Pare a fi un consens între magazine pentru taxarea plății ramburs și ridicarea plafonului minim. Asta apropo la ceea ce ziceam aici de eMAG.
Evident, odată cu treaba asta, eMAG a mai pompat niște bani în campanii și acum, cică promit livrarea a 2 a zi. Eu țin minte doar că nenea de la Fan Curier a zis că 2019 a fost pe creștere, iar 2020 pe așezare. Am înțeles că asta ar însemna că piața s-a mai așezat, e concurență destulă.
Am zis să vedem cum e situația, în momentul de față, la principalele magazine.
- evoMAG – plafon de 300 de lei în țară și gratuit în București. La electrocasnice mari taxa de livrare este 60 de lei. Rambursul este 3 lei.
- eMAG – am tot discutat despre ei: 1500 de lei plafon pentru transport gratuit, dacă nu se plătesc 15 lei. Pentru electrocasnice mari se plătesc 25 de lei și încă 5 lei dacă alegi plata ramburs.
- cel.ro – plafon diferențiat. La televizoare văd că ar fi 6 lei, la produse mai mici de genul unui smartwatch, transport gratuit, dar la frigidere este 86 de lei în aria de acoperire.
- altex – are 600 de lei plafonul, în schimb adaugă taxe de 25 de lei pentru electrocasnice mari. Au adăugat și ei taxă de 5 lei pentru taxa de numerar. Momentan, mi se pare că au cele mai ok prețuri la transport, dintre cele generaliste. N-aș putea zice același lucru de prețuri și stocuri actualizate, dar îi urmăresc pentru că fac comenzi relativ des la ei și par a mai îmbunătăți lucrurile. Greu, dar o fac.
- pcgarage – Eh, aici lucrurile sunt un pic diferite pentru că n-au electrocasnice mari. Ei taxează la kg, nu au un plafon anume. Interesant e că rambursul costă 12 lei la ei.
- elefant – au plafon 250 de lei și costuri de procesare de 2 lei, inclusiv în rețeaua de pickup.
Practic, trebuie să ne obișnuim cu ideea că serviciile de mai sus costă și trebuie să fie la vedere. Chiar și așa prețurile de transport, de la fiecare magazin de mai sus sunt negociate și subvenționate din prețurile tuturor produselor. Eu unul aștept ca tot mai mulți să înceapă să pună taxă pe ramburs și taxa de transport la vedere. Și, dacă cei mari vor face asta, cu siguranță cei mici nu vor avea capacitatea de a face lucrurile după bunul plac.
Redoo a zis
bai, ideea este daca scade prețul cu suma transportului…că până acum transportul era în preț…sau mergem mai departe la prețurile astea + transportul.
Marius Cucu a zis
Astea-s vise. Unde ai auzit de micșorare de profit? Pe de altă parte, prețurile nu s-au ridicat foarte mult după ultimele creșteri din ultimii ani. Să nu mai zic de taxele pe mediu care s-au tot mărit, de când suntem eco mode.
Iulian a zis
Vin şi eu aşa ca păduchele în frunte…ce-ar fi să includă un pentru Poşta Română? Cred că dacă ar colabora s-ar putea face şi aşa ceva. Ar putea negocia de exemplu un contract la 6-7 RON pe transport. Sunt destul de multe persoane pentru care 10 RON în plus contează. Adevărat că ajunge mai greu şi ai de mers să ridici coletul. Însă rămâne profitul şi bani în buzunarul clientului. Nu ştiu zii ca aşa ca idee. La 100 de colete cât comandă unii pe an ar fi 1000 RON economie. Bani care investiți într-un an cu cap pot deveni 10.000 RON.
Marius Cucu a zis
eMAG și-a făcut sistem de pickup la poștă, dar problema e că e de stat. Mai au mult până vor recupera(dacă o vor face) din imaginea pe care și-au făcut-o în anii precedenți.
În ultima vreme, să zic vreo 2-3 ani de zile, pentru mine poșta a fost jos pălăria, din toate punctele de vedere.
Dar eu, personal, sunt mai comod, prefer să vină curierul la ușă.
Catalin a zis
E de rahat oricum plafonul pus de eMag, parerea mea e ca vor pierde ceva clienti care vor cauta sa mai scada la pret unele chestii.
Marius Cucu a zis
Vedem ce va face piața, dacă vor avea prețuri mai mici decât concurența, cu tot cu transport… s-ar putea să ne înșelăm un pic.
Ionut a zis
Taxa pentru plata cu numerar este foarte bună pentru comercianți, gândindu-se că așa vor provoca clienții să plătească online cu cardul. Însă clienții nemulțumiți de serviciile de curierat vor prefera plata ramburs pentru a refuza fără regrete coletul.