Am fost pentru mulți ani la Vodafone cu serviciile. Dacă am putea considera că am fost și la UPC cu internetul am putea adăuga un alt serviciu pentru aceștia. Un serviciu pierdut de ei, cum s-ar spune. De-a lungul timpului, s-a demonstrat că monopolul nu face bine. Evoluția este bună până în momentul în care ai competiție serioasă. Până atunci ar trebui să apreciem fiecare companie mai bună sau mai proastă care pune umărul la competiție. Am încercat să adun păreri și să încerc să înțeleg ce se întâmplă, de ce reziliază lumea contracte. Să vedem exact de la firul ierbii de ce se întâmplă asta.
În articolul de față vreau să discutăm despre procedura de reziliere a unui contract la Vodafone. Odată cu scumpirile de abonamente putem să reziliem fără probleme un contract de la ei. Dacă sunteți, însă, mulțumiți de servicii și nu de preț, ideea mea ar fi ca voi să încercați să negociați abonamentul vostru. Dacă nu, alternative în piață sunt destule.
Mai nou, cei de la Vodafone insistă pe actualizarea abonamentelor conform inflației, așa cum este știrea de aici. Practic, ei vor să vă țină captivi pentru toată perioada contractuală. Atenție la ceea ce semnați.
Cum reziliez un contract la Vodafone?
Din câte observ, proceduri greoaie sunt și la bănci. Nu aș vrea să cred că este vreo procedură greoaie din partea reglementării statului sau chiar sunt ei cei care încearcă să țină clientul aproape.
Reziliere de contract în magazin
A trecut pandemia, iar procedurile au rămas ca înainte. Se poate să fie și legislația românească, dar eu bănuiesc că oamenii încearcă să îți propună o ultimă ofertă.
Știm că interacțiunea pe mail este mult mai greoaie față de cea din magazin. În magazin emoția e diferită, interacțiunea cu un operator e diferită și oamenii sunt educați să vă vândă servicii. Poate că merg și pe principiul: nu am timp să merg în magazin, să pierd timpul.
Cerere de reziliere de contract de la Vodafone online
Există un model de cerere de reziliere pe care îl găsiți chiar pe site-ul lor. Este atât pentru persoane fizice, cât și pentru juridice.
Documentul este disponibil aici. Evident, nu este un PDF inteligent, trebuie completate de voi manual. Aș putea da exemplu statul român care a reușit să facă niște formulare mult mai simple și mult mai OK pentru a primi fonduri europene decât toată procedura celor de la Vodafone. Da, statul!
Greu de crezut că zic asta despre statul român, dar asta e situația!
Trebuie să fie clar că dacă avem un client mare, să zicem că vreți să reziliați 100 de SIM-uri, acel om de la relații cu clienții nu are niciun interes să vă piardă, ba chiar ajung să mintă destul de mult pentru a-și vedea interesul. Grijă mare și cel mai bine este să citiți contractul înainte, mai ales dacă urmează o portare la o altă rețea.
Am putea să ne auzim în comentarii și să vedem dacă poate să fie comunitatea de ajutor, în vreun fel.
Sigur că da, de-a lungul timpului am încurajat să se facă acest lucru, dar doar după ce discuția cu Vodafone nu a dat roade. Așadar, întâi încercați să aveți o dovadă scrisă, iar apoi mergeți la ANPC. E clar că este o procedură mai greoaie, dar dacă operatorul nu răspunde solicitărilor cred că asta este soluția cea mai bună. Mai greu este pentru clienții business, pe firmă, ce nu reușesc să lucreze cu ANPC, ci trebuie rezolvat în instanță.
Dacă aveți un telefon luat în perioada contractuală acesta trebuie plătit, dacă nu există vreun soi de taxă de instalare ar trebui să reziliați fără discuții.
Înainte se putea obține o reziliere la *222. Din păcate, opțiunea nu mai este valabilă.
Sorin a zis
Se poate rezilia contractul si online.
