Zilele trecute am butonat Youtube-ul. Setările de preferințe, am curățat abonamente, am șters canale inactive până m-am plictisit și am căutat altceva.
N-am făcut niciodată curățenie acolo, mai ales că Youtube a avut grijă să personalizeze în funcție de ceea ce am tot căutat eu de-a lungul timpului.
Și cumva m-a aruncat într-o bulă a algoritmului.
De exemplu, eu când vreau să învăț ceva nou efectiv iau 10-15 canale de Youtube și caut informații, cât să mă lămurească. După primele 3-4 ajunge și Youtube să îmi recomande și tot ajung mai departe. Uite așa adun liste și liste de abonări.
Făcând curățenie inclusiv lui Google i-a dat cu virgulă și-a început să îmi recomande ce e mai popular pe la noi. Dar să îmi aducă și canale mici, să vadă preferințele.
Mi se pare interesantă treaba, apar lucruri noi pe zona de recomandare și cred că e OK treaba asta pentru că nu întotdeauna cei mai mari de pe un domeniu sunt chiar relevanți.
Așa l-am descoperit pe băiatul ăsta care zici că vrea să te adoarmă, însă ai informație faină dacă ai nevoie de ea. Probabil că pe orice nișă este valabil.
Andrei Bucur a zis
De multe ori canalele mici pot fi mult mai bune dpdv informatie.
Alexje a zis
Pana devin putin mai mari. Apoi punct si de la capat.. Aproape toti sunt asa. Si noi am face la fel. Cand ajungi undeva ti se urca la cap.. indiferet cum o dai, nu ramai la fel.
Marius Cucu a zis
Eu aș zice că n-ai cum să ai tone de idei bune cât să ții un canal foarte mult. Trebuie să le reambalezi într-un fel sau altul. De aceea nici nu poți urmări un om pentru o perioadă lungă de timp.
Grig a zis
Chiar când eram pe punctul de a căsca, a dat cu pauză, deci știe cât de lung trebuie să fie un clip.
Îmi place cum explică, mai pe înțelesul tuturor …
Bogdan a zis
Nu am activat istoricul vizionărilor, dar nici așa nu este bine. Pe prima pagină primesc recomandări în mare parte de la cele câteva abonamente pe care le am, dar și cu pescari, oameni care joacă golf și gimnastică – domenii cu care nu am nici o legătură.