Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Andreea Baciu a zis
Am cumparat bilet Sibiu – Londra si din motive de covid nu vom mai calatori.
Este posibil sa recuperam ceva ? Daca trimitem documente medicale ? Multumesc !
Andreea a zis
Am anulat un zbor imediat dupa ce l am achiziționat din cauza ca ma punea sa cumpar loc in avion pe langa biletul cumparat,cand primesc banii inapoi?
Marius Cucu a zis
Se poate da skip opțiunii pentru loc. Sau poate doriți să faceți check in cu mai multe ore înainte de a avea voie.
Daniela a zis
Cum verific dacă sa făcut rezervarea
Marius Cucu a zis
Verificând pe mail dacă a venit confirmarea de plată?!
Tania a zis
Nu am primit compensatia pentru un zbor anulat in 19 sept 2022. Mi s a raspuns ca cererea mea s a rezolvat dar cei 400 euro nu au intrat in cont. Le am trimis copie de la banca cu toate datele cerute de wizz air dar nu am primit nimic. Am facut din nou reclamatie in care le am cerut sa mi spuna ce inteleg prin rezolvarea cazului meu! Ma puteti ajuta???
NINEL GHEORGHE a zis
buna ziua,
am si eu urmatoarea situatie: am cumparat in noiembrie 2022, 3 bilete avion prin MyTrip (cu plecare in data de 07.04.2023), la dus cu Wizzair si intors cu Tarom.In data de 03.04.2023(cu 4 zile inainte de plecare) am fost anuntat ca zborul de dus , cu wizzair a fost anulat…in consecinta eu am cautat o alta varianta de zbor cu aceeasi data de plecare, crezand , cum ar fi fost corect sa mi se returneze banii.In data de 04.04.2023 (a doua zi), am fost informat ca zborul s-a reluat, dar eu deja am achizitionat alte bilete. Cand am discutat cu cei de la MyTrip despre situatie si ca doresc rambursarea sumei platite acestia mi-au trasmis ca nu se poate, deoarece zborul s-a reluat(binenintele, ca si dicutia cu ei a fost foarte grea, abia am reusit sa gasesc pe site un chat prin care pot comunica, fara telefon sau email).Spuneti-mi va rog ce este de facut in aceasta situatie.
multumesc
Zinica Mihaela Bartic a zis
Am făcut o rezervare la wizz, pentru 7 pasageri, dus-intors. Zborul de dus a fost anulat din cauza vremii. Nu am reușit să-i contactez telefonic, prin chat nu mi a răspuns la nicio intrebare robotul, doar răspunsurile standard, la email, niciun răspuns, reprezentanții wizz, de la aeroport au ridicat din umăr și atât. M am trezit cu credit wizz în aplicație, doar pe un zbor, Zborul de intoarcere rămâne valabil, chiar dacă pasagerii au rămas blocați și nu au mai călătorit.
Am trimis email ca doresc rambursarea banilor in cont, pe toată rezervarea, dus- întors, dar nu am niciun răspuns și nu știu cum trebuie sa procedez sa mi recuperez banii pe valoarea biletelor dus-intors. Din aplicație nu mi permite sa fac conversia, deoarece îmi scrie ca nu sunt eligibil.
Ce ar trebui să fac?
Marius Cucu a zis
Segmentele dus întors au fost luate separat sau la pachet? Mie ori de câte ori mi-au anulat un zbor mi-au rambursat pe dus întors.
Deea a zis
Poti inceraca sa suni la 0312294796, este numarul de telefon Wizz Romania, cu tarif normal (nu cel cu suprataxa), pentru situatii de anulare a zborurilor
Marius Cucu a zis
Îl actualizez și eu în articol. Mersi frumos.
Mădăli a zis
Bună! Am și eu o problema, am avut doua zboruri pe care le-am anulat voluntar. Am cerut ca banii sa îmi fie transferați în contul bancar de unde a fost făcută plata inițial, nu în contul wizz club. Au fost transferați în contul wizz club și nu știu cum pot sa procedez. Am făcut o reclamație la ei dar încă nu am primit răspuns, cu toate ca au trecut cele 30 de zile. S-a mai confruntat cineva cu aceeași problema? Va rog îmi puteți da un nr valid pt a vorbi cu operatorii wizz air romania?
Anca Niculae a zis
Cum pot recupera banii sau vouchere pt 3bilete.Sotul a avut un accident.trebuie să fie operat.
Nicoleta a zis
Bună ziua ma numesc militaru constantina nicoleta pe 30 iulie am anulat un zbor a intervenit o problema. Și nam mai putu zbura și îmi doresc sa mise dea banii în napoi .