Accesați site-ul Vodafone sau contactați serviciul de asistență clienti.
Autentificați-vă în contul dvs. de client sau furnizați informațiile necesare pentru identificare.
Navigați către secțiunea de administrare a contractului și selectați opțiunea de reziliere.
Urmați instrucțiunile pentru a confirma rezilierea contractului.
Bine, asta cand functioneaza site-ul.
Mariana Munteanu a zis
Nu sunteti seriosi.Doresc să reziliez contractul nu am semnat nimic nu ma puteti obliga fara semnatura.Va multumesc
Marius Cucu a zis
Atenție mare la contracte, se pot face inclusiv de la distanță, cu confirmare telefonică.
GEORGETA a zis
Bună ziua!Vă rog să mă ajutați ! În 17 mai 2023 m-am prezentat la magazinul Vodafone din Piata Victoriei (Operei)Timișoara cu telefonul Honor cumpărat de la ei,deoarece nu aveam internet.Dupa ce agentul Vodafone verifica cele reclamate de mine constată și alte deficiente și-mi spune ca trebuie trimis în „service”.Pentru a-mi salva conținutul îmi oferă un telefon Samsung pe care îmi transferă ce se putea din Honor.Pentru Samsung mi s-a întocmit și înmânat o factură .Eu am înțeles că este o factură proformă valabilă pe durata reparației telefonului Honor.Am primit un SMS să mă prezint pentru ridicarea telefonului reparat în termen de garanție. Eu doresc sa restitui telefonul Samsung și nu să-l cumpăr. Sunt în vârstă de 80 de ani și nu mai am nevoia de un alt telefon și,implicit,de un contract/abonament.Cum să fac?
Marius Cucu a zis
Cum adică? Pe factură ce scria? V-au pus să îl cumpărați?
GEORGETA a zis
Da,factură cuprinde datele telefonului samsung,preț, tva .etc.,iar în textul de la subsol cu caractere mici, nu este trecut nr. de contract,dar este trecută val.in valută și ca „se poate achita în rate lunare egale conform contractului. Iar în cazul neachitării ratelor aferente echipamentului pe factura de servicii,echipamentele vor fi achitate integral prin prezenta factură, scadenta în termen de 14 zile de la data emiterii.Factura este emisa fără semnătură și ștampilă cf.art.319,aliniat 29 din Codul fiscal”
Georgeta a zis
Referitor la mesajul meu din 1 iunie prin care vă solicitam să-mi spuneți cum să rezolv problema cu telefonul mobil Samsung oferit pe perioada cât a fost în „service” Honor(în termen de garanție) dar facturat de Vodafone, acum as dori sa știu dacă pot vinde Samsung-ul și să îl achit integral, asemenea și abonamentul.
Suta Marian Cosmin a zis
Am 3 abonamente la Vodafone ,când sa semnat contractul era vorba de 520 lei la factura/luna ,in prima luna ne a venit în jur de 610 lei ,am zis că este normal pentru că ne anunțase deja că ne va veni cu o diferenta de jumătate de luna ,din a doua luna ne vine 640 lei și tot așa timp de 3 luni ,iar de 2 luni platim numai câte 750 lei pe lună,in luna august am fost sunata de către un operator Vodafone in care mi se propune reducerea abonamentelor la jumătate undeva la 325 lei ,am acceptat bineinteles și mi a trimis de semnat contractul pe tel prin mesaj ,deci din luna august și până acum nu sa redus nimic la abonament am platit aceiași factura de 750 lei și uneori și mai mult ,am luat legătura cu ei și fizic și la tel ,mi sa spus că revine cu telefon ,și am așteptat mult și bine că nu mă mai sunat nimeni .Ce pot face in legătură cu asta că este sub orice critica
Radu Catalina a zis
Buna seara! Daca am deschis un abonament la Vodafone acum 1 zi ma pot razgandi si sa renunt la contract? As dori sa renunt pentru ca viteza de internet este mult mai slaba decat cea scrisa in contract
Marius Cucu a zis
A fost contract la distanță sau în magazin?
