Nici nu știți ce se întâmplă pe internet când vine vorba de facturi pentru Hidroelectrica. Pe scurt, oamenii erau cu pixul și hârtia și a venit o criză energetică peste ei. Au zis că ar fi bine să se digitalizeze dintr-o dată, în condițiile în care toată lumea voia să se aboneze la ei pentru că aveau cel mai mic preț de pe piață.
Au făcut o licitație pentru digitalizare, au mai făcut una – din ce am citit prin presă, iar acum fac câte o opțiune. Ce să vezi, sistemul nu era planificat pentru atâția utilizatori care migrează din alte părți.
Eh, eu am 4 locuri în care am abonamente la Hidroelectrica. Am migrat 2 și apoi încă 2 de la Electrica. Oricum ar fi încă e haos, iar eu n-am reușit să îmi recuperez banii care mi-au fost luați înainte pe 2 locuri de consum.
Vizualizare facturi la Hidroelectrica
- Citește și: Cum se trimite indexul la Hidroelectrica
Mi-au dat o factură pe mail și am plătit-o cu Pago. E ceva aplicație făcută sau cumpărată de către cei de la BT – o au integrată și pe BT Pay, dar mi-e mai comod cu Pago(atenție că puteți plăti 4 facturi pe lună gratuite) să scanez codul de bare și să plătesc din aplicație.
Mi-au facturat 56kWh pentru 2 săptămâni. Nu știu cum au făcut calculul pentru că eu am declarat 150kWh pe lună, dar bine că încep să apară facturile.
Pe electric e suportabil, cu gazul e mai greuț. Noroc că au plafonat și acolo între timp.
Da, dacă există opțiune la banca la care sunteți. La mine, la BT, este cu plată și nu îmi convine.
Nu, nicio problemă, se reglează facturile în timp.
Facturile vin la 3 luni distanță. Eu am deja undeva la 3 facturi achitate de ei.
Deocamdată facturile vor fi pe mail-ul pe care ați făcut contractul. Vin sub formă de PDF și acolo aveți toate informațiile, exact ca în poza de mai sus.
5 ale lunii.
Costin a zis
De ce nu folosesti mobilPay ?!? E complet gratuit si n-ai limita la plati; dupa inrolarea cardului doar scanezi codul QR si confirmi plata-n home bank fara sa te mai incurci cu seria cardului, expirari si CVV-uri.
Conditia este ca factura sa aiba atasat acel cod QR.
Marius Cucu a zis
Are, are cod QR. N-am știut de ei, dar din ce îmi zici e pe același principiu. Oricum, eu o să depun bani în cont ca să nu mă streseze pe termen lung cu plățile. Însă, până acum nu știam unde să plătesc și ce.
Costin a zis
Pai cum a fie la fel cind ‘atenție că puteți plăti maxim 4 facturi pe lună gratuit, cu Pago’ – doar tu ai scris.
Marius Cucu a zis
M-am referit la procedura de plată, nu la limitarea de 4 facturi.
Costin a zis
Tot nu-i convenabil. La curte ai mai mult de 4 fac. / luna.
Baboo Hausmeister a zis
Știți cumva codul IBAN de la Hidroelectrica?? Eu vreau să plătesc din contul meu de la ING(gratuit) și îmi cere codul IBAN, pe care nu-l știu. Mersi ptr timpul dvs.
Marius Cucu a zis
Ai toate modalitățile de plată aici. Eu ți-aș recomanda aplicația Pago. Scanezi factura și plătești instant. E aplicația făcută de Banca Transilvania sau în parteneriat cu ei. Prima plată e un pic mai grea pentru că trebuie să bagi datele cardului, apoi dai 2-3 click-uri și aia e.
Carmen margulies a zis
pot plati facturile prin scanarea codului de bare cu un card emis in afara romaniei? Daca da, ce aplicatie sa descarc? Multumesc
Marius Cucu a zis
Cu Pago ar trebui să meargă. Nu văd de ce ar fi limitări pentru card.
Alex a zis
Intrebare: am scanat codul de bare al facturii in aplicatia Pago si imi apare numarul facturii, suma de plata si in dreptul codului de client imi apare codul contului de contract de pe factura, nu codul de client de pe factura. Asa se intampla la toata lumea,e ok?
