Am mai multe comenzi la activ pe AliExpress. Inițial, nu știam care este treaba cu aceștia, cât de ok sunt și dacă livrează produsele. Eh, iată că după mai multe comenzi, nici nu mă mai gândesc la probleme. Mai ales, dacă văd că se livrează din Uniunea Europeană.
Sigur, de-a lungul timpului, mi-am format câteva tehnici de autoprotecție, ca să zic așa. E clar că nu vorbim de un magazin din România, în care să avem atât de multă protecție din partea organelor statului.
Ce trebuie să știm înainte de prima comandă în afara Uniunii Europene?
Dacă înainte erau tot felul de complicații cu Ali Express, iată că în 2024 nu mai putem să vorbim de așa ceva. Taxele se plătesc la coș, atunci când facem comanda, așa ca nu mai e stres mare decât cu taxele vamale. În principiu, TVA-ul este colectat și transmis de aceștia direct către statul român. Mult mai simplu și normal față de anii precedenți. Așadar, nu sunt în UE, respectiv vom plăti taxe pentru produsele noastre. Nefiind în UE nu ai nici protecție la cumpărături, nu ai un ANPC care să poată să îi controleze.
- Citește și: Cum te protejezi de țepele de pe site-urile din China?
- Citește și: Ați cumpărat de pe Temu? – Experiențele cititorilor de pe blog
Altfel, dacă tu ai comandat de maxim 150 de euro nu vei plăti în țară nimic. Pentru comenzi mai mari citește articolul acesta.
Cum comand de pe AliExpress?
Principial, acest mega magazin este un fel de eBAY. Sau un amazon mai puțin cizelat, unul direct din Asia. Are branduri, dar are și modele ieftine. Unele sunt de calitate, altele nu. Totuși, raportul calitate preț primează. Nu degeaba se zice cât dai, atât face. Nu sunt produse second hand, ci sunt mini magazine integrate în platformă. Marketplace! O platformă cu mai multe magazine.
Verificați rating-urile magazinelor. Să fie cât mai multe recenzii pozitive.
Când ajunge comanda, dacă am comandat de pe AliExpress?
Depinde foarte mult din ce depozit este. Sunt unele companii ce au depozite în Europa. În cazul acesta poate ajunge și în câteva zile în România.
De aici își pun amprenta serviciile noastre poștale sau curierii. Dacă alegeți un curierat rapid, până la 7 zile lucrătoare produsul va fi la voi, dacă alegeți Poșta Română este posibil să se dubleze perioada de așteptare.
Ca o recomandare, evitați să transportați cu ajutorul DHL. Nu merită să le plătiți lor comisioane imense.
Dacă alegeți să comandați cu ajutorul Poștei Române cereți AWB-ul chinezului altfel va fi foarte greu să verificați traseul comenzii.
Cum urmăresc comanda pe care tocmai am făcut-o?
Prin AWB, ca de obicei. Acest cod de tracking trebuie să ți-l ofere cel de la care ai cumpărat. După ce faci asta vei putea vedea unde se află exact coletul tău.
Site-uri pe care să urmărești comanda sunt următoarele:
- Track IT – site rusesc
- 17track – site în engleză
- Track24
- Universal Parcels
- Posttrack
- Poșta Română
Plătesc ramburs sau plătesc online?
Ar trebui să apreciați foarte mult sistemul românesc de plăți ce încurajează comerțul online. În Asia nu există așa ceva, așa că va trebui să plătiți înainte.
Sunt mai multe posibilități:
- card bancar
- carduri de genul Revolut, Monese -> dacă aveți plăți mai mari de făcut în altă monedă e ok să aveți și așa ceva.
Dacă alegeți varianta cu cardul online ar trebui să alegeți varianta Buyer Protection. Este cel mai bine pentru voi, pentru banii pe care îi dați. În plus, recomandarea mea ar fi să nu salvați cardul în platformă.