GEORGETA a zis
In continuarea mesajului anterior: vă rog să-mi spuneți ce să facpentru că nu doresc un alt telefon ci să-l restitui.
Marius Cucu a zis
Încercați să vă duceți la ei să le explicați întâmplarea. Dacă nu trebuie să vă îndreptați spre ANPC. Aveți aici numărul de telefon: 0219551.
GEORGETA a zis
Mulțumesc frumos! Poate va fi necesar să revin.O seară liniștită, vă doresc!
Cristian a zis
Doresc să-mi anulez abonamentul lunar curent Vodafone și să-mi păstrez numărul. Operatorul m-a mințit că ar fi 34 de lei/lună, dar am plătit 40 după prima lună, iar acum 70, fără niciun motiv aparent (am primit doar un cost suplimentar de 0,83€ după a doua lună). Pot anula abonamentul dacă merg personal la un magazin Vodafone și pot să-mi păstrez numărul și să revin la ofertele opționale nationale pe care le cumpăram anterior ori de câte ori îmi expirau?
Marius Cucu a zis
Păi ce ați semnat mai exact? Ce scrie în contract?
delia moisei a zis
acelasi lucru l-am patit si eu…in contract nu scrie nimic de majorare pret abonament.
din septembrie anul trecut pana acum costul a crescut de la 12 euro ( contract semnat la distanta) pana la 14.88 euro luna aceasta.
fara nici o notificare
cresterea a fost graduala, cam odata la 3 luni…m-am gandit ca poate am bifat eu ceva extracost, dar nu
deja e prea mult…vreau sa renunt
dar sa mi pastrez numarul..eventual sa fac portare
multumesc
Marius Cucu a zis
La orice creștere de abonament puteți să vă transferați la alt operator fără nicio discuție.
Steri a zis
Buna ziua. Sunt abonat cu perioada contractuala ramasa de aproximativ 12 luni. Am primit mesaj SMS ca imi va creste abonametul cu 1,3 euro(de la 5 euro). Am inteles ca este posibil sa faca asta. Eu nu sunt de acord. Ce variante am? Pot ramane la aceeasi suma? Daca nu, pot rezilia contractul fara sa mai fiu obligat la vreo plata suplimentara ?
Marius Cucu a zis
Sigur, la fiecare creștere de contract aveți 30 de zile să denunțați contractul.
delia moisei a zis
multumesc
si pot porta numarul de la vodafone?
Marius Cucu a zis
Sigur că da. Numărul rămâne la dvs. Știe noul operator să vă ceară actele, doar să îi amintiți ce doriți să faceți.
delia moisei a zis
Va multumesc, voi merge intai la un magazin Vodafone pentru reziliere.
Marius Cucu a zis
Nu știu dacă este cazul. Puteți face online la orice operator.
Trif Mihaela a zis
Bună seara. Acum 4 luni ma sunat de la Vodafone. Și mia zis sa fac abonament pe Vodafone și mia zis ca o luna nu plătesc este gratuit și mau mințit și în luna lui Mai mia venit suma de 190 lei deci ma mințit ca nu plătesc o luna este totul gratuit și acum nu mai vreau sa plătesc nimic și una la mana nu aveam semnal
Tambos Maria a zis
Dacă am vândut locuința, pot renunța la contract fără a plăti taxe suplimentare la Vodafone ?
Marius Cucu a zis
Dacă sunteți sub contract, nu, trebuie dus până la capăt.
Ion a zis
Buna seara am un abonament la Vodafone și nu îmi permit să îl mai plătesc e 62 de lei pe lună ce se întâmplă dacă nu îl mai plătesc deloc îmi face poprire pe salar? Aștept răspunsul dumneavoastră.
Marius Cucu a zis
Dobânzi, apoi poprire. Sunteți în perioada contractuală?
Ion a zis
Da sunt in perioada contractuala
Marius Cucu a zis
Ați avut telefon sau alte beneficii la semnare?
