Comand foarte mult online. Am făcut-o asta înainte de pandemie, iar după ce a venit nebunia am fost și mai agresiv cu comenzile online. Cred că e ceea ce trebuie, ăsta e viitorul!
În ultima vreme, am avut nevoie de câteva produse nișate și am început să comand de pe amazon. Între a comanda de pe amazon și de pe eBay am preferat prima variantă. E mai sigur, zic eu.
Pentru că am făcut câteva comenzi pe Amazon am zis că trebuie să fac și un mic tutorial și, până la urmă, să distribuim informații despre comenzile de pe Amazon. Să avem păreri despre Amazon, mai bune sau mai rele! Sunt conștient că nu m-am întâlnit cu toate situațiile, așadar, dați de veste.
- Citește și: Când ajung coletele de pe Amazon?
- Citește și: Experiență cu produse stricate din start, de pe Amazon
- Citește și: Ați cumpărat de pe Temu?
Prima experiență cu Amazon a fost nefericită. Am comandat de pe Amazon, dar a plecat coletul din China. Ce a urmat? Taxe vamale, comisioane, ceartă cu DHL. Știam procedura, am pățit-o cu un colet de pe AliExpress, am dat retur direct, chiar dacă chinezul s-a oferit să plătească taxele. Era un ghimbal! Lucrurile s-au schimbat acum, TVA-ul e colectat diferit, de către magazin.
Experiența următoare a fost chiar ok. Bine, am avut un colet lovit, era o lovitură pentru o piesă pe care nu o foloseam în mod activ din colet. Am făcut cerere de returnare, dar am zis că vreau să folosesc lumina aceea și n-am mai returnat. Oamenii au fost prompți, ar fi schimbat instant produsul.
Cea de-a 3 a experiență a fost la fel de OK. A fost luat imediat de după Black Friday, la preț întreg. Sper să ajungă în timp util coletul. Nu a ajuns în condiții foarte bune, așa că am făcut dispută. Imediat vânzătorul mi-a zis că poate să îmi trimită un produs identic. La câteva zile distanță mi-a trimis încă un produs identic. Partea mai puțin frumoasă a fost că defectul exista și la al 2 lea produs, așa că a trebuit să improvizez tot eu.
Ce trebuie să rețineți este că trebuie să vă uitați foarte bine de unde vine livrarea. Să fie din depozite din Europa!
Nu, numai în România, la magazinele din țară.
Am mai discutat de asta, e mai greu să ajungă aici. E încă piața mică, dar putem estima că, după pandemie, comenzile online au crescut foarte mult.
Da, dacă produsul vine din afara Uniunii Europene. De aceea trebuie să fim foarte atenți ca produsul să fie într-un dintre depozitele din UE sau chiar să vedem că este bifată opțiunea de „livrare realizată de amazon”
Am avut plăcuta surpriză să văd că ei estimează 1-2 săptămâni, dar de foarte multe ori produsele ajung mai devreme de atât. Marketing bine făcut.
Dacă întârzie uitați-vă atent în contul de client. Puteți să aveți surprize. Cumva, la UPS, comanda mea a ajuns fără date personale, a fost coletul cam mic, așa că am primit mesaj în platformă să contactez UPS și să le cer informații despre coletul meu.
Diferențele sunt mari. Eu vă recomand să achiziționați de pe .de .fr sau .it, adică Germania, Franța sau Italia altfel veți plăti taxe mari. În general, am văzut că prețurile cele mai mici sunt cele din Germania. Dar mereu este bine să aruncați un ochi și pe celelalte.
De pe .com aș lua doar dacă aș avea prieteni care s-ar întoarce în Europa, altfel n-aș risca pentru că taxele sunt foarte mari.
Decomandată, nu merită. Eu zic că mai trebuie să treacă niște ani până vom avea depozite mai aproape de România, cu livrare mai rapidă.
Depinde. Am primit colete cu GLS, am primit cu Fan Curier sau chiar DHL. Depinde foarte mult de cine preia coletul în România. În general, am observat că până în țară ajung cu un curier, iar apoi se folosesc de rețeaua internă.
Am comandat un calibrator și nu a ajuns, probabil că s-a întâmplat ceva la UPS. A fost și perioada sărbătorilor, a fost haos, iar coletul nu a mai ajuns nici după 2 săptămâni. Am cerut pe chat refund și am văzut pe Revolut reautorizarea cardului, iar a 2 a zi am primit banii în cont.
