Se întâmplă ceva frumos în online-ul de la noi. Acum câteva zile cei de la Corsair aka cel.ro au preluat Marketonline, Mediadot și Azerty. Nimic nou aici, achiziții se mai fac în online. Cea mai recentă este cea cu PcGarage care a fost cumpărat de eMAG. Totuși, acolo merge treaba înainte și se schimbă din mers lucrurile. Teoretic, ar trebui în bine.
Cel.ro a preluat magazinele de mai sus și-a făcut câteva modificări majore. Pe partea de afiliere pe mine m-a rupt în două în sensul că au adus platforma la același nivel ca cea de pe site-ul original. De genul, dacă dispare produsul din stoc primești 404 și redirecționează spre homepage. E greu să ții pasul.
Din punctul de vedere al managementului mi se pare ceva tare ciudat. Mesajul de mai jos m-a făcut să mă gândesc că își vor provoca un pic de haos.
In aceasta luna site-urile marketonline/azerty/mediadot au fost preluate de firma ce opereaza cel.ro, al doilea cel mai mare jucator online din IT&C din Romania. Kelion, compania ce a operat marketonline/azerty/mediadot urmeaza sa intre in insolventa.
Nu știu dacă e procedura starndard, nu am nicio conexiune cu domeniul, dar mă gândesc la cei cu garanții, care au achiziționat de la cele 3 magazine. Cred că vor apărea situații în care garanțiile vor fi o nebuloasă.
Mi-amintesc că, acum câțiva ani, aceeași problemă au avut-o când au preluat și dc-shop.ro.
Practic, în momentul de față, dacă decideți să luați un produs de pe:
- dc-shop.ro
- cel.ro
- mediadot.ro
- azerty.ro
- marketonline.ro
- oktal
- domo
cumpărați de la aceeași firmă.
Apropo, dacă ați făcut până acum o comandă de la cele 3 magazine preluate, nu vă așteptați să vă apară în contul de client. Mai nasol este că nici la telefon nu prea răspunde nimeni…
ionica a zis
Numa lucruri „bune” am auzit despre ei. Bafta la garantie ?
Marius Cucu a zis
Da. Toată lumea a fost mulțumită. 😀 😀 😀
Simion Florin a zis
Sunt niște nemernici când vine vorba de garanție, mă refer la Mediadot. Am cumpărat o placă de bază, s-a stricat, am trimis-o la ei, mi-au îndoit pinii de la un ventilator de pe placă și au zis:”nu puteți beneficia de service, șoc mecanic, am primit placa cu pinii îndoiți” Când placa am ambalat-o cu atenție, cutia intactă.
Marius Cucu a zis
De când au fost preluați de grupul 2 de aici s-au mai schimbat treburile.
Pe de altă parte, am văzut vreo 2,3 modele de plăci de bază cu șoc mecanic. Nu știm dacă de la transport, de la manevrarea defectuoasă, cert este că… sunt probleme.
Cosmin Dumitru a zis
Am cumparat de aproape 6500 lei de la ei, si imediat dupa mine, un prieten, de 5000 lei. Daca se intampla ceva, ce fac?! Nici n-am pe cine sa dau in judecata, probabil MediaDOT n-o sa mai existe. Sper doar, sa nu am probleme. Singurul lucru de care mi-e frica, sunt mediile de stocare, SSD-ul si HDD-ul, in rest ma indoiesc ca vor fi probleme. Daca pica o componenta ieftina, gen mouse, tastatura, placa de retea wi-fi, DVD-RW extern etc etc, prefer pur si simplu sa iau altceva. Cat dau pe curier dus-intors, la garantie, cat astept, tot pe acolo ajung. Iar procesor, RAM, placa de baza, placa video, ma indoiesc ca vor ceda, trebuie sa fiu prea ghinionist. Oricum, avem o problema reala, ce se intampla cu garantiile?!
Marius Cucu a zis
Placa video cedează destul de des. SSD-uri am destule și nu mi-a picat niciunul până acum. Și au ceva ani. Nici nu știu cum reacționează în momentul în care pică.
