Prin Franța m-am dat cu start stop pe mașini ceva mai vechi. Adică undeva între 2010 – 2015. Pur și simplu era enervant să se oprească mașina de fiecare dată la un semafor de 15 secunde. Era pur și simplu enervant.
Zilele trecute m-am jucat un pic cu un Ford Focus pe care voiam să-l cumpăr la un moment dat. Cred că avea undeva la 30k km, 2016, dacă țin bine minte, cu motorul ecoboost de 1 litru. Decent, chiar dacă era aspirat.
Start stop-ul era mult mai suportabil, pornea mult mai rapid ca altele pe care am mers. Bine, recent am mers și cu un Honda destul de puternic și foarte târziu mi-am dat seama că are start stop. Bine, n-am rulat-o atât de mult.
Întrebarea ar fi următoarea: cui se adresează start stop-ul? Oare este ok pentru mașină să se oprească și să pornească de sute de ori pe zi?
Hârbul care stă în parcare evident că n-are așa ceva, dar sunt curios dacă sunt probleme la sistemele de genul.
ice4you a zis
Sistemul start-stop este o mizerie inutila, economia de combustibil fiind de cateva grame si astea teoretic … adica nu ajuta la nimic. Ca si fiabilitate, teoretic de la pornirile repetate apare uzura in primul rand la electromotor si baterie, chiar daca acestea declara ei ca sunt concepute pentru genul asta de „tehnologie”.
Oricum ar fi, e doar o mizerie inutila. Eu unul nu mi’as cumpara masina daca nu ar avea buton cu care sa opresc porcaria aia.
Cristian E. a zis
E mai mult gandit ca odata motorul orpit la stop sau la mers bara la bara , sa numai emita noxe poluante. Mai e util si ca la multi bizoni se opreste motorul la semafor ca nu stiu sa conduca si trebuie sa de-a la cheie din nou, asa apasa doar ambreiajul si motorul porneste. Indirect cu start-stop se face si economie de combustibil. Eu am pe logan si e super. Nu ma intereseaza economia la combustibil si nici poluare…faza miosto e ca odata oprit motorul se face liniste si parca te relaxeaza mai ales cand stai in trafic la ore de varf cu zecile de minute. De uzat motorul ma apuca rasul caci doar nu a fost gandit de niste imbecili. Faza nasoala e ca necesita baterie pseciala si ca num erge pe foarte frig sau foarte cald. Oricum bateria o schim bi la 10 ani, iard aca nu-ti convine poti dezactiva sistemul printr-o apasare de buton
dan a zis
Daca sistemul beneficiaza de curent suplimentar – panou solar – treaba se schimba radical.
Un ex de luat in calcul este cel al posesorului de masina start-stop care avand un sistem panou solar, superinvertor, nu mai solicita atat de mult acumulatorul deoarece acesta imparte curentul folosit cu cel solar. Acumulatorul de la 5 ani cat garanteaza producatorul se duce la peste 7 ani deoarece dispar acele cicluri de incarcare- descarcare.
Singura masina solara – cu adevarat eficienta este in orasul Constanta unde de aprox 1 an nimeni nu este interesat sa vada si sa vorbeasca cu posesorul ei. Cu o investitie minima de 150 euro pentru panou si invertor plus 70 euro pentru cabluri, rezistente, diode posesorul masinii a facut un super hybrid foarte eficient si foarte economic, fara autorizare RAR sau fara sa necesite modificari ale masinii.In 20 minute in functie de ce panouri doresti masina devine producator – nu consumator de curent. Practic orice masina termica cu orice tip de combustibil ar merge nu mai conteaza la buzunar dar nici la distrugerea bateriei. Panoul este atat de usor si de subtire incat nu conteaza, nu se vede, nu necesita modificari sau lipituri pe plafon.
Ce este interesant, astfel de kit solar o implementeaza abia in 2023 kia, vw, audi, etc dar costurile vor sari de 1200 euro fara montaj.
Cine a vazut masina din Constanta se minuneaza, nu stie ce sa zica apoi – i-a uite-l si pe amaratul asta! Mai bine cumparam de la hoti, daca cumva vor implementa …..
