Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Andreea a zis
Buna ziua. Am o întrebare despre zborul către România cu wizzair pentru a schimba cartea de identitate nu știu care este procedura pentru a face chekingul. Pentru ca îmi imaginez ca nu mai sunt aceleași date de buletin.
Mulțumesc mult.
Marius Cucu a zis
Să înțeleg că ați plecat cu un buletin și vă întoarceți cu altul sau ce întrebați mai exact? Dacă schimbați datele din buletin la check puteți să le puneți pe cele noi fără probleme, nu verifică nimeni decât numele să fie corect.
Andreea a zis
Îmi expira buletinul pe 29 Noiembrie și eu vreau sa cumpăr biletul cu o săptămâna înainte.
Întrebarea este cum fac sa pun noile date de pe buletinul nou pe biletul de întoarcere. Biletul vreau sa îl cumpăr dus și întors , și im cer datele de pe buletin.
Mulțumesc mult
Marius Cucu a zis
La cumpărare pui datele actuale din buletin, nu ai ce alte date să pui. Pe acestea oricum nu le verifică nimeni. Faci tu check in-ul sau cumperi prin terți? Kiwi sau alte platforme?
Andreea a zis
Le cumpăr in wizzair.com
Adevarul este ca nu prea știu foarte bine cum se face. Sunt puțin dezastru.??♀️ Nu m-a am foarte bine cu Internetul ?.
Marius Cucu a zis
Bun. Păi poți cumpăra și acum fără probleme(poate le prinzi la preț mai OK), iar cu 24h vei face check in-ul și vei introduce datele de pe buletin. Dar repet ce am zis, nu va verifica nimeni datele de naștere și restul. Numele să fie scris corect. Ah, nu uita să îți instalezi pe telefon aplicația. Dacă zbori în UE, în principiu, nu ar trebui să printezi biletul. 🙂
Valentin a zis
Salutare
Wizz imi cere bani pe locul alocat de ei
Mentionez ca am incercat sa fac checkin cu 36 ore inaintea zborului spre Treviso
Eu credeam ca daca nu am ales loc nu trebuie sa platesc
Cum e de fapt ?
Multumesc
Marius Cucu a zis
Check-ul gratuit este la maxim 24 de ore, nu 36 de ore.
Maria iuliana a zis
Am un bilet cumpărat de la wizzair.com ptr data de 4 octombrie și trebuie sa plec în Spania cit mai repede m-am cumpărat alt bilet pentru 12 septembrie și as vrea sa îl anulez pe cel din 4 octombrie su sa îmi recuperez bani cum pot face,menționez ca nu am făcut cekin.
Marius Cucu a zis
Doar să găsiți pe cineva care să cumpere biletul și sa plătească taxa de transfer de nume. În rest, nu veți recupera nimic.
Ionela a zis
Cum se procedează în ceea ce privește
transferul de nume? Eu am găsit cumpărător dar nu știu care e procedura.
Sunt în aceiași situație iar ca să anulez,taxa este mai mare decât prețul biletelor.
Marius Cucu a zis
Aveți un link aici cu Modificarea Rezervării. Aveți acolo toate detaliile.
Teodora a zis
Buna ziua,
Am zbor cu Wizz Air si am primit un sms cu un cod de verificare in Google. Cum il folosesc?
E prima data cand primesc un astfel de cod.
Multumesc
Multumesc
Marius Cucu a zis
Autentificare in 2 pași sau la ce va referiți?
Teodora a zis
Acesta este sms primit de la 1888.
G-11111 is your Google verification code.
Multumesc pentru raspuns.
Marius Cucu a zis
Pare a fi un SMS de autentificare în 2 pași. Ar trebui sa ai o căsuța în care sa introduci codul. Totuși, nu îmi amintesc sa fi văzut opțiunea asta la Wizz.
Teodora a zis
De la 1888, in trecut, am primit sms cu tot felul de informari de la Wizz. Intarzieri sau anulari ale zborurilor si de aceea am considerat ca si acest sms ar fi fost transmis de la Wizz. Maine efectuez check in la zbor si poate il folosesc atunci.
Va multumesc frumos!
Marius Cucu a zis
Poate fi de la orice aplicație pe care o folosiți. De la Facebook, la mail și nu numai.
Teodora a zis
Va multumesc!
Cazacu Bogdan a zis
Buna ziua! Am cumparat un bilet de la Wizz Air, pt data de 2 octombrie. Dar nu mai pot merge atunci si am luat altul pe 13 octombrie.
