Sunt trotinetist. La modul că susțin orice formă alternativă la mașină. Bine, sunt mai de modă veche, am mai multă siguranță pe o bicicletă față de a merge cu o trotinetă.
Aș alege trotineta doar dacă ar fi ceva oficial în care chiar nu poți să transpiri un pic. Deși, inclusiv acolo sunt alternative, eu când vin de la țară spre capitală mai pun un deodorant în rucsac, mai pun o cămașă de schimb, că deh, vara nu e ca iarna.
Am fost în Budapesta. Alertă, urmează, 2-3 articole despre Budapesta, nu atât de multe ca în Belgia, și ne aruncam ochii la ce moștenire au avut oamenii ăia de la un imperiu. Ce spectacol e acolo!
Dar cu toată moștenirea, au un sistem de transport public gândit bine, au un sistem alternativ pe care îl observam încă de acum 7 ani de zile, de când am fost prima dată. E drept, mi se pare că e un pic în derivă orașul și nu mai e totul la virgulă, însă, infrastructura e infrastructură.
Mă uitam printre poze și mi-am amintit de instantaneul ăsta: o trotinetă pe mijlocul străzii, asta pentru că așa au gândit oamenii ăștia că trebuie făcută banda de biciclete:
- un singur sens de mers
- o bandă de transport alternativ
- o parcare cu plată

Dacă mă gândesc bine, bicicletele și trotinetele sunt un pic mai în siguranță pe centru. Pe lângă faptul că nu le poți „înghesui în bordură”, scapi și de majoritatea canalelor, dar și când fac mașinile dreapta nu mai ai „șansa” să fii agățat de o mașină.
Este ceva similar la Arad, doar ca parcarea e pe partea dreaptă a sensului de mers – nu e pe gustul nimănui, apropo, nu place nici șoferilor și nici bicicliștilor. Mie mi se pare periculos din cauza mașinilor parcate, când se dau ăia jos din mașină sau pleacă o mașină e posibil să nu te vadă (ca biciclist).
Părerea mea e că trebuie regândit traficul în general, de la treceri de pietoni la rute pentru piste și evitarea pe cât posibil a bulevardelor sau a străzilor intens circulate. Altfel trebuie să circule toată lumea cu 15 km/h pentru a evita orice e necesar.