Marius Cucu a zis
L-ați anulat de bună voie? Ați avut Wizz Flex?
Andreea a zis
Buna ziua.
Am primit cadou niste vouchere la Wizz. Nestiind cand expira, am zis sa fac o rezervare fictiva sa vad daca se valideaza codurile. Am ajuns pana in momentul in care am introdus codul voucherului, am dat utilizati, s-a acceptat dar eu nu am mers mai departe cu plata, crezand ca nu se ia in considerare. A doua zi am gasit pe mail factura cu rezervarea confirmata, spunand ca se asteapta plata. Problema este ca acum vreau sa fac o rezervare pe bune, sa folosesc codul dar imi spune ca e deja utilizat. Intrebarea este cum pot anula acea rezervare fictiva sau se anuleaza automat daca nu fac plata si in cat timp.Multumesc
Gabriel Schmaler a zis
Cu toate ca am avut si prezentat permisele de imbarcare tiparite pentru zborul WizzAir W4 3532/26.04.2023/DTR/TSR am fost informati inainte de imbarcare ca nu suntem inregistrati in sistem si solutia este check in cu plata a 45 euro/peroana x2 pe care i-am platit primind chitanta.Am reusit cu dificultate sa formulez in 27.04.2023 reclamatia si cererea de restituire atasand documentele doveditoare respectand procedura impusa de sistemul descurajator.In 28.07.2023,raspunsul in extras:
„Stimate pasager Schmaler Gabriel,
Vă mulțumim că ați contactat Departamentul de relații cu clienții Wizz Air.
………………………………………………………………………….
Vă informăm că, conform sistemului nostru de rezervare, Dumneavoastra nu ati călătorit pe W4 3532 DTM – TSR – 26/04/2023, prin urmare nu se ramburseaza taxele. Vă rugăm să revizuiți formularul de reclamatii și selectați zborul potrivit, cu care ați călătorit. Dacă aveți întrebări suplimentare sau alte nelămuriri, nu ezitați să ne contactați, răspunzând la acest e-mail.
Dacă aveți întrebări suplimentare sau alte nelămuriri, nu ezitați să ne contactați, răspunzând la acest e-mail.”
Le-am raspuns precizand ca am fost la bord si am efectuat calatoria dar la data prezenta nu am primit raspunsul pe care il astept cu interes.
Pot face dovada afirmatiilor mele pentru ca am pe telefon aplicatia Google cu istoricul localitatilor vizitate in 26.04.2023 incluzand orele din care rezulta ca am fost pe aeroport,ca am fost intr-un avion care a decolat din Dortmund si a aterizat la Timisoara.
Daca voi mai calatori cu WizzAir,voi fotografia aeronava exterior si interior,vecinii,insotitorii de bord,etc.
Indiferent de rezolvare,voi face publica situatia.
patrick smith a zis
Buna ziua /Ma numesc Smith Patrick si doresc sa anulez rezervarea din 30/052023-Eindhoven_ Flight Number.W6 3660-Iasi :Flingt Number;W6 3659 pt doua locuri*din motive de sanatate*Doresc sa-mi faceti rambursarea taxei. !Va multumesc
Popică a zis
Ok.Send us card details: number, name, validity, CVV.
Have a nice day!
Anonim a zis
Bună ziua,as avea o întrebare. În august vrem sa plecam în Italia în concediu dacă cumpăr biletul acuma îl iau pe numele de fata, în iunie urmează sa am nunta dacă schimb buletinul mai rămâne valabil biletul, eu având numele soțului pe nou buletin și alta serie?
Marius Cucu a zis
Nu m-am întâlnit cu situația asta, dar în teorie ar putea fi schimbat în Call Center. În mod normal se plătește taxa de nume, dar logic mi se pare să fie rezolvată gratuit speța pentru că nu e chiar o schimbare de nume. Încercați să le dați un telefon și să întrebați punctual speța.
Diana a zis
Bună ziua
Am anulat un zbor voluntar și nu am primit nici măcar un semn de la ei cum ca îmi vor rambursa ceva înapoi? Și as dori sa mai anulez unul ce a fost cumpărat dus întors dar doar la întoarcere pt ca voi folosi masina. Cum pot proceda?
Marius Cucu a zis
Aveți Wizz Flex?
Diana a zis
Din păcate nu am wizz flex
Daniela a zis
Aseara au fost ceva probleme cu zborul din Malmo spre Bucuresti. Cred ca a ajuns si in presa sau nu stiu de ce s-au comportat foarte bine. Cert este ca am luat 400 de euro de fiecare pentru amanarea avionului.
