La noi e jale cu șofatul. Mulți, mulți proști de după 2000 care-s acum la 20-22 de ani și cred că tot ce zboară se mănâncă. Ăștia sunt produsul democrației prost înțelese și libertatea prostească pe care am avut-o până acum.
P-ăștia cu greu îi mai educi. De vorbă bună, în niciun caz.
Despre cazul cu cei 2 giboni n-are sens să discutăm. Într-o țară cu poliție așa ceva nu exista. Țin minte că, în Praga, m-a fugărit tramvaiul, chiar dacă eram pe trecerea de pietoni. Dar am pus-o în contextul: multe tone, seară, obișnuință și relaxare pe trecere de pietoni ca-n România. Am considerat-o vină comună.
La noi, la statul fără câini și instituții hulite, nefuncționale, se întâmplă să fie și BMW-uri pe linia de tramvai, dar și vatmani idioți. Totuși, îl cred și pe vatman, din moment ce-a ajuns să investească bani într-o cameră, să filmeze traficul!
Dar toate cele de mai sus ar fi istorie dacă toate autovehiculele transportului în comun ar avea camere la bord. În felul ăsta ai avea control total asupra traficului, asupra timpilor de pe traseu sau chiar a eventualelor incidente pe care poliția le-ar putea sancționa. Cu ceva camere și în intersecțiile mari pe care să se uite și cineva sau să investească în camere cu flash așa cum găsești în Germania sau Anglia și să îi vezi pe ai noștri cum parchează la linie sau învață să respecte regulile.
Costin a zis
Rezolvarea ar fi sa se inlocuiasca sinele de tramvai cu unele de tren (cu traverse), permitind traversarea doar pe la intersectii si stazi laterale mai importante. Pe alocuri exista si-n Buc. dar se vede treaba ca in prea putine locuri.
Cehii (sau poate Slovacii?) au asa ceva iar la ei nimeni nu urla din cauza asta.
Nici instalarea gardurilor despartitoare nu-i o idee rea insa aplicarea doar pe marile magistrale se vede treaba ca nu-i indeajuns.
Iar vatmanul, in ciuda gestului reprobabil, chiar merita citeva beri. 😀
Marius Cucu a zis
Nu au peste tot așa, au și ei fix ca la noi.
Bine, când am zis de transport în comun m-am referit la toate mijloacele, nu doar la tramvai. Discuția poate fi aplicată și la autobuz. Cu diferența că, cel puțin la cazul cu BMW-ul, un autobuz probabil că ar fi frânat mai repede.
Costin a zis
…’au și ei fix ca la noi’. Poza postata de tine ca exemplu e chiar irelevanta. Nimeni normal la cap n-are pretentii de sine de tren/garduri pe stradutele cu o singura banda pe sens.
Iar vatmanul nostru chiar n-a vrut sa frineze, la ‘imboldit’ nitel in cunostinta de cauza fiind.
Grig a zis
Noi le-am vândut piatra cubică și nici măcar nu am luat tramvaie de banii ăia …