Am fost pentru mulți ani la Vodafone cu serviciile. Dacă am putea considera că am fost și la UPC cu internetul am putea adăuga un alt serviciu pentru aceștia. Un serviciu pierdut de ei, cum s-ar spune. De-a lungul timpului, s-a demonstrat că monopolul nu face bine. Evoluția este bună până în momentul în care ai competiție serioasă. Până atunci ar trebui să apreciem fiecare companie mai bună sau mai proastă care pune umărul la competiție. Am încercat să adun păreri și să încerc să înțeleg ce se întâmplă, de ce reziliază lumea contracte. Să vedem exact de la firul ierbii de ce se întâmplă asta.
În articolul de față vreau să discutăm despre procedura de reziliere a unui contract la Vodafone. Odată cu scumpirile de abonamente putem să reziliem fără probleme un contract de la ei. Dacă sunteți, însă, mulțumiți de servicii și nu de preț, ideea mea ar fi ca voi să încercați să negociați abonamentul vostru. Dacă nu, alternative în piață sunt destule.
Mai nou, cei de la Vodafone insistă pe actualizarea abonamentelor conform inflației, așa cum este știrea de aici. Practic, ei vor să vă țină captivi pentru toată perioada contractuală. Atenție la ceea ce semnați.
Cum reziliez un contract la Vodafone?
Din câte observ, proceduri greoaie sunt și la bănci. Nu aș vrea să cred că este vreo procedură greoaie din partea reglementării statului sau chiar sunt ei cei care încearcă să țină clientul aproape.
Reziliere de contract în magazin
A trecut pandemia, iar procedurile au rămas ca înainte. Se poate să fie și legislația românească, dar eu bănuiesc că oamenii încearcă să îți propună o ultimă ofertă.
Știm că interacțiunea pe mail este mult mai greoaie față de cea din magazin. În magazin emoția e diferită, interacțiunea cu un operator e diferită și oamenii sunt educați să vă vândă servicii. Poate că merg și pe principiul: nu am timp să merg în magazin, să pierd timpul.
Cerere de reziliere de contract de la Vodafone online
Există un model de cerere de reziliere pe care îl găsiți chiar pe site-ul lor. Este atât pentru persoane fizice, cât și pentru juridice.
Documentul este disponibil aici. Evident, nu este un PDF inteligent, trebuie completate de voi manual. Aș putea da exemplu statul român care a reușit să facă niște formulare mult mai simple și mult mai OK pentru a primi fonduri europene decât toată procedura celor de la Vodafone. Da, statul!
Greu de crezut că zic asta despre statul român, dar asta e situația!
Trebuie să fie clar că dacă avem un client mare, să zicem că vreți să reziliați 100 de SIM-uri, acel om de la relații cu clienții nu are niciun interes să vă piardă, ba chiar ajung să mintă destul de mult pentru a-și vedea interesul. Grijă mare și cel mai bine este să citiți contractul înainte, mai ales dacă urmează o portare la o altă rețea.
Am putea să ne auzim în comentarii și să vedem dacă poate să fie comunitatea de ajutor, în vreun fel.
Sigur că da, de-a lungul timpului am încurajat să se facă acest lucru, dar doar după ce discuția cu Vodafone nu a dat roade. Așadar, întâi încercați să aveți o dovadă scrisă, iar apoi mergeți la ANPC. E clar că este o procedură mai greoaie, dar dacă operatorul nu răspunde solicitărilor cred că asta este soluția cea mai bună. Mai greu este pentru clienții business, pe firmă, ce nu reușesc să lucreze cu ANPC, ci trebuie rezolvat în instanță.
Dacă aveți un telefon luat în perioada contractuală acesta trebuie plătit, dacă nu există vreun soi de taxă de instalare ar trebui să reziliați fără discuții.
Înainte se putea obține o reziliere la *222. Din păcate, opțiunea nu mai este valabilă.
ADRIANA a zis
buna seara, cum pot incheia un contract cu Vodafone? este vorba de un abonament care deja a expirat perioada contractuala. am fost in magazin si mi-au spus ca trebuie sa sun la ei si sa inchid contractul, incerc de mult timp si nu reusesc sa prind un operator la telefon. Pot renunta cumva on-line?
serban aurel a zis
Astazi am fost la un magazin Vodafon din Mall Baneasa sa depun o cerere de reziliere in numele sotiei care era titulara de contract, aveam si o copie dupa CI ei.Am fost refuzat de angajatii de la ghiseu deoarece nu sunt titularul. Am cerut sa imi arate unde scrie acest lucru dar au refuzat categoric. Intrebarea mea este : chiar este necesara prezenta titularului ca sa depui o cerere de reziliere, mai ales ca era vorba de internet si tv care erau instalate la adresa comuna a mea si a sotiei ,aratid CI meu cu adresa ?De ce la depunerea online se poate depune fara prezenta fizica a titularului acest lucra fiind facut de oricine ?
