Iată că vin modificările de criză la Emag. Primul pas a fost cel cu chatbot-ul, în locul operatorului uman. Acolo, să zicem că este OK, este pentru educația românului, să se obișnuiască să folosească mai mult mailul. Am înțeles că sunt lucruri repetitive, în principiu.
Eh, dar serviciul de Genius a venit ca idee pentru a plăti o sumă pentru a avea transport gratuit. De la premisa asta a pornit, nu?
Iată că Genius nu va mai fi chiar atât de ieftin. Culmea, ei au făcut o treabă foarte mișto, se putea comanda orice, mai ales la Easybox. Mie mi se pare că acestea 2 merg mână în mână.
Probabil că lumea comanda chiar orice, bine, eu am comandat și un adaptor de 4 lei și l-am returnat în secunda 2 pentru că nu era OK.
Livrare gratuită cu ridicarea personală a comenzii din easybox, pentru comenzile care conţin Produse eligibile pentru această modalitate de livrare in valoare de cel puțin 30 lei (TVA inclus), incepand cu data de 21.11.2022. ; Prin excepţie, pentru comenzile ce conţin Produse eligibile şi Produse care nu sunt eligibile pentru livrarea in easybox, vândute şi livrate de eMAG, Clientii vor putea alege exclusiv livrarea prin curier şi nu vor achita taxa de livrare aferenta, dacă comanda este de cel puțin 100 lei (TVA inclus) conform art. 5.1.1.
Eu vedeam serviciul ca fiind strict plata pentru așa ceva. Nu mă interesează restul lucrurilor precum retur în 60 de zile și alte bălării oarecum normale.
Adrian Bolocan a zis
Așa cum ziceam și la mine, obișnuiam să cumpăr multe chestii pentru că erau mai ieftine acolo decât în supermarket. Acest prag mă obligă însă să îmi schimb politica de shopping, din păcate. 😀
Marius Cucu a zis
E clar că sunt costuri mari versus beneficii pentru zona asta de preț, dar nu noi am făcut serviciul ăsta, ei l-au gândit în felul ăsta. Puteau alege să crească prețul pentru Genius, au ales să te oblige să faci upselling.
Daniel Bis a zis
Da. Si eu voi face la fel.
Dar era previzibil pentru ca nu face produsul cat transportul la un adaptor de 4 lei.
Nu ma plang, era normal.
Problema e ca emag nu prea are o concurenta reala pe segmentul lor.
Si pe masura ce acapareaza mai multe domenii si falimenteaza concurenta … vor reduce din facilitati si vor creste preturile precum doresc.
Marius Cucu a zis
La ce investiții am văzut că s-au făcut mi-e că nici Altex nu îi mai prinde din urmă, pe online. Pe offline, Altex îi bate, inclusiv la preț. Din păcate, e haos la ultimii, efectiv n-ai cu cine.
Evomag nu mai vinde, de la cel.ro nici plătit nu trebuie să mai cumperi. Deh!
dam167 a zis
Faptul că falimentează concurența nu e ok, dar problema nu va fi la prețul pentru consumatorul de rând. La fel e și la Amazon, de obicei monopolul duce la prețuri mici, de cele mai multe ori mai mici decât dacă ar avea concurență – de exemplu gama proprie de produse care sunt mai ieftine decât cele produse/vândute de concurență.
Completez aici ce voiam să spun legat de comentariul tău la postarea cu BF. Faptul că lumea caută echvalentul mai ieftin la produse scumpe nu înseamnă că s-a trezit, ba chiar dimpotrivă. Dacă se cumpără mai mult și mai prost (de cele mai multe ori mai ieftin înseamnă mai prost) o dăm înainte cu consumerismul, iar asta nu va duce la ceva bun. Dacă mă uit la comportamentul meu când vine vorba de cumpărături, la fel, a fost un moment când am căutat alternative mai ieftine și m-am trezit cu tot soiul de porcării. Chiar dacă am trecut peste asta (în sesnul că nu mai cumpăr chestii ieftine) simt că am rămas cu percepția că totul e scump – deși de multe ori prețurile sunt normale, chiar justificate dacă stai să te gândești.
