Cred că sunt printre primii oameni care s-a portat la Digi. Nici nu cred că era ANPC pe vremuri, nu aveam bine reglementări la ANCOM și așa mai departe. Eram rudimentari. Pe lângă asta țin minte că au fost probleme mari referitoare la portări. Pur și simplu, toată lumea mergea la ei, iar aceștia nu făceau față. Erau cozi imense, era birocrație mare. Țin minte că semnam o grămadă de documentație, o grămadă de hârtii.
Uite că vremurile au trecut și sistemul de portări s-a îmbunătățit. Nu e neapărat meritul acestora, ci a statului care a renunțat la birocrație, dar e de apreciat că nu mai stăm atât de mult timp la migrarea de la un operator la altul.
Cât trebuie să așteptăm până un număr se portează spre altă rețea?
Portarea se face în maxim 3 zile lucrătoare și doar după ce portarea are toate elementele corect completate. În timpul acesta veți primi un număr provizoriu și abia după se va realiza portarea. Se poate face atât de pe cartelă, cât și de pe abonament. Totul este să se poată vedea datele de identificare de pe cartela SIM. Din păcate, tot mai multe telefoane sunt cu cartelă nanoSIM așa că e cam dificil de identificat și apar tot felul de greșeli.
La prepaid aveți nevoie de:
- serie SIM vechi și număr corect completat
La postpaid aveți nevoie de:
- adresa trecută ca în factura donorului(actualul provider), același nume, numerele de telefon corecte.
Trebuie să ajungem într-un punct de lucru Digi cu actul de identitate pentru a porta. Nu trebuie mers la fostul operator decât dacă aveți relații contractuale active. Mai nou, portarea se poate face și online. Dacă aveți abonament va trebui să știți vechiul cod de abonat de la Orange sau Vodafone, iar dacă sunteți cu SIM prepay va fi nevoie de datele de pe SIM.
Portarea la Digi e o chestiune de timp, alea 3 zile sunt de marketing. Cererea a fost făcută online pe 29.01, iar portarea cică se face pe 6-7.02 : https://imgur.com/a/ezC1Egl
Oficial, sunt 3 zile, neoficial, uite că mai apar și situații care, cel mai probabil, nu depind de operator, ci de competiție sau chiar de BDC(sistemul național de portabilitate).
Nu încerc să acuz pe unii sau pe alții, dar oficial sunt 3 zile, neoficial, apar și situații ciudate.
Știu o situație recentă în care cineva a trebuit să porteze manual sute de SIM-uri tocmai pentru că alt operator a „insistat” să se treacă telefoanele pe cartelă cu o taxă de SIM înainte de a se face portarea, pentru a nu se lucra automatizat.
Nu știu dacă e cazul tău aici.
Sunt 3 zile, ce vad eu aici e o chestiune ce nu tine de operator. Sunt 3 zile de la data acceptare pana la finalizare. Nu de cand se introduce cererea pentru ca un client poate nu da datele corecte iar donorul o respinge automat. Pana cand toate datele nu sunt corecte iar statusul e acceptat, portarea nu intra pe flux.
Am făcut o cerere de portare pe 2.02.2023 din telekom în digi și pe 9 sa făcut portarea în intervalul orar 13:00, 18:00,dar, marea problemă e ca a trecut mai bine de 24 de ore și eu tot nu am semnal la noua cartela! As vrea sa știu care ar fi problema!! Mulțumesc!
Restart la telefon sau măcar mod avion s-a dat?!
Dacă nu, cel mai bine ar fi să sunați în Call Center și vă vor rezolva, probabil s-a agățat undeva.
Mulțumesc pentru răspuns! Voi suna de pe un alt telefon la Call Center!
Sunati la call center, se poate intampla ca numarul sa ramana intre retele. Acolo va preia sesizarea si se da mai departe, eventual se cer lamuriri intre operatori.
Acum să sperăm că doamna are și cu ce să mai sune în Call Center.
Poate suna si de pe telefonul unui vecin ca se face identificare client :p
Salut,
Trebuie sa plec din tara si am facut cerere de portare pe 8 si nici pana astazi 13 nu s-a facut portarea.Cum pot urgenta portarea lor,am sunat fara niciun rezultat.In plus pe noile cartele nu pot activa nici roamningul de date si nu inteleg de ce
Suna in CC, e posibil sa ai o problema in portabilitate. Roamingul il activezi tot din CC.
Salut Andrei,
Pai am spus ca am sunat in call center dar ei spun ca nu stiu nimic 🙂 doar ca ma pot ajuta cu urgentarea portabilitati.Imi spun ca e o cerere deschisa dar nu are o data de portare 🙂 …
Ai cerere nefinalizata, ai lasat-o agatata din DigiCare. Am dat catre un coleg local sa te ajute.
