Comand foarte mult online. Am făcut-o asta înainte de pandemie, iar după ce a venit nebunia am fost și mai agresiv cu comenzile online. Cred că e ceea ce trebuie, ăsta e viitorul!
În ultima vreme, am avut nevoie de câteva produse nișate și am început să comand de pe amazon. Între a comanda de pe amazon și de pe eBay am preferat prima variantă. E mai sigur, zic eu.
Pentru că am făcut câteva comenzi pe Amazon am zis că trebuie să fac și un mic tutorial și, până la urmă, să distribuim informații despre comenzile de pe Amazon. Să avem păreri despre Amazon, mai bune sau mai rele! Sunt conștient că nu m-am întâlnit cu toate situațiile, așadar, dați de veste.
- Citește și: Când ajung coletele de pe Amazon?
- Citește și: Experiență cu produse stricate din start, de pe Amazon
- Citește și: Ați cumpărat de pe Temu?
Prima experiență cu Amazon a fost nefericită. Am comandat de pe Amazon, dar a plecat coletul din China. Ce a urmat? Taxe vamale, comisioane, ceartă cu DHL. Știam procedura, am pățit-o cu un colet de pe AliExpress, am dat retur direct, chiar dacă chinezul s-a oferit să plătească taxele. Era un ghimbal! Lucrurile s-au schimbat acum, TVA-ul e colectat diferit, de către magazin.
Experiența următoare a fost chiar ok. Bine, am avut un colet lovit, era o lovitură pentru o piesă pe care nu o foloseam în mod activ din colet. Am făcut cerere de returnare, dar am zis că vreau să folosesc lumina aceea și n-am mai returnat. Oamenii au fost prompți, ar fi schimbat instant produsul.
Cea de-a 3 a experiență a fost la fel de OK. A fost luat imediat de după Black Friday, la preț întreg. Sper să ajungă în timp util coletul. Nu a ajuns în condiții foarte bune, așa că am făcut dispută. Imediat vânzătorul mi-a zis că poate să îmi trimită un produs identic. La câteva zile distanță mi-a trimis încă un produs identic. Partea mai puțin frumoasă a fost că defectul exista și la al 2 lea produs, așa că a trebuit să improvizez tot eu.
Ce trebuie să rețineți este că trebuie să vă uitați foarte bine de unde vine livrarea. Să fie din depozite din Europa!
Nu, numai în România, la magazinele din țară.
Am mai discutat de asta, e mai greu să ajungă aici. E încă piața mică, dar putem estima că, după pandemie, comenzile online au crescut foarte mult.
Da, dacă produsul vine din afara Uniunii Europene. De aceea trebuie să fim foarte atenți ca produsul să fie într-un dintre depozitele din UE sau chiar să vedem că este bifată opțiunea de „livrare realizată de amazon”
Am avut plăcuta surpriză să văd că ei estimează 1-2 săptămâni, dar de foarte multe ori produsele ajung mai devreme de atât. Marketing bine făcut.
Dacă întârzie uitați-vă atent în contul de client. Puteți să aveți surprize. Cumva, la UPS, comanda mea a ajuns fără date personale, a fost coletul cam mic, așa că am primit mesaj în platformă să contactez UPS și să le cer informații despre coletul meu.
Diferențele sunt mari. Eu vă recomand să achiziționați de pe .de .fr sau .it, adică Germania, Franța sau Italia altfel veți plăti taxe mari. În general, am văzut că prețurile cele mai mici sunt cele din Germania. Dar mereu este bine să aruncați un ochi și pe celelalte.
De pe .com aș lua doar dacă aș avea prieteni care s-ar întoarce în Europa, altfel n-aș risca pentru că taxele sunt foarte mari.
Decomandată, nu merită. Eu zic că mai trebuie să treacă niște ani până vom avea depozite mai aproape de România, cu livrare mai rapidă.
Depinde. Am primit colete cu GLS, am primit cu Fan Curier sau chiar DHL. Depinde foarte mult de cine preia coletul în România. În general, am observat că până în țară ajung cu un curier, iar apoi se folosesc de rețeaua internă.
Am comandat un calibrator și nu a ajuns, probabil că s-a întâmplat ceva la UPS. A fost și perioada sărbătorilor, a fost haos, iar coletul nu a mai ajuns nici după 2 săptămâni. Am cerut pe chat refund și am văzut pe Revolut reautorizarea cardului, iar a 2 a zi am primit banii în cont.
Depinde foarte mult de cât de mare este coletul. Cele mai ieftine prețuri sunt, în general, la Poșta Română. Totuși, nu returnează chiar fiecare produs.
Și da, și nu. Așa cum este și eMAG, așa cum sunt și alte platforme de genul, avem parte de tot felul de vânzători. Unii mai corecți, alții mai nu, așadar ar fi bine să ne informăm foarte bine înainte de a face o achiziție. Cel mai bine ar fi să verificăm review-urile.
Stefania a zis
Salut!
Încerc să găsesc info despre cumpărături pe Amazon și am dat de acest articol. Eu întâmpin o problemă încă de la crearea contului de acum câțiva ani. Mi se cere CNP la checkout, prin urmare nu am finalizat nicio comandă, deoarece nu vreau să le furnizez această informație. Revin periodic pt a verifica dacă nu și-au schimbat politica, însă până acum m-am bătut de aceeași problemă. Ați completat CNP-ul sau nu vi s-a cerut?
Marius Cucu a zis
De anul asta s-a schimbat legea și în Romania. Pe factura va fi nevoie de CNP.