În ultima vreme am avut destul de multe drumuri spre București și retur. Unele mai aglomerate, alte mai puțin aglomerate. Ce este cert: ruta Ploiești București este incredibil de circulată și sunt foarte multe opțiuni.
Mă întrebam acum ceva timp de ce întârzie CFR. Am avut o întâmplare cu un tren care a plecat cu întârziere de la „capăt de linie” ca să zic așa.
De atunci am mai prins un pic de experiență cu CFR-ul și mi-am dat seama că infrastructura e total depășită.
Privații au un soi de subvenții și de multe ori am ieșit mai bine cu ei. Ca prețuri, pentru ~60km de tren, dai de la 9 lei până la 25 de lei. Adică între 2 și 5 euro.
Cumva, ca prețuri, începem să fim competitivi. Mai mult, de curând, pe ruta pe care o frecventez s-au scos foarte multe trenuri Regio. S-a făcut program nou și s-au introdus înapoi trenurile InterCity.
Sau Regio Express. Multe au fost înlocuite de 25 de lei, nu de 9 lei. Eu-s ocazional pe acolo, nu mă deranjează nici dacă ajung cu 20 de minute mai târziu, nici dacă plătesc 25 de lei. Eu oricum mă urc în primul tren care vine în gară. Mai mult, s-a întâmplat o dată să prind un tren prin simplul fapt că a întârziat.
Acum am văzut un articol tare prin care CFR-ul a pus un Intercity doar cu numele. Asta pentru că avem cale de rulare OK pe zona Constanța – Brașov și sunt permise și viteze de 160 Km/h. Puteți citi mai multe aici.
În alte locuri, soarta!
Cumva, toate întârzierile astea sunt cauzate de tot ceea ce înseamnă locomotive vechi. Dacă vă uitați pe întârzierile din Gara de Nord efectiv te bufnește râsul: ba 5 minute, ba 10 minute, ba nu știu ce se întâmplă.
Mă uitam pe planurile de modernizare și da, vin bani mulți de la UE pentru dezvoltare. Ne va lua mult, mult timp până să ajungem să avem ceva decent, măcar pe rutele principale. Vagoanele, cel puțin spre Iași sau spre Brașov, le-am găsit mai mereu OK, măsuță, priză, mai ales dacă erai pe InterRegio.
Altfel, am mers cu noile Bombardier care, de fapt, par un pic cam vechi. Cred că ceva de genul sunt și prin Austria, pe acele S7, dacă țin bine minte, de la aeroport spre oraș. Bine, la noi s-ar putea să fie model ceva mai vechi sau configurare diferită a scaunelor.
Pheno a zis
N-am sa pot intelege niciodata cum pot exista intarzieri inca dinainte de plecare, de la cap de linie, din Gara de Nord. Anul trecut, pe la inceput de septembrie am prins o intarziere anuntata de peste 45 minute, a unui tren din Bucuresti-Gara de Nord spre Costinesti, care era la cap de linie. Nu inteleg ce l-a determinat sa nu plece la ora stabilita. Culmea e ca am luat al doilea tren (decalaj de vreo 20 minute fata de primul), care a plecat fix la ora specificata in grafic, deci a plecat pe aceeasi linie, spre aceeasi destinatie, mai tarziu cu 20 minute decat primul (care nu stiu daca a mai plecat sau nu) si a ajuns la Costinesti, cam la aceeasi ora la care ar fi trebuit sa ajunga primul. Mister total la CFR…
Marius Cucu a zis
Da, astea-s tare ciudate. Tind să cred că folosesc aceleași trenuri pentru mai multe rute și dacă nu vin din scurt se decalează tot.
Oricum, e multă foaie, mult pix la CFR.
Perfu a zis
Se mai pot intampla chestii pe drum si poate de aia nu a primit liber la ora stabilita . Mai cade un copac pe line , se mai strica un tren pe linia respectiva , se mai poate intampla un accident sau un incident , se mai poate defecta o bariera etc …
Justi a zis
Capătul de linie este în Mangalia pentru că toate trenurile ce trec dinspre Constanța spre Costinești au terminus în Mangalia
Ion a zis
E simplu…daca alte trenuri sunt decalate trebuie asteptata eliberarea liniei pe segmentul respectiv.
