Am zburat de câteva ori cu Ryanair, compania aeriană irlandeză de low cost. N-am avut situații foarte neplăcute cu aceștia, în ultima perioadă, dar au fost și situații în care am avut probleme. În principiu, sunt destul de safe cam ca oricare cu care am zburat. Incertitudine există, însă, după pandemie ca la orice companie aeriană. Sau aeroport, mai degrabă.
Așadar, aș vrea să discutăm punctual despre Ryanair și problemele cu zborurile de la ei.
Unde pot verifica status-ul zborului la Ryanair?
Pe site-ul lor oficial avem link-ul acesta. Aici se poate verifica dacă un zbor Ryanair este anulat sau nu… sau poate este doar întârziat.
- Citește și: Taxă de procesare pentru plata cu cardul la Ryanair
- Citește și: Totul despre biletele de avion de la Wizz Air
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Este o companie sigură? Am văzut că au totul felul de greve…
Se întâmplă de multe ori să fie greve pentru că e o criză de personal, iar piloții fac grevă destul de des. Dar asta n-are nicio legătură cu aeronavele. Altfel n-ar mai face investiții, nu? De curând au mai luat câteva aeronave…
A întârziat avionul. Ce este de făcut?
Dacă a întârziat cu mai mult de 2 ore se pot cere daune. Mâncare sau daune materiale. Nu Ryanair facilitează treaba asta, ci este o lege europeană. Legea este aceasta. Câteva alte drepturi sunt precizate aici precum și țările arondate acestei legi.
Așadar, țineți cont de următoarele:
(1) În oricare din cazurile în care un operator de transport aerian anticipează o posibilă întârziere a unui zbor peste ora de plecare prevăzută, după cum urmează:
- timp de două ore, în cazul zborurilor de peste 1 500 de kilometri sau mai puțin;
- timp de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1 500 de kilometri și al oricăror alte zboruri cuprinse între 1 500 și 3 500 de kilometri;
- timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează la literele (a) sau (b),
Art 7. Compensatie
(1) Când se face trimitere la prezentul articol, pasagerii primesc o compensație în valoare de:
- 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin;
- 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;
- 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența literei (a) sau (b).
Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.
Modificări la bagaje
Atât aceștia, cât și cei de la Wizz Air au făcut modificări la bagaje. Așadar, este bine să știți că de la 1 noiembrie 2018 au apărut pachete noi pentru bagaje. Undeva la 8-10 euro în funcție de cursă.
Înainte de a zbura cu aceștia vă recomand să citiți aici politica de bagaje.
E important să știți că un ghiozdan îl acceptă mai bine față de un troller de dimensiuni mici. Am văzut oameni care au fost întorși din drum doar pentru că aveau ceva care se asemăna cu un troller. Chiar dacă încape sub scaun fără probleme, mai bine luați ghiozdan. E mai safe, nu își bate nimeni capul cu ele.
Cum recuperez banii de la Ryanair?
Am avut o singură situație cu zborurile anulate la ei. Banii i-am recuperat direct de la ei de pe site, după ce am primit un mail de confirmare a anulării zborului. Am avut norocul că am comandat direct de la companie, nu prin agenții intermediare.
Există si ceva intermediari care te ajută să obții și câteva daune precum aceștia. Nu funcționează chiar la toate zborurile, știu sigur că cele pentru vreme nefavorabilă sigur nu se poate despăgubi nimic.
Voi ce situații ați avut cu Ryanair? Au fost probleme de vreun fel?
Ioana a zis
Am avut numai probleme cu Ryanair de fiecare data cand am zburat. Ultima oara (acum 2 saptamani), a fost anulat zborul cu 2 ore inainte de plecare. Am facut o cerere de despagubire si chiar zilele astea au raspuns cei de la Ryan ca imi vor da banii, ma bucur ca macar sunt cinstiti si respecta regulile legate de intazrieri si anulari de zbor.
Marius Cucu a zis
Păi nu e vorba că sunt cinstiți sau nu, sunt obligați de UE să dea banii înapoi.
Pirvu a zis
Bună seara. Am avut zbor anulat pe 01.mai 2020. Am făcut cerere de returnare a banilor și nici pana in ziua de azi nu am primit banii.
Marius Cucu a zis
Sunt în aceeași situație, aștept și eu bani. Ați primit pe mail confirmarea de anulare și ați făcut pașii de acolo?
Otilia Anghel a zis
Nici acum nu am primit banii de la Rynair pentru 2 zboruri anulate in perioada aprilie-2020-august 2020.Sunt total neseriosi. Wizair a restituit bani, pe cand Rynair nu.
Marius Cucu a zis
La Ryanair am primit chiar tot, inclusiv taxele. Ai făcut cerere la ei pe site?
