțin CFR-ul sau Softrans-ul dacă ne atacăm între noi…
Lospa a zis
Bun! Si acum spune-mi ce ti-a disparut din buzunare dupa ce au plecat cei 2 romi?
Marius Cucu a zis
A dispărut mirosul, a dispărut gălăgia lor și nesimțirea.
Lospa a zis
Niciun telefon furat, banii toti in buzunar? Era politie p-acolo sau ce?
Marius Cucu a zis
Se mai fura telefoane?! 🙂
Banii rar ii tin in buzunar, mai mult de 50-100 de lei nu am niciodata. De aia avem carduri..
Lospa a zis
Se fura, se fura! Norocosule, nu ti-a fost furat absolut nimic.
Adria a zis
Cu oferta Bilet de Weekend, din București Nord spre și dinspre litoral tariful este de 19,9* lei / sens / călătorie cu trenurile Regio sau 37,7* lei cu trenurile InterRegio ale CFR Calatori.
Durata călătoriei de la Bucuresti spre litoral este de 1h58 ore:
– IR 1987 Bucureşti Nord (pl.09.00) – Constanţa (sos. 10.58)
– IR 1986 Constanţa (pl. 13.10) – Bucureşti Nord (sos. 15.10)
– IR 1989 Bucureşti Nord (pl. 16.00) – Constanţa (sos. 17.58)
– IR 1988 Constanţa (pl. 19.20) – Bucureşti Nord (sos. 21.20)
Iar trenurile CFR Clatori sunt mult mai confortabile si spatioase decat Hyperionul. Nu trebuie sa am credeti pe cuvant, de accea am sa va las sa va convingeti cu rmatoarea filmare: http://www.youtube.com/watch?v=p8g4h2FKsPg de conditile oferite de CFR Calatori fata de Softrans.
Marius Cucu a zis
Iar steluta aceea inseamna ca trebuie sa faci minim 4 drumuri pe luna si sa circuli in anumite zile.
Confortabile? Spatioase poate…? Aer conditionat? Acolo e doar frig, aerul ala este doar o gluma. Dupa o ora intr-un CFR mori de masea sau orice altceva. Sigur racesti dupa un astfel de drum!
Iar boxa aia prin care esti anuntat de statii… parca suntem pe vremea comunstilor. Sa fim seriosi!!!
Iar IR-urile acelea din cate stiu eu, pretul este de 62 de lei, nu 40-45 ca la privati.
Adria a zis
Viteza 160 km/h constanta dupa Pantelimon exceptie Fetesti, Ciulnita si podurile de peste Dunare, iar duracatoriei sub 1″55′ . Pe cand Hyperion nu circula cu 160 km/h constanta iar durata calatoriei depaseste 2″10′ nu acorda reducerile de tarif reglementate prin lege, confort de regio .
CFR Calatori are intr-o zi calatori cati are Softransul in 3 zile desi tarfiul este mai mare, da na oamenii dau un Ban si primesc la schimb confort, spatiu si viteza sa nu uitam un numar mai mare de locuri pentru biclete .
Marius Cucu a zis
Și prețul biletului este de… 62 de lei, nu? Si aer conditionat cu adevarat? WiFi cu viteze de genul?
Eu zic ca este o diferenta si ma bucur ca a aparut si concurenta pentru CFR.
In alta ordine de idei, ma bucur ca a invatat si CFR-ul social media si incepe sa arunce cu pietre in concurenta atat pe bloguri si pe forumuri, cat si in offline, prin agentii din gari care nu afiseaza chiar toate trenurile private, de informatii nici nu se pune problema.
PS. Un tren nou, cu o infrastructura buna nu ar trebui sa aiba probleme de „stricare”. Ma gandesc ca sunt mai fiabile si ele, dar vin si intreb, infrastructura CFR este de calitate?! Pe principiul asta merg lucrurile? Daca se strica luam altul, nu?!