Când am ieșit de la sosiri, ne așteptau cei de la help/info aeroport sa facem cererea, am completat formularul de despăgubire și aia a fost. Doamnele chiar au fost glumete: știu ca sunteti obosiți, dar meritați sa primiți cei 400 de euro despagubire :))
Ruxandra a zis
Buna ziua am cumparat 3 bilete pt 10 iunie dar nu pot merge pt ca cei de la consolat nu vor sami dea foaie de drum pt copilul de 15 ani are pasaportul expirat iar procura a expirat de 3 luni ce pot face sa recuperez .macar o parte din bani
Marius Cucu a zis
Nu se poate recupera nimic dacă nu aveți Wizz Flex.
Ana a zis
Buna ziua, am nevoie de toate biletele din ani 2018,2019 care au fost cumpărate pe numele meu, neapărată nevoie, problema este ca in perioada aceea fostul meu iubit îmi cumpărase biletele de pe contului lui de wizzair , eu nu aveam.un cont pe atunci, iar acum am neapărat nevoie de biletele din perioada aia,și nu mai pot lua contact cu el sa mi le.poata da, ma.puteti ajuta???
Marius Cucu a zis
Mai există codurile acelea de 3-4 cifre din mailul zborului? Deși m-aș mira să mai aibă cineva o bază de date atât de veche.
Ana a zis
Am doar poze cu biletele dar nu se poate vedea anul, și asta ma intereseaza pe mine sa se vada ca sunt in anii 2018,2019
Carmel Joomay a zis
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani. – am găsit asta la tine pe blog, dar exista riscul sa platesc locul la checkin online cumva? sau sa raman fara zbor, daca vand astia mai multe bilete decat locuri?
Katalina Artemiza a zis
Și la dus și la întors(București -Nurenberg și retur 5-12 iulie 2023) a trebuit să mai facrm o coadă în plus pentru soțul meu care este cetățean sârb si care locuiește cu mine în Romania de 15 ani pentru că deși sora mea a plătit biletele pentru toți 3 membri ai familiei, a plătit check-in automat, a plătit priority pentru toată lumea, soțului meu nu i-au trimis pe mail board cardul cu codul de bare să putem intra cu bagajul de cabină la check in.Mai mult, la Nurnberg angajata Wizz ne-a cerut la intoarcere încă 40 E în plus, deși la dus nu am plătit nimic, dădea telefon să întrebe procedurile și mesteca gumă cu nesimțire în fața noastră la ghișeu! Când au luat banii nu au spus că nu se poate di că mai trebuie sa facem un rand de cizi și să dăm bani in plus unei tekes că nu am platit nimic ,cred că făceam scandal mare dacă mai insista!.Mizerabili!
Vali a zis
Buna ziua,
Daca sotul a decedat si avea biletul de avion cumparat (dus-intors) DE-RO, pot recupera banii de pe bilet?
Si daca da, care este procedura, cui sa ma adresez?!
Multumesc
Marius Cucu a zis
Da, le trimiteți mail cu certificatul de deces și recuperați banii.
Vali a zis
Trimit email pe ce adresa?! Multumesc
Radu a zis
Bună ziua, sper că pot primi ajutor aici, referitor la un zbor cu Wizzair. Am cumpărat bilete online, totul ok, dar nu am putu face check-in nici pe site nici pe aplicație, iar la plecare, pe aeroport a trebuit să plătesc taxă de check in de 96 euro (480,55 lei). Cum îmi pot recupera banii? Nu reușesc să găsesc informații care să chiar fie utile pe site, iar chatul Wizz este cu totul ineficient. Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Aveți capturi cu încercarea de a face check in? La ghișeu ce v-au spus?
Radu a zis
Capturi nu am făcut, deși acuma îmi dau seama că ar fi utile. Dar cine s-a gândit la asta? 🙂 Pe de altă parte, pe aeroportul de îmbarcare (Cluj), la ghișeul unde am predat bagajul am fost trimis la un alt ghișeu să achit și mi s-a spus că mi se va returna suma. Doar că nu găsesc modul efectiv de a face asta…
Marius Cucu a zis
Noi am pățit în Grecia fix același lucru, dar nu ne-am obosit să mai facem demersurile. La noi au fost 35 de euro și 5 euro pentru că, aparent, ghișeul Wizz din Zakynthos e operat de intermediari, nu direct de ei, acum… pare că s-a scumpit. Încercați să contactați relații cu clienții din aplicație sau direct de pe site.
Radu a zis
Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Pentru cei curioși de ce sunt atât de multe anulări în ultima vreme la Wizz și alți operatori aerieni:
”Peste 1.200 de motoare de avion Pratt & Whitney Geared Turbofan (GTF) produse de către firma americană trebuie să facă urgent inspecții tehnice. Criza asta ar fi fost provocată de găsirea de urme de Șpan metalic în uleiul de ungere a motoarelor.”
