Ascultam o discuție recent între 2 fete de pe TikTok, la o conferință. Povesteau de faptul că sunt niște influenceri ce nu își pot recupera contul de TikTok și nu știu ce să mai facă.
De când platformele sociale au apărut în viața noastră au apărut și fel de fel de probleme cu recuperarea contului. E drept, e și vina multora că nu sunt în stare să citească un TOS, să vadă ce au și ce nu au voie să promoveze pe acolo.
Pentru cine nu știe, TikTok, la fel ca Facebook și Instagram sau chiar Youtube au algoritmi de inteligență artificială pentru a bloca eventualele evenimente neplăcute. Totul se întâmplă automat, iar mai apoi, la o reclamație, o solicitare din partea voastră, un operator intervine. Dar până atunci e cale lungă.
Înainte de a recupera un cont pe platforma TikTok…
Sunt în online de foarte mulți ani, am văzut ridicarea MySpace, am văzut decăderea Facebook-ului sau Snapchat. Știți cine a rezistat, de-a lungul vremii?
Cei care au avut platforma lor proprie.
Că sunt pe WordPress, că au ales altceva, aceștia au rezistat cel mai mult pe piața relevanței. Că ce este în mână nu este minciună. E adevărat, te lovești de problemele cu Google, trebuie să fii relevant pentru el, dar algoritmul nu se schimbă atât de greu, relevanța acestuia nu se schimbă așa de ușor ca pe platformele sociale. E adevărat că poți să câștigi utilizatori foarte repede pe o platformă nouă pentru că este în interesul platformei să se întâmple asta, dar control ai pe platforma ta proprie. Că îți iei o găzduire la 1 euro, că mai târziu îți iei un VPS, costurile nu sunt atât de mari pe termen lung, „în casa ta”.
Adaugă un comentariu