Adrian a zis
Cam asa ceva trebuie sa invatam ca ramele electrice sunt viitorul nu trenurile clasice pe distante scurte. Stiu ca locomotive si vagoane avem destule capabile de cel putin 160 dar la infrastructura stam prost iar acolo sunt altii care nu prea misca. CFR Calatori ar vrea sa reduca durata calatoriei si Bucuresti – Craiova – Timisoara, dar CNCF „CFR SA” nu isi da interesul. Sunt doua companii cu 2 ganduri total opsuse. Nu trebuie bagate in aceasi oala judecate in parte, Iar de vina suntem noi ca ne-am lasat dusi cu zaharelul.
Marius Cucu a zis
Pai atunci sa-i dam afara din tara. Daca nu se pune presiune pe ei, nu se va face nimic niciodata…
Adrian a zis
Eu, tu si mai cine ? Daca nu le placea situatia in care suntem se rezolva de mult timp da avem numa lasi in jurul nostru .
Marius Cucu a zis
Nu stiu, dar este prea de tot. Inteleg ca a fost o problema tehnica, dar nici in halul asta. Crezi ca mai merita laudat CFR-ul, Adrian?! http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Sapte+ore+intarziere+cu+trenul+CFR+ofera+redirectionare+dar+cala
Sincer nu stiu care dintre firme este de vina, dar nu se poate sa se intample lucrul asta.
Inseamna ca eu cu intarzierile mele de 10-15 minute trebuie sa fiu fericit si sa fie… „normalitate”.
Adrian a zis
La data de 24.08.2014, ora 00:05, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timi oara, Linia 900, sec ia de circula ie Strehaia – Caransebe (linie simpla electrificata), între statiile CF Caransebe si Balta Sarat , la km. 472+000, s-a produs defectarea locomotivei EA 122, aflat în remorcarea trenului de c tori Inter Regio nr. 1696 (apar inând Operatorului de Transport Feroviar SNTFC „CFR Calatori” SA). Trenul de calatori Inter Regio nr. 1696, a fost retras în statia CF Caransebe la ora 01:12, cu locomotiva de ajutor DHC 540. La ora 01:25 linia de contact este repus sub tensiune. La ora 02:10, s-a produs deconectarea accidental a re elei de alimentare cu energie electric a liniei de contact pe distanta cuprins între statia CF Caransebes
si halta de miscare – Hm Poarta. A fost îndrumat drezina pantograf din statia CF Caransebes care a remediat deranjamentul la ora 04:31. Trenul de c tori Inter Regio nr. 1696 a întârziat 338 minute. Locomotiva EA 311 aflat în remorcarea trenului de calatori Inter Regio nr. 1695 (apartinând Operatorului de Transport Feroviar SNTFC „CFR Calatori” SA), a ramas defecta în linie curenta . A fost îndrumata locomotiva de ajutor DA 695 din statia CF Caransebes . Trenul de calatori Inter Regio nr. 1695 aîntârziat 70 minute si indirect trenul de calatori Regio nr. 9551 a întârziat 93 minute.
Asta e adevarul despre ce sa intamplat la Caransebes .
Gabi a zis
Marius Cucu tu ai impresia ca trenurile private utilizeaza o infrastructura separata de ceea de la CFR Calatori? Trenul ala a avut 7 ore intarziere datorita conditiilor meteo.Da,ai mers cu trenul Hyperion la mare pe INFRASTRUCTURA CFR.Daca mergeai cu Regiotrans (firma privata) ajungeai in aproape 3 ore pentru ca folosesc trenuri foarte vechi.E usor sa arati cu degetul,sa aduci acuzatii,sa ceri confort si preturi ieftine dar pentru asta trebuiesc mai investitii.Falimentarea CFR inseamna falimentul Romaniei,avand in vedere ca CFR-ul detine in propietate peste 90% din caile ferate romane.Trenul Hyperion e o furtuna intr-un pahar cu apa,singurele lucruri care le ofera in plus fata de CFR Calatori sunt wifi-ul (care e discutabil) si preturile mai mici.La CFR preturile se stabilesc cu ordin de ministru,deci nu pot modifica preturile asa usor insa exista reduceri la achizitia biletului de pana la 50%.Concluzia:vrei sa calatoresti in conditii mai bune si intr-un timp mai scurt? Atunci sustine companiile de stat din transportul feroviar!