Cum recuperez sumele plătite, de pe AliExpress?
În primul rând, ar fi bine să vorbiți cu vânzătorul. Comunicarea este cea mai bună. Un mesaj în care să îi povestiți ce s-a întâmplat.
Apoi deschideți o dispută. Dacă ați plătit PayPal, e simplu. În cele 60 de zile puteți face multe. Cu cardul, ca să vă returneze banii, trebuie să mergeți pe site-ul AliExpress și să faceți o cerere de RMA.
Produsul nu este conform. Ce este de făcut?
Se poate deschide o dispută și vedeți dacă se poate rezolva ceva. Cel mai bine dovediți cu o poză, cu o filmare. Lucrurile de acest gen sunt frecvente pentru cei care comandă haine și nu corespund mărimile.
Nu aș recomanda să dați retur în China pentru că, de obicei, costul de transport e mai mare decât produsul în sine și s-ar putea să nu vi-l accepte. Mai bine îl vindeți în țară, dacă aveți cui…
Alte magazine de încredere din China?
- Citește și Experiențe cu Banggood
- Citește si Experiențe cu DHGate
- Citește și Experiențe cu Joom
Comenzi din Europa?
Aveți și alternativa Ebay-ului. Avantajul este că puteți plăti cu PayPal. Dezavantajul ar fi că România e pe lista neagră. Mulți au țepuit pe acolo și suntem un pic suspecți.
Altfel, nici Amazon nu este de dat încolo. Se pot face comenzi și de acolo fără probleme.
Sub 150 de euro se plătește TVA de 19% din sumă + transport, iar peste se plătesc și taxe vamale. Toate se plătesc la adăugarea în coș, nu mai sunt probleme ca altădată.
Depinde de cât de repede livrează chinezul și prin ce alegeți să comandați. Mai nou, chiar și curierii rapizi: Fan Curier, Cargus, etc, de la noi, livrează produse de acolo. Dacă vorbim de poștă puteți aștepta până la 2 luni de zile.
Pe AliExpress cumperi cantități mici, pe Alibaba cumperi pentru magazine volume.
Momentan, nu, dar aveți posibilitatea de a lua anumite produse din depozite europene. Unele ajung chiar prin curier rapid.
În principiu, da, în practică, foarte greu. Nu avem control asupra produselor trimise înapoi în China, iar transportul e scump. Nu avem o legislație, o protecție.
Sugestii și păreri despre Aliexpress
Informații Pro Achiziție
- prețuri avantajoase
- diversitate de produse
Informații Contra Achiziție
- incertitudini privind garanția
- inexistență retur
- nu se plătește ramburs
Sper ca voi să fiți foarte informați când veți comanda data viitoare de pe Aliexpress, dar și să găsiți rezolvare la întrebările voastre
doru a zis
Inchide disputa apoi mai ai 15 zile sa o redeschizi daca sunt probleme cu produsele. Sper sa le primesti de la posta romana in 15 zile.
ivascu a zis
Va multumesc foarte mult d-le Doru!. Revin cu informatii noi,pe parcurs!. Cu stima!.
ivascu a zis
Stiam ca inainte cu ceva timp ,nu era posibil sa mai deschid o alta disputa,dupa ce am inchis-o pe prima,procedasem in acest fel deoarece,vanzatorul nu a extins timpul de expediere,cum i-am solicitat,si mai era 1 zi si cateva ore pana la expirare!. Dupa ce am deschis disputa,am zis sa ma mai uit inca o data pe”17TRACK.NET”,intre timp am primit mesaj, ca au sosit alte comenzi ,nu si aceasta!. Asa am vazut cautand,celelalte comenzi ,am vazut-o si pe aceasta!.Nu am primit nici un email pentru aceasta comanda,ceea ce este destul de ciudat!.Voi reveni!.
doru a zis
Asta este politica chinezului dar nu toate magzinele procedeaza asa. Nici o problema. Fa comanda cu comanda, adica acelasi produl de 20 ori. Eu am cumparat niste lampi solare (30) si am comandat una cate una pentru ca de la al 2lea produs imi aparea plata transport. Produsele vor veni intrun singur pachet.
