Sau China. Cumva e tot aia.
Știți, am trimis aparatul foto în service. În Hong Kong. Birocrația a fost mare, la modul că eu credeam că e doar firmware-ul și că scap cu 100-200 de lei, dar nu, costa foarte mult reparația și am decis că-l trimis la ei. Sunt în primele 6 luni de plată, iar PayPal e răbdător. Așa că mi-am permit să îl trimit direct acolo.
Garanție internațională la Sony nu există. Europa cu Europa, UK cu UK, Asia cu Asia, Dubai cu Dubai și așa mai departe. Aviz celor care cumpără de pe OLX și zic că „are garanție un an, știu eu”. Nu, nu e garanție locală. Am vrut eu să mai cumpăr un A7IV și eram pe punctul să îl iau de la cineva de pe OLX. Trist este faptul că Sony nu și-a asumat că le-a bușit prin update-ul de firmware.
Revenind. Toată nebunia cu service-ul a durat undeva la 6 săptămâni și au fost mai multe considerente:
- întâi am fost la diagnosticare la ESD Rom. Am pierdut vreo 2 săptămâni acolo și am prins și minivacanța de 1 decembrie. Cred că l-am recuperat undeva pe 7-8 decembrie de la ei.
- m-am dus la poșta de cartier, acolo m-a direcționat cineva spre colete internaționale.
La colete internaționale se trimit într-o singură zi, parcă miercuri. Miercuri noaptea a ajuns la BTS. Acolo coletul a stat 5 zile. Nu știu de ce a stat pentru că vama se face local, atunci când trimiți coletul.
La Poșta Română îți verifică local produsul, în timp ce la DHL și restul curierilor pe lângă deschiderea coletului plătești și taxe vamale. La Poștă nu ai alte taxe.
Mai mult, am plătit undeva la 130 de lei și decontați de chinez pe un colet de 700 de grame. Curieratul rapid mi-ar fi luat undeva la 700 de lei.
Coletul din România până în Hong Kong face fix 5 zile, fix cât a stat în țară, la procesare. Alte 5 zile până ajunge la destinatar.
Adaugă un comentariu