Marius Cucu a zis
Nu m-am uitat niciodată la aspectul ăsta. Pe mail cum apare? E totul în regulă?
billy a zis
Nu ne speria cu facturile. De abia am trecut la Hidroelectrica si astept prima factura. Oricum va fi mai ieftin decat la Enel, care iarna asta m-au „usurat” de 9000 lei pe 5 luni. Bine eu ma incalzesc pe electric, dar oricum sumele sunt mari. Cineva mi-a zis ca platesc facturi de SRL.
Marius Cucu a zis
Văd că am și ceva plafonări acolo. Oricum, nu știu cum au estimat băieții.
Mitu mariana a zis
Nu am primit fact.de anul trecut din iunie.
Marius Cucu a zis
Încercați să îi contactați telefonic. Suntem la august 2022 cu facturile. Dacă nu răspund încercați la [email protected]
Claudius a zis
Eu sunt foarte mulțumit de Hidro am primit deja 4 facturi de la ei.Le-am achitat prin Pago.Au termen de plata 45 de zile. Începutul este un pic mai dificil, dar merita. Au cel mai mic preț.
Emilian a zis
Până acum nu am primit nici o factură din 14 Februarie. O să fie interesant când vor veni toate.
De altfel nici nu am reușit până acum să dau index-ul pentru că sistemul online trimitea email-ul cu link-ul deja expirat (link-ul era activ 30 minute, dar mailul era trimis după 1-2h).
Am mai observat că nu acceptă direct debit de la orice bancă (doar de la cele mai comuniste bănci existent deocamdată).
O să fie interesant pe viitor colaborarea cu ei. Nu mă vait pentru că prețul în momentul de față este imbatabil. Știam ce înseamnă companie de stat, însă speram… 🙂
Marius Cucu a zis
Eu am făcut prima migrare pe 22 ianuarie. Probabil acolo sunt cu facturile. Nu știu dacă vor veni bulk sau la un interval de. Oricum, banii ăștia erau plătiți într-o parte sau alta… 🙂 Eu îmi și plătesc în avans facturile, s-ar putea să fiu obișnuit diferit.
Dorin a zis
Cum faci sa-ti platesti facturile in avans ? Nu trebuie sa ai numarul facturii?
Iulian a zis
Și cum ți se par prețurile? Mici sau mari?
Marius Cucu a zis
Momentan, mici.
CIACHIR GABRIEL a zis
Buna ziua, va rog nu sunt cel bun in materie de IT si de aceea indraznesc sa va scriu aici.Am vazut comentarii si postari ale dvs referitoare la migrarea de la un furnizor de electricitate catre Hidroelectrica.Acest lucru l-am facut si eu in urma cu 2 saptamani, am folosit linkul lor de contractare, a doua zi am primit pe mail cele 2 contracte unde am aplicat. Vazand numeroase comentarii pe net referitoare la intarzierea emiterii facturilor si cel mai important la faptul ca nu raspunde nimeni la nici un nr de telefon, va rog si va intreb cum dau indexul la sfarsitul acestei luni fara sa am CODUL LOCULUI DE CONSUM. au si alta modalitate cu cnp-ul sau altceva. Multumesc si astept cu interes raspunsul dvs. Cu stima Gabriel Ciachir
Marius Cucu a zis
Din ce am observat, nu prea iau în considerare, momentan, consumul. Cel puțin, așa se plânge lumea. Eu am primit factura cu ce am estimat la realizarea contractului.
Modalități de trimitere ale indexului sunt acestea: trimite mail la: [email protected] sau prin call center la 0800 800 359 sau 021 9834, 021 9861 în perioada 24-28 ale lunii sau formularul de pe site.
Mona a zis
Eu am asteptat prima făcutura ca sa vad codul de client oentru index. Am contract din martie iar prima factura a venit in iunie pentru luna aprilie,in luna iulie pentru mai..si tot asa.
CIACHIR GABRIEL a zis
multumesc, inteleg ca la momentul transmiterii indexului, (acum pt prima data), NU am nevoie de codul locului de consum – atunci ce alte date mi se cer, CNP-ul sau altceva? Multumesc
Marius Cucu a zis
Din ce am văzut, pe CNP se face identificarea, dar eu personal nu am trimis un index ca să știu pas cu pas. Oricum, o să dureze ceva până vine prima factură.