Marius Cucu a zis
Eu aleg sa sustin orice firma imi ofera calitate si confort mie. Reduceri de pana la 50% inseamna ca eu sa iau biletul cu minim o zi inainte, sa fiu in grup, sa iau bilet dus intors, sa fiu elev sau student si asa mai departe.
Nu ma incadrez in niciuna din cele de mai sus, asa ca eu platesc pretul intreg. Tocmai de aceea caut variante.
Sa ne amintim faptul ca daca nu apareau trenurile private, noi inca stateam cu panaramele alea pline de rugina care au fost „exilate” pe drumul dintre Constanta si Mangaria de exemplu. Asa ca, din punctul meu de vedere, este foarte bine ca exista concurenta.
Tocmai pentru ca a fost furtuna ma gandesc la faptul ca putea sa se intample o tragedie si un copac sa pice pe un om sau pe un vagon si sa sparga un geam sau sa intre o sina in cineva, asa cum s-a intamplat acum cativa ani de zile la Valea Calugareasca daca nu ma insel.
Firmele care se ocupa de infrastructura CFR de ce nu se ocupa de asta, de ce nu se face nimic pentru prevenire in tara asta?!
OK, cu natura nu te pui, dar poti preveni cat de cat unele situatii, faci un dig, cureti un copac, il tai si il plantezi in alta parte.
Nu crezi ca asta ar fi o solutie? Sau macar un inceput?!
Gabi a zis
Sa ne amintim faptul ca daca nu apareau trenurile private, noi inca stateam cu panaramele alea pline de rugina care au fost “exilate” pe drumul dintre Constanta si Mangaria de exemplu.” Concurenta nu are de-a face cu trenurile noi de la CFR sau cu modernizarea infrastructurii pe M800.CFR Calatori a inceput testele de 160 km/h ora din primavara pe buc-cta si a inceput circulatia in regim comercial cu 160 km/h de pe 4 iulie 2014.La vremea aceea Softrans (hyperion) nu circula pe nici-o ruta din Romania!Singurul privat care efectua curse era Regiotrans dar ei folosesc trenuri vechi care circula cu cel mult 140 km/h.Faptul ca trenurile pot circula cu 160 km/h este un merit al CFR S.A pentru ca ei au dat banii si au facut proiectul pentru ERTMS,un proiect din care beneficiaza toti operatorii feroviari (privati sau de stat).Trenurile Soarelui de la CFR folosesc vagoane noi care suporta viteze intre 160 si 200 km/ cu climatizare,sistem de anuntare a statiilor,spatiu pentru biciclete,etc.Locomotiva este noua si este fabricata de Softronic,acelasi constructor care a proiectat si aceasta rama.Nu exista „firme de infrastructura”,exista o singura companie care detine aproape toata calea ferata din tara cu toate dependintele sale „CFR INFRASTRUCTURA S.A”.Pe liniile detinute de aceasta companie circula si trenurile private,deci ele ajung la destinatie in aceasi timpI ca si trenurile CFR,cateodata chiar in timpi mai mari datorita trenurilor vechi pe care le folosesc.Trenul acela a facut 7 ore pana la destinatie datorita infrastructurii vechi in unele zone dar si datorita conditiilor meteo.Avand in vedere ca a fost furtuna iar copacii au ajuns pe calea ferata,a durat ceva pana au fost indepartate si reparate toate defectiunile aparute.Da,exista o solutie,modernizarea caii ferate.Poti sa calatoresti cu cine doresti,companie de stat sau privata,atata timp cat guvernul Romaniei nu aloca bani pentru reparatii si modernizari nu o sa ai calitatea dorita la nimeni.Acum poate ai sa intelegi de ce ti-am spus sa sustii compania de stat.
P.S. Cauza accidentului feroviar de la Valea Calugareasca a fost desfacerea voluntara a suruburilor si a piulitelor de la macaz de catre o mana criminala.In rest atat trenul cat si calea ferata se puteau exploata in conditii de siguranta feroviara.
Marius Cucu a zis
Te inteleg, dar nu pot sustine un stat care ma fura zilnic, cu sau fara voia mea.
