Am zburat de câteva ori cu Ryanair, compania irlandeză aeriană low cost. N-am avut situații foarte neplăcute cu aceștia în ultima perioadă, dar au fost și situații în care am avut probleme.
Așadar, aș vrea să discutăm punctual despre Ryanair și problemele cu zborurile de la ei.
Unde pot verifica status-ul zborului la Ryanair?
Pe site-ul lor oficial avem link-ul acesta. Aici se poate verifica dacă un zbor Ryanair este anulat sau nu… sau poate este doar întârziat.
Este o companie sigură? Am văzut că au totul felul de greve…
Se întâmplă de multe ori să fie greve pentru că e o criză de personal, iar piloții fac grevă destul de des. Dar asta n-are nicio legătură cu aeronavele. Altfel n-ar mai face investiții, nu? De curând au mai luat câteva aeronave…
A întârziat avionul. Ce este de făcut?
Dacă a întârziat cu mai mult de 2 ore se pot cere daune. Mâncare sau daune materiale. Nu Ryanair facilitează treaba asta, ci este o lege europeană. Legea este aceasta. Câteva alte drepturi sunt precizate aici precum și țările arondate acestei legi.
Așadar, țineți cont de următoarele:
(1) În oricare din cazurile în care un operator de transport aerian anticipează o posibilă întârziere a unui zbor peste ora de plecare prevăzută, după cum urmează:
- timp de două ore, în cazul zborurilor de peste 1 500 de kilometri sau mai puțin;
- timp de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1 500 de kilometri și al oricăror alte zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 de kilometri;
- timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează la literele (a) sau (b),
Art 7. Compensatie
(1) Când se face trimitere la prezentul articol, pasagerii primesc o compensație în valoare de:
- 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin;
- 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;
- 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).
Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.
Modificări la bagaje
Atât aceștia, cât și cei de la Wizz Air au făcut modificări la bagaje. Așadar, este bine să știți că de la 1 noiembrie 2018 au apărut pachete noi pentru bagaje. Undeva la 8-10 euro în funcție de cursă. Înainte de a zbura cu aceștia vă recomand să citiți aici politica de bagaje.
E important să știți că un ghiozdan îl acceptă mai bine față de un troller de dimensiuni mici. Am văzut oameni care au fost întorși din drum doar pentru că aveau ceva care se asemăna cu un troller. Chiar dacă încape sub scaun fără probleme, mai bine luați ghiozdan. E mai safe, nu își bate nimeni capul cu ele.
Cum recuperez banii de la Ryanair?
Am avut o singură situație cu zborurile anulate la ei, pe vreme de COVID 19. Banii i-am recuperat direct de la ei de pe site, după ce am primit un mail de confirmare a anulării zborului.

Voi ce situații ați avut cu Ryanair? Au fost probleme de vreun fel?
Am avut numai probleme cu Ryanair de fiecare data cand am zburat. Ultima oara (acum 2 saptamani), a fost anulat zborul cu 2 ore inainte de plecare. Am facut o cerere de despagubire si chiar zilele astea au raspuns cei de la Ryan ca imi vor da banii, ma bucur ca macar sunt cinstiti si respecta regulile legate de intazrieri si anulari de zbor.
Păi nu e vorba că sunt cinstiți sau nu, sunt obligați de UE să dea banii înapoi.
Bună seara. Am avut zbor anulat pe 01.mai 2020. Am făcut cerere de returnare a banilor și nici pana in ziua de azi nu am primit banii.
Sunt în aceeași situație, aștept și eu bani. Ați primit pe mail confirmarea de anulare și ați făcut pașii de acolo?