Cred că, recent, a fost ceva campanie a RAR în care au fost scoși la muncă pe teren. Pe grupurile din Ploiești vedeam comentarii cu: „băi, nemernicii ăștia de la RAR au ieșit în stradă. Nu mai au bani la buget, își fac norma. Ocoliți zona de sud„. Probabil că tot ei urlă când sunt accidente pe stradă sau tembeli care orbesc 3-4 rânduri de mașini de la cât fum negru e pe stradă.
Pe digi24 e o raportare cum că 3 milioane de mașini sunt trase pe dreapta, fără ITP.
Eu iau ca etalon ce se întâmplă în zona mea. Deh, Ploiești nu e chiar cel mai depopulat oraș, prețurile le putem raporta ușor la București, mai puțin veniturile.
Cert este că sunt și multe mașini pe stradă, dar și multe parcate.
De exemplu, în parcare la mine sunt 3 mașini trase pe dreapta. În fața blocului alor mei am numărat 5 mașini trase pe dreapta. Nu sunt relicve, dar par abandonate. Mașini 2000+, ba chiar unele aproape de 2010. Câte un Megane, câte un Peugeot, mașini de care ai putea să tragi. Chiar am găsit recent, la vânzare, un Polo, la vreo 7000 de km(reali) la super preț. Condus de un bătrânel cu garaj, cică.
Nici Logan-ul meu nu e tocmai activ, deși am grijă să-l mai mișc ca să nu adun tot ce ține de cauciucuri de pe jos. Probabil că, dacă aș avea nevoie de o mașină nouă sau dacă statul ar impulsiona ieșirea ei din circulație aș face-o, chiar dacă are vopsea nouă, funcționează impecabil și pare că a fost condusă de-o bătrânică. Cine s-a suit pe ea n-a plâns decât că n-are aer condiționat și că trage ca un 1.4 😀
Dar pentru mine nu e justificată o investiție într-o mașină momentan.
Ideea e că eu zic că e momentul perfect să se impulsioneze renunțarea la mașinile vechi, de pe stradă. Am amici cu anunțuri de vânzare ale mașinilor și telefonul nu sună deloc. Dacă s-ar taxa mai mult mașinile vechi sau dacă s-ar găsi o modalitate de a impulsiona mașinile noi, cred că piața se va mișca.
Și cred că toate se mișcă în direcția asta și pentru faptul că nivelul de trai a mai crescut pe alocuri, iar oamenii și-au permis lucruri mai bune. Plus faptul că șpaga e mai puțină la ITP și tot mai puțini se încumetă la combinații.
Costin a zis
Pandemia RAR a lovit si Bucurestiul. Deh, grasime mai multa … 😉
Adrian a zis
Da, chiar și de concetățeni se plâng unii. :))
ice4you a zis
Piata masinilor SH e moarta, mai ales de cand au fluturat astia taxa aia pe care nu or sa aiba tupeul sa o impuna prea curand, dar a fost indeajuns incat sa bage spaima in oameni si multi sa aleaga fie sa mai stea sa vada ce se intampla, fie sa incerce sa isi ia ceva cat de nou se poate, daca nou. In rest, eu unul masina in Bucuresti o tin in fata blocului cat stau pe acolo pentru ca efectiv in Bucuresti nu am ce sa fac cu ea, prefer transportul in comun sau taxilul decat nervii si grija ei, si sunt multi ca mine. Deci … de inteles aia de le lasa acasa, masinile alea fiind folosite mai mult extraurban unde efectiv nu ai alta varianta.
alin a zis
Dacă ae scoate limita de ani (8) pentru prima înmatriculare în România, probabil ar ajunge mai multe la Rabla. Pot face condiții mai flexibile.
Multe mașini vechi mor în trafic ca și daună totală și moarte rămân pe lângă.
Marius Cucu a zis
Totuși, mă gândesc că ei vor să se scape de cele mai vechi de 15 ani 🙂