Ca e meritul CFR, ca UE incepe sa emita pretentii, ca investitorii cer infrastructura pana la mare pentru costuri mai mici ale transportului marfar habar n-am si chiar nu ma intereseaza lucrul asta.
Eu promovez tot ce mi se potriveste mie. Daca eram student si oarecum aveam un pret mai bun la bilet poate ca era o chestie, dar ideea de baza este serviciile in raport cu pretul au fost mai bune ca ale CFR-ului. Tocmai de aceea am realizat si articolul.
Daca ingropam privatii, baietii astia de putere vor face orice le trece prin cap. Un alt exemplu este asta care nu are legatura cu CFR, dar are legatura cu noi romanii: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/LEGI+CU+DEDICATIE/Legi+cu+dedicatie
Gabi a zis
Din pacate te inseli,cel putin in legatura cu acest subiect.Te-ai intrebat vreodata cum reusesc privatii sa faca profit in timp ce statul nu poate?Iti spun eu,cu ajutorul in statului.Noi in Romania avem companii care fac cercetare si se dezvolta pe barba lor dar si companii care se dezvolta cu ajutorul statului.In domeniul transporturilor feroviare sunt multe nereguli,multi privati care au fost „ajutati” de persoane dubioase dar care detin o anumita putere in aparatul central al Romaniei.Aici putem enumera cel putin 2 nume mari,GFR (Gruia Stoica) si Regiotrans (Costel Comana şi Iorgu Ganea).E interesant faptul ca privatii care capuseaza companiile de stat sunt super sustinuti de oamenii de rand.Eu nu te inteleg la fel cum nu ii inteleg nici pe restul oamenilor,ar trebui sa te intereseze lucrurile astea,chiar nu are importanta daca esti student sau nu!Ar trebui sa te intereseze pentru ca pana la urma urmei toti vrem sa traim intr-o Romania mai buna,chiar si tu ai zis ca iti doresti servicii mai bune.Nu o sa avem niciodata asa ceva daca nu constientizam ca exista o mare nevoie de reforme in tara asta.Un german ar face tot posibilul (chiar si munca voluntara) incat sa schimbe anumite lucruri dar romanul ce face? Romanul vrea totul gata si daca se poate moca iar atunci cand nu ii convine face in asa fel incat sa isi raspandeasca cat mai mult ideile stupide!
Marius Cucu a zis
E posibil si lucrul asta. Stiu ca sunt si foarte multe firme capusa. Un exemplu cred ca ar fi si ce am scris astazi https://mariuscucu.ro/legi-facute-pentru-afaceristi/ referitor la cei care fac bani din banii statului.
Nu stiu ce este in interiorul celor de pe transportul feroviar, dar stiu ca la privat nu stau prea multi oameni degeaba, ci muncesc, nu au un aparat bugetar ca cel din Ministerul Transporturilor care circula gratuit cu trenul, nu au legitimatii pentru a merge cu CFR cu orice tren si asa mai departe.
Nu m-a interesat de persoanele de care zici tu. Cel mai probabil ai dreptate, dar eu vreau sa pot lua un bilet in tren la pret normal, vreau sa fiu respectat, vreau sa nu am cersatori, vreau sa se respecte orele de pe tabela trenului, vreau sa nu se mai mearga cu nasul, vreau sa platesc un bilet cat mai mic pentru un serviciu de care am nevoie, vreau sa fiu respectat si sa vad ca omul acela nu este plictisit de serviciul pe care il are.
Legat de concurenta, de privati vs bani publici, ti se pare normal ce se intampla cu Electrica? Exista monopol si se scumpesc serviciile oricand doresc ei sau… ministerul?!
Un contra exemplu la cele de mai sus ar fi telefonia mobila. Mai intai a intrat pe piata Cosmote cu oferta buna, iar ceilalalti au redus preturile, acum RDS a intrat pe piata(cu infrastructura Vodafone) si preturile sunt derizorii.
Eu sunt de parere ca trebuie sa sustinem concurenta. Pana la urma si privatii astia, oricare ar fi, platesc o chirie pentru liniile pe care le folosesc, nu? Mare, mica… tot politicul a facut „treburile murdare”.