Irina a zis
Buna. In noiembrie am comandat mai multe.. mai exact 38 obiecte diferite. Pana in 15 ianuarie ajunsese doar 2 obiecte. Evident iesea ziua protejarii consumatorului, de aia am deschis dispute la toti… si dupa care au inceput care refuzul returnarii banilor care ziceau asteapta… acum e 23 februarie si tot multe nu au ajuns. Dar problema e alta ( alies mi-a blocat contul… si nu mai pot nici raspunde.. nici multumi. Ce fac? Am incercat sa iau legatura cu alies si imi raspunde robotul.. ,(
doru a zis
cu cupuanele este mai delicat. Cand l-ai luat de la Aliexpress, sub valoare scia in ce magazin este valabil si care este valoarea minima de cumparat. La fiecare produs , pe app adica telefon, apar si cupoane de reducere de la magazin. Sunt mai usor de folosit. Si acelea sunt valabile dupa o anumita suma de cumparaturi.
Coman a zis
Salut.am avut 3 comenzi separate pe aliexpress, din care mi-a venit doar una pana acum…din greseala in loc sa apas ”confirm order received” doar la aia care a venit a fost selectat ”all” si le-am dat la toate. Oare le mai primesc pe restul? M-am uitat la ”TRACKING” si acolo mi le arata livrate.
doru a zis
Faptul ca ai confirmat primirea nu oprește livrarea produselor. Mai rău este ca nu mai poți deschide disputa în cazul neconformitatii produselor.
Mihai a zis
Salutare, vad multe comentarii de genul ca nu mi-a ajuns coletul. Posta română este praf la livrat coletele din china având în vedere că toate trec pe la BSI. Eu am colete comandate din octombrie și încă nici azi nu mi-au ajuns(vreo 15 bucati). Sunt colete care ajung și mai repede, in o lună maxim o lună și jumătate. Trebuie să urmăriți și cu cine are chinezul(sau ce o fi) transportul. Sunt 2 firme de transport care vin separat de posta normala(firme care ‘cred ca sunt luate mai repede de cei de la BSI-asta e explicația mea) astea se numesc „Yanwen” și „Sunyou”. Ele incep cu tracking number LP00….. . Dacă scrie „China Post” s-ar putea sa ajunga coletul și în 3 luni sau mai mult. Mult succes la cumpărături!
🙂
Costin a zis
Salut! Sunt si eu client Aliexpress de vreo 5-6 ani si as vrea sa subliniez faptul ca indiferent ce am comandat (poate cu 2-3 exceptii) a intrat in RO in maximum 2 saptamini.
Asta nu inseamna ca am si intrat in posesia produselor comandate, Posta Romana a avut grija sa impinga termenele undeva spre 2 luni.
Am comandat si din Taiwan, Singapore, Thailanda, invariabil toate produsele au ajuns in RO in max. o saptamina. La mine acasa…peste 2 luni.
Traiasca si-nfloreasca POSTA ROMANA! ;(
Roxana a zis
Buna.Unde pot urmari coletele care incep cu LP? Am 2 comenzi despre care stiu ca au intrat in RO (pt ca asa-mi apare pe aliexpres.com dar pe site-ul postei romane la track and trace nu sunt indentificate.Multumesc!
AndreiK a zis
Trimiterile astea sunt simple, nu înregistrate, și nu se pot urmări după ce ajung în țară.
Costin a zis
Sau inca n-au iesit din BSI. Pina ce Posta Romana nu le ia in primire, tracking number-ul nu va arata ca fiind intrat in Ro.
CosminC a zis
Am fost si eu „abonat” la AliExpress timp de vreo juma de an pina acu o saptamana.