As dori sa stiu ce se va intampla daca nu ma prezint in 2 octombrie? Va trebui sa platesc o taxa? Este necesar sa fac totusi check-in?
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Nu trebuie făcut nimic.
Casian a zis
Buna seara, am cumpărat 4 bilete dus întors la Wizz, pentru perioada sărbătorilor de iarnă, din 20 Dec (am platit din septembrie)..și azi primesc mesaj că la zborul din 20 Dec au intervenit niste schimbări și mai reprogramat pe 23 dec….eu nu pot accepta asta, acum la rambursare o să-mi bage banii in cont Wizz…dar eu nu vreau asta…vreau bani înapoi..ce trebuie sa fac?va mulțumesc anticipat
Iulia a zis
Buna ziua si multumim de info. Problema mea cu wizz este ca nu pot achizitiona bilet la pret normal, imi aplica automat pretul de wizz discount club si nu pot deselecta. practic ma obliga sa cumpar pachetul de discount ca sa pot continua procesul de achizitie. Aveti idee daxa asta e de fapt noua politica sau vor sa faca bani?
Daneza a zis
Buna seara , am
Cumpărat 2 bilete pt 2prietene și din eroare am menționat același nume , dacă vreau sa corectez mi se cere taxa Per segment mai scumpă decât biletul , aproape cât am plătit pe amblele . Cum sa procedez ? Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Mai mult de o literă din nume se schimbă gratuit, în rest, cu plată din câte știu. Poate găsiți înțelegere la Call Center, dar m-aș mira să se poată rezolva ceva.
Florescu Robert a zis
Bună ziua! Am o nelămurire . În urma completării formularului pentru plângeri , se menționează faptul ca prima data acesta trebuie trimis companiei aeriene (și o copie a acestuia trebuie păstrată). Cum îl pot trimite companiei ? Prin mail? Fizic? Cum mă va anunța aceasta înapoi?
Bica Ana a zis
Am greșit genul sant femeie și pe bilet apare bărbat (male ) ce pot face? Mulțumesc
Silv a zis
Buna, la wizz Air ma pune sa platesc locul in cele 24 de ore de la decolare, nu vad nici o optiune pe langa, sa primesc orice loc aloca ei si sa nu platesc. S.a schimbat politica recent squ pur si simplu nu gasesc eu optiunea? Deci in acele 24 de ore cand trebuie sa fac check in trebuie sa platesc seatul care mi.l dau ei. Daca mergi la ei pe app, incerci sa cumperi un bilet si la seat ai optiune sa accepti seaturi allocate de ei la gen 150 ron dus intors, ori sa selectezi ce seat vrei tu cam la acelasi pret, ori a treia varianta sa faci asta in cele 24 de ore la check in si acolo mentioneaza ca preturile s.ar putea sa fie mai mari atunci..deci tot o sa trebuiasca sa platesc. Clarificati va rog ca eu nu vad cum imi aloca ei seat gratuit.
Marius Cucu a zis
Nu cred că găsești opțiunea. Încearcă din aplicație. Check in și loc random în 24 de ore sunt gratuite.
Andra a zis
Buna! Stiti cumva daca se accepta boarding cardul (check in facut deja) de pe aplicatia Wizzair in aeroportul din Bucuresti? Am citit acum ca nu toate aeroporturile accepta aplicatia, iar in cazul in care nici in Bucuresti nu se accepta, pot merge la check-inul din aeroport pt a primi boarding card (chiar daca e facut deja checkinul)? Multumesc anticipat!
Marius Cucu a zis
Mergi fără probleme cu telefonul. Otopeni e digitalizat. În Uniunea Europeană avem f puține aeroporturi care au nevoie de checkin pe hârtie.
cristela dimitriu a zis
Pentru cursele de Israel cum se pot recupera banii ?
Daniel a zis
Am rezervarea confirmata pentru 3 persoane la un zbor dus-intors Bucuresti- Paris-Bucuresti, cu Wizz, fara achizitionare de locuri. Inteleg ca pentru zborurile de intoarcere, fara locuri achizitionate, check-in-ul va fi disponibil dupa deschiderea check-in-ului pentru zborul de plecare, cu pana la 15 zile inainte de plecarea zborului. Pot deci face si check in de retur in momentul cand fac check in de plecare? (perioada sejourului fiind de 7 zile).