As fi recunoscator daca m-ar putea ajuta 🙏 .Eu am acasa cartelele cu numere provizorii nu cred totusi ca e agata cererea atat timp cat cartelele le-am putut ridica
Era agatata, nu ati finalizat portarea din digicare. Cartelele de acasa sunt functionale. In momentul in care pica semnalul pe cele actuale de la ceilalti provideri, atunci le bagati pe cele digi in telefon.
Ati identificat asta? Ma puteti ajuta cu portarea va rog din suflet… e destul de urgent,plec din tara si am
Nevoie de roamning
Da, i-am dat eu datele ca să fie procesul mai rapid.
Ok,multumesc mult de tot.Apreciez 🙏🙏🙏.
Aveti idee cam cat timp mai dureaza portarea?
V-am raspuns in privat si o sa va urmaresc portarea pana la finalizare, astfel sa puteti pleca linistit in strainatate.
Salutare,
Am primit mesajul.Multumesc mult,mi-ati fost de mare ajutor sa va dea Dumnezeu sanatate!
🙏🙏🙏
Recomand cu incredere,dupa 15 telefoane in CC la DIgi si nicio rezolvare,cheia era chiar aici sub nasul meu.
Ma bucur ca s-a rezolvat.
Salut,am si eu doua cereri de portare din data de 14 Martie .La fel ca si la Alexandru,sun la Call center si mi se spune doar ca cererile sunt deschise si trebuiesc preluate.Curios ca s-au miscat repede si mi-au trimis numerele provizorii iar in contul meu my digi apare ca am abonamentele cu numerele provizorii.Mentionez ca totodata cu portarea am comandat si telefoane.Sa fie asta motivul?Daca m-ar puta ajuta si pe mine cineva cu ceva detalii mai concrete as fi recunoscator.Multumesc !
Salut, telefoanele se livreaza dupa efectuarea portarilor daca au discount la portare.
Daca portarile au fost efectuate prin Digicare, au ramas in stadiul tiparit pentru ca nu aveai sim-urile noi, nu aveai seriile si numarul de inlocuit.
Mergi intr-un magazin Digi cu cartelele noi si factura/seriile celor vechi (cele pe care le doresti portate) sa iti finalizeze portarea.
portarile le-am facut din contul meu my digi.Deci trebuie sa ajung la un sediu?
Pentru ce mai sunt serviciile on-line daca trebuie sa umblam pe la usile lor?Daca voiam asa,faceam de prima data totul in magazin.Nu am chef sa vad fete plictisite.Mai astept saptamana asta si daca nu imi bag picioarele in ea portare.Mai am 2 abonamente la digi din 2018.Am si internet fix.Chiar nu am chef de umblat pe drumuri daca se specifica destul de clar ca se pot face si on-line.Multumesc pentru raspunsul promt si pentru informatii !
Ti-a sugerat sa mergi in magazin pentru a solutiona mai repede. Cele 3 zile se aplica in zile lucratoare si de la data finalizarii portarii. Tu cand ai primit sim-urile? Banuiesc ca nu ai 3 zile lucratoare inca. Abia acum cu primirea sim-urilor, se pot lega intre ele si poate fi pusa portarea pe flux.
“Portarea se realizează la data convenită între abonat și furnizorul de servicii. De regulă, portarea are loc în a treia zi lucrătoare de la depunerea cererii ‘Text preluat de pe site-ul Ancom.Ar fi fost corect sa fim anuntati macar asa preconizat intre data de si de.Asa asteptam si iar asteptam .La call center nu stiu decat sa zica :”e in asteptare”.Asta stim si noi.Pentru ce mai sunt pusi acolo ?Daca ei nu stiu ,eu nici atat.Ei au acces la informatii.In fine…..Cat despre cei care am vorbit aici,aveti toata stima.Multumesc pentru incercarea de a ma ajut.a
Portarea unui numar de telefon fix sau mobil se poate realiza în maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii cererii de portare. In situatia in care portarea unui numar de telefon necesita instalarea unei linii telefonie fixe termenul se poate prelungi pana la maxim 30 de zile lucratoare.Ba mai mult de atat au obligatia de a alege impreuna cu beneficiarul data la care se face portarea .Aceasta fiind maxim a 3 a zi lucratoare.Doar beneficiarul poate alege o alta zi dar nu mai mult de 25 de zile lucratoare.Restul sunt doar abuzuri care trebuie reclamate la Ancom.Doar asa vor fi responsabili pe viitor pentru a-si respecta termenele.
Buna ziua,
Poate cineva de aici sa-mi spuna daca se mai percep taxe de penalizare la rezilierea contractului cu un operator de telefonie mobila (vodafone)?
Multumesc!
Dacă mai ai contract activ cu telefon cumpărat ar trebui să îl plătești. Trebuie citit contractul tău, doar tu știi exact ce ai semnat.
Multumesc pentru raspuns!
In afara de abonament, nu mai am nimic de la ei.
Abonamentul este în perioadă contractuală?
Da, abonamentul este in perioada contractuala.