Am 6 pachete pe drum: 3 trimise pe la sfarsitul lui noiembrie cu „free” si alte 3 trimise cu PostNL/AliExpress standard shipping in ianuarie (unul cu > 10 euro, probabil va trece pe la vama).
Ca veni vorba, totdeauna la un transport free chinezesc iei cel mai numar din estimare, adaugi 2 saptamani si vei obtine timpul minim in care ajunge.
Cu PostNL (din Olanda) dai cativa dolari dar iti ajunge cam la media dintre numerele din estimare.
In ultimul timp il preferam decat sa-mi iasa peri albi asteptand „free”-ul…
Dar nu toti il folosesc + au inceput unii vanzatori sa il „boicoteze”…
Oricum, calitatea vanzatorilor la Ali* e sub orice critica: te mint, te inseala,
iti trimit marfa proasta, nu-ti mai raspund la intrebari, intarzie trimisul pachetelor cu
zile bune etc. Nu toti sunt asa, dar marea majoritatea da…
Buyer Protection e mai mult de fatada decat sa ajute efectiv, vanzatorii si-au dat deja
seama de asta si nu le mai pasa.
Acu o saptamana mi s-a facut o lehamite asa de mare ca am dat click la toate ca au ajuns
si am sters contul.
Nici macar nu am copiat AWB-urile, mi s-a acrit si de cautarea la fiecare ora a nspe numere…
Acu’s mai linistit, dorm mai bine.
Daca or mai ajunge, bine, daca nu, tot bine…
Sfatul meu e sa renuntati la preturile mici si transportul gratuit de la comerciantii chinezi
pentru ca, in timp, veti pierde bani/timp/sanatate cu ele…
Va amintiti de zicala „Sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine”?
Mai bine luati un produs de prin vecinii apropiati in Europa. Va fi mai scump dar, in medie,
calitatea va fi mai mare si va ajunge mult mai repede.
A, ce am observat la produsele din China: daca scrie ca are caracteristica cu numarul n
si dispersia c, la testare marea majoritate au n – c sau n + c, care e cea mai ieftina de produs.
O zi placuta tuturor.
Burla a zis
Am facut comanda de ceva produse de pe AliExpress,dar din cate stiu cei de la posta cand iti fac vama iti cer si factura platii produselor.Imi trimit ei factura pe email?
Costin a zis
Nu, nu trimit. Trebuie sa cereti explicit acest lucru vinzatorului.
Oricum vine in lb. kineza.
doru a zis
La ce vama te referi? Cele care vin prin DHL necesita factura pentru plata taxelor la vama. La celelalte(cel putin asa procedeaza serviciul vamal de la mine din localitate) este necesar un printscrren al comenzii unde se poate identifica valoarea reala a produsului si tracking order . Eu fac printscreen la display, il copiez in paint si il salvez in telefon.Este foarte usor si nu imi mai cere extras de cont, factura. Magazinele mici nu iti dau , in general, factura. Daca totusi insisti poti primi si factura in limba engleza cu stampila cu tot. Am avut aceasta experienta cu un vinzator deoarece DHL dorea evidentiata valoarea produsului si cea a transportului separat. Daca ai aplicatia instalata pe telefon poti folosi lista cu comenzile tale si ii poti arata agentului vamal tracking orderul, produsul si valoarea reala . Inca o data , asa procedez la mine in localitate si nu stiu cum se intampla in alta parte.
doru a zis
Nu stiu la ce te referi cand vorbesti de „daca scrie ca are caracteristica cu numarul n
si dispersia c, la testare marea majoritate au n – c sau n + c, care e cea mai ieftina de produs”???? Toti sa detaliezi???
Daniela a zis
Produsele vor venii la posta sau vor venii pe rând acasa?
Costin a zis
Depinde de naravurile postei locale. Unii se lauda ca le-au fost livrate la domiciliu, altii au fost doar avizati.
Eu, personal, de fiecare data am fost nevoit sa ma duc la of. postal chiar daca era vorba despre un flecustet de citeva zeci de grame.