Multumesc
Marius Cucu a zis
Check in veți face in ultimele 24 de ore, inainte de zbor, din Franța. Instalați aplicația wizz și faceți totul rapid de acolo.
MARIANNA JOO a zis
Buna ziua.am avut bilete de la Vola pentru Tel Aviv intre 10-18 noiembrie,dar s-a anulat zborul dus si modificat zborul intors.Vrea sa ne restitue doar o mica parte din bani.Este in regula?Ne-au anuntat cu 3 saptamani inainte.
Marius Cucu a zis
Da, agențiile au un comision de intermediere pe care și-l păstrează. Nu mai știu exact cât era la vola acel comision, cred că 15%. De aceea recomand ca data viitoare să luați direct de pe site-ul operatorului, chiar dacă e un pic mai scump în anumite situații. Se returnează banii mai repede.
MARIANNA JOO a zis
Multumesc pentru raspuns.
Didi a zis
Bună seara, am achiziționat 2 bilete la Wizz, am achitat serviciul check-in automat, am mai puțin de 50 de ore până la zbor, dar încă nu am primit permisele de îmbarcare.Știți cumva cât durează primirea lor pe e-mail sau în aplicație?
Cristina Petronela a zis
Bună ziua!
Am avut planificat un pelerinaj în Israel cu plecare pe 28 octombrie și întoarcere pe 2 noiembrie, care s-a anulat. Au fost făcute demersurile de restituire a banilor pentru bilete, am primit pe 20 octombrie pe email facturile cu minus dar nu au intrat banii. Știți cumva în cât timp ar trebui să intre banii în cont?
Marius Cucu a zis
In 30 de zile lucrătoare.
Andrei a zis
Buna Ziua
O intrebare daca are cineva raspuns as fi recunascator .Am procurat bilet Barcelona Iasi de pe aplicatie Wizz si banii sau luat dar pe aplicatie eroare am screen facut si am mai achitat odata iarasi banii sau luat dar nu am primit nimic nici pe mail nici pe aplicatie pe urma am cumparat de pe alt cont si in sfirsit a plecat persoana pentru cine am procurat . Deci am 2 plati achitate pe acelasi nume si directie unde nu am primit nimic si o plata de pe alt cont pe acelasi Nume. Unde sa caut rezolvarea acestei probleme .Ms Anticipat
Marius Cucu a zis
Păi dacă ați observat că v-au luat banii nu i-ați contactat imediat pe cei de la Wizz, în Call Center sau pe mail?
Andrei a zis
Am contactat dar slab cu limba engleza din ce am inteles sa procuram inca odata si am factu-o , apoi am fost la banca Spaniola i-am intrebat unde s-au dus banii avem confirmare ca banii au plecat cont wizz dar nu stim unde sa scriem sa rezolvam situatia . Este vorba de 300 euro pacat macar sai puna in cont wizz
Marius Cucu a zis
Păi au suport în limba română de luni până vineri până la 18:00 ora României, dacă nu… în spaniolă pe fusul orar spaniol. Aveți mai multe opțiuni pe site-ul lor.
Andrei a zis
Pe aplicatie am mai cumparat nu e prima data cind o facem
Puteti sa mi sugerati un mail sau numar telefon in limba romina sa sun ,am cautat si am sunat dar iarasi dau de limba engleza si inca una toti intreaba numarul rezervarii dar noi nu am primit nimic am verificat spam totul nici in aplicatie nici pe mail
Ligia a zis
Buna, am achizitionat un zbor dus-intors Cluj-Valencia pt luna februarie 2024. Am fost anunta-ta ca zborul “dus” a fost anulat si reprogramat in alta zi, iar la cel de intoarcere s-a modificat ora (cu 12h intarziere). Zilele/ora nu-mi convin si vreau sa accesez recuperarea banutilor -optiune propusa in e-mail. Nu imi este clar daca se va restitui intreaga valoare a zborului dus-intors sau doar cel anulat(dus).Multumesc
Marius Cucu a zis
Dacă se modifica orele ar trebui să aveți în cont opțiunea de a anula pe ambele. Bănuiesc că sunt dus întors luate. Ar trebui să luați credit 120 la sută.
Ligia Remes a zis
Banii înapoi pe card? Nu as vrea puncte
Marius Cucu a zis
Se dau, dar doar 100 la sută, nu 120 la sută.
Dumitrescu Sebastian a zis
Buna, am cumparat un bilet direct de la Wizz si am platit si loc rezervat. Am vrut sa fac check-in online (cu 20 de zile inainte) de pe site si imi apare mesajul de mai jos.
