O bună perioadă de timp am fost omul care a scris foarte mult pentru motoarele de căutare. Am avut PBN-uri atunci când Emag sau Cel.ro n-aveau bani pentru a construi rețele. Am trecut prin haiducia din 2012, prin penalizările din 2018 și la nebunia de după.
Am supraviețuit pe creștere, cum s-ar zice.
Am făcut și mutări și din rețele de site-uri am comasat pentru mai puține și mai bune. M-am făcut prieten cu Redirect 301, pentru cunoscători.
În ultimele luni, cea mai bună mutare a mea a fost intrarea în Google News. Recomand tuturor să activeze pentru că e punct de start pentru viralizare. Prin articol viral înțeleg că ajungi să ai vizitatori noi pentru o perioadă mai scurtă sau mai lungă de timp. Nu să ajungă la toată populația României.
Am avut vreo 4-5 spike-uri de dublare a traficului pe blog. Multe s-au legat de sărbători, atunci când am testat panoul radiant sau când a vrut lumea să îmi vadă fața la advertorialul pentru Samsung.
Recent, a mai venit un articol împins de Google, cel legat de pâinea integrală făcută la mașină. Pe acesta am ajuns la un CTR de ~11% și vreo 25k de expuneri. Cifrele sunt un pic mai mari, asta pentru că încă mai vine un pic de trafic.
Ca să înțelegeți mai bine pun și o captură de ecran.( „s-a dus” și mai mult după scrierea articolului, ăsta era începutul…)
Acesta este trafic gratuit, oferit de Google, ca să zic așa, împins de unde știe el mai bine.
În perioada aceea am împins și un articol despre S23 Ultra știind că voi reuși să am conținut proaspăt și să mai păstrez din noii cititori, pe blog.
Ceea ce nu înțeleg eu este următorul lucru: cum procedează Google, de unde aduce traficul ăsta?!
Competiția este enormă pentru rețete, iar eu în căutări nu am nici măcar o șansă să ajung în primele poziții, nici măcar temporar. E clar că nu ăsta e secretul. Efectiv, articolul nu este nicăieri în SERP.
De altfel, am observat că sunt tot felul de articole, foarte slabe, din punctul meu de vedere, ce prind trafic din Google News. M-aș fi așteptat să fie acesta un articol mai cerut, fiind mult mai muncit decât o „experiență cu o mașină de făcut pâine”.
Cum reușesc să trag linie cu toate proiectele o să încerc să trag concluzii și pe ceva site-uri mai mici, să văd dacă autoritatea domeniului are legătură cu asta.
Catalin Teodorescu a zis
L-ai inteles macar o data? ? sau macar te-a inteles el? ?
Marius Cucu a zis
De la data scrierii articolului ăsta am ajuns cu alt articol la o expunere de 140k și 15k unici strict de pe un canal. 😀
Claudiu a zis
Traficul e adus preponderent din aplicațiile mobile „Google”.
Marius Cucu a zis
Din Google News și Google Discover, da.
dojo a zis
2 posibile explicatii: topical authority (probabil siturile de retete au mai mari sanse, pentru ca Gogu stie exact ca despre asta scriu, deci sunt autoritati in domeniu), autoritatea domeniului (daca au un domeniu mai puternic, au sanse mai mari, desi Gogu se lauda ca nu mai folosesc “page rank”. Astea asa la rapid. Apoi mai sunt cateva sute de semnale care pot fi de vina ?
Marius Cucu a zis
Am mai făcut un test între timp, da, probabil pe zona de televizoare e un pic de autoritate, sunt cifre mult mai mari.
Pagerank verificabil, ca să zic așa, nu e chiar mare. Poate sunt și alte criterii ale lui Google de care nu știu, singura certitudine este că apare minim un articol pe zi pe aici.
Andrei Bucur a zis
These news articles are ranked based on their quality, originality of content, freshness of content, and where permitted based on your settings, your previous activity and purchases within Google News, and activity in other Google products. Google may have a license agreement with some of these publishers, but it has no impact on the ranking of results.
Andrei Bucur a zis
Ceva eu nu fac bine, il am bagat dar nu e ca la tine.
Mi-am dat un click si apare diferit in wp traficul de acolo, deci nu am primit niciodata trafic pana acum. Trebuie sa vad ce nu fac bine.
Adrian Bolocan a zis
Măcar tu primești din Discover, la mine e 0. 😀
Marius Cucu a zis
Din ambele primesc.
Grig a zis
Sunt semne că există posibilitatea de creștere, am primit trafic din Discover la un singur articol, timp de doar 2 zile, dar nu de ordinul miilor, folosesc Google News Feed doar de câteva săptămâni.
Articolul nu îmi părea relevant nici mie, eu nu l-aș fi promovat!
Marius Cucu a zis
Depinde de perioade, mi s-a lungit o dată la o săptămână, cât a fost Black Friday. În principiu, cam ăsta e peak-ul: 2-3 zile.
pardauro a zis
Acum vreun an, dacă nu mă înșel, am încercat să înscriu site-ul unui proiect dezvoltat în acea perioadă în Google News, însă pe atunci mi se părea un proces anevoios și am renunțat. Acum nu mai știu cum este; poate o să activez și eu GN pentru blog, cândva!
Marius Cucu a zis
E aceeași procedură.