Dobre a zis
Cele mai confortabile trenuri din Romania si evident cele mai rapide sunt cele din flota CFR, respectiv trenurile care circula fara oprire cu viteza maxima de 160km/h pe ruta Bucuresti-Constanta si scot de foarte multe ori 1h50′ desi pe bilet scrie 1h58′-2h. Apoi mai exista inca o pereche de trenuri interregio fara oprire care circula cu viteza de 140km/h si care a ajuns de multe ori in 2h05′ desi pe bilet scrie 2h25′, aceasta pereche se numeste IR 1980/1983, si circula doar cu 140km/h datorita tonajului, vara asta am vazut si 15 vagoane atasate la ea.
Vagoanele CFR Calatori ale trenurilor citate sunt curate si ingrijite, aerul conditionat corect reglat, toata vara asta trenurile au circulat la 90% din capacitate desi au pretul de 62 lei.
Este O.K. sa existe concurenta, insa trenul Softrans este mai mult un tramvai construit pentru rute de tip regio (tren personal), deci nu are rost sa il umflam prea mult , pentru ca este mare diferenta intre un automotor si un tren clasic din punct de vedere confort, primul fiind mai inghesuit si chiar mai putin fiabil sau sigur la un eventual impact.
Rog autorul articolului sa circule si cu trenurile CFRCalatori inainte de a face cu adevarat o diferenta, altfel risca sa cada in ridicol in fata celor care au calatorit cu toate aceste trenuri.
Cristy a zis
Am intrat intamplator si am vazut cate discutii si comentarii a starnit acest tren si aici. Evident ca este multa ura si ciuda ca se poate si la noi un transport civilizat la preturi normale la cap. Ce imi ofera in plus trenul CFR? Am calatorit cu amandoua si singurul raspuns este: imi ofera un bilet mult mai scump. Nu am niciun motiv sa platesc aberatiile cerute de ei (eu nu am nicio reducere deci chiar ma lasa rece prosteala lor) – stiati ca cer 50 de lei pe un drum Bucuresti-Brasov la asa-zisul lor IR? Adica 2 persoane dus-intors ar trebui sa plateasca 2 milioane lei vechi (hai sa fim seriosi!!!).
Trenul Hyperion va circula din 15.09.2014 pe ruta Craiova-Bucuresti-Brasov si retur (spre disperarea multora vad). Preturile sunt cat se poate de bune: Craiova-Brasov 55 de lei – adica aproape cat Buc-Brasov de la CFR – sa le fie rusine inca o data, si 30 de lei pt Bucuresti-Brasov si 25 de lei din Bucuresti catre statiunile de pe V Prahovei. Intr-o ora si jumatate esti la Sinaia si cam in 2 h 30-40 la Brasov. Deci: de ce as alege CFR? Orarul este: pl Craiova 5.30 – sos Bucuresti 8.36 – plecare 9.00 – Brasov sos 11.46, iar la retur Brasov pl 15.30 – Bucuresti 18.03 – pl 18.23 – Craiova sosire 21.30. Dati de stire cat mai multor oameni care s-au saturat de nesimtirea CFR ! Iar conditiile de calatorie sunt impecabile si nu exagerez deloc.
Marius Cucu a zis
Mi se pare destul de devreme pus. Daca ma duc la munte, parca nu m-as pune in tren la 15:30 ca sa ajung acasa…
Cristy a zis
Trebuie sa ajunga si la Craiova la o ora rezonabila.
Si sa nu uitam ca vine iarna, ziua se micsoreaza, lumea nu mai sta asa tarziu ca vara. Oricum asta e ora de plecare din Brasov, in statiuni ajunge mai tarziu (pe la 16.30) ceea ce e foarte bine dupa mine. Mai sunt si alte trenuri bune pt intoarcere, exista si un Regio de la CFR introdus din primavara R 11032 pl Brasov 18.12 – sos Bucuresti Nord 21.55 care are vagoane compartimentate foarte decente si este foarte bun pt cei intarziati. Important e sa existe alternative si concurenta din care nu are de castigat decat calatorul.