Cel mai sigur, informati-va la posta de care apartineti.
Mihai a zis
Am impresia ca sunt si categorii diferite de trimiteri. Cele untracked apar scrise de mana pe registrul de la posta, cele cu ceva tracking (ex: Singapore) apar pe foi printate, iar pe aviz scria “recomandata externa”, fata de “trimitere externa”
Roxana a zis
In sfarsit un comentariu pertinent ?
georgi a zis
Buna ziua , am si eu vreo 4 pachete din china ce incep cu UN , vreau sa zic ca am mai dat comanda si normal veneau in max 3 luni . Am dat comanda la sfarsitul lunii august si nici pana in ziua de azi nu le-am primit si nu am avut de ales pentru ca eram presata de chniezi tot dadeam buyer extention si m-am enervat ca ma presau ca ce se intampla de tot cer buyer extention si tot nu ajung si am dat conifrmare in decembrie la toate , acum din ce am mai citit stiu ca indif. Daca confirm exista sansa sa vina . totusi … dupa atatea luni de zile mai sper ca o sa vina totusi sau pot sa imi iau adio de la 50 de lei :)) bine , nu zic ca erau multi 50 de lei , apa de ploaie , dar ma oftic ca nu le mai primesc 🙁 ..totusi a mai patit cineva asa pana la 5-6 luni cu cod de UN si le-a primit totusi ?
doru a zis
Nu înțeleg de ce ai confirmat primirea și nu ai deschis disputa????? Ma gândesc la cei 50ron dar slabe speranțe.
Costel a zis
Eu 5 luni și 2 zile in 2018 martie sosit .
Bianca Vulpe a zis
Buna ziua! Am comandat niste cutiute pentru marturii,toate bune si frumoaseNumber: RY498757186CN
Package status: In transit
Destination: Unknown
Origin: Unknown
2019-01-29 07:51 Plecare din „Changsha Centre” (prin transfer)
2019-01-28 15:25 Sosirea la „Changsha Center” (prin transfer)
2019-01-28 10:50 Trimis la importul de vamă
2019-01-28 10:49 Import vamă de lansare
2019-01-18 10:17 Au fost create comenzi logistice (platforma de vanzare rapida)
======================================
Powered by http://www.17track.net
Asta in aplicatia 17track,dar pe aliexpress imi zice ca astazi livrarea a fost anulata…Ce pot face?
Costin a zis
Luati legatura cu vinzatorul sau cu staff-ul Aliexpress.
Costel a zis
Deschizi disputa și ceri banii . Faci un print screen la track și pui că dovada . Așa am procedat eu astăzi și în 6 ore am primit câștig de cauză .este simplu .
doru a zis
Dacă Ali îți spune ca a fost anulata trebuie sa iei legătura cu vânzătorul. Zilele acestea este nebunie pe AliExpress. Vânzătorul îți va confirma sau explica ce este cu Comanda. Dacă se întâmplă ceva cu produsul atâta timp cât se află în China site-urile de tracking nu vad. Oricum termenele de livrare au fost mărite la 20 de zile. Dacă îți confirma anularea sa ceri un nou și real tracking NUMBER.
Marius Cucu a zis
E vacanță la chinezi… e una dintre explicații pentru nebunie 🙂
Mihai a zis
Acuma da, dar de vină sunt comenzile mari care s-au făcut în noiembrie și decembrie…
Ristea Andreea a zis
Bună seara! Fiți atenti ce prostie am făcut: tocmai ce.am comandat un marsupiu bebe de pe acest site, și, de lene să nu.mi mai fac cont la ei, m.am logat prin facebook.Problema e ca mi.au trimis mail de confirmare(cred), la o adresă -de mail- pe care n.o mai folosesc de vreo 9-10 ani, a cărei parola n.o mai stiu etc. Este adresa de mail generată direct, de la facebook. Ce risc din cauza faptului ca nu pot accesa acel mail? Comanda n.a fost mare, 35 $, dar totuși…vreau să.mi ajungă…
doru a zis
Nimic doar ca nu ai controlul la ce ai comandat. Poate il trimit, poate nu, etc… Ramane sa astepti.