Depinde foarte mult de cât de mare este coletul. Cele mai ieftine prețuri sunt, în general, la Poșta Română. Totuși, nu returnează chiar fiecare produs.
Și da, și nu. Așa cum este și eMAG, așa cum sunt și alte platforme de genul, avem parte de tot felul de vânzători. Unii mai corecți, alții mai nu, așadar ar fi bine să ne informăm foarte bine înainte de a face o achiziție. Cel mai bine ar fi să verificăm review-urile.
Adi Durai a zis
Si ar fi frumos sa faca disponibila aplicatia si pentru Windows Mobile. Numa’ zic!
Marius Cucu a zis
Probabl că în viitor o vor face dacă va fi cerere mare.
dana a zis
Eu am o trista experienta cu Amazon, am comandat un palet, care figura pe tracking ca mi-a fost livrat la domiciliu, in schimb Posta Romana mi-a livrat un pachetel de 50 gr care eu il cumparasem de pe Aliexpress. Niciodata nu mi s-a intimplat sa nu primesc de pe Alliespress, si mi-a fost livrat tot timpul acasa. In schimb paletul nu. Cei de la Posta nu recunosc ca nu l-au livrat. Desi paletul avea alt numar de trascking decit cel de pe Alliexpress nu au vrut sa discute, si au negat tot timpul ca au primit paletul.
Acum am vrut sa comand palet cu „Christmas three”, dar mi-e frica, mai ales ca la primul am platit si transportul. Cum sa vad daca vine din Europa, si cum sa fiu sigura ca Posta de data asta mi-l trimite?
Maria a zis
Cu posta romana e jale mie mi au furat din pachet
Mariana a zis
După cît timp se poate plati o cămașă la Amazon in Germania după ce ai primit coletul
Marius Cucu a zis
Păi nu a retras direct de pe card, înainte de livrare?
Mariana a zis
Am rugat proprietara de aici din Germania miercuri sa îmi pună o comanda de parchet laminat in valoare de 329 € au trimis răspuns că va fi livrata vineri 27 sau 28 mai simbata însă comanda de parchet nu a ajuns nici la ora asta .proprietara îmi spune că ea a băgat și banii in cont pentru parchet.ceea ce eu nu i-am spus să facă asta . pină nu primesc parchetul aici la adresa fapt ce nu l-am primit.nici astăzi.30 mai 2022
Marius Cucu a zis
Se vor retrage banii automat de pe card. Nu există ramburs ca în România.
Gabriel Ursan a zis
Dap, e de gândit un pic la treaba asta.
Stefan a zis
Treaba asta explică puțin de ce am mai multe comisioane în așteptare și nimic… Știi, există vreo modalitate să văd care au fost făcute de pe device-uri mobile și care de pe web?
Marius Cucu a zis
Nici la mine nu s-a aprobat nimic de ceva timp, dar nu știu să se miște ceva în direcția asta. 🙂
Legat de mobile, nu cred că este nimic oficial. Dar din statisticile mele, din faptul că foarte mulți se informează pe telefon/ tabletă. La mine este un procent de 30 la sută de oameni care vizitează blogul de pe mobil. Mai mult ca sigur sunt destul de multe persoane care comandă de pe telefon.
Postolachi Dumitru a zis
Nu știu cum e la alții dar eu când intru pe un link de amazon nu ma trimite in aplicatie.
Marius Cucu a zis
Nu ești trimis direct, dar ai un POP UP pe site.
Postolachi Dumitru a zis
Au scos și varianta optimizată pentru iPad, versiunea 1.1 din 15 aprilie 2015, dar merge mai greu decât versiunea pentru iPhone.
Marius Cucu a zis
Nu am IPAD, dar bănuiesc că este aceeași poveste ca la cea pe android și nu se înregistrează comisioanele din platforma Profitshare. Cred că ar fi anunțat public o mișcare de genul.
Totuși, având în vedere că se promovează agresiv aplicația… poate că asta este ideea: oamenii să achiziționeze de pe aplicație, iar afilierea să treacă pe planul 2.
Milu a zis
Același sentiment îl am și eu, mai ales când campaniile promo emag încurajează în cel mai agresiv mod utilizarea aplicației în loc de a lăsa strict la latitudinea utilizatorului alegerea platformei de navigare în site.