Alex a zis
In luna septembrie(22 /2014),am calatorit cu sotia pe ruta Bucuresti Nord – Predeal cu trenul Hyperion,avand placuta surpriza sa merg cu un tren modern,frumos,conditii decente,pret bun(25 lei/pax.)
Mentionez ca ultimele mele calatorii cu trenul,au fost in Italia(Rimini – Firenze) si Spania (Renfe,Santa Susana – Port Bou),cu trenuri asemanatoare,chiar mai putin moderne(ca design),dar in conditii de „vest” !
Atata timp cat politicul va dicta ce sa se faca si cine sa fie numit(Necolaiciuc &co.)nu se va putea face nimic,la CFR,unde sunt preturi mari,nejustificate si un management defectus(furtisaguri),preturile reflectand astuparea furturilor politicului !
Va recomand si Regiotrans,cu preturi si mai bune(Buc,-Predeal = 19lei,sau 9,50 lei/pensionar,pe segment !?!
In incheierea acestui comentariu,va informez ca am masina (motor diesel),dar imi place sa calatoresc si cu trenul si mai ales pe jos ( din Predeal am mers cu sotia la „Trei Brazi si Cabana Secuilor- 13 km dus-intors ) !
Diana Cara a zis
Biletele se pot cumpara si online in urma unei logari si implicit iti poti rezerva lejer, de acasa locul.
Marius Cucu a zis
Eu știu că se poate face doar rezervarea, nu și achitarea acesteia.
Mihai a zis
De cateva luni accesez site-ul acestei firme de trenuri private si apar o gramada de probleme. Aceasta ar fi sinura mea plangere. Pe langa aceasta, serviciile de transport sunt foarte bune, iar in comparatie cu NESIMTITII de la CFR care practica preturi colosale pentru niste trenuri INFECTE, aceste trenuri particulare sunt parfum la bani mai putini. Astfel de concurenta le trebuie la CFR ca sa realizeze ca nu ii mai vrea lumea, ca nu mai au vanzari si doar astfel sa faca NAIBA ceva in aceasta privinta. Daca insa, in timp, baietii cu trenurile particulare vor scumpi tarifele, atunci vom renunta si la ei si vom merge cu autocarele, spre pierderea lor.
Marius Cucu a zis
Se pune problema să se scumpească?
Marian a zis
Pai cam asta e strategia pe la noi.. ieftin la inceput, apoi pe profit neica.. Intai intindem plasa, momim pestii, dupa care ii pescuim. 🙂 Tehnica de tip RDS/RCS, invented in USSR
Tony a zis
Salut, am o intrebare pentru cine a calatorit cu Hyperion la Costanta. Se poate calatorii si in picioare ca in autobuz linga cei care au locuri cumparate?
Marius Cucu a zis
Salut. Da, se poate ca în orice tren. Diferența este că sunt holurile relativ mici așa cum se poate observa și în poza aceasta.
Tony a zis
Aveam de gand sa cumpar un bilet online cu loc rezervat, dar ideea de a avea pe cineva lipit de mine in picioare tot drumul ma face sa merg la CFR Interregio clasa I.
Multumesc
Marius Cucu a zis
E alt spațiu în Interregio. Singurul dezavantaj este că ai un aer condiționat de-ți rupi oasele. 🙂
Marina Penea a zis
Eu am avut o experienta neplacuta cu Softrans. Am cumparat bilete cu o seara inainte spre Brasov, ca in dimineata plecarii trenul sa se anuleze. Nici o informatie, nici un email sau sms, nimic. Am intrebat conductorul trenului sosit de la Craiova care tb sa mearga mai departe la Brasov de ce este anulat, raspunsul fiind ‘fiindca s-a defectat’. Cu toatea astea trenul a plecat mai departe spre Constanta. Am sunat la ei timp de 45 de minute pt a afla cum imi recuperez banii si intr-un final dupa ce a sunat si ocupat dar si normal a raspuns o doamna cu voce somnoroasa care mi-a explicat ca nu a raspuns timp de 45 de minute in tinpul programului fiindca au fost prea multe apeluri iar la ei nu suna ocupat desi se vrb la tel. Pe mine sigur m-au pierdut de client dupa ce m-am umplut de nervi si am pierdut cateva ore din vacanta cautand alta varianta.