Acarul Paun a zis
Pentru ca, probabil venea din tara. Sint citeva trenuri care din Timișoara ori Brașov trec, și opresc prin/în București Nord în drum spre Constanta.
Airlines Travel a zis
Ca la avioane cand sunt intarzieri in rotatiile zilnice. Sunt trenuri care vin cu intarziere din cursa si pleaca cu intarziere pe alte rute…Simplu!
Alexje a zis
Perfu are dreptate, e problema 100% cu sincronizarea si trecerea macazurilor. Nu primesc unda verde de plecare pentru ca intarzie trenul cu care se intersecteaza undeva. Si nu risca nimeni sa schimbe barierele si macazul la secunda. Tehnologia nu a ajuns inca si in Ro. Dar in orice caz, nu de intarzieri, dar necazuri se intampla saptamanal si in alte tari. In Belgia sunt mai mereu prin presa.
Daniel a zis
Intercity Suceava – Bucuresti – 5 ore 42 minute. Opreste in vreo 6 statii pe traseu.
Retur cu Inter regio, Bucuresti Suceava 5 ore 45 minute. Opreste in vreo 12 statii.
?
Marius Cucu a zis
Mi-e o groază pe drumuri atât de lungi. Oricum, spre Suceava din ce știu eu nu s-au făcut investiții atât de mari în infrastructură.
Marius Cucu a zis
Se pare că vor fi rame electrice noi, așadar lucrurile se vor îndrepta ușor, ușor.
Măriana a zis
Unde este vagonul cușetă pe relația București – Bistrița?
Marius Cucu a zis
Nu cunosc. A fost vreodată?
Airlines Travel a zis
Am peste 400 de curse in ultimii 2-3 ani, preponderent spre Braila – Galati, Constanta si Brasov. In toate cursele, cred ca de doua ori am avut probleme cu intarzierile si de cateva ori cu caldura / frigul. In rest am calatorit decent, chiar la secunda de multe ori. Am mai avut in anii trecuti calatorii spre Suceava, Iasi, Vaslui, Baia Mare, relativ ok pe toate…
Insa in toata experienta asta dobandita pe rutele respective am constatat ca problemele de intarziere apar din cauza unor segmente de cale ferata unde se baga limitari ba din conditii climatice, ba din cauza unor lucrari temoporare. Stim ca liniile Bucuresti – Constanta, Bucuresti – Brasov si Bucuresti – Galati sunt refacute complet sau aproape complet.
Da, posibil ca uneori sa mai faca si ei o romaneasca si sa bage tren limitat la 100 de km/h pe o ruta unde se merge frecvent cu 160-180 si asta e Bucuresti – Constanta :).
Clar sunt probleme de infrastructura feroviara si din cauza lipsei de vagoane sau locomotive. Spre vest, sunt mereu intarzieri si probleme… Si da, preturile nu sunt raportate la conditii si viteza…
Si mai e o chestie. Trenurile cu intarziere pierd prioritatea la trecere prin gari si noduri feroviare si atunci acumuleaza si mai multa intarziere, stationand la macazuri ca sa permita trecerea celorlalte trenuri care circula cu prioritate. Priotitate au mereu trenurile punctuale. Se mai tine cont daca e tren privat sau CFR, iar privatul merge mereu in urma CFR-ului :). Am calatorit cu un privat la Brasov si mereu a stationat dupa un personal al CFR-ului. Nu a primit aprobarea sa treaca in fata…, in contextul in care privatul a plecat cu intarziere din Gara de Nord, asa ca si-a pierdut prioritatea. Si mai sunt mici chichite de genul..
Marius Cucu a zis
Da, da, știam de faza cu privatul. Pe de altă parte, la CFR biletul e o idee mai ieftin, dacă te raportezi la condiții: 11 lei dai până în București la cel mai ieftin tren și la privat ajungi și la 14 lei, dacă vrei să stai jos. Dacă nu, rămâi cu 9 lei.
Pe ruta București Ploiești nu am văzut bilete fără loc rezervat sau n-am știut să mă uit eu.