1. I-a legatura cu magazinul si da-le detalii despre comanda, e-mail vechi si roaga-i sa trimita detalii pe alt e-mail sau (de preferat) fa-ti inainte cont pa Aliexpress.
2.Poti lua legatura cu Customer Service dar nu vad ce detalii poti sa le dai. Incearca chat online cu Customer Service dar ptegateste-te cu detalii(magain, produs, data si ora comenzii) poate pot ei sa identifice comanda. De preferat, mai intai , fa-ti cont pe Aliwxpress.
Cristescu Florin a zis
Atentie !!!
Din acest an(2019)produsele comandate cu valoare peste 10 euro veti plati tva 19% si 150 lei firmei care va intocmeste acel dosar pt.plata tva-ului,deoarece statul Român a interzis ca plata tva-ului sa se mai faca la ghișeele postei Române si la ghișeele Vamilor.
Japca la drumul mare.
Marius Cucu a zis
Salut. De unde ai informația aceasta?
Cristescu Florin a zis
Am fost astazi la posta sa ridic o undita in valoare de 57 lei pe care nu mi-au dat-o pentru ca trebuie sa platesc tva,dar ca ei(posta)nu mai au voie sa incaseze tva si m-au trimis la Vama ,care si ei la randul lor au spus ca nu mai sunt autorizati sa calculeze si incaseze tva-ul!
Sunt firme in incinta Vămi care se ocupa de calcularea si încasarea tva-ului contra sumei de 150 lei,atat mi-au cerut !
Marius Cucu a zis
Mda, urât. Înseamnă că pun piedici importurilor din China. Probabil că de acum e mai ok să luăm prin curierat rapid.
Costin a zis
Burta bugetului statului chiorlaie rau… 😉
Marius Cucu a zis
Sau poate sunt piedicile comercianților de la noi. S-a pus problema anul trecut de faptul că nu se declară TVA-ul cum trebuie.
Costin a zis
Mare putere de decizie la nivel de legislatie au bietii kioscari & tarabagii, ce sa spun…
Cristescu Florinn a zis
Si era necesar ca statul Roman sa apeleze la firme pt.calculul corect al tva-ului?
Posta nu poate face acest lucru?
Se vede de la o posta ca vor sa limiteze importul + ca acele firme asezate strategic in incinta Vămi sunt firmele lor (guvern…)
Costin a zis
Nu neaparat cred ca sunt firmele guvernului insa si ele, la rindul lor, platesc taxe si impozite.
doru a zis
Ciudat! Chiar azi am plătit agentului vamal tva și postei 8ron pt un colet din China.
Cristescu Florin a zis
Ce valoare a avut coletul?Scrie pe eticheta lipita pe colet de chinez.
Mai mult ca sigur este vb.de o valoare sub 10 euro ,iar cei 8 lei este diferenta de plata a transportului.
Alex a zis
Nu e nicio diferență. Acei 8 lei sunt comisionul Poștei pentru că intermediază plata TVA-ului. La valoare sub 10 euro nu plătești acest comision. Dacă a plătit acei 8 lei sigur a plătit și TVA
Cristescu Florin a zis
Asa o fi cum spui tu,dar uite si raspunsul la petitia facuta de mine catre posta :
@posta-romana.ro>
11:47 (Acum 1 oră)
către eu, declaranti.vamali
Stimate domnule Florin Cristescu,
Avand in vedere situatia semnalata va puteti indrepta personal cu reclamatia catre Directia Regionala Vamala Ploiesti si/sau catre Directia Generala a Vamilor , deoarece aspectele pe care le sesizati si hotararile legate de vamuirea trimiterilor in cadrul oficiilor postale cu asistenta vamala sunt luate de Autoritatea Vamala la nivel local si nu de C.N. Posta Romana.