A nu se confunda cu produsele de lux, care sunt mult mai scumpe. Eu mă refer la ce e bun, nu vârful – așa ca un exercițiu, iPhone nu înseamnă iPhone Pro Max, ăla e vârful, așa că e impropriu să spui că un telefon (iPhone) e 7 mii de lei.
Daniel Bis a zis
Da si Nu.
Preturile vor fi mai mici pentru client atat timp cat este concurenta.
In momentul in care concurenta va fi falimentata, preturile vor creste.
Emag ca si Amazon duce o politica radicala de eliminare a concurentei prin preturi si servicii sub costul de operare … cheltuieli ce se vor recupera mai tarziu.
Ei isi permit sa piarda ani de zile ca apoi sa rupa piata cand vor avea milioane de utilizatori si concurenta va fi falimentata.
Daniel M a zis
…ar fi OK daca eMag ar face un plafon minim in care transportul sa fie gratuit /adica la o comanda de minim 100 lei sa ai transport gratuit.
Marius Cucu a zis
Păi e așa, dar trebuie întâi să cumperi un pachet Genius care va avea limită de 30 de lei. Pragul fără Genius e destul de mare, cred că 1500 de lei era ultima dată.
dam167 a zis
Deși pot spune că sunt fan eMag, în sensul că e primul loc când mă uit de ceva, nu comand așa des. Dar în ultima vreme am mai luat chestii mici și cred că o să iau și eu Genius ăsta. Am cumpărat muzică, o sticlă de alcool izopropilic, baterii pentru un aparat foto sau un spray pentru climă, pentru toate am plătit transport. Chiar și la 10-15 comenzi pe an cred că începe să merite Genius și nici măcar nu e comoditate, chestiile enumerate mai sus nici nu le-am găsit prin magazine.
Marius Cucu a zis
mi se pare că sunt și opțiuni de Genius Family. Sau dacă nu e, o să fie cât de curând. Oricum, nu te limitează nimeni să pui mai multe adrese în cont.
Daniel Bis a zis
La Genius Family poti sa mai adaugi DOAR un cont.
Dar pana la urma nu te impiedica nimeni sa comanzi si pentru altii din familia extinsa sau colegii de la birou.
E de ajuns sa iti dea linkul produsului, datele de facturare, adresa de livrare si metoda de plata … le salvezi in cont si … poti sa comanzi la tot cartierul
Marius Cucu a zis
Da, dar acum e cu verificare în 2 pași. Dar ce te face să crezi că nu poți să dai direct și SMS-ul de confirmare pentru alții. Nu?
Daniel Bis a zis
Verificarea în 2 pași e optionala pentru conectarea la contul emag
Daniel Bis a zis
Am primit si eu notificarea sub deviza „contribuie la protejarea mediului”, mai spre sfarsitul mailului ca oricum majoritatea nu citesc totul pana la capat … Apple style … ca de exemplu: uite incarcatorul, nu e incarcatorul.
Marius Cucu a zis
Daniel, asta cu mediu… mi se pare amuzantă. Ei care au cele mai multe ambalaje din tot online-ul românesc.
Daniel Bis a zis
„te rugam sa cumulezi …” de parca daca eu dau o comanda pe zi cu 10 produse sau 10 comenzi cu cate un produs pe fiecare in aceeasi zi nu e acelasi lucru … tinand cont ca e posibil ca cele 10 sa fie de la furnizori diferiti.
De ce nu optimizeaza ei procesul sa cumuleze produsele comandate intr-un singur colet … cel putin pentru prdusele aflate in depozitele lor.
Cela Drin(k) a zis
Ca vanzator de 10 ani in marketplace tin sa subliniez faptul ca ei copiaza intru totul modelul Amazon. Au bani multi in spate ptr a elimina pas cu pas vanzatorii care vand produse cu rulaj mare. Contractul prevede acest lucru si nu au cum te impotrivi de vrei sa vinzi la ei.
