Tot analizez magazinele, în special cele de IT și văd că toate au din ce în ce mai multe produse. Curios sau nu, produsele au depășit de mult sfera IT-ului și s-au îndreptat foarte mult pe electrocasnice, pe orice alte produse ce nu țin de IT.
Și e chiar aiurea atât timp cât ți-ai făcut un brand de IT, nu prea înțeleg ce treabă au anvelopele cu PC-ul.
Și normal că nu sunt singurii. Se practică și la itgalaxy asta. Sau la majoritatea celor ce erau nișate strict pe tehnologie.
Poate că următorul pas va fi fashion. Vor pune și chiloți pe site. Să ambalezi totul ok cu tehnologia.
Doar mie mi se pare ciudat sau mai toate magazinele își cam pierd identitatea, în online? Toți vând același lucru, toți jonglează cu prețurile așa cum vor ei sau concurența.
Redoo a zis
Iubi, ce-ti cumperi?
O placa video…
Si nu-mi iei si mie nimic?
A…uite, au si tampoane…daca-ti iau doua cutii, fac valoare si am transport gratuit ?
ionică a zis
In curand o sa fie bazar, vand de toate!
ice4you a zis
Nu mai exista nisa, in Romania nu mai poti trai din asa ceva! Nisa este sustinuta de pasionati … la noi cine dracu mai e pasionat de ceva?!
In rest a sintetizat Redoo foarte bine.
Malin a zis
Cred ca e o abordare gresita a problemei. Poate ca singurul lucru care li se poate imputa astora e lipsa de viziune in ceea ce priveste brandingul, in rest ca magazin online e musai sa te adaptezi cerintelor pietei.
Iar Amazon e cel mai concret exemplu in acest sens. Daca te plafonezi pe o nisa anume risti sa ramai la un nivel mediocru si partial in anonimat. De asta eMag vinde si tablete si scutece, iar elefant si carti si parfumuri. Tu cand cumperi ceva offline preferi sa mergi la 7 magazine nisate fiecare pe o gama de produse sau la un supermarket unde le gasesti pe toate?
Marius Cucu a zis
Nu, nu. Nu contest ceea ce face eMAG sau ce face cel sau orice alt magazin all in one.
Dar cei de mai sus au fost strict pe IT, au nume doar pentru așa ceva.
De exemplu, PcGarage are Garage Mall sau ceva de genul. Folosește-te de brandul ăla pentru electro și bălării, nu umple brandul cu bălării.
Garaj de IT, garaj de PC. La fel și ItGalaxy.
Malin a zis
Pai fix asta am spus si eu. Singura lor greseala tine de branding. In mod normal trebuiau sa faca re-branding ca sa fie in rand cu lumea. In rest business-ul e business. Centralizarea ofertei o sa faca diferenta pe termen lung fiindca mie unul mi-e sila sa cumpar 10 produse din 10 locuri diferite. De aia prefer Amazon in detrimentul oricarui alt furnizor.
Valentin a zis
Extindere… culmea ca le merge chiar bine chiar daca nu mai exista nisa „IT” sau orice alta nisa. Culmea ca celor de la Emag le merge foarte bine fata de altii .. Bineinteles ca inca mai sunt foarte multe site-uri care au o singura nisa si inca le merge destul de bine doar ca cei mari o sa ii doboare pe cei mici asa ca … usor usor vor disparea micile afaceri pe o singura nisa.
Marius Cucu a zis
Corect, dar eMAG n-au în denumire nimic legat de IT, PC. 🙂
Valentin a zis
eMAG face bani, mai conteaza nisa? Scopul e sa faca bani si sa ofere tot ce are nevoie omul cat mai rapid si fara a se deplasa.