Cumva, cred că sunt bătrân. Sau experimentat în anumite situații. Depinde! Mi-am luat-o când am fost mic, am reușit să văd cum este să fii chiar pe circuit cu viteză mare și să vezi că n-ai nici cel mai mic control, dacă nu ești profesionist, cu toate dotările, în plus, ai o administrație de tot rahatul.
Încă mai am amici cu copii acasă care forțează limitele și, am încercat să le deschid ochii pe cât se poate, să evite o turmă de oi, să evite un câine, un copil care sare, orice.
Deh, nimeni nu e perfect.
În spațiul public a apărut o filmare cu accidentul lui Dragoș. E cu viteză, cel puțin mai mare decât cea a scuterului care filmează. E cu depășire de viteză pe care, probabil, majoritatea dintre motocicliști o face. E posibil ca, în filmare, să pară viteză foarte mare, dar se pleacă dintr-o zonă cu limitare de 50 km spre o ieșire din oraș. Parcă e 80 km/h acolo limita. Oricum, e regim de DN pe porțiunea aceea(de asta se tot produc accidente).
Dar, ce nu știe presa națională care a preluat este că…
Lucra în Ploiești, făcea naveta pe drumul acela. Eu îl știam de la 14 ani, de la 16 ani a avut motor, probabil a avut mii de kilometri pe drumul ăla. Probabil îi știa toate denivelările. Fix acolo sunt foarte multe accidente pentru că, din stânga, foarte mulți nu respectau linia continuă.
De o săptămână s-au gândit cei din administrația locală rutieră să pună acolo niște „stâlpi de protecție”. Erau greu vizibili și de mașini, dar de motociclete. Mai ales, la amurg, când abia vezi în față.
Da, vina este și a lui pentru că n-aveai ce căuta pe linia continuă să devanseze în condițiile acelea, în condițiile în care aveai mașină și din față, aveai pe interior banda ocupată. Nu a existat prevenție, dar nici semnalizare corespunzătoare. Și aș avea și niște circumstanțe pentru cel care a decis să pună separatoarele acelea acolo: au făcut o românească pentru că licitațiile pentru separatoarele din beton nu se fac așa ușor și chiar s-ar putea să fie un pic cam îngust drumul acolo pentru cele din beton.
Vasi a zis
Am văzut filmulețul de câteva ori, dar oare acea mașină nu cumva la obligat/împins în acele separatoare ?
Marius Cucu a zis
Nu mi se pare. El a forțat depășirea, un fel de triplare. Dacă nu erau separatoarele nu mai discutam acum de accident. Sau dacă tot se fac, să fie cap coadă. Drumul ăla până în rondul suspendat are 3-4 kilometri, n-ar fi o pagubă dacă ar fi o zonă mai sigură. Sau chiar un sens giratoriu pentru că orașul se dezvoltă în zona aceea, s-au făcut cartiere acolo.
Vasi a zis
Doar ce vorbeam azi aici despre motocicliști, decese și tot azi la mine în oraș moare unul. A intrat într-un BMW pe o străduță frumos asfaltată.
Marius Cucu a zis
Al 3 lea pe săptămâna asta ?. A mai murit cineva la Constanța, i-a tăiat calea o mașină.
Andrei a zis
Imi pare rau pentru amicul tau, da..putea fi semnalizat mai bine acel despartitor de sensuri. Dar mie mi se pare ca el facea liniuta cu acea masina si avea sanse mari sa omoare si soferul celeilalte masini.
Marius Cucu a zis
Cred că doar cei cu filmarea pot confirma sau infirma asta. Cert e că au venit amândoi, din spate, cu viteză mult mai mare. În oglindă nu se înțelege dacă i-a tăiat calea sau nu. Dinamica e mult prea rapidă.
Nici șoferița nu e tocmai bine, dar e în viață. Cu traume, probabil pentru toată viața, absolut fără nici cea mai mică vină.
cristiibm a zis
Ce soferita o fi, aia de m-a calcat pe mine pe trecerea de pietoni?
„Mi-a fost frica ca intra cei din spate in mine”
si fofilare
„nu stim cum se procedeaza … ca n-am mai patit …”
Marius Cucu a zis
Eu nici nu dădusem până acolo, m-am oprit mereu la impact. În momente de panică nu mai știi de tine. 🙂
Eu cred că n-am condus mai bine de un an de zile după accident. Și țin minte că, la fiecare frână, când eram în dreapta, retrăiam și mă băgam sub scaun. Și nah, la noi a fost parfum, nu cu victime.
Pheno a zis
Condoleante pentru pierderea prietenului. Cineva a dat un coment si are dreptate. Motociclistul si masina erau la intrecere (sau se sicanau mai de mult). Cred ca amandoi stiau de acele separatoare. Diferenta dintre viata si moarte a fost facuta de clipa de neatentie. Amandoi aveau peste 100 km/h. Daca va uitati cu atentie veti vedea ca atat motociclistul cat si automobilistul au parcurs intr-o secunda cam 30 metri. Daca nu existau separatoarele, se vede chiar inainte de impact, ca motociclistul a avut o viteza superioara fata de automobilist si l-ar fi depasit in urmatoarea suta de metri. Chiar daca motociclistul a rulat pe banda dubla continua, nu s-ar fi atins de autoturismul care se deplasa pe banda a doua de sens invers, fiindca ar fi avut spatiu suficient. A intrat in coliziune din ricoseu. Stie cineva daca cel cu autoturismul cu care a fost in intrecere a oprit mai incolo? Din filmare si din comentarii nu reiese asta. S-ar putea ca acel sofer sa fi fost un cunoscut de-al motociclistului. Intre 1976-1986 am facut cascadorie auto si pot sa va asigur ca se poate muri si la 20 km/h fiind intr-un vehicul. Am fost coleg de echipa cu Paul Fister, Tudor Stavru (care a murit cazand de la etajul opt al fostului Bloc si cofetaria Nestor, dupa ce a salvat mai multi oameni dupa cutremurul din patru martie 1977), Aurel Grusevschi, Adrian Pavlovschi,etc. Sobi Cseh ne-a format pe toti… dar s-a dus sa se bata cu zeitatile
Marius Cucu a zis
Nu știu, dar sigur va fi găsit pentru treburi d-astea cu victime. E plină zona de camere. Dar deh, nu a existat prevenție din nicio parte.