Simona a zis
Bună! Cam cât durează pana primim prima factura, eu am dat de două ori indexul și am primit nici-o factura, as fi vrut sa fac plata în avans ca să nu mă bubuie când îmi vine factura dar nu știu cum. Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Nu au opțiune pentru plată în avans, momentan. Eu am facturile aproape la fel ca înainte de nebunia asta. Nu ar trebui să vă panicați.
Simona a zis
Dar după cât timp vine prima factura? Mulțumesc
Adrian Rusu a zis
Nu exista nici o regula pentru primirea facturilor (prima sau urmatoarele). Pentru clientii mai vechi au emis facturi doar pentru perioada de pina in luna iunie, iar pe 27 octombrie au suspendat facturarea, pentru imbunatatirea unor programe informatice (termene de finalizare aminate succesiv: 10, 15, 17 noiembrie, 1 decembrie s.a.m.d.). Pentru a evita surpriza unor sume mari de plata acumulate prin neemiterea lunara a facturilor, exista solutia simpla a unui depozit bancar in contul personal, in care sa se depuna sumele necesare platii consumului indicat de contor, calculate cu aproximatie la un tarif acoperitor de 0,8 lei/kWh.
https://client.hidroelectrica.ro/facturi
https://client.hidroelectrica.ro/Modalitati-de-plata.pdf
Cristian a zis
Cum ati reusit sa trimiteti indexul inainte de a avea prima factura? Emailul lor de autocitire@ nu mai e folosit, iar telefonic nu reusesc sa trec de pasul cu locul de consum care “e pe pagina a doua a facturii”, dar n-am primit inca nici una…
Continuare: am trimis email la [email protected], reply-ul fiind ca nu mai e utilizat emailul pentru asta.
Apoi incerc sa sun la 0800800359, doar ca ajung la introducerea codului locului de consum. Il am pe cel de unde m-am mutat (EMOxxxxxxx), dar imi cere codul de pe pagina 2 a facturii – si inca n-am primit nici una. Cind tastez codul existent (cele 7 cifre de dupa EMO) nu pare a le recunoaste si cere din nou introducerea locului de consum.
Vreo idee din cum sa ies din bucla? Sau trebuie sa astept prima factura de la ei?
Chirita Iuliana a zis
Sunt la Enel iar la o factura de 450kwh mi-a venit de plata 907 lei, consum cam 500kwh pe luna (casa mare). Intrebarea mea este, la Hd este mai ieftin ? Nu stiu ce sa fac, m-as muta dar am auzit in stanga si in dreapta (nimic sigur) ca firma va fi preluata de Canada si ca multe se vor schimba, altii spun ca e mult mai ieftin la HD fata de Enel. O parere v-as ruga. Multumesc.
Adrian Rusu a zis
Preturi finale la HE, conform site:
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/oferta_viitor_verde_client_casnic_01.11.2022_.pdf
Daca mai credeti in birfe si teorii ale conspiratiei, nu va mutati la HE si platiti mult mai mult la vechiul furnizor.
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
Parvulescu Florica a zis
Buna .Am depus pe 19 pct cererela Hidroelectrica mi.au te contract dar au zis din 9 noiembrie devin abonat .acum sunt la Enel am te index pt plata pe Octombrie mai am până pe 9 noiembrie.si după trebuie index la Hidro ?ori îmi vin facturi și de la Enel in continuare !trebuie sa abuzeze Enel că din 9 noiembrie sunt la Hidroelectrica? am contoar inteligent transmite și singur index dar unde .Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Mai durează mutarea, nu se face atât de ușor.
Adrian Rusu a zis
9 noiembrie este la 21 zile de la 19 octombrie.
Contorul inteligent transmite, probabil (eu am contor vechi), indexul la distribuitorul zonal de electricitate (de ex. E-Distributie pentru zona de sud a tarii: Dobrogea, Muntenia, Banat). Daca va faceti cont la distribuitor vedeti acolo toate inregistrarile de index. Presupun ca aveti cont MyEnel si urmariti acolo indexul inregistrat si facturile emise, pina la data transferului la HE. Puteti trimite indexul la HE, pe site, incepind cu luna noiembrie (24-28):
https://client.hidroelectrica.ro/autocitire
P.S. poate scrieti, in viitor, un text fara prescurtari greu de descifrat
Marius Cucu a zis
Adrian, textul a fost și mai rău, am corectat eu pe alocuri, de pe telefon. Mă gândesc că este o persoană în vârstă și nu se descurcă chiar bine cu tehnologia.