Ion a zis
Numa ce am făcut contractul la ei ce nu îmi place însă e faptul că scumpesc abonamentul și mie nu îmi convine ce pot face in acest sens?
Marius Cucu a zis
Ce motivează în scumpire? Scumpirea raportată la inflația? Aveați trecută clauza când ați semnat?
Ion a zis
Nu am luat niciun telefon doar abonament am la ei atat
Ion a zis
Să vă explic eu contractul în mână nu îl am, cum pot avea acces la el totul sa făcut on-line am semnat contractul on-line și da e in raport cu inflația scumpirea abonamentului
Hara a zis
Buna ziua! Am un contract incheiat cu Vodafone rata telefon plus abonament de acum aproximativ 2 ani (1 an si 10 luni). Intrebare…Pot sa renunt la acest contract si daca da ce ar trebui sa fac?
M-ai doresc sa stiu daca portarea la un alt operator de telefonie mobila se poate face dupa perioada mai sus mentionata si ce se intampla daca renunt la ultimele 2 luni de contract cu vechiul operator?!
Marius Cucu a zis
Păi pe câți ani aveți semnat contractul?
Hara a zis
2 ani
Ginel Macelaru a zis
Buna seara!
Ma chinui sa reziliez contractul cu Vodafone si nu reusesc.
Am depus cererea de reziliere dupa ultima majorare, dar ei insista ca trebuie sa fiu sunat de cineva de la ei pentru a fi indentificat.
Am contactat 5…6 operatori call center spunandu-le ca nu pot fi contactat decat dupa ora 18, ora Romaniei deoarece lucrez in Danemarca si la serviciu nu am voie cu telefonul.
In concluzie, nu pot rezilia contractul ?
Marius Cucu a zis
Pe mail ați trimis cererea de reziliere pe mail sau sub ce formă?
Aurelian Buzescu a zis
Incepand cu luna a 5 2023,am avut mai multe telefoane carora le_a exppirat perioada contractuala de 24 luni,am anuntat operatorul Vodafone conform Contractului,dar nu a reziliat nici unul din abonamentele mentionate maisus continund sa opreasca banii ca si cum acestea ar fi active,deci incepand din luna a 5 2023,platesc bani pe abonamente ce trebuiau reziliate,deci am un motiv intemeiat de reziliere anticipata fara vreo taxare suplimentara ,cnform celor mentionate mai sus
Georgeta a zis
Trebuie să mergeți personal într-un magazin Vodafone să depuneți o cerere de reziliere a contractelor, și nu online arătând motivul, fiind în drept sa o faceți.
Georgeta a zis
Trebuie să mergeți personal într-un magazin Vodafone să depuneți o cerere de reziliere a contractelor, și nu online arătând motivul pentru că sunteți în drept, având în vedere că perioada contractului (24 luni) a expirat.
Elena Dobre a zis
Mama mea a fost pacalit sa i se facă un abonament Red. VODAFONE. A FOST IN MAGAZIN PT O REÎNCĂRCARE I AU SPUS CA AU O OFERTA MAI BUNA sa ii dea buletinul.Apoi s a trezit ca are abonament. Nu a semnat nimic nici nu a vz vreun contract.Cum poate rezilia contractul?
Marius Cucu a zis
Sunat în Call Center, iar dacă nu se rezolvă, la ANPC.
Daniel a zis
În ce sectiune găsesc contractul de servicii fixe la Vodafon? Am facut prelungirea prin telefon și numai știu pe ce perioada și când se termină.
Cipriana a zis
Buna! Am semnat contract cu Vodafone in magazin fizic, pe 2 ani, acum 10 zile. M am gândit mai bine și as vrea sa renunț la contract pentru că internetul merge mai prost pe abonament decat pe cartela. Nu mi am luat niciun telefon sau altegadgeturi la abonament. Am sunat in centrala și mi a spus că termenul de reziliere contract semnat fizic e 48 de ore. Exista vreo portiță de scăpare? Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Din păcate, nu. Doar dacă era contract la distanță aveați… 14 zile.