Spre exemplu, campania promo de azi a fost de fapt promo pentru app, s-au anunțat zeci de reduceri, dar care nu se puteau vedea la prima oră decât pe app, iar pe frontpage-ul emag scria mare și clar că „Pe app am deschis deja!”
Și e limpede ca bună ziua că se pierd comisioanele atunci când utilizatorul face click pe link la tine, dar apoi trece în aplicație, cookie-urile din chrome nu se mută în app.
Ted a zis
Nu cumva cookie-urile „se mută” dacă sincronizezi browserele, desktop cu mobil? Și bineînțeles că trebuie să fii și logat, în ambele.
Pentru că majoritatea apps din Playstore accesează suportul chromium pentru a funcționa.
Marius Cucu a zis
Așa ar trebui, dar nu te urmărește pe bază de cookie, ci de pe id-ul de client.
Hyu a zis
Am patit si eu cu taxele, de acum inainte daca mai cumpar si vad ca se trimite cu DHL, dau refund la order.
Marius Cucu a zis
Nu știu dacă DHL este problema, ci mai degrabă ar trebui să alegi să fie livrat de Amazon sau să te uiți la țara de proveniență. Am cumpărat, între timp, prin DHL, dar din Europa și-a fost ok, în afară că nu mi-a găsit scara, dar ține strict de neatenția curierul 🙂
Pisoi a zis
Am de primit un colet de pe amazon. Imi arata ca livreaza cu Aramex. Stie cineva ce parteneriat au prin tara?
Marius Cucu a zis
Nu știu, dar probabil că vei primi cu unul dintre cei clasici de la noi: Fan Curier sau DPD.
MONA a zis
Buna ziua,am vrut sa cumpar de pe Amazon.fr ceva,dar nu pot selecta decat Franta sau Belgia
Marius Cucu a zis
Probabil că produsul acela nu se vinde decât acolo. Nu este disponibil și pe amazon.De? În general, acelea livrează în România.
Petronius a zis
Nu asa se cumpără de pe amazon în 2021..
Cont Prime e util dacă ai drum la vara în tarile cu apa calda și AMAZONlocker aproape..
Ionel Manea a zis
Buna seara domnule Marius Cucu,acum trei saptamani am cautat pe google un produs,printre rezultate mi-a aparut si acest ,,Amazon”nu mai retin care Amazon,click pe el,aleg articolul,click in cos,icep sa completez,si vad undeva ca ,,acest articol nu este disponibil pentru tara dv.”
Am sters datele trecute,am renuntat,am inchis. Acum o zi am primit pe mail de la … ,,Comanda Amazon ” … ca mi-au livrat comanda,un Nr.de comanda,pretul(care-i triplu articolului la care m-am uitat),bla,bla.Nu pot accesa butonul ,,Detalii comanda”scris cu albastru,nu pot accesa butonul ,,daca vreti sa returnati sau gestionati alta comanda” mai am optiunea buton ,,Afisati imagini” dar trebuie sa bifez ca nu e SPAM. CE SA FAC ???…Daca-mi permiti iti trimit o poza pe WhatsApp.
Marius Cucu a zis
Este scam.
Ionuț a zis
Bună seara! Ce curier este acel Depost?
Ana a zis
Buna! Am comandat ceva de pe amazon japonia de curand,si nu nu ma deranjeaza sa platesc taxele vamale,nu am treaba cu asta dar oare nu se stie daca acea taxa VAT este inclusa in pretul final pe care trebuie sa-l platim,asa ca pe aliexpress?
Marius Cucu a zis
Ar trebui să fie. Toate site-urile mari au modificat legislația.
Dan a zis
depost este deutsche post, iar coletul va ajunge prin posta romana.
Victor a zis
Buna seara , vreau sa cumpar o placa video de pe amazon.uk de 1300 lire ai idee daca trebuie sa platesc si tvaul ? sau este inclus in pret ca daca nu include tva nu rezolv nimic
Marius Cucu a zis
Se plătește TVA separat.
Razvan Toth a zis
Salut. Am o rugaminte. Vreau sa comand produsul acesta de pe amazon https://www.amazon.com/Jebao-Cross-Maker-Controller-SCP-70M/dp/B08JHF4PSK/
Acolo vad ca scrie NO IMPORT FEES OR DEPOSIT. Apare ca ar fi vandut si livrat de Amazon. Mai platesc TVA si vama? Multumesc
Adriana a zis
Ma puteți ajuta cu ceva, va rog? Am comandat ceva care vine din afara UE și vrea sa îl trimită prin FedEx sau ups. Coletul e ușor, valoarea 400$. Ce tace vamale ma așteaptă ? Ce varianta sa aleg? Mulțumesc anticipat !
