Mă gândeam un pic la ce au zis băieții de la eMAG cum că piața de online este undeva la 10% din totalul consumului. Cu siguranță, sunt nișe și nișe, lucruri care se pot vinde sau nu prin mediul online. Oricum, în ultimii ani, de când cu pandemia, până și materialele de construcții se vând. Fashion, IT, electrocasnice sunt la polul opus.
Dar dacă oamenii spun că suntem doar la 10% și, în principiu, lumea se informează din online, atunci înțeleg foarte bine de ce sunt recenzii pozitive peste tot și de ce brandurile se gândesc, înainte de toate, să urce un produs pe „pozitiv”.
Da, înțeleg foarte bine că trebuie să îi scoți în evidență lucrurile pozitive, dar să mergi până la zona de „teleshopping online” mi se pare cam mult, indiferent de nișă.
Și cred că gândesc de forma: OK, avem pe ăia care super nișați, pe cei care se informează non stop, pe ăia nu îi putem agăța, în schimb avem o piață imensă care comandă offline și se documentează, în cel mai bun caz, de pe 2 site-uri și 3 video-uri și mai întreabă pe vărul Gigel: e OK brandul ț? El zice, da, este cel mai bun. Ah, tu ai produsul premium, eu cumpăr p-ăla low end, de 3 lei.
Ideea e că atât timp cât oamenii nu se vor educa, nu se vor informa, toate campaniile, de la influenceri până la orice „site de casă” nu se vor schimba. Nu e că nu se poate, e comoditate.
Greu de crezut aceasta cifra, mai ales in cazul eMag. Stiu ca suntem cam novice in fata modernismului din Internet, dar chiar asa?
depinde acum ce intelegem din totalul consumului. Nu am citit stirea sursă. Eu cred că e o pantă pozitivă, in creștere. Mâncarea pe online…e o problemă, iar procentul alocat consumului alimentelor din totalul cumparaturilor trebuie sa fie f.mare. Nu astept sa-mi vina mancarea acasa. Cumpăr din supermarket necesarul zilnic. Cu imbracamintea e cam la fel, magazinul fizic iti lasa libertate de alegere si scurteaza timpul. Daca ar fi mic procentul, profitul raportat ar trebui sa fie si el la fel. Ok. E o părere.
cinva care vindea carti pe online, imi spunea ca au picat vanzarile extrem de mult odata cu relaxarea. Curierii vin instant de pe o zi pe alta daca comanzi ceva de pe online. Probabil romanul mai vrea sa investeasca si in plimbari pana nu ne inchid iarasi in casa,