HDD-ul, dacă nu pică în primele 3 luni, te duce suficienți ani încât să uiți de unde l-ai luat 😀
Dacă intră în insolvență și nu vor mai putea să-și plătească datoriile, clienții vor ajunge la coada „despăgubirilor”.
Adică, eu știu că la firmele insolvente întâi se plătesc taxele la stat și salariile angajaților, apoi împrumuturile la bănci și apoi restul furnizorilor și clienții.(totuși, nu e o certitudine asta, cred că judecătorul decide asta).
Cosmin Dumitru a zis
Da, am auzit si eu probleme cu placa video. Dar nu cu seria asta, GTX 970 de la ASUS STRIX este totusi o placa din topul NVIDIA, nu una de 3-500 lei.
Puii mei… sper sa nu fiu pus in situatia aia.
ice4you a zis
Pai si daca e de top … inseamna ca e bulletproof sau?! De obicei astea crapa primele fiind duse la limita maxima de utilizare … prunele tin … ca nici dracu nu are ce freaca la ele.
Marius Cucu a zis
Exact.
Adrian a zis
Salut , sper sa iasa bine treaba cu garantia , am luat o placa video de la mediadot si inevitabil sa stricat este R9 390 x cu 8 gb ram si 512 bit , am trimiso in service si acuma nu mai raspunde nimeni la telefon la Kelion online service , bafta la cumparaturi !!!!
Gabi Miron a zis
Păcat de mediadot. Era chiar un magazin fain…
Andrei a zis
Am dat o comandă la marketonline pt. un monitor, daca se întâmplă ceva cu monitorul si magazinul dă faliment pot să-l mai duc la garanție, la producător sau ceva de genul ? Sper săa nu mi se întâmple așa ceva.
Dooby a zis
Fiti seriosi (si informati!) cu privire la garantie.
N-are nici o legatura cu firma care vinde, ci cu cea care ofera serviciile de garantie. De exemplu, am luat si eu de pe marketonline.ro o gramada de produse si o data m-am interest de garantie. Pentru un monitor era la o firma din Galati, pentru un laptop la alta in Bucuresti, etc.
Ideea e ca sunt firme separate, nu au legatura cu magazinul online (comerciantul). Spor si inspiratie!
Marius Cucu a zis
Corect, dar la orice magazin serios ei intermediază garanția. Nu trebuie să îmi pierd eu timpul să caut sediul celor care asigură garanțiile. Dacă ar fi așa de ce mai sunt magazine și nu sunt furnizori?
Ei ce servicii îmi oferă ca magazin virtual?!
Cosmin Dumitru a zis
Problema MARE o reprezinta cei care n-au primit facturi fizice, doar alea virtuale, online, si nu le-au descarcat in format .PDF. S-au dus, s-au pierdut, ai doar o cutie, un produs defect, si nu stii unde sa-l trimiti. Aici ar fi o problema, ca in rest, se stie… aparate foto si obiective foto Canon, sau mai stiu eu ce accesorii Canon, vand multe magazine, dar Cris Professional Services este importatorul oficial si singurul service autorizat din Romania. Nu e nevoie sa trimit la F64 Studio, poti trimite direct la Cris, si beneficiezi de garantie. E doar un exemplu concret.
In cazul MediaDOT, cum ramane?! S-au pierdut conturile vechi, s-a structurat website-ul altfel, totul e „altceva”, s-au dus garantiile online, istoricul comenzilor etc.
Andrei a zis
Ce e „frumos” in ce s-a intamplat?
E „frumos” concurenta sa fie mica?
Mie Mediadot mi-a placut, nu am avut niciodata probleme cu ei, am putut sa desfac intotdeauna produsele de la ei caci le livrau cu personalul propriu.
Sunt foarte dezamagit ca mediadot si azerty au fost cumparati.