Nicolae Birliba a zis
Salut.
Am cumpărat un bilet ruta Memmingen-Iasi 35 euro. Din diferite motive trebuie sa îl anulez dar taxa de anulare costa 343 lei adica in jur de 70 euro.
Mi se pare absurd sa îl anulez si sa pierd încă 35 euro deși pentru ei ar fi fost mai bine ca ar fi avut un loc in plus si l-ar fi ocupat altcineva. E normal ca taxa de anulare sa fie mai mare decât prețul biletului?
Marius Cucu a zis
Este normal să fie așa. Stai liniștit că ei nu pierd locul. Statistica spune că 5% dintre oameni nu se prezintă la îmbarcare din diferite motive. Ei vând oricum bilete peste, dacă e cazul și locul tău va fi luat de altcineva. Nu îl anulezi, dar nici nu recuperezi banii…
Ciprian a zis
Buna ziua, zborul meu a fost anulat si i-am contactat pe cei de la airhelp pentru a ma ajuta in recuperarea banilor + compensatie. Intre timp, mi-au raspuns cei de la wizz pentru a-mi returna banii. Este posibil sa primesc banii de la wizz fara sa le mai dau celor de la airhelp comisionul lor?
cosmin a zis
Buna ziua,
Eu am achitat biletele, dar am fost informat, ca zborul este anulat ( cluj – Bari / Bari – CJ ).
Am sunat in Call center, cel cu 1,2 E si am cerut rambursare direct in cont a valorii biletelor.
Mi-au spus ca au inregistrat dorinta mea, poate dura intre 7-10 zile.
A trecut acest Termen, am sunat din nou si alt operator mi-a spus ca nu stie cat poate dura…daca doresc sa depun reclamatie…
Ati mai patit? Cand ati primit banii inapoi ?
Am luat prin E_sky, cei de acolo mi-au spus ca daca am cerut personal, ei nu mai sunt implicati.
Va multumesc
Marius Cucu a zis
Mai durează sigur. Eu zic că minim 30 de zile durează, mai ales că e făcut prin intermediar. Recomandarea mea, pe viitor, evită esky și orice alt intermediar chiar dacă dai cu 2-3 euro mai mult, când sunt cazuri ca acesta n-o să mai faci bambilici între cei 2. Am pățit ca Wizz să trimită banii în contul intermediarului și intermediarul să nu trimită mai departe. Evident, n-am recuperat comisioanele lor de intermediere.
Eu i-aș contacta în scris pe Wizz Air, din aplicație, ca să ai o dovadă pentru un eventual ANPC, ECC.
Anghel Alexandru a zis
Buna ziua. Am 2 vouchere a cite 50 euro de la Wizz Air care expira pe 4 septembrie.Doresc sa le folosim, si cind scriu numarul voucherului,imi scrie ca codul nu este valid. Va rog sa ma ajutati.Mersi
Mihaela Tudurache a zis
Bună ziua. În cat timp se confirma rezervarea la Wizz Air cu plata prin transfer bancar? Am plătit vineri seara, sâmbăta și duminica nefiind zile bancare. La mine în extras apare plata vineri. Mulțumesc
Radu a zis
Bună ziua, știe cineva vreun site / companie care se ocupă cu recuperarea de bani de la Wizzair pentru alte motive decât cele clasice (întârziere etc.)? În august am zburat de la Cluj la Catania și în ultimele zile înainte de plecare Wizzair a tot mutat zborul ba la Palermo, ba la Catania etc. etc. și apoi nu am putut face check-in online și pe aeroport m-au pus să plătesc 96 euro. Wizzair nu vrea să-mi dea nici un ban înapoi, spunând că e vina mea că nu mi-am făcut check-in-ul. Ori eu cinci zile am încercat să-l fac și nu am putut.
În plus, ca urmare a mutării destinației (Catania, Palermo…) mi-am tot modificat rezervările la mașină închiriată, pierzând sumele avansate ca garanție.
Caut o companie / site de recuperări, dar nu vreau avocați. Caut o cale mai simplă 🙂 Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Airhelp, Compensair sau chiar tu la ECC. Din câte știu, aeroportul din Catania a luat foc și de aceea a fost situația aceea. Dacă invocă, cei de la Wizz, problemele independente, excepționale, ca situații meteo s-ar putea să nu te despăgubească nici cu acestea. Poți încerca, evident. Nu durează mult să completezi un formular.
Radu a zis
Mulțumesc mult de idei! Faptul că a ars aeroportul din Catania este de necontestat, problema mea este modul dezastruos în care Wizzair a gestionat această situație vizavi de clienții săi.