Ionut a zis
Salut!
Am avut un contract semnat din 2019 in care am avut si un telefon luat. Apoi, in 2021 cand s-a terminat perioada contractuala, mi-au facut o oferta care includea un pret mai mic (fara nici un telefon sau alte dispozitive) si am acceptat, deci un nou contract pana in 2023. Acum, in 2023 stiind ca se termina contractul din 2021, doresc sa renunt la abonament, dar am constatat ca am perioada contractuala pana in 2025. Pare ca mi-au prelungit contractul fara ca eu sa imi fi dat vreun acord, deoarece nu am avut nici o discutie cu ei legata de tema asta.
Am vreo sansa sa scap? Pot sa reziliez fara a fi nevoit sa platesc taxe / alte nebunii percepute de ei pe motiv ca se face reziliere “anticipata”?
Narcisa a zis
Daca nu v-ati dat acordul pt prelungirea contractului, nici fizic in magazin, nici telefonic, puteti oricand sa va portati la alta retea, mergand direct la magazinul acelei retele si semnand contract. Se ocupa ei de tot ce trebuie. Atentie ce alegeti. Eu asa am procedat.
Emil K. a zis
Salut,
Am un contract de servicii de internet fix cu Vodafone care a fost recent reinnoit. Mi s-a zis la telefon ca daca doresc sa reziliez va trebui sa platesc restul lunilor care au ramas (peste 12 luni).
Chiar inca e adevarat ca va trebui sa platesc lunii ramase? Nu mi se pare ceva legal sau corect…
Marius Cucu a zis
Cine l-a reînnoit? Ce beneficii ați avut la semnare? V-au pus vreo promoție în contract?!
Emil K. a zis
Eu l-am reinnoit deoarece a expirat, iar acum vine Digi la mine in bloc si au oferta mai buna cu internet mai rapid.
Singurul beneficiu a fost o reducere de pret la semnare, facut telefonic. Fara promotii.
Marius Cucu a zis
Păi reducerea aceea de preț nu cumva este trecută în contract? La Digi știu că este practica aceasta, se dau luni de reducere tocmai pentru ca lumea să plătească despăgubiri la final. Trebuie să le cereți pe mail contractul să citiți exact ce clauze v-au pus.
Nechita a zis
Bună seara, am făcut un contract telefonic acum 3luni la Vodafone, pretul abonamentului mi s a spus de catre operator ca va fi de 35lei pe luna (7€)… prima luna 72(au motivat ca platesc 1luna avans) a doua luna 42, a treaia 62. Nu am semnat contract fizic pentru ca totul s a intamplat telefonic. Pot rezilia contractul fara a plati restul lunilor ramase?? Bataie de joc! Mentionez faptul ca netul merge foarte prost de cand am abonament, iar mesaje nu pot trimite in retea adica Vodafone-Vodafone. Un sfat?
Michael a zis
Hi Marius! Is there a way to cancel the contract with Vodafone Romania remotely?
I am not living in the country anymore, and don’t have their SIM at hand as well. I’ve tried to write them on the email address – no reponse,contacting over the phone – there are no human operators to answer the call (at least if you are calling from abroad) and Tobi says that the request was received, but they need to call me (and obviously they can’t, because there the SIM is not active). What is the option? Fly to Bucharest and go to the store???
Rotaru a zis
Buna seara ,
Doresc o portare de la Vodafone pentru ca mi-au aparut in factura sume pe care eu nu le recunosc . De la un abonament de 43 lei , pe luna octombrie factura a ajuns la 128 lei ! Mi-au comunicat ca nu pot sa ma portez pentru ca in luna iunie , cand mi-a expirat contractul , acesta mi-a fost prelungit si, in consecinta, sunt sub contract si voi plati penalitati . Este normal si legal ? Ce pot sa fac ?
Marius Cucu a zis
Ați beneficiat de ofertă, de vreun telefon? Ce ați avut în iulie?