Marius Cucu a zis
Am uitat de ghilimele. La fix același lucru mă refeream 🙂
Primele componente le-am luat de la ei…
Iulian Sauleac a zis
Execrabil – de evitat in orice conditie
Povestea e lunga…ma voi rezuma la esential …
Acum 4 luni am achizitionat de la CEL.ro un telefon Samsung S7 EDGE fiindca la momentul respectiv erau singurii care aveau modelul pe argintiu, undeva la 800+ euro (care a aparut ceva mai tarziu la noi pe piata). Totodata am achizitionat si o husa Samsung clear view pentru modelul argintiu, undeva la 50+ euro.
Dupa scurt timp am observat ca husa, a carui rol foarte clar este sa protejeze telefonul, a zgariat display-ul, o line clara, bine determinata, pe toata lungimea marginii din stanga a telefonului, exact unde husa model flip are imbinarea dintre plastic si materialul ce face posibila batarea.
Primul pas a fost sa sun la Samsung Romania. Un operator de la departamentul telefoane imi confirma ca „nu este un caz izolat” si ca pot trimite telefonul intr-un service agreat de Samsung Romania pentru a remedia inconvenientul prin inlocuirea telefonului sau a display-ului.
Primesc datele service-ului de la operator : ESD-ROM si pentru sectorul 3 sunt indrumat catre locatia de pe B-dul Decebal. Imi fac timp si fug de la birou, ajung la ESD-ROM. Predau telefonul si, dupa o scurta inspectare a telefonului, sunt intrebat daca doresc sa imi schimbe telefonul sau accept doar schimbarea display-ului. Am optat pentru schimbarea display-ului deoarece transferasem deja o multitudine de informatii in telefon. Problema apare insa la verificarea IMEI-ului : telefonul nu este destinat pietei europene si nu prezinta garantie asigurata de Samsung Romania. Cer o confirmare a acestui fapt de la ESD-ROM si primesc, stampilata si semnata. Primesc si telefonul inapoi si sunt indrumat catre dealer : CEL.ro. Nu exista telefon de contact pe site deci scriu un mail catre departamentul service cu toata povestea. Primesc un reply sec : „In cazul produsului dumneavoastra, service-ul este Service-Return: service-return.com /curier-solicitare”.
Ma conformez si accesez link-ul. Descriu problema. Ziua urmatoare (06.09.2016) vine curierul si ridica coletul. In colet am introdus telefonul, husa, factura de achizitie si garantia telefonului, factura de achizitie si garantia husei precum si foaia de la ESD-ROM. Sunt informat de curier ca SERVICE-RETURN este in Baia Mare si ca acolo va ajunge telefonul. Foarte ciudat ca service-ul cu care colaboreza CEL.ro (Bucuresti) sa fie Service-Return (Baia Mare) la 600 de km. Primesc pe mail dupa 2 zile un cod de service si apoi, timp de 7 zile, status identic ca la primire. Spre deosebire de CEL.ro, Service-Return poate fi contactat si telefonic la un tarif de 1,5 euro + tva / minut. Raman la varianta mail (support @service-return.com) si conversez cu o persoana numita Andrada Les ce raspundea la mail-uri sub titulatura de Costumer Care. Persoana respectiva avea o singura calitate : capacitate extraordinara de copy-paste. Noaptea mintii…
Vizibil deranjati de mail-urile mele repetate cu solicitarea unui status al telefonului (trecusera 7 zile de la receptionare), primesc un raspuns sec : „Va informam ca garantia nu acopera defectele estetice cauzate de utilizator in urma manipularii necorespunzatoare. Display deteriorat in urma folosirii necorespunzatoare a husei clear view. Utilizarea husei clear view necesita curatare periodica de impuritati si praf, in caz contrar exista riscul ca display-ul terminalului sa fie deteriorat.”. Revin cu mail si pun intrebarea logica : „Cum poate fi folosita o husa necorespunzator si cum poate praful sa se focuseze astfel incat sa zgarie perfect o linie si numai acolo unde se produce contactul intre husa si telefon?” Just, raspunsul de la support (Andrada Les) vine imperturbabil cu un copy-paste al aceluiasi status de service.