Adrian Rusu a zis
Avantajul meu, de persoana in virsta, este ca nu am smartphone, ci doar calculator (cu tastatura fara diacritice, ca la orice PC second hand) !
Nu cred ca tehnologia e cauza textului neinteligibil …
Marius Cucu a zis
Deh, și eu m-am chinuit să descifrez ce a vrut domnul să zică, dar deh, nu pot să acuz omul. Fiecare are un context pentru ortografie. Vom observa acum dacă mai știe să vină și să răspundă la articol. Experiența îmi zice că nu va reuși.
Tomescu Cristina a zis
nu vin decat pana la data la care intrati la hidroelectrica dar va sfatuiesc sa trimiteti dvs indexulla enel ca sa nu aveti surpiza sa va treziti incarcat la nr de kw ….eu asa am patit si a trebuit sa ma „razboiesc” cu ei ca sa revin la indexul real
Tomescu Cristina a zis
EU AM PLECAT DE LA ENEL SI CAND AM RREZILIAT CONTRACTUL CU EI M-AM TREZIT CU UN CONSUM DE 200 DE KW LA CARE AR FI TREBUIT SA PLATESC 300 LEI! IN NICI DOUA SAPTAMANI – AM FACUT POZE LA CONTOAR AM SESIZAT ENELUL SI PANA LA URMA AU FACUT RECALCULARE CU 100 DE KW MAI PUTIN …. DECI ORICUM O DAI LA EI ESTE MULT MAI SCUMP …..
Luminita a zis
Buna seara.
Am făcut cerere in 20 octombrie , iar di 11 noiembrie nu mai mi.a facturat Enel.ul. Acum intrebarea mea este cum transmit indexul cu toate că am contor inteligent si care este codul de client / cod de plată. Nu mi a venit momentan nicio factura pe e mail. Mulțumesc.
Marius Cucu a zis
Indexul se transmite pe site-ul lor. Cu facturarea suntem pe la mai-iunie, mai aveți un pic de așteptat până primiți facturile.
Cristian a zis
Incerc sa trimit indexul la pagina SPEEH de autocitire, primesc linkul automat imediat, dar cind selectez POD-ul si pun indexul si consumul, primesc un mesaj „Eroare!!! Indexul nu a putut fi salvat.”
Mai pateste cineva asta? Tocmai m-am mutat la Hidroelectrica.
Marius Cucu a zis
Au trecut 20 de zile de la mutare?
Cristian a zis
Nu, doar citeva zile. Dar fiind perioada 24-28 de citire, am zis sa fiu cetatean corect.
Deci sa mai astept pina face careva UPDATE Clienti SET CLC=xxxxx ca sa ma pot numi si eu client 🙂
Marius Cucu a zis
Da, da. În plus, la ei se emit facturile la 45 de zile, nu la 30 ca la ceilalți… Oricum, din ce am observat până acum, ei folosesc estimarea pe care ai trecut-o tu în contract la început. Apoi reglează la prima citire. Nu e o regulă, suntem undeva în mai iunie cu facturarea. 🙂
Raluca Manolescu a zis
Buna ziua. Eu sunt la mai mult de 20 zile de la mutare ( in contract e trecută dată de 21 noiembrie ca dată de început a contractului, dar CEZ-ul a făcut o citire suplimentara, de final de contract probabil, pe 29 noiembrie). Mă lovesc de aceleași probleme : la link-ul furnizat pe email mi se spune că nu a fost înregistrat indexul, la telefon POD-ul are prea multe cifre și când sunt redirecționată spre preluarea de către un operator nu răspunde nimeni. Nici nu au un interval orar pentru transmiterea telefonică
Melania a zis
Spuneti-mi va rog un IBAN al hidroelectrica sa plătesc prin neobt.Multumesc!
Marius Cucu a zis
Au început să vină facturile?
De ce nu scanați codul de bare cu o aplicație de genul Pago, să fiți sigură că sunt toate detaliile dvs acolo?!
Laurentiu Radomir a zis
Din 29 11 sunt la HE .Maine dau indexul online?!vad cum
Poate reusesc !
