Comerțul a depășit tot mai mult granițele țării. Cred că cele mai multe lucruri se iau din China. Dacă nu mă înșel era un procent de o cifră referitor la comenzile din China.
În Uniunea Europeană nu prea se cumpără, deși am văzut și câteva magazine de fashion sau chiar de electronice prezente pe la noi. Primul care îmi vine în minte este edigital.
Marea problemă a cumpărăturilor din UE este că sunt foarte puțin reglementate. Dacă la noi există ANPC, greu de crezut că în Ungaria se poate duce după edigital să îi tragă de urechi. Într-un fel sau altul, chiar dacă sunt situații în care prețurile sunt mai mari la noi… ai autorități care te ajută.
Totuși, de curând s-a pus problema ca OPC-ul să depășească granițele și să dezvolte chestii împreună cu celelalte țări din Uniune.
Până atunci există 2 site-uri pe care se pot face reclamații:
Atenție: Începând cu 09.04.2018, Rețeaua ECC utilizează un nou sistem online de prelucrare a solicitărilor, pus la dispoziție de Comisia Europeană. Formularul de sesizare transfrontalier nu este încă disponibil (va fi disponibil în 1-2 luni), dar apăsând pe butonul albastru din dreapta sus sau urmând link-ul din această pagină ori trimițând un e-mail la [email protected] ne poți transmite solicitarea ta.
Totuși, greu de crezut că se pot rezolva lucrurile în timp util. Eu, pur și simplu evit. Îmi asum preț mic din China pentru chestii mărunte sau preț ceva mai mare în țară, dar cu verificare colet.
Când mi-am luat televizorul l-am tras de mânecă pe curier să mă ajute să îl bag în priză 20 de secunde pentru că n-am încredere în altex și procedurile lor.
Sorin a zis
Chiar acum 3 zile a sosit (după o așteptare de o lună și 12 zile) un pachețel mic din China, valoare aproape 7 dolari, transportul fiind gratuit(!), direct la poșta de cartier (nu la poșta cu vamă), pentru că valoarea era sub 10 euro. L-am comandat pe DX.com și o să mai comand cîte una-alta, oricum numai valori mici. Mai mult pentru amuzamentul meu și „distracția” altora. Valori mari nu prea aș comanda, decît poate un ciocan, sau altă bucată de fier care nu are cum să se strîce.
N-am comandat nimic din EU, dar aș evita chestiile „sensibile” care s-ar putea strica și după aia aș avea numai bătăi de cap să fac reclamații și să aștept, și mai nu știu ce. Prefer cel mai mare magazin on’lain de la noi, sau dacă se poate, metoda directă, la magazin.
Mălin a zis
În UE, de când cu GDPR-ul s-a cam schimbat situația. Există mai multă responsabilitate. Totuși daca e să vorbim de țepe, le poți lua și fără să comanzi peste graniță.
Cât despre China sau alte zone din afara UE, ei bine atunci când cumperi n-ai decât să-ți asumi riscurile.
Marius Cucu a zis
Păi d-aia alegi să cumperi de acolo, nu? Altfel comanzi de aici ca să își asume altul riscurile.
Grec Ramona Codruta a zis
Buna ziua,
am facut o comanda de produse online ..ca sa constat ca produsele sunt fake ,am avut o hartie de retur in colet si am facut returul in aprox 14zile de la primirea coletului ca sa constat ca banii nu se primesc inapoi si nu ma contactat nimeni.Sun la firma ca ca intreb ce se intampla de ce nu mi se restituie suma ..mi sa raspuns foarte arogant ca asa ceva nu exista in firma lor si ca ei sunt o firma din Lituania,ca produsele lor sunt bune dar eu nu am comandat numai cate un produs din fiecare.
Va rog sa ma ajutati unde fac reclamatie pentru ca acest site nu iti permite sa scrii nici o recenzie.
Multumesc anticipat.
Cu deosebita consideratie,
Ramona Codruta Grec
tel.00436707740925
Leya a zis
https://www.liferobr.com.Atenție este un site fantoma, va fura banii de pe card. Trebuie reclamati.