Fortat de situatie, revin la CEL.ro si acestia imi propun, ca un serviciu acordat „avand in vedere ca telefonul este achizitionat de mai putin de 6 luni” sa faca o contra expertiza. Astept sa vina telefonul de la Baia Mare si il trimit la CEL.ro. Coletul identic pregatit : telefonul, husa, factura de achizitie si garantia telefonului, factura de achizitie si garantia husei precum si foaia de la ESD-ROM. Primesc raspuns dupa alte 5 zile : „”Produsul nu este destinat pentru utilizare in U.E. si nu se repara in garantie la ESD. Necesita inlocuirea display-ului si a kit-ului de montaj – Cost: 1162.1 lei”
Daca doriti repararea acestuia constra cost va rugam sa ne comunicati cat mai curand.”
Revin ccu reply si le re-aduc aminte ca au in colet si in mail atasata foaia de la ESD-ROM care afirma acest aspect : ca telefonul nu este destinat utilizari in U.E. si de aceea nu beneficiaza de garantie europeana de la Samsung Romania.
Trecusera 22 de zile de cand predasem telefonul pentru a remedia problema si ajunsesem de unde am plecat.
Revin cu telefon la Samsung Romania. Operatorul imi confirma ca „daca telefonul ar fi avut garantie europeana interventia s-ar fi facut in cadrul garantiei, interventia constand in schimbarea telefonului sau a display-ului”. Sun si la ESD-ROM si le povestesc situatia. Operatorul imi solicita sa trimit mail cu situatia, actele si pozele telefonului. In mail solicit si informatia „in cazul in care terminalul ar fi beneficiat de garantia europeana, se putea oferi reparatia in cadrul garantiei ?
este adevarat ca Samsung Romania a constatat ca acest tip de problema (cand husa zgarie aparatul) nu este unicat iar situatiile au fost rezolvate in cadrul garantiei (de tip european) prin inlocuirea display-ului sau chiar a terminalului?”. Reply-ul este afirmativ. DA, daca avea garantie europeana, Romania fiind in Europa, telefonul meu ar fi fost reparat si nu ar fi trecut 1 luna sa se intample acest lucru.
Revin cu mail la CEL.ro la persoana cu care discutasem problema (cristina.cumpanasu @cel.ro) si ii confirm cele spuse de Samsung Romania si de ESD-ROM chiar service-ul ales de ei sa faca contraexpertiza. Raspunsul a fost : „Asa cum deja v-am mentionat, produsul beneficiaza de garantie conform legii 449/2003 prin vanzator. Fiecare furnizor asigura garantia produselor vandute insa defectul reclamat nu tine de garantie. Chiar daca produsul ar fi destinat pietii UE schimbarea display-ului nu s-ar face pe garantie, defectul nefiind unul ce tine de functionalitatea produsului.”
Decis sa strang toate aceste date la dosar si sa incerc sa rezolv pe cale juridica problema, solicit telefonul. Primesc reply dupa o zi ca este inca in service. Revin si informez ca trimit pe cineva de la birou sa ridice telefonul (pentru a face poze la primirea din service si evitarea unei terze parti in transport). Primesc raspuns ca voi fi informat cand sa trimit delegatul pentru a ridicat telefonul insa in week-end primesc SMS de la FAN COURIER ca au un colet pentru mine de la CEL.ro.
Logic, am primit telefonul azi 03.10.2016, fara nici o reparatie.
Surpriza insa, din colet lipseste husa.
Scriu mail si solicit husa, nu pot sa formulez plangerea in instanta fara obiectele ce fac cauza plangerii.
Primesc reply dublu : de la service (cei ce au trimis coletul) ca husa este inca la ESD-ROM care nu a inapoiat si husa odata cu telefonul respectiv de la Cristina Cumpanasu : „Verific si revin.”
Scuze pentru vastitatea review-ului insa concluziile pot fi trase mai usor din informatii mai detaliate.