Barbu Constantin a zis
Bună ziua ma numesc Barbu Ctin, eu am avut o experiență foarte neplăcută cu această companie mai exact am fost in Marrakech MAROC iar la întoarcere pe data de 06.07 2021 avînd bilete de întoarcere către București Otopeni cu escală în Pisa,m am prezentat la aeroportul din Marrakech cu 2.30 h înainte de zbor cu toate că aveam chek făcut( FR8877–Booking ref X567GV) și am prezentat certificatul de vaccinare cu ambele doze efectuate mai exact 24.03 2021 și 22.04.2021 ați eu cut și soția mea Barbu Gabriela ni sa refuzat înbarcarea.Am luat leg cu agenția prin care am achiziționat biletele de avion telefonic cît și cu ambasada României la Rabat iar oficiali ambasade ori internetul tef meu a încercat să ceară lămuriri oficialului companiei Rynair de pe acest aeroport acesta a refuzat categoric motivînd ca el după ce ne a făcut fotocopii după pașapoarte cît și după documentele de întoarcere ar fi primit mail sa nu ne primească ptr îmbarcare. Solicitînd și eu o copie după acel mail am fost din nou refuzat ba mai mult a plecat lăsîndu ma cum se zice pe românește”cu ochi în soare” și uite așa am ratat acel zbor către Pisa cît și următorul Zbor de la Pisa către Otopeni.Fiind nevoit să mă cazez încă o noapte în Maramrakech sa imi achizitionez alte bilete și obligat să îmi fac și teste Covit cu toate că aveam certificate de vaccinare. Considerînd că mi a fost îngrădit dreptul la libera circulatie fără motiv și am fost nevoit să pierd o sumă mare de banii cu achiziționarea altor bilete,cazare,transport,teste și nu mai zic ca sotia mea cînd suferința a făcut un atac de panică unde nimeni nu ne a dat nici un ajutor ma gândesc foarte serios si caut sa ma adresez justiției ptr a fi despăgubiri atît cu sumele cheltuie suplimentar cît și cu daune morale.
Marius Cucu a zis
Păi ar trebui să vorbiți cu un avocat. Totuși, de când cu pandemia foarte multe drepturi nu prea mai sunt drepturi pentru noi.
Dan Remy a zis
Saptamana viitoare, 24 noiembrie, aveam zbor la Viena. Cum Austria intra in lockdown, s-a cam dus vacanta noastra.
Zborurile Ryan sunt inca operationale deci, nu cred ca am vreo sansa sa recuperez banii. Taxele de modificare zboruri sunt mult mai mari decat pretul biletelor achizitionate.
Mai am vreo sansa sa recuperez banii sau macar un vocher pentru o alta calatorie?
Marius Cucu a zis
Păi dacă zboară, iar voi aveți vaccin nu cred că se poate face ceva. Bănuiesc că nu aveți asigurare, nu? Altfel nu văd cum s-ar putea recupera banii de pe bilete. Mă mai interesez.
Dan Remy a zis
Suntem vaccinati dar fara asigurare de calatorie.
Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
Marius Cucu a zis
De tot rahatul situația. Nu găsesc informații despre asta, nimic oficial, din păcate. Probabil că au fost luați și ei prin surprindere.
Marius Cucu a zis
Mi-a venit o idee ce sper să te ajute. Dacă tot e lockdown în Austria, se pare că aeroportul rămâne deschis. Poți merge în Bratislava. E autobuz din aeroport și e totul deschis acolo. Undeva la 12 euro, dacă nu mă înșel, transferul.
Însă nu o să ai nici acolo târg de Crăciun. E anulat și acolo.
Dan Remy a zis
Multumesc pentru idee. Nu cerd ca ii incanta ideea pe copii, voiau Viena, iar eu, am vazut Bratislava de vreo 3 ori.
6 zile, cat aveam programat pentru Viena, nu cred ca avem ce face in Bratislava. Oricum multumesc.
Ne-am impacat cu ideea ca pierdem banii, si, ca sa nu stam acasa, mergem la Sibiu vrei 2-3 zile :).
Gabi a zis
Plecare luni 17 01 2022 ce test ne trebui
Marius Cucu a zis
Unde? Pe mae.ro ce zice?
Maria a zis
Nu platesc angajati firma neserioasa.
Marius Cucu a zis
Nu comentez ce se întâmplă în zona de angajați, habar nu am ce se întâmplă acolo, eu m-am rezumat la zona de clienți și servicii. Dar dacă se întâmplă asta, e păcat despre orice firmă e vorba, nu doar despre ei. 🙂
Mariana Cvejic a zis
Buna!!!Ma intereseaza daca la bagaje se calculeaza si rotile in dimensiunile limita cerute!!!De exemplu,la Priority,55-40-20,cu tot cu roti sau fara???Muktumesc!!!
Marius Cucu a zis
Trebuie să încapă în cutiile lor de „măsurare”. În teorie, este cu tot cu roți măsurătoarea, în practică mai trec cu vederea.
Mariana Cvejic a zis
Multumesc!asa ma si gândeam!!???
Marius Cucu a zis
Mai degrabă, dacă este avionul mic, ar fi bine să încapă sus, să se poată închide trapa.