Va precizam ca in urma sesizarilor primite de la clienti, si C.N.Posta Romana S.A. s-a adresat celor 2 institutii mentionate pentru obtinerea de clarificari.
Cu deosebita consideratie,
Alex a zis
Să înțeleg că Autoritatea Vamală locală a hotărât acest lucru? Adică această modalitate de vămuire nu este generalizată la nivelul întregii țări? Sau înțeleg eu greșit?
Florin George a zis
Buna ziua!Am facut si eu o comanda pe aliexpress de 2 luni…de o luna si ceva e in Romania
La starea trimiterii imi zice:Primit de la expeditor – BSI Bucuresti
Ce se întâmplă cu coletul de nu ajunge?
PC: e prima comandă pe aliexpress
Costin a zis
Sunati la BSI Buc. si, pe baza tracking number, interesati-va de starea lui.
https://www.facebook.com/bsibucuresti/
Florin George a zis
Mulțumesc
Florin George a zis
Nu gasesc nr de telefon…le am dat mesaj pe fb si nu mi au răspuns
Irissa a zis
hey, @Costin accea pagina de fb a BSI este un pamflet, are si un cacatzel pe logo, deci nimeni nu rapsunde, toti se plang acolo.
🙂 Mie mi-au raspuns la email in termen de 12 ore Aici: [email protected]
doru a zis
Va sosi in viitor. Produsele fac intre 10 si 30 zile din China si stau 10 la …. in Romania. Rabdare si tutun!!!!
Cristescu Florin a zis
Eu inteleg asa,ca Directia Generala a Vamilor a facut acest lucru doar in judetele unde exista Vama,iar acolo unde nu exista cred ca tva-ul se achita direct la ghiseul postal, ca dovada la ceea ce a scris Doru says.
doru a zis
Cititi ceeace sam trimis anterior . Nu s-a schimbat nimic. Sigur ati avut coletul prin DHL.
doru a zis
Imi pare rau , dar sunt sigur ca ati avut o comanda sosita prin DHL iar cei de la posta sau vama nu v-au putut ajuta deoarece trebuie sa va faceti actele vamale singur iar cei 150ron vi s-a cerut daca doreati sa va fie facute de o firma(peroana fizica). Astazi am fost la posta, am ridicat coletul iar agentul vamal m-a informat ca nu exista nimic din ceeace a spus dl. Cristescu Florin. V-ati speriat degeaba. Este adevarat ca la ceeace se primeste prin DHL trebuie EORI(de la ANAF), factura valoare produs, factura valoare transport, dovada plati produsului(extras de cont). Pe langa cei de la DHL s-au „lipit” niste persoane fizice, cu email-ul „legat” de serviciul vamal care va intocmesc documentele contra sumei de 100-150ron. Il rog pe dl. Florin sa ne spuna prin ce transportator a primit comanda!! Nimic nu a fost schimbat din modul de calcul al taxelor(TVA, taxe vamale). A fost o sperietoare ce vrajitoare comentul dl. Cristescu.
Cristescu Florin a zis
Nu asi dori sa-ti raspund pt.ca nu imi place cum abordezi situatia,dar hai fie.
Ai citit raspunsul Postei postat de mine aici???
Probabil la tara la tine nu exista BVI si din acest motiv iti incaseaza tva si taxe la ghiseul postal!
Chiar acum am primit raspuns si din partea BVI Arges:
Am sa-l public.
Transportul coletlui s-a facut prin posta Yanwen Economic.
Marius Cucu a zis
doru, s-ar putea să fie o directivă nouă. Mai este o persoană aici care spune cam același lucru.
Cristescu Florin a zis
Salut Marius
Ma poti ajuta sa obtin un cod EORI ?
Cred ca de pe telefon nu merge,probabil de pe laptop…!