Av. Alexandru Andrei a zis
Este necesara prezenta sotiei. Vorbim de reziliere. Citeste Codul Civil
D.O.A. a zis
Și dacă titularul de contract este netransportabil și este afectat puternic de deteriorarea capacității lcognitive din cauza vârstei înaintate, peste 90 de ani? Nu se poate modifica online un contract pentru televiziune, internet și telefonie fixă a cărei durată stabilită a fost îndeplinită? Trebuie neapărat prezență fizică, în cazul acesta imposibilă?
marius a zis
Daca mai am 1 an de contract cu vodafone se poate face reziliere de contract? Contract doar pt tv si internet. Pt crestere de pret abonament.
Marian Ionel a zis
Bună Am un contract vodafone semnat pt tv si internet de aproximativ un an de zile și astăzi am făcut un nou contract la alt furnizor deoarece au scos un program din grila fata sa anunțe. Pot să-mi facă ceva dacă nu plătesc taxa de reziliere ?
Marius Cucu a zis
Ce perioadă contractuala mai aveți?
Alexandra Popa a zis
Buna ziua,
Va multumesc pentru informatiile prezentate mai sus.
Va rog sa-mi spuneti daca, intr-adevar, mai exista taxa de reziliere – este vorba de un contract foarte (foarte!) vechi, de TV + NET de la Kappa/Astral/UPC/acum Vodafone.
Am cerut astazi rezilierea lui (pentru ca a schimba trei echipamente pentru ei inseamna sa te trimita in magazin, din magazin sa suni in CC ptr ca ei nu au pe stoc, in CC ti se spune iar sa te duci in magazin si tot asa).
Tot astazi am finalizat deja instalarea cu Rds – ca sa nu raman in pom.
Pentru ca nu mai stiu cand am facut ultima data vreo modificare pe cont/in contract – as vrea sa stiu, in mare, la ce sa ma astept (din partea lor).
Va multumesc frumos!
Marius Cucu a zis
Daca este vechi și nu a fost reînnoit ar trebui să nu fie nicio taxă.
Alexandra Popa a zis
Multumesc frumos
Cristian Viconschi a zis
Buna ziua. Pot solicita online incetarea contractului la data expirarii perioadei minime prevazuta, respectiv 24 luni?(contractul consta in prelungire pe 2 ani, plus achizitionare de terminal)
Marius Cucu a zis
Dacă aveți 24 de luni de contract, da puteți notifica. Nu știu unde este obligația de a prelungi pentru încă 2 ani de zile și terminal. N-am auzit până acum de opțiunea asta.
Gabriela a zis
Buna ziua, eu am fost sunata pentru a reinoi contractul , am refuzatsi am facut contract cu digi. Acum eu trebuie sa i anunt si pe cei de la vodafone ca am renuntat la serviciile lor? Ca nu stiu la ce numar de tel. Ca la ei raspund doar roboti.
Mulțumesc!
Gabi a zis
Bună ziua
Încerc din luna septembrie sa reziliez contractul cu cei de la Vodafone. Menționez ca nu mai sunt în perioada contractuala.
Cei din magazin mi au zis sa sun în call center, ceea ce am și făcut. Am 5 cereri de reziliere înregistrate dar niciuna nu e luata în calcul. Îmi spun ca trebuie sa aștept, sa aștept și când ma satur de așteptat și sun iar la ei sa vad statul cererii, ma pun sa fac alta cerere. Nu se poate asa ceva… Cum ma sfaturi sa procedez?? Simt ca nu mai am scăpare.
Dragos a zis
Buna dimineata.
Avem 4 abonamente, prin portare, la VDF, incepand cu luna 08.2024.
Din nefericire calitatea semnalului este cu mult sub asteptari(cu greu se incarca pagini google si fkb in centrele oraselor IS, BV, P.NT, Pascani, Tg.NT) si in niciun caz nu putem accepta continuarea relatiei contractuale.
Ne dorim o reziliere amiabila si portarea la un alt operator.