Probabil este o situatie de overbooking. Dar eu am platit pentru loc rezervat tocmai pentru a evita aceasta situatie. De ce nu mi-au putut da alt loc? Ce se poate face in situatia asta?
„Your seating has been changed on the following flight:
Please be aware that the type of aircraft booked for your flight has changed, so your original seat choice(s) is/are no longer available, and right now we are not able to assign a seat for you on the new plane. We are sorry for the inconvenience.
Please show up at the airport 3 hours before your flight’s departure time to receive a new seating assignment (if available).”
cris a zis
Buna ziua.
Am achizitionat un zbor dus-intors Timisoara-Memmingen cu loc platit pt luna februarie 2024.Ulterior am fost anunta ca zborurul “dus_intors” fost decalat cu o zi si la dus,si la intors.
Pana aici totul e ok,nicio problema,nu ma deranjeaza.
Am confirmat ca fiind de acord.Nu mi-a fost ceruta o taxa suplimentara chiar daca acum pretul biletului s-a majorat.
Problema de care ma lovesc acum fiind atribuirea locului gratuit pe randul 28,altul decat cel pe care l-am platit pe randul 5,tinand cont ca acesta nu e ocupat-cumparat de altcineva.Citisem pe site-ul lor ca acesta nu mai este gratuit daca modificarea zborului este in alta zi(se va platii in conditile in care acum e mai mare,platesti diferenta sau recuperezi diferenta daca la momentul achizitiei biletului pretul era mai mare).Momentan nu ma lasa decat sa platesc toata suma daca aleg alt loc decat cel primit aleatoriu de la ei.
Va rog,stie cineva ce ar trebui sa fac pentru a plati doar diferenta de pret ca sa pot recupera locul de pe randul 5?
Nu gasesc nici formularul de sesizari iar inteligenta artificiala nu ma ajuta nicicum :::))Multumesc anticipat pt raspuns.
Oana a zis
No fain de tot, am avut in wallet 3564 de lei, anulasem niste bilete. Mă uit azi sa cumpăr alte bilete….in wallet 0. Cică au expirat creditele. Băi frate îs bani reali sunteți demenți. Le explic ce mi se întâmplă…nimic au dispărut banii. Sunt nebuni. Mai pot face ceva să recuperez banii?
Marius Cucu a zis
Pai trebuie in 2 ani să îi consumați, din câte știu. Scrie in dreptul sumei. Sunați in call center și vorbiți poate găsiți înțelegere. E sumă foarte mare, totuși.
Oana a zis
Nu, e vorba de câteva luni(în luna iunie am avut biletele). Nu pot atașa aici conversația cu “domnul”. Ați rămâne surprinși cat sunt de nesimțiți. Și da sunt mulți bani. Dar și puțini să fie sunt bani reali, cum adică să expire? ?
În fine m-am lămurit și cu ei.
Marius Cucu a zis
Eu am avut un voucher nelimitat și unul pe 2 ani, dar mai scurt nu. Nu înțeleg cum de e mai puțin de atât. Dacă ați discutat deja și e vorba de iunie incercati sa deschideți o disputa online la ANPC și apoi la ECC. Suma e prea mare ca sa nu incercati sa ii recuperați.
Catalin a zis
Bună ziua. Dacă am la zborul de întoarcere, varianta wizz plus, se poate reprograma zborul curent în altul mai devreme cu câteva zile, nu? Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Am gasit asta: Serviciul “WIZZ Plus” oferă chiar mai multe servicii şi beneficii pentru pasageri, care se pot bucura de o mare flexibilitate şi de un maximum de confort în timpul călătoriei: de la rezervarea biletului online şi până la aterizarea la destinaţie. “WIZZ Plus” include un bagaj de cală de 32 de kg, un bagaj mare de mână, check-in în aeroport, opţiunea WIZZ Flex pentru schimbarea datei de călătorie, loc alocat (inclusiv în primul rând şi cele cu extra loc la picioare), dar şi prioritate la îmbarcare (de asemenea permite îmbarcarea la bord şi a unui obiect personal de mici dimensiuni).
Angela a zis
Bună seara ! Mi’am schimbat biletul de pe data de 2.01.2024 pe data de 4.01.2024
Și nu am primit codul .
Mi’au tras și diferența de bani ! Ce trebuie făcut ?
Mulțumesc