Odata eliminati pretul creste ptr ca se pastreaza adaosul din marketplace pe care vanzatorul il avea. Asa emag are cum vinde la superoferte pe per scurte de timp. Mafia asta e acoperita de ANPC ptr ca sefimea emag are relatii.
Se poate rupe cercul vicios daca ai contract de exclusivitate cu furnizorul si ai fler sa aduci produse cu vanzare mare.
E tare dificil, vremile sunt f tulburi si se intrevad si mai grele…
Marius Cucu a zis
Nu doar cu ANPC, au parteneriate și cu brandurile, e mai complexă discuția. Dar da, eu fac afiliere de ani de zile și știu zona. Noi reușim să fim profitabili cu 5-6% procente din vânzări. Voi ca selleri aveți alt rulaj, cu site-uri bune puse la punct puteți face treabă având marjă mai bună. Dar fiecare a vrut să facă easy money, pe termen scurt, nu să gândească strategie pe termen lung.
Strategie frumoasă are un fost afiliat de top, cu Esteto. Reușește, într-o piață dominată de Emag să aibă creșteri cu 2 cifre an de an.
Daniel Bis a zis
Da, procedeaza la fel ca si Amazon.
Un alt exemplu este urmatorul: un vanzator vinde pe emag un produs/categorie/brand.
Emag vede din statistici ca se vinde bine si atunci emag incerca sa il copieze/elimine si sa vanda si el acelasi lucru.
Se duce direct la furnizor sau la un furnizor similar si ii face concurenta.
Teoretic nu ar fi o problema legala, dar emag are acces la niste informatii confidentiale legate de volumul de vanzari ale partenerilor … care ar trebui sa fie confidentiale, doar pentru vanzator, nu si pentru emag.
billy a zis
sunt la 2-lea an de Genius, intru acum pe al 3-lea. Mi imi pare inca convenabil, mai ales transportul. Si la retur e bun, si l-am facut direct la easybox, unde e convenabil si banii intra repede in cont. Limita de 30 lei nu e de speriat, poti lua 2-3 chestii odata si faci suma. Eu o sa merg in continuare cu ei. Dupa o zi de munca si stat in trafic, sms-ul ca a sosit coletul la easybox, „iti ia durerea cu mana”. Nu le fac reclama, cumpar in general produse in jur la 100 lei, iar ce depaseste „bag” la rate fara dobanda. Am cam devenit ca alegatorul PSD-PNL, daca primesc o galeata, pix, tricou, sapca sau mai stiu eu ce, moka, eu cu aia votez, nu mai gandesc ca aia o sa mareasca preturile la utilitati, curs valutar, inflatie, etc. Bine, mai generalizez si eu. Realitatea e ca comoditatea, te impinge la a face cumparaturi, cateodata si la lucruri aparent „utile”, dar e oferta Genius…
Marius Cucu a zis
Tot ceea ce înseamnă transport la Easybox e jos pălăria. Efectiv, sunt peste tot, iar returul e simplu. E păcat să nu folosești.
eBogdan a zis
Hai cu Amazon in Romania !!!!
Marius Cucu a zis
E prea mică piața pentru Amazon.
Pheno a zis
De mai bine de opt ani fac achizitii (multe si marunte sau putine si scumpe) cu o medie de 2-3 pe saptamana. Viata m-a invatat ca „la pomul laudat, sa nu te duci cu sacul”. Cam 60-70% din produsele cumparate, le-am gasit mai ieftine decat la eMAG, desi ca reper folosesc orientativ preturile afisate de ei. Pentru treaba asta, Google e cel mai bun prieten. Nu platesc niciodata online ci ramburs, fiindca nu ma intereseaza si nici nu posed vreun card bancar sau de alt tip. Deci, nu am cum sa-mi iau teapa cu Easybox, Genius, My Wallet – 1000 lei in contul meu din eMAG, etc. Nu mai spun ca daca se intampla si cate o nefacuta si trebuie sa dau retur (nu folosesc serviciile Depanero), nu am intalnit vreodata probleme. De multi ani incerc sa inteleg de ce si-ar achita cineva online si nu ramburs, ca nu ne da cafeaua in foc si nici nu dispar produsele din rafturi, dar asta e o alta discutie. Cu certitudine exista motivatii si pentru optiunea platilor online.
