S-a cam dus subiectul Colectiv. Nimeni nu mai iese în stradă, avem guvern „tehnocrat, avem de toate. Totul e roz și viața e și mai roz.
ISU a primit putere și a închis tot. La noi, în Ploiești, se bat ăștia la teatru pe putere de parcă s-ar bate pe sănătate. Dar…e tipic românesc și noi țipăm aiurea. Pentru motive și frustrările noastre.
Despre frustrări vreau și eu să vorbesc în rândurile următoare.
Vorbeam zilele trecute despre mijloacele de transport. Alea de la țară sau în drum spre țară ce tranzitează orașe, sate, drumuri pline de gropi, serpentine și așa mai departe.
Câți idioți ați văzut cu maxi taxi? Câți idioți ați văzut că umblă cu 20 de oameni, cu 25 de oameni pe 15 locuri. Și câți idioți de pe maxi taxi vedeți că merg ca idioții, ca și cum ar căra cartofi și nu oameni, în maxi taxi?
Pe lângă asta… cele mai multe mașini sunt relicve. Da, merg prin gropi zi de zi, dar sunt bombe cu ceas. La un moment dat vor exploda.
Și ce se va zice la televizor?
Stați liniștiți șoferul n-a adaptat viteza… bla, bla.
Dar ăsta e efectul. Care e cauza?
Sistemul. Politica de rahat. Obținerea de licențe pe pile. Firma lui unchiul care e, de fapt, controlată de un consilier și care e în grupul ăla de interese. Totul se împute de la cap.
Cel mai nasol e că faptul că e mult mai împuțită treaba în administrațiile locale. Lumea arată cu degetul la vârf, dar… sistemul e mare.
Redoo a zis
De obicei, soferii aztia de maxitaxi au de platit o cota parte care se duce pana la 95% taxa pe scaun pentru fiecare cursa.Au salariu minim sau nu au deloc, iar castigul lor efectiv este ce le ramane pezte achitarea scaunelor…de multe ori, numarul celor ce merg in picioare nu acopera numarul de scaune ce trebuiesc achitate.Gandeste-te ca aglomeratia este doar la orele de varf, dar soferul ala mai baga doua curse unde masina este goala, 1-2 calatori.
BD a zis
In urma cu vreo 10 ani mergeam aproape zilnic cu maxi pe traseul obor-europa. Era ingrozitor, 15 pe scaune si alti 20 in picioare, unii peste altii, striviti ca strugurii la vin. Iar soferul o alerga cat putea de tare sa mai prinda o „cursa de dimineata” ca era cea mai rentabila