Atâtea mituri, atâta propagandă despre costurile mașinilor electrice. Uite că vin perioadele în care oamenii au nevoie de mentenanță și pentru mașinile alternative.
Pe grupul de electrice cineva povestea că a lovit un bolovan și a trebuit să schimbe întreg ansamblul de baterii de pe o Tesla. Costul operațiunii a fost de 8100 de euro, dintre care 2700 de lei a fost manopera.
Totul a fost decontat pe Casco, așadar omul n-a plătit nimic efectiv. Bine, Casco la o Tesla este undeva la 8000-9000 de lei pe an, nu e chiar ieftin.
Dar te scapă de griji raportându-te la o mașină de genul ăsta. Mai mult, bateria veche a fost recuperată în mare parte și pusă la un sistem fotovoltaic.
Mult? Puțin? Cred că întrebările se pun mai degrabă la cât de ușor apar situații d-astea, dacă la fiecare groapă mai mare o pățești. În rest, țin minte că pentru o îndoitură mică, la un Ford, am avut decont de aproape 1300 de euro.
Pentru ca astea sunt regulile la tesla pentru masinile in garantie. Iar daca ai si casco chiar nu conteaza.
Au inceput sa apara firme care inlocuiesc doar celulele cu probleme – deja costul este mult mai mic.
Nu am inteles bucuria nedisimulata a romanilor ca ramai fara baterie dupa 2 km, ca mergi fara ac sau caldura, etc de parca ii afecteaza pe ei ca isi ia cineva electrica.
Dar educatia lipsa isi arata coltii…
Probabil pentru înlocuire a celulelor cu probleme îți trebuie și niște service-uri care să se descurce cu așa ceva. Din ce am înțeles, problema era cu răcirea bateriilor.
Sunt deja service-uri care se ocupa de aceste schimburi. Tesla face doar inlocuire baterie pentru ca nu se complica. Ciudat cum de i-au dat bateria veche pentru ca de obicei ramane la service (o inactiveaza).
Probabil a dus baterii vechi care să iasă la kilogram cu cele de pe Tesla.
Alte experiențe cu electricele pe aici:

Eu am 2 masini electrice, cred ca am mai zis asta. O masina mai este in garantie completa pina in 2028, una nu. Nu am nicio frica legata de baterie.
Lumea se agita la costul bateriei dupa ce iese din garantie – desi nu zice nimeni ca dupa garantie trebuie musai sa schimbi bateria si sunt cazuri de masini care duc mult si bine fara degradare – dar… nu face un calcul de cat ar costa mentenanta la o masina termica (distributie, etc) plus costul de combustibil.
Uite, poti folosi acea baterie ca stocare – deja cateva mii de euro recuperati (daca pot sa zic asa).
Există părerea asta preconcepută că după ce iese mașina din garanție e pa și bateria. Vorbeam zilele acestea cu un coleg și îmi spunea de degradarea bateriei. OK, cât să se degradeze după 8 ani? Să zicem 10, hai, maxim 20%. Ce înseamnă asta dacă deja ai autonomie 4-500 km? Îți influențează atât de mult stilul de condus zilnic dacă poți să încarci acasă? Singurele momente unde ar putea să te influențeze este dacă conduci în zone remote fără stații, dar nu cred că există vreun municipiu deja fără stație de încărcare în Europa.
Sunt deja atâtea mașini electrice care au făcut sute de mii de kilometri fără vreo degradare semnificativă a bateriei, pare că se duce mașina mai repede decât bateria…
Eu am trecut anul acesta pe mașină electrică, bateria are garanție 8 ani.. în general mai mult de 10 ani nu plănuiesc oricum să țin mașina. Mașina veche termică efectiv am vândut-o că ajunsese la stadiul în care valoarea reparațiilor depășea valoarea de vânzare a mașinii.
Discuția este despre orice produs nou apărut. La fel se zice despre pliabile, la fel se zice despre OLED-uri și despre alte produse care nu sunt mature pe piață.
La electrice, atâta timp cât ai panouri fotovoltaice efectiv n-ai ce căuta cu benzină, diesel.