Noroc cu Greenpeace care a vazut masina iar acum pozele sunt pe toate situri-le din Japonia si Australia. In curand mai pleaca un romanas sa lucreze pentru altii.
Cu acest sistem nu se mai justifica achizitia de masina hybrid sau electrica, practic sumele enorme pentru ele devin nule. Acesta este marele avantaj dar si pericolul pentru marile firme. O masina termica transformata in hybrid cu costuri infime.
O masina Karoq de 1,2 tone pe benzina a ajuns sa consume in oras 4,6 l !!! Benzina ??! Producatorul zice 7 l in oras.
Marius Cucu a zis
Păi dacă ai mai multe detalii eu pot promova aici, fără probleme. 🙂
Sorin a zis
După părerea mea Start-Stopu este o mare prostie, pentru că pornind de tot atîtea ori motorul tot de cîte ori tot stai la semafor sau alte opriri, pentru durate mici și foarte mici, nu faci altceva decît să tot uzezi INUTIL motorul. Cine spune că faci economie de combustibil (și deci salvezi și planeta de gaze), calculează numai cîte drumuri faci în plus, deam’piulea, la un mecanic că se fiute motoru. Și atunci unde este „economia” ?!
Pentru 5 secunde oprești motoru ?
Pentru 10 secunde oprești motoru ??
Chiar și pentru o secundă oprești motoru ???
Într-un sens giratoriu, unde s-or adunat o droaie de handicapsați mentali și trebe să te tot oprești tot la fiecare 3 secunde și 2 metri, deci tot atîtea ori pornești motoru ??? Băi voi chiar sînteți normali la cap ? Vorbim de românica noastră, nu de țările civilizate…
Și mai este o chestie cu oprirea motorului, mai ales vara, după o perioadă lungă de condus, cînd motorul este înfierbîntat bine, uleiul este (foarte) cald și (foarte) subțire/fluid: atît cît merge motoru atunci ai și ungere. Cum ai oprit motoru, adios ulei pe segmenți, se scurge mult mai repede fiind foarte fluid(!) și apoi la imediata pornire ai fier pe fier… Cred că nu are sens să vă explic ce înseamnă asta…
Deci pentru cei cu Start-Stop, din partea mea #haisictir !
Marius Cucu a zis
Am găsit și un filmuleț interesant aici. În comentarii sunt câteva chestii interesante.
Sorin a zis
…vrum, vruuum, vruuu-u-uuu-um Vlog ! : )
Marius Cucu a zis
Da, dar îmi place comentariul ăsta a lui Alex:
Vreau sa incep prin a spune ca nici mie nu imi place acest sistem start/stop si ca ma enerveaza si de fiecare data prefer sa il deszactivez dar hai sa privin lucrurile pe cealalta parte:
Pe volanta este montant acel senzor hall care masoara de pe dintii volantei pozitia exacta a volantei si prin care determina pozitia mult mai precis a pistoanelor fata de PMS, ceea ce duce la o optimizare a amestecului si a timpilor de injectie si rezulta intr-o pornire mult mai usoara, rapida si o sarcina mult mai scazuta a electromotorului, acesta invartind mult mai putin. Sunt sigur ca si tu ai observat faptul ca pornirea manuala se face mult mai greoi decat la pornirea automata facuta de sistemul start-stop.
Regimul de mers in gol al motorului, la ralanti se stie ca este un regim de functionare inert care este cel mai nesanatos regim pentru intreg motorul, in special pentru conponentele intere, in acest regim aparand cele mai mari uzuri.
Am mai putea lua in seama si faptul ca prin oprirea motorului dispar vibratiile sinusoidale prezente in timpul functionarii la ralanti, vibratii care afecteaza si produc uzuri in special in componentele auxiliare ale motorului, mecanisme, clapete, frecari, componente electrice si electronice ale ansamblelor si subansamblelor din compartimentul motor si chiar a cablajelor si conectorilot.
