Era o postare publicată pe Linkedin de o persoană care lucrează în investigații. Pe vremuri orice redacție avea un departament prin care se făceau investigații și pur și simplu se alergau unii cu alții.
Dar atunci erau 2 tabere sau mai multe. Acum pare că băieții s-au pus la masă și nu se mai șantajează cu presa. Că asta era presa pe vremuri.
Oamenii ușor, ușor și-au dat seama că presa e folosită. E a 4 a putere în stat, da, și nu e rău că este acolo. Poziția lor trebuie să fie validată pentru că altfel băieții în cămașă o să fie și mai de capul lor. Și așa… e din ce în ce mai greu ca presa să reziste. Dau iar exemple de pe piața locală: noi nu mai avem presă. Nu există. Și e trist pentru că în comunitățile mici e mult mai simplu ca Gheorghe din sat să știe ce face Vasile.
Dintr-o bârfă stai, verifici și poate că ajungi să faci un reportaj.
Revenind la postarea în cauză. Din păcate, nu o mai găsesc și printre notificări sunt prea multe lucruri, dar aluzia era strict la influenceri: că ce bugete se plimbă pe divertisment, cât de bine e finanțată industria și că sunt puștani de 19 ani ce au angajați, iar ea făcea de 15 ani investigații.
Îmi pare rău că nu îi menționez numele, dar chiar nu țin minte nici cât să fac o captură de ecran. Înțeleg că sunt investigații la care lucrezi și un an de zile și e greu să poți ieși cu ceva la cale încât să fie suficient de bun ca să te țină încă un an de zile până la următoarea investigație bună.
Totuși, pe o piață nouă avem Recorder. Sunt vreo 2 materiale din Prahova pe care cei de prin zonă le-au investigat la vremea lor și cumva se confirmă. Ei reușesc să pună cap la cap lucruri și să facă o poveste care să se poată urmări. Într-un fel sau altul, cu un pic de ajutor, au pornit singuri.
Nu înseamnă că sunt de acord cu totul de la ei, dar până la urmă cifrele vorbesc. Știu să vorbească pentru mase. Discuția poate să fie extinsă și la „România, te iubesc.” OK, acolo e treaba un pic mai simplă, au avut susținere ani de zile.
OK, înțeleg că sunt afectați pilonii de temelie și anume presa locală. Asta nu înseamnă că oamenii ăștia trebuie să rămână la același nivel, să nu dorească să evolueze.
Pentru că da, o parte din insuccesul ăsta e fix pentru că lumea s-a schimbat. Presa trebuie să se adapteze la faptul că orice Dorel are acum TikTok și poate să dea el știrea. Să își facă propria investigație. Nu să blamezi pe Mirel care face bani din TikTok și care are și un angajat căruia îi plătește și lui taxe la stat.
Cât despre divertisment, am mai avut și eu acces la câte o discuție de agenție. Bugetele sunt imense acolo, da, dar prin simplul fapt că ei trebuie să influențeze adolescenții. Nu va sta Viorel de pe TikTok să asculte de mine, unul care e mai aproape de 40 de ani, ci o să asculte de unul care e de vârsta lui. Simplu.
Iolanda a zis
Îi urmăresc pe cei de la Recorder și văd că sunt serioși și conștiincioși. Nu cred că au avut vreo știre falsă.
Pe mine mă enervează titlurile de pe la știri, care nu prea au legătură cu conținutul și articolele în care se bat câmpii în câteva pagini, apoi în ultima frază spun ce au să spună. Și de obicei…aiureli.
Marius Cucu a zis
Știri false pot fi oriunde sau greșeli. Nu aș tăia in carne vie pentru că greșeala e omenească. Reaua intenție trebuie pedepsită.