Apelati la oricare alt distribuitor on-line si nu va lasati pacaliti de preturile mai mici pe care le afiseaza CEL.ro … costurile mai mici sunt in urma refuzarii garantiei, produselor achizitionate la bani putini din state non-europene si platiti aceste diferente cu timpul si nervii vostri.
Voi actiona in justitie CEL.ro nu pentru o zgarietura pe telefon ci pentru comportamentul execrabil si lipsa de interese de care au dat dovada atat CEL.ro cat si acest SERVICE-RETURN de care nu stie nimeni.
Vasile a zis
Iuliane, ai rabdare mare sa dai copy/paste peste tot la acelasi coment 😉
Marius Cucu a zis
A mai publicat și în alte părți?! 😀
Vasile a zis
Baga advertoriale la greu 😉
Han Ghanzi a zis
Inteleg tot ce ti s-a intamplat si sunt de acird ca ar fi trebuit sa-ti schimbe telefonul si sa-ti returneze banii pentru husa.
Am doar un amendament. Nu este specific firmei in cauza! Toate, dar absolut toate, se comporta similar cu clientii.
Nu stiu ce criterii au, deci:
1.daca-si aleg produsele la care fac nazuri la reparare/schimbare in garantie;
2.daca-si selecteaza clentii pe care sa-i sicaneze;
3.daca pretul mai mare este la origine;
4.daca produsele cumparate de pe piete dubioase sau chiar fake-uri sunt cele lipsite de garantie
5.altele…
Cert este ca mie, cel.ro mi-a schimbat sau inlocuit cateva produse fara nicio problema. Daca nu consider cele ~30 de zile cat am asteptat un HDD pentru a fi diagnosticat in service-ul importatorului – deci nu cel.ro. Niciunul nu depasea in schimb 450 ron ca pret de vanzare.
cornel a zis
apropo de cel.ro eu am avut un diferent cu ei in sensul ca ei NU ACCEPTA PE SITE-ul lor review-uri negative !
Ce rost au aceste review-uri daca nu poti pune si problemele aparute la un produs pe site…
Marius Cucu a zis
Tocmai de aceea este bine să postezi pe site-uri ce nu au legătură cu magazinul direct. Sigur acestea nu vor manipula review-ul în vreo formă sau alta.
Ionut a zis
Salut
CEL.RO TEPARI !
Daca aveti vreo problema de garantie…..nasol.
Mai bine zis M_ _ E direct.
Departamentul de service se ascunde in spatele unui mail de unde trimite din cand in cand cate o propozitie care nu are legatura cu ce intrebi.
NU CUMPARATI DE LA EI !!!
Stiu ca suna cam agresiv dar depaseste orice limita a nesimtirii modalitatea lor de a trata problemele de garantie.
marcel a zis
Confirm, marketonline tepari. Am luat HDD NAS de la ei. trimis in garantie la subcontractor, constatat defect. Au transmis ca au inaintat dosarul la comerciant. Sunt doua luni de cand nu am mai auzit nimic. Sesizat ANPC, raspunsul este: Kelion Online Concept SRL nu mai are nici un sediu declarat asadar nu au pe cine sa verifice. Cei care au cumparat de la ei NU MAI AVETI GARANTIE! 500 RON s-au dus pe apa sambetei!
Marius Cucu a zis
Da, au închis de mult prăvălia. Deh, i-au preluat Cel.Ro 🙂
Adrian a zis
Salut , eu am un email de creditare din partea lor pentru produs , au constatat ca nu mai poate fi reparat produsul si au zis ca imi dau bani inapoi , au trecut 2 luni de atunci si banii nu sau vazut, am vorbit la ANPC si au zis sa le trimit email cu toate documentele si emailurile trimise si se vor ocupa ei , din cate am citit mai sus nu raspunde nimeni la Kelion , trebuie sa mai astept , bafta.
Andone Mihai a zis
Toate site-urile au redirect către cel, cam neinspirate achizițiile. Din păcate cel.ro stă foarte prost la capitolul seriozitate, garanție și retur.