Si de ce sa nu tinen cont si de consumul de combistibil, mai putin combustil ars inseamna o cantitate mai mica de particule NOx(cele care ne afecteaza sanatatea si mediul, CO2-ul neefind problematic, acesta gasindu-se si in mod naturat in aer), automat putem vorbi de speranta a sanatatii noastre mai ridicare, pentru ca atata timp cat locuim in zone circulate de masini, ne aflam pe strada indiferent daca circulam pe jos, cu bicicleta sau cu masina tot suntem afectati de emisiile masinilor.
Cam asta este parerea mea despre sistemul start-stop care chiar daca poate fi enervant pentru unii, acesta are mai multe avantaje decat dezavantaje.
vasile a zis
Baiatul s-a exprimat de la el, are ceva cunostinte, da’ ies asa mai bolovanos, per total e mult peste medie si are pareri proprii asa ca de ce nu, go forrest go! 😉
Marius Cucu a zis
Nu știu, nu cunosc domeniul, dar până să ajung la comentariile de acolo n-aveam nici atât habar despre cum funcționează sistemul start stop.
vasile a zis
Pai si atunci, de ce start-stop, fiabilitate?!
Marius Cucu a zis
Păi nu știu. Era o întrebare, nu? 🙂
ice4you a zis
Iara a gasit Mariusica al nostru un filmulet, desi sunt tone de articole SCRISE si bine documentate in locul astuia care se filmeaza pe el mai mult decat masinile! =))
In alta ordine de idei, vorba lui Vasile, ala in comentariu vorbeste mult de la el … zice el ceva pe acolo, dar doar relativ.
Marius Cucu a zis
Arată-mi calea, dom`ne.
vasile a zis
„Fa sa aud dimineata mila Ta, ca la Tine imi este nadejdea. Arata-mi calea pe care voi merge, ca la Tine am ridicat sufletul meu. Scapa-mă de vrajmasii mei, ca la Tine alerg, Doamne.”
vasile a zis
Daca vrei intradevar economie si sa fii eco-man, iti iei o masina hibrida si gata, macar stii o treaba, te pacalesti cu stil si esti in trend :)))
Claudiu a zis
Te obișnuiești ceva mai greu cu start-stop, dar după un timp îi simți lipsa. Mai ales prin traficul din București.
Când fac schimb de mașini îi simt lipsa, mai ales în momentele de trafic mort din București.
De aceea chiar l-am lăsat activat, că există posibilitatea să dezactivezi start-stop.
Sistemul pornește automat motorul la atingerea ambreiajului sau la staționarea mai lungă de un minut (parcă), dar nu cuplează la orice oprire. Este destul de deștept să își dea seama că ar fi o oprire temporară (ex când pornești de la semafor, dar după trei-patru metri te oprești că intersecția e plină).
Cât despre fiabilitate, nu sunt în măsură să vorbesc. Părerea mea este că este un sistem care va ajuta orașele să supraviețuiască mai bine noxelor.
dan a zis
Daca sistemul beneficiaza de curent suplimentar – panou solar – treaba se schimba radical.
Un ex de luat in calcul este cel al posesorului de masina start-stop care avand un sistem panou solar, superinvertor, nu mai solicita atat de mult acumulatorul deoarece acesta imparte curentul folosit cu cel solar.
Singura masina solara – cu adevarat eficienta este in orasul constanta unde de aprox 1 an nimeni nu este interesat sa vada si sa vorbeasca cu posesorul ei. Cu o investitie minima de 150 euro posesorul masinii a facut un super hybrid foarte eficient si foarte economic, fara autorizare rar sau fara sa necesite modificari ale masinii. Practic orice masina termica cu orice tip de combustibil ar merge, nu mai conteaza la buzunar dar nici la distrugerea bateriei.
Marian a zis
Dupa 40000 km schimbat electromotor la ford focus ecoboost 1 l, 125 cp. Am utilizat tot timpul start stop in Bucuresti. Acum apas butonul de oprire. Economie de combustibil aproape zero. La ce este eficient?
ExpertMS a zis
O panarama…”poate fi”, dezactivat din soft definitiv la baieti ce se ocupa de chiptuning. Uzura suplimentara motor pt cateva grame de benzina economisita… Ramane la latitudinea fiecaruia.