Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Simo a zis
Am cumpărat bilete ,pt 2 persoane de la wizz,de pe acelasi cont.Dupa ce fac check-inul,o sa îmi apară un singur permis de imbarcare? E prima data când iau pt 2 pers. Și nu știu cum se procedează. Mulțumesc!
Andreea a zis
Bună…am gresit la soțul meu anul de naștere voi avea probleme…știu ca se pot modifica dar am modificat deja ceva și nu mai pot modifica a doua oara
Marius Cucu a zis
Nu sunt probleme, nu verifică nimeni anul nașterii. Eu am făcut pe cineva mai bătrân cu 10 ani ?
B. Johanna a zis
Numărul maltez (cu prefix Ungaria) e incorect, adică na mă lasă să-l sun pe call centerul în Malta din România..
Dragoș a zis
Bună seara, imi puteți spune va rog, cum sa procedez pentru recuperarea contravalorii biletelor de avion Bucuresti- Tel Aviv dus-intors pentru 3 persoane? Ca urmare a războiului, compania Wizz air a anulat cursa, și din octombrie ne pasează între ei și compania e-sky de pe platforma căreia am achiziționat biletele.multumesc frumos
Marius Cucu a zis
Reclamație pe ECC România.
Andreea a zis
Cum procedez daca vreau sa primesc banii înapoi pe bilet,am și asigurare storno?
Loredana a zis
Bună ziua..am făcut check inul online dar pe bilet am uitat să trec seria buletinului,am trecut doar numărul..oare vor fi probleme?de modificat nu mai pot
Marius Cucu a zis
Nu veți avea probleme.
Bucur Livia a zis
Buna ziua, am facut o rezervare dus-intors pentru 1 persoana, la Wizz Air, pe data de 5.03. 2024, pentru perioada 16.05.2024-23.05.2024. Pentru ca am patit o data ca s-a anulat zborul din cauza lipsei de personal (piloti) si zborul fiind reprogramt a doua zi dimineata, după ora de plecare programata initial, acum a achizitionat si asigurarea medicala de calatorie in strainatate Turist Plus Premium de la Generali, care cuprinde printre alte asigurari si:
– Bilete de calatorie anulate din cauza falimentului companiei aeriene; – Storno bilete avion; – Rambursarea de cheltuieli datorate respingerii la iesirea din tara a asiguratului; – Refuzul companiei aeriene de a imbarca turistul in cursa de destinatie; – Cheltuieli medicale de urgenta datorate serviciilor necorepunzatoare la bordul avionului; – Intreruperea calatoriei; Riscul de anulare a calatoriei de catre asigurat ca urmare a survenirii unor evenimente neprevazute (deces, imbolnaviri, devastarea locuintei, accident rutier, sarcina, etc.): Storno Pachete Turistice.
Oana a zis
Bună ziua,
Am anulat voluntar zborul având Wizz flex dar nu am primit nici creditul în Wizz credit și nici o confirmare pe mail. Îmi puteți spune vă rog ce pot face ?