Marius Cucu a zis
Puteți încerca și online.
Calu Horss a zis
procedura de transmitere index contor curent, la Hidroelectrica, folosita azi, la prima transmitere:
– acceseaza https://client.hidroelectrica.ro/autocitire ;
– aici pui CNP-ul care va fi verificat in sistem ;
– daca CNP-ul este OK, pe adresa de mail (cea trecuta in contract) primesti un link, valabil 30 minute ;
– accesezi link-ul, in pagina web deschisa completezi datele locului de consum , seria contorului (campurile acestea sunt deja pre-completate) si indexul nou ;
– apesi butonul “Inregistreaza” ;
– dupa transmitere, primesti pe mail confirmarea transmiterii index-ului.
Laurentiu Radomir a zis
Multumesc Dl CUCU ,a mers perfect pe online, am primit si confirmare !
Multam ,o zi buna tuturor
PS E a 2 postare a mea pe net ,scuze pt eventuale stangacii !
Marius Cucu a zis
Cu plăcere. La mai multe postări. 🙂
Ilisie Muresan a zis
Cum fac sa-mi vina facturile pe e-mail? mi le trimit prin posta si se pot pierde la cutia de la bloc, eu tin minte ca pe vremea cand se trimiteau citirile prin mail le tot spuneam ca vreau factura pe e-mail dar vad ca tot asa imi trimit. Exista vreo modalitate de modificare date contract sau altceva? Primesc toate facturile electronic doar asta imi vine prin posta, nu tin minte sa fi optat pentru varianta asta de trimitere a facturii.
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Sunați în call center și anunțați-i că vreți pe mail. Eu le primesc pe mail „by default”.
Adrian Rusu a zis
Cu conditia sa ti se raspunda la telefon si sa faca efectiv modificarea ceruta intr-un sistem informatic anacronic si rudimentar.
Gabriel a zis
Au trecut mai mult de trei luni de când am trecut la Hidroelectrica de la Enel și nu am primit nici-o factura .. Ba mai mult , am încercat sa trimit indexul prin telefon dar nu am acel cod de client care se pare ca apare in prima factura .. in contract nu exista .. e ridicol .. Vreau sa știu daca mai sunt persoane in aceeași situație .. ? ?
Marius Cucu a zis
POD-ul locației a fost verificat, totul este OK cu contractul, a fost transferat?
Cu facturile suntem undeva prin august 2022.
gabriel a zis
Da , adica cred. Nici pana astazi in 27 April n-am primit nici-o factura. au trecut 4 luni si jumatate. Insa, abia astazi am reusit sa intregistrez acel index cu CNP-ul.. pe site-ul lor. Deci contractul a fost transferat ca n-as fi putut ma gandesc… multam
Marius Cucu a zis
Pai suntem în octombrie cu facturarea. Mai durează un pic.
gabriel a zis
Phew .. mersi !
Marius Cucu a zis
Acum le-au băgat din 20 în 20 de zile. Posibil sa se regleze. Nu cred ca vor fi prea dese, ca să poata lumea sa le plătească. Oricum, pe ultima mea factură scrie iunie de plata.
Adrian a zis
Index trimis online pe site, la Autocitire (https://client.hidroelectrica.ro/autocitire), cu autentificare prin CNP si in final cu email de confirmare a indexului inregistrat la HE.
Da, exista multe persoane superficiale si comode care nu se informeaza nici de pe site HE, nici de pe pagina de FB a HE, nici din alte surse si se pling apoi ca nu pot transmite indexul prin telefon, ca n-au CLC (cod loc consum, altceva decit cod de client), ca n-au factura etc. Iar cind vor primi facturi cu consum estimat, vor face scandal ca s-a facturat mai mult decit in realitate.
Bogdan a zis
Eu sunt client hidroelectrica din august 22,a venit prima factura,ieri.
Roxana a zis
Aveți un contact pt. sesizări către Hidroelectrica?
Marius Cucu a zis
Aveți aici la zona de întrebări frecvente mai multe contacte: telefon, mail.
Roxana a zis
Voi cum luați legătura cu cei de la Hidroelectrica?
La email trimis la [email protected] nu raspunde nimeni. La telefon nici atât!
O oră într-un apel la care ți se spune că vei fi preluat în curând???
Marius Cucu a zis
Nu prea… luăm. 🙂