Marius Cucu a zis
Diferențe de perspectivă, eu unul nu știu bine să număr banii fizic, dar știu să îi înmulțesc pe cei de pe card mai simplu decât mulți.
Pheno a zis
Intr-adevar diferente de perspectiva. Eu stiu sa-i numar fizic, dar n-am facut niciodata o pasiune cu inmultitul lor. Nu stiu cat de adevarata este vorba „cu cat vrei mai mult(e), cu atat obtii mai putin(e)”.
Marius Cucu a zis
Deh, unii vor să iasă la pensie mai devreme. 🙂
Pheno a zis
Cred ca toata lumea vrea sa iasa la pensie mai devreme (sau mai bine sa ia pensie degeaba). Eu sunt de ceva timp pensionar, dar pe merit si contributivitate(nu sunt posesor de pensie speciala sau militara). Or fi suficienti 43 de ani de vechime sau mai trebuia sa mai astept?
Marius Cucu a zis
Păi și eu tot pe merit, pe muncă îmi doresc, doar că vreau să îmi producă venituri pasive anumite lucruri, spre bătrânețe. De asta trag mai mult acum. Cotizez și eu la sistemul de pensie încă de la ~18 ani, nici măcar nu se terminase vacanța de vară de după terminarea liceului.
Daniel Bis a zis
Mda si eu as vrea asta.
Deocamdata am ajuns pe la 4000 Euro/luna venituri pasive (cele active sunt mai mari, dar alea sunt confidentiale:)) … pe la 10.000 ma pensionez si ma apuc sa cutreier lumea, dar mai dureaza cativa ani …
Asta inseamna undeva pe la 330 Euro cheltuieli/zi cu cazare, mancare si transport (avion, tren, autocar, taxi, mijloace de transport in comun, etc) + diverse alte lucruri (imbracaminte, incaltaminte, obiecte de uz personal, calculator, telefon, etc).
Crezi ca 330 Euro/zi sunt suficienti?
Sau sa investesc intr-un proiect propriu la care ma gandesc de ani de zile.
Tu cum stai cu veniturile pasive? Pe unde te invarti daca nu e confidential? 🙂
Marius Cucu a zis
Nu sunt atât de bine cu pasivele. Sau depinde ce consideri pasive. Unele lucruri din online produc și fără mine, altele mai puțin. Am dat niște hinturi pe blog, la un moment dat, nu mai am nevoie de alt hate. 🙂 O să consider pasive când voi avea 5 imobile care produc constant și suficient în EFT-uri.
Cât despre suma de cheltuit în vacanță, depinde de perspectivele fiecăruia. În Europa, cu 300E/zi n-ai stres. În Asia poți fi și rege dacă nu e Singapore. Eu în vacanță merg low cost, cât mai aproape de treburi de localnici.
Daniel Bis a zis
Eu prefer sa platesc cu cardul.
Nu imi place sa am multi bani acasa sau in portofel din motive de siguranta. Macar daca imi pierd sau imi fura portofelul sa am o paguba cat mai mica sau daca imi prada cineva casa.
In plus am o evidenta mai clara despre ce am cumparat/cheltuit.
Prefer sa nu prea ating banii pentru ca sunt cei mai „mizerabili” si colcaie de virusi, bacterii, germeni etc
Ca sa nu mai zic ca in unele situatii se percepe o taxa suplimentara la ramburs sau chiar la plata cu cardul la easybox
Deci sunt TOTAL PRO pentru plata cu cardul si daca ar fi dupa mine as interzice TOTAL banii fizici, sa vedem atunci cum mai justifica unii vilele, masinile, etc … si cum le platesc
Postolachi Dumitru a zis
Eu la Genius aceasta n-am înțeles niciodată logica prin care anumite produse vândute de eMAG, nu de vânzătorii din marketplace, au atributul de produs care beneficiază de beneficiile Genius.
