Știți povestea, sper.
CFR a cumpărat 37 trenuri noi și unul face teste de câteva luni fără călători. Unii l-au filmat de afară, alții deja s-au pozat cu el din interior.
A fost inaugurat cum trebuie de „ai noștri” și oamenii au aruncat cu pietre în ei. Păsările, nu cucii!
Până vor ajunge celelalte trenuri avem unul singur care va intra în circulație odată cu noul mers al trenurilor, adică peste 10 zile.
Pare civilizație în interior. Cu prima ocazie o să fiu atent să iau și eu o tură trenul ăsta. Să văd cu ochii mei.
Am găsit și un reel cu mai multe poze aici.
Arată foarte, foarte bine, doar că mi se pare un pic cam nefericită culoarea. Ai noștri cred că abia așteaptă le facă praf.
alin a zis
Asa da. Eu mai foloseam Astra Carpati doar pentru ca aveau conditii mai bune. Oare vor merge si mai repede?
Marius Cucu a zis
Păi se merge la maximul infrastructurii. Din câte știu, e maxim 120 km/h pe Brașov București. Din Cluj spre Oradea se va merge cu maxim 160 km/h când vor termina noua linie.
ANDREIA a zis
Pe București -Câmpina e 140 km/h viteza maximă. Câmpina- Sinaia 100 km/h. Sinaia -Predeal 120 km/h. Durere e de la Predeal la Brașov că e infrastructura veche; Predeal – Timișul de Sus maxim 50 km/h la călători, de la Timișul de Sus la Brașov nu știu exact dar oricum undeva între 50 și 100 km/h depinde de fir și de tronson. Partea interesantă e că e 140 în loc de 160 pentru că unele trenuri de marfă nu puteau rula cu viteza MINIMĂ de proiectare pe cele câteva curbe existente și uzau șina neuniform în curbă. Așa că s-a micșorat supraînălțarea șinei exterioare în curbe și de aici 140 în loc de 160 pentru trenurile de călători. Oricum București -Periș va fi extrem de aglomerat după introducerea trenului metropolitan iar București – Ploiești deja e. Normal nu ar trebui să mai existe treceri la nivel pe acest tronson.
Marius Cucu a zis
Nu știu exact pe porțiuni cum e proiectarea, dar eu n-am prins mai mult de 110 cu vreun tren. Bine, nu stau să verific mereu, ci doar când pare că se duce mai tare.
N-am știut de trenul metropolitan spre Periș. Sper să nu scoată autobuzele cu „ocazia asta”.
Trenuri si pietre a zis
Anul trecut am avut experienta de a merge cu Freciarossa in Italia cu 298 km la ora. Merge pe aceeasi linie pe care celelalte trenuri normale merg cu 160 km/h si in interior afiseaza viteza, deci sigur or sa apara filme daca este afisata viteza si la aceste trenuri.
Insa in Romania ramane problema starii sinelor si lipsa controlului integrat a macazelor. Din ce stiu liniile au macaze automatizate doar local si nu controlate integrat prin calculatoare.
Plus deja experimentata aruncare cu pietre in trenuri… Acest prim tren deja a avut stricaciuni de zeci de mii de euro pentru schimbat geamuri si reparatii.
Deci poate 160 km/h la ciocnirea cu o piata e prea mare ca viteza… lipsa educatiei pare cumva legata de viteza redusa de deplasare. ?