Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0036 212 111 809. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.

Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:

Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?

Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision acelor business-uri. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Am cumparat bilet Sibiu – Londra si din motive de covid nu vom mai calatori.
Este posibil sa recuperam ceva ? Daca trimitem documente medicale ? Multumesc !