Cristescu Florin a zis
Raspunsul celor de la BVI Arges:
Buna ziua,
conform dispozitiilor/adreselor primite de la superiorii nostri, coletele peste 10 E vor fi supuse procedurii de vamuire. Inainte de acest proces dv. – persoana fizica ori juridica – trebuie sa aveti atribuit un cod EORI pe care il puteti obtine GRATUIT accesand online wwwcustoms.ro, ulterior va prezentati la sediul BVI Arges la un comisionar vamal pt. intocmirea unei declarii vamale ( sunt 7 – S.C. de comisionari ) .
De comisioanele comisionarilor vamali nu raspunde BVI Arges !
Va multumesc pentru intelegere!
doru a zis
Eu stau în Ploiești nu în mediul rural. Ceea e v-am scris este răspunsul dat de agentul vamal. Îmi pare rău că m-ați înțeles greșit.
Cristescu Florin a zis
Ok. Si mie imi pare rau .
Stima si respect.
Costin a zis
@Cristescu Florin – Il puteti obtine cu usurinta, singur.
Alex a zis
Cred că nu codul EORI este problema. Eu l-am obținut în două zile. Problema ar fi comisioanele. Să plătești 100 de lei comision pentru colete de 10-20 de dolari e de-a dreptul nesimțire.
Și ce i-ai trimis tu acolo este o altă afacere nesimțită. Codul EORI se obține singur prin aplicația de pe site-ul customs.ro.
Costin a zis
Imi pare rau, n-am avut in intentie sa fac trimitere catre site-ul cu plata, ala a fost primul care s-a afisat. Acum, daca e sa gindim cu bun simt, fiecare e dator sa-si caute singur cele trebuincioase.
E foarte simplu sa arunci intrebarea pe net si sa primesti link-ul de-a gata.
E greu cu sapa…
Cristescu Florin a zis
Anunt de ultima ora !
Am reusit impreuna cu alte cateva mi de oameni si cu ajutorul Postei Române prin plangerile efectuate catre diverse instituții abilitate,sa eliminam acest abuz facut de institutia Vamala !
De Luni 11.02.2019 se va trece la procedura veche de incasare-a tva-ului la ghiseele din incinta Postei.
Asadar nu veti mai avea nevoie de bani multi,de hartoage,de alergaturi,de timp pierdut,de coduri Eori si de lungi asteptari,s-a terminat!
Fac acest anunt cu un asa patos la fel cum am facut in 1989 la Revolutie,LIBERTATEEE…
Alex a zis
Am luat și eu legătura azi cu un angajat al Poștei de la mine din județ și mi-a spus că la noi nu s-a auzit de această procedură. Inițial m-am gândit că li s-a retras autorizația de comisariat vamal, dar se pare că nu a fost cazul. În orice caz, felicitări!
doru a zis
Felicitari! La Ploiesti nu se intampla asa ceva.
Cirja Camelia a zis
Ce fooaie trebuie sa duc la posta vamala?
Bianca a zis
Am comandat ceva de pe Aliexpress peste 10$. Ca sa scot coletu trebuie sa le duc o copie a comenzii acelui produs. Cum trebuie sa arate aceasta copie a comenzii si unde o gasesc?
Marius Cucu a zis
Dacă nu e cu mult peste 10$ n-o să îți ceară nimeni nimic. 🙂
Bianca a zis
Tocmai ca imi cere si nu stiu ce trebuie sa-i duc. Poti te rog sa-mi lasi o poza ca exemplu a ceea ce trebuie sa cuprinda copia comenzii? Multumesc anticipat!
doru a zis
Ai aplicatia Aliexpress pe telefon? Daca da, ii arati produsul pe telefon si tot acolo gasesti si tracking number. La posta sunt interesati de tracking number, produsul cu costul de comanda nu cel inscris pe colet. Asta este tot.
Daca nu ai instalata terbuie sa o instalezi. O gasesti in google magazin.