Continuăm seria articolelor dedicate celor care sunt șocați de faptul că datele personale sunt interceptate de Microsoft, de Google, De Facebook.
Eh, iată că nu numai ei fac asta, ci și antivirușii. Ăia care ar trebui să vă apere pe voi.
Cei de la AVG Antivirus tocmai și-au modificat politica de confidențialitate prin care se anunță că vor stoca datele și le vor vinde agențiilor de publicitate.
Când primești un produs gratis trebuie să te aștepți ca munca lui să fie valorificată într-un fel sau altul.
Așadar, gratis nu e niciodată gratis cu adevărat. Întotdeauna este și altceva la mijloc.
Linuxul e gratis, dar nimeni nu vinde datele utilizatorilor. 🙂 Asta pentru că e și open source și se vede ce e în spatele său.
Mai aveam o minima incredere in AVG, parea cit de cit mai serios. Acuma am trecut AVG pe lista neagra a aplicatiilor interzise si de care nici nu mai vreau sa aud. Totusi mai am o intrebare: daca AVG e o curva de antivirus, cine imi poate garanta ca nici versiunea platita nu vinde informatii la terti ?
Nimeni. Toți o fac. Și Microsoft, și Google, și Facebook și toți ceilalți.
Poate că versiunile open source, versiuni întreținute de utilizatori să nu facă asta…
Open source sigur nu face asta. 🙂 Aici nu există „poate”. Tocmai de aceea multe guverne și instituții au trecut de la software cu sursă închisă la sursă deschisă.
„Gratis e cel mai scump !” citat din mama mea 🙂
Eu, folosesc Avast, de ani de zile, și nu văd să fi făcut ceva, pentru că oricum eu nu am bifat treaba aia cu informațiile trimise automat, cât despre update-uri, le fac manual.
Pe blogul oficial AVG se spune ca stocarea datelor este disponibila doar daca utilitatorul accepta aceasta decizie.