Marius Cucu a zis
Peste 150$ sunt de plată TVA 19% și taxe vamale în funcție de categoria în care se încadrează produsul.
Adriana a zis
Îmi trimite coletul din Vietnam și eu platesc prin money gram sau transfer bancar. A zis ca îmi declara valoare de 80-100$. Ce dovada a plății îmi va cere ups? Când luam eu direct de pe AliExpress, trimiteam screen shoot cu comanda și facem chestii in Paint(?)acum ce ii arat? Nu știu sa ma descurc fără Aliexpress. Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Raportul de tranzacție. Și nu UPS îți cere și cei de la vamă.
Dan a zis
Salut, amazon ăsta livrează sau nu în ro ? Îmi dă eroare că la adresa mea nu poate expedia !?
Marius Cucu a zis
Depinde de care amazon vorbim, .de livrează, dar depinde și de vânzător.
Costin a zis
Un ‘tip’ interesant pentru amazon.de
Imediat in dreapta ferestrei de cautare articole, ai posibilitate de a schimba limba lui Schiller cu cea a lui Shakespeare…
…sau a lui Erdoğan, depinde de gusturi 😀
Se pare ca in felul asta vor sa extinda portofoliul posibililor clienti nevorbitori de nemteasca.
Marius Cucu a zis
Eu folosesc Translate din Edge. Mai greu e pe mail că vine totul în germană.
Costin a zis
Pai si cine te-mpiedica sa viri textul ala intr-un Google Translate?
Marius Cucu a zis
La nevoie, da, facem și asta.
Costin a zis
Scuze, n-am vrut să insinuez că n-ai ști să șprehărești 😀
Ghizza Bobizza a zis
Doua intrebari
1. Sub 150usd nu se platesc taxe vamale?
2. Cum arata cutia de la Amazon cand optezi pentru gift? Se pot vedea pe cutie logo.urile de la Amazon?
Marius Cucu a zis
Daca livrarea produselor este din Uniunea Europeană nu plătești taxe deloc. Cu gift eu unul nu am comandat, cutiile normale sunt așa…
Roxana a zis
Am făcut o comanda de un storcator de pe amazon.fr în 9 ianuarie care trebuia sa ajungă pe 17 februarie. Produsul l-am plătit, banii au fost retrași din cont. Pana ieri vedeam în comenzi produsul, acum nu îl mai vad deloc. Nu mai vad deloc comanda ca să vad statusul expediției și sa pot anula comanda, dacă doresc. Produsul era în livrare și arata ca e livrat de Amazon. Ma poate ajuta cineva ce sa fac?
Marius Cucu a zis
Pe mail nu ai detaliile comenzii? Trebuie să ai ceva confirmare.
Alexandru a zis
Salut, cum pot ști dacă vânzătorul livrează din Eu sau nu? Am găsit un produs mai ieftin pe amazon.be decât pe amazon.de. Să mă uit la “about seller” wee-reg nr., bat-reg nr. sau la vat number? Văd că la business adress amândoi au adresă din China. Mersi
Musteata Liliana a zis
Am cumparat pe 14 decembrie un robot de bucatarie de pe Amazon.com.
L-am primit pe 10 ianuarie.
Problema este ca s-a defectat.
As dori sa stiu cum as putea sa-l trimit inapoi fara sa platesc transportul. Pot plati cei de la Amayon transportul ?
Va rog sa-mi spuneti cum as putea lua legatura prin email cu cei de la Amazon?
Exista o adresa de email ? Cum sa procedez pentru a-mi recupera banii?
Ilie a zis
Buna pe Amazon poti cumpara în lei sau trebuie sa ai un cont în euro? A cumparat cineva de pe amazon.es adica Amazon spania?
Marius Cucu a zis
Îți poți alege moneda, dar e mai bine să bifezi euro și să ai card în euro pentru că e conversia mai bună pe cardul tău. Eu folosesc Revolut pentru plăți și schimb eu banii, apoi selectez plata în euro.
Dacă vânzătorul livrează din Spania nu văd de ce ar fi probleme, eu iau mereu de pe amazon.de