Cred că nici când editam la muncă n-am stat atât de mult în Premiere Pro. Pentru mine a început ca obligație, ca mai apoi să îmi doresc să fac cât mai multe lucruri. Momentan, sunt la nivelul în care vreau să țin pasul cu lumea și să colorizez cât mai bine.
Zilele trecute au fost de vis pentru mine. Am 10 evenimente de predat și Premiere-ul mi-a făcut fițe cât nu mi-a făcut toată viața.
Cum am încercat să optimizez Premiere Pro-ul?
Prima zi…
Am creat proxy, varianta .mov, așa cum făceam mai mereu. Eram pe insider, am zis că trebuie să trec înapoi pe varianta stabilă de Windows pentru că proxy-urile, aparent, nu își mai făceau treaba. Pe scurt, timeline-ul(preview-ul) era blocat. Dacă deschideam browser-ul, dacă făceam orice altceva decât Premiere… se bloca. Uite așa a trebuit să dezactivez absolut tot.
Nimic. Am decis, într-un final, că facem reinstalare.
A 2 a zi…
Mi-am propus ca ieri să ajung la zi ca să fiu mai atent cu online-ul. Da, a fost o zi perfectă!!!
Am făcut următoarele:
- am început să caut informații despre fiecare codec în parte. Eu aveam nevoie pentru AVCHD. Aparent, dacă aveți varianta Trial aveți toate șansele să nu puteți importa MTS-uri.
- am început să iau fiecare opțiune la rând și să văd ce se întâmplă cu ea, dacă afectează sau nu performanța. Opțiunile sunt și prin tutoriale de optimizare, dar eu le-am găsit mai târziu, așa că parcurgeam opțiune cu opțiune și găseam tutorial despre așa ceva.
- după ce m-am limpezit un pic am căutat informații mai detaliate despre AVCHD. Aparent, am dat de o postare de pe forumul Adobe prin care băieții știau că-s probleme dacă ești Windowsar. Dacă ești pe MacOSX nu-s probleme. Practic, la 2018, mi se blochează timeline-ul, la 2017, pe porțiuni, am observat că se desincronizează audio de video. În plus, nu e o soluție să faci downgrade la 2017 pentru că nu funcționează proiectele de pe 2018 și aveam deja 8 proiecte începute.
Practic, chestiile de mai sus mi-au mâncat ziua. Pe seară, am șters cache și am pus în secvență, la Video Previews MPEG I-Frame cu formatul I-FRAME Only MPEG. Aparent, pe Windows, e cel mai ok pentru preview. Nu și pentru export.
Ciudat este că făcusem proiect nou și el se muta pe AVC-intra Class 100 1080 singur și făcea prostii. Ah, ștergeți cache, cookie și tot ce se poate.
Am mai descoperit faptul că sunt buguri în preview pentru Cross Disolve. Teoretic, la versiunea următoare se va rezolva.
Dacă aveți procesoare mai vechi de seria a 6 a de la Intel ar fi bine să dezactivați următoarele din Preferences:
- dezactivați Enable hardware accelerated decoding(tabul Media)
- alocați cât mai mult RAM Premiere-ului, 2018 mănâncă mult, foarte mult… (tabul Memory)
- dezactivați Enable Mercury Transmit(Playback)
La secvență aveți grijă să nu aveți activat Composite in Linear Color.
sunt opțiuni foarte ok, dar doar dacă aveți procesoare care știu să facă treaba asta.
Poate reușesc ca săptămâna asta să duc și eu la capăt măcar o parte din materiale. M-am lungit extrem de mult din cauza software-ului. Chiar eram pe punctul de a lua hardware nou.
Eh, am recitit articolul ăsta după 3 ani de Davinci Resolve. Mă amuz de ce scheme făceam încercând să îl fac să funcționeze în parametri. Chiar dacă sună ca la teleshopping, chiar dacă mi-a luat peste 1 an de zile să descopăr toate opțiunile de care am nevoie, a fost mutarea cea mai bună pentru mine.
Catalin Tudorica a zis
nu reuseam sa editez 4K din DJI Mavic air 2s cu i9 9900K cu 64 Gb ram la 3200MHz cu video MSI 2080 Trio Pro gaming ….imi sacada cu cateva preseturi și 2 LUT-uri puse de parcă era 486…..am făcut „La secvență aveți grijă să nu aveți activat Composite in Linear Color” si merge blanaaa. Multumesc mult de tot!!!
Marius Cucu a zis
Cred că a fost și o perioadă cu drivere foarte proaste. Eu am rezolvat totul trecând pe Davinci și până am nimerit o versiune optimizată a trecut un pic de timp.