Nu, nu mi-am luat Apple, nu intenționez încă să mă mut pe barca celor puțini, dar îmi place să urmăresc industria.
În plus, când vine vorba de Davinci… încerc să prind cât mai multe ca să învăț cât mai multe.
M-am jucat și eu un pic cu versiunile de Beta de la noul Davinci și arată foarte bine. Cu toate că nVIDIA a dat comunicat că au făcut driver special pentru el încă sunt buguri multe, dar dacă și ei comunică de treaba asta înseamnă că lucrează împreună în a face treabă bună.
Sony A7III e recunoscut pentru faptul că poți să editezi ușor, pentru că are codecul permisiv. Eu aș zice că este un codec matur, mai degrabă, scoți H264 și cam orice procesor știe să decodeze împreună cu integrata.
Chiar și MacBookAir M1, așa cum apare in filmulețul de mai jos.
Repet, la cum văd eu piața vom trece cu totul pe 4k și 10 biți. Pentru asta trebuie să te duci la H.265. O să fie o totală distracție să folosești codecul ăla pe calculatoare mai puțin performante.
Am făcut greșeala să trag un botez în 4k, 50p, H.265. E imposibil să ai un play cursiv în momentul de față, fără să ai drop frame-uri serioase. Da, văd că pe 17 treburile devin mai ok, dar tot nu e ceea ce trebuie.
Dar ideea este că ar fi bine să facem comparații cu ceea ce vom lucra anii în perioada următoare, nu cu ce a fost. 🙂
ionica a zis
Oricum, M1 dupa ce va avea toate softurile optimizate pentru macOS Big Sur vor rupe in editare foto/video. O fac si acum prin Rozetta2.
Eu editez 4K@60fps pe un MacBook din 2015, gafaie dar merge mai greu.
Marius Cucu a zis
Cu siguranță va fi mai bine, dacă excludem Premiere Pro-ul 🙂 Despre ce codec vorbim? HVEC? ProRes?
claudiu a zis
Am un macbook de prin 2014, si cam scartaie. Cred ca o dau curand pe un M1.
Dan a zis
Sunt extrem de mulțumit de M1. Mi-am luat un Mac mini în ianuarie și se mișcă foarte bine în Adobe Lightroom și DaVinci Resolve (am exportat un proiect 4K 8-bit de 8:30 minute în 5:06 minute). DotA 2 merge wow, Cities: Skylines mi-a oferit un adevărat șoc, în sensul că Mac-ul abia se încălzește puțin (spre deosebire de Mac-urile cu Intel, unde Cities: Skylines mai avea un pic și-mi decola laptopul de pe birou).