N-are nici o legătură cu valoarea produsului, greutatea, volumul ocupat de produs ambalat… pur și simplu sfidează logica…
Au fost situații în care am plătit transportul cu tot cu abonamentul meu Genius și nu mă refer la produsele care au și volum și greutate, gen electrocasnice mari, că la alea înțeleg…
I-am întrebat și pe cei de la eMAG, care-i logica… n-au știut să-mi răspundă…
Daniel Bis a zis
Probabil ca produsele aduse si vandute de emag au toate Genius, iar cele care desi apar ca fiind vandute de emag de fapt sunt aduse de alti parteneri dar emag se ocupa de tot procesul ca si cum ar fi al lor. Si probabil ca depinde de vanzator daca le pune pe Genius sau nu.
Nu stiu care sunt costurile pentru vanzator de a le pune la Genius.
Citisem undeva de aceasta optiune.
Postolachi Dumitru a zis
@Daniel Bis nu sunt chiar atât de prost precum s-ar crede: vorbesc de produse la care apare ca fiind vândute și livrate de către eMAG, că la produsele livrate de eMAG dar vândute de alții se specifică mereu acest lucru… trebuie doar să fii atent la detalii ca să nu ai impresia că ai cumpărat de la eMAG dar de fapt tu cumperi de la buticul din colț ?
Daniel Bis a zis
Tocmai asta ziceam … nu e vorba de acele produse.
Exista un serviciu la emag prin care iti asigura tot fluxul ca si cum ar fi produse vandute de emag, inclusiv pe factura si service/suport.
El doar se ocupa de stocuri, furnizarea produselor in depozitele emag si stabilirea preturilor, reduceri, aplicarea Genius, etc
Practic partenerul nici nu apare efectiv pe emag, el vinde direct catre emag si emag vinde catre client.
Cam pe acelasi model ca la furnizorii pentru magazinele de cartier. Le emit factura pe produsele furnizate, fac inventar si platesc ce au vandut catre furnizor si ce nu se vinde … returneaza si storneaza.
Cred ca asta poate fi o explicatie.
Marius Cucu a zis
Dropshipping?
Daniel Bis a zis
exact
Catalin a zis
Mie nu mi se pare corect ca in mijlocul jocului (mai am 10 luni ramase) au modificat regulile. Mi se parea normal ori sa lase aceleasi reguli pana la terminarea fiecuri abonament, ori sa propuna returnarea banilor pentru lunile ramase pentru cine nu e de acord cu noile reguli.
Eu am platit in avans comenzi cu trasport gratuit la EasyBox pe un an in avans care acum nu mai sunt gratuite decat in anumite conditii.
Inca ma mai gandesc daca sa renunt la abonament si sa le cer banii inapoi pe lunile ramase adica vreo 80 de lei.
Daniel Bis a zis
Teoretic si practic ai acest drept.
Orice modificare contractuala unilaterala iti da acest drept.
Camelia a zis
Deși am eMAG genius plăteam toate comenzile prin curier indiferent de valoarea comenzii. Și unele produse doar asa se puteau comanda pt a fi transportate în siguranță(nu aprobau ei altfel). La oficiul poștal era incomod de mers. Abia acum am easybox în oraș și pot primi. Înțeleg ca nu era posibila livrarea în aceiași zi sau alte condiții dar sa plătesc transportul era chiar imoral din partea lor. Când am făcut sesizare mi-a răspuns ca beneficiez de retur extins și e un beneficiu. Nu sunt la fel de profesioniști ca înainte. Pana acum preferam sa cumpăr de la ei chiar daca aveau prețul mai mare datorita serviciilor. Acum sunt jalnici.
Cristian a zis
Abonament genius expirat.Avand in cont carduri cadou am zis sa-l reactivez dar supriza…..nu poti decat daca-ti salvezi cardul de credit pentru debitare.Contactand un agent pe chat caruia i-am descris situatia,am primit raspuns cum ca o sa fie informat departamentul abilitat cu situatia intampinata si revine cu informatii pe adresa de mail.In lipsa unui raspuns,e nevoit sa inchida sesiunea de chat,dar daca mai am nevoie de informatii DANA,asistenta mea online e disponibila 24/7..si a inchis sesiunea :))