Ioan a zis
În final s-au dovedit și ei români. Au anulat trenul fără să anunțe și nu au dat nici măcar un mail (deși aveau datele din rezervare), ba nici la telefon nu au răspuns. Nu îți poți pune baza în ei
dan loha a zis
Va limitati la a comenta superficial. Se doreste politic distrugerea CFR-ului… e o mafie imensa si evident vinderea lui pe bucati. Am auzit de directori de la CFR care fac bisnita cu locomotive bune, declarate defecte si vandute in privat pe linii industriale, de subminarea intentionata, lasarea in paragina aCFR-ului spre a promova aceste firme aparute acum in spatele carora sunt indirect tot ei. Da, voi vedeti mici avantaje. Se mai zbate si CFR pe ici pe colo sa mai faca cate ceva bine. Sunt inca cateva ramasite de oameni cinstiti ramase in sistem, dar sunt usor-usor maturate.
Vad naivitatea si superficialitatea abordarilor. Fie CFR si conditii mai proaste fie alta firma si conditii mai bune, banii intra tot in buzunarele mafiotilor. Cand va plimbati cu niste trebnuri mai bune si mai civilizate, e normal sa va simtiti mai bine, si eu ca si client imi doresc asta si prefer asta si as alege la fel ca si voi: pret mai mic si calitate mai buna. E logic. E normal sa ii laudati pe unii si sa va bucurati de calitate. Totusi fie ca bagati bani in CFR fie in alte firme tot in mafie se duc. Pacat. Asta e. Ia incercati si voi sa va faceti tren privat si firma… se poate? Ia interesativa cine si cum si-a deschis firma…
priviti un pic mai adanc nu asa superficial
Marius Cucu a zis
Dan, îți dau dreptate în totalitate. Dar ăsta e sistemul. Băieții deștepți au tot dat tunuri. Pe calea ferată, in domeniul IT, în sistemul de sănătate, chiar și în pariuri. Oriunde e semn de bănuți sigur sunt niște băieți de la conducere care și-au băgat nasul.
Capitalismul…
Andrei a zis
Salut Marius, se anunta apartia lui Hyperion 3 conform https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/softronic-craiova-lanseaza-a-treia-generatie-a-ramei-hyperion-866705
Marius Cucu a zis
Merci. Am actualizat și în articol.
Andrii-Popa a zis
Neata, Softrans,
Bag de seama ca (ai inceput sa) promiti mult si sa faci mai nimic. Am plecat cu familia mea la Sinaia duminica, 09.01.2022, cu trenul de 09.05 (cu intarziere de 30 de minute), la plecare a fost acceptabil. La intoarcere, insa, cand am revenit, in aceeasi zi cu trenul de 16.50 a fost o inghesuiala probabil ca in camioanele de armata, pe langa locurile obisnuite ocupate erau vreo 100 de persoane intr-un tren cu maxim 3 vagoane care se inghesuiau, in picioare, care cum putea, pe culoare. Ma mir ca nu s-au luat la bataie daca aveau nevoie urgenta la veceu.
Nene Softrans, tu zici ca vrei sa concurezi cu CFR calatori, vechea companie de stat? Eu iti urez succes sau vise placute, mai ai cale lunga pana sa intri in Europa, cum pretinzi. Nu or fi nici ei tata de matza, dar, vorba ceea, „Cand compar, ma linistesc”.
Salut!
Marius Cucu a zis
Cred că a devenit mai popular decât trebuia. Nici nu știu dacă au și garnituri în plus. Nu a reușit să recupereze întârzierea pe parcurs?
Carmen a zis
Trenul Interreggio constanta bucuresti nord, ora plecare 13.25,29.08.2022. e full si Nu are Aer Conditionat Deloc, e plin de copii si curge apa pe noi, e Normal ? Am mers cu Transferoviar ul la Constanța , bilet 39 lei, nu 72 lei , si aer conditionat ….super, firma…cu ea o sa circul de acum.
A dat drumul la aer…ce fericire
Marius Cucu a zis
Inter Regio, CFR sau privat?