Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Alexandra a zis
Am cumpărat un bilet dus-intors prin cont wizair și trebuie să l anulez ,daca cer anularea in 24 de ore pot primi banii integral sau trebuie să plătesc 65€ , nu am flex sau club
Cum trebuie sa procedez ?
Preț 159 € dus -intors
Mulțumesc
Salutari
Pricajan Radu Daniel a zis
Bună seara! Atras de preturile foarte mici de la Wizz air am cumpărat 2 bilete dus întors Cluj – Perugia” o destinație curând inaugurată „.
După 2 săptămâni de la achiziționarea acestora m-am trezit cu ambele zboruri anulate. Oare cum ar trebui să procedez? Înțeleg că personal să-l anulez ar putea fi costisitor. Mulțumesc!
Marius Cucu a zis
Păi dacă sunt anulate de către ei o să îți dea banii în contul bancar sau în contul de client 120%, în funcție de ceea ce alegi.
Irina Magdalena Sterea a zis
Bună, și eu am zbor anulat de wizz către mykonos
În cât timp îmi returnează banii?
Cei de la kiwi îmi spun ca în 90 zile?(prin kiwi am cumpărat biletele)
Marius Cucu a zis
Cam atât. Întâi trebuie să îi recupereze ei de la Wizz, mai apoi să îți transfere ție. 🙂
Alina a zis
În cazul domnului Pricajan Radu Daniel mai poate fi vorba de alte compensații?
Laura a zis
Pt ce dată ați cumpărat biletele pt Perugia ?
Anca Adriana Hatami a zis
Si eu sunt în aceeași situație. Maine 12 februarie zborul pt Cluj Perugia a fost anulat. Am înțeles ca putem sa ne alegem un alt zbor gratuit… Dar cum. Putem reclama faptul ca pierdem banii pt cazarea déjà plătită???
Irina Magdalena Sterea a zis
Mulțumesc de răspuns
Durează mai puțin daca accept credite kiwi?
Vroiam sa planific alta vacanta
Marius Cucu a zis
Nu am folosit opțiunea de credit la Kiwi, știu doar că opțiunea de credit Wizz durează undeva la 3 zile.
Catalina a zis
Din octombrie incerc sa obtin o compensare in bani de la WIZZ pentru un zbor care a avut intarziere peste 7 h si nu am obtinut decat ceva nervi si amanari. Parca regret ca nu am acceptat plata in credite Wizz. :). Le-am facut reclamatia si la protectia consumatorului europeana care mi-a raspuns urmatoarele „comunicarea în vederea soluționării pe cale amiabilă între ECC Ungaria și Wizz Air Hungary Kft. a fost întreruptă începând cu începutul anului 2022” deci ei nu pot face nimic . Mi-au sugerat sa fac reclamatie la un fel de protectia consumatorului din Ungaria care doar va sanctiona compania nu ii va impune sa imi plateasca compensatia, la protectia consumatorilor din Romania sau sa ma adresez instantei. Nu vreau sa renunt pentru ca mi se pare ca profita de nestiinta oamenilor si fac ca totul sa fie atat de greu si complicat incat sa te lipsesti. Mai astept si daca nu o sa apelez la ceva de genul AirClaim
Marius Cucu a zis
AirClaim va lua 25% din sumă drept comision. Oricum, aveți 3 ani pentru a face asta.
Nicu a zis
Din octombrie? Aaa, pai ai de asteptat…
Eu am avut un zbor anulat/intarziat 25 de ore in august si nu am primit decat praf in ochi.
O conversatie prin email in care doar trag de timp, cu raspunsuri dupa n zile sau saptamani, undeva in decembrie mi-au propus o suma care nu acoperea nici macar cheltuielile cu cazarea, transportul la/de la hotel si mancarea, nemaivornind de acea compensatie de 250/400/600 de euro. Aceasta conversatie prin email nu o sa aiba alta finalitate decat ca o sa se constituie ca si proba la dosar la tribunal fiindca se pare ca o sa se ajunga acolo. Am avut destula rabdare…
Va citez din mailul primit de la avocatii care au castigat cateva procese cu wizzair:
„Despagubirile la care sunteti indreptatit difera in functie de distanta zborului, insa nu veti primi nici o despagubire fara sa va judecati (din pacate aceasta este abordarea companiei WIZZ AIR).
Onorariul pentru un astfel de proces este 2000 lei+TVA, urmand ca toate costurile aferente acestui proces sa va fie restituite dupa ce se termina definitiv procesul, impreuna cu despagubirile.”
Si mai mi-au spus ca wizzair nu a atacat nici o sentinta data de judecator. Nu au platit – le-au fost executate conturile din Romania.
Bafta!
p.s. Am pus un link mai demult
Catalina a zis
Multumesc asemenea !
As fi dispusa sa ii dau in judecata, tocmai pentru ca ii vad ca ar face orice si iti raspund numai aiureli in ideea ca poate renunti.
Mai astept pentru ca la reclamatia pentru compensatie am pe site-ul lor un
status de “plata in curs de verificare”….tot sper ca poate, poate…:).
O sa caut oricum link-ul.
Marius Cucu a zis
Logica mea, cu onorariul, ar trebui să fie suportat de către cei care pierd procesul, nu?!
Catalina a zis
Asa zic si eu, ar trebui sa suporte cheltuielile de judecata care constau în taxele judiciare de timbru şi timbrul judiciar, onorariile avocaţilor, ale experţilor s.a.m.d…..
Nicu a zis
Pai da, bineinteles, dar trebuie CERUTE cheltuielile de judecata la inceput, cand se initiaza actiunea in instanta, astea constand in onorariu avocat, eventuale taxe de timbru, chiar si onorariul executorului, fiindca se pare ca trebuie…
p.s.
“plata in curs de verificare”… Le-ai dat IBAN-ul? Si ce trebuie sa mai verifice? Daca iti apartine? Sau doar trag de timp?
Catalina a zis
Daca tot am vociferat impotriva Wizz ? mi se pare corect sa spun si ca azi mi-au virat in cont compensatia. In lei nu in euro cum cerusem, dar nu conteaza importat este ca am primit-o.
Irina Magdalena Sterea a zis
Bravooo,după câte luni de așteptare?
Eu aștept sa îmi dea înapoi banii pe bilete anulate(zbor anulat de ei),oare cât durează?
Catalina a zis
Cred ca daca ai de gand sa mai calatoresti cu ei, obtii mult mai usor contravaloarea in credite de calatorie decat in bani. Mie mi-au oferit o compensatie de 120% in credite de calatorie dar am optat pentru bani.
Ulterior mi-a parut rau pentru ca ar fi fost mult m simplu si oarecum mai avantajos (intre timp am mai calatorit cu ei ? ).
Oricum trebuie insistat.
Marius Cucu a zis
Creditul de 120 la sută este valabil 2 ani.
Alexandra a zis
Buna.
Am avut cumparate bilete de avion dus intors pe ruta Iasi-Bari, cursa de intoarcere din pacate era pe 26 martie- fix data de cand au suspendat cursa.
Cat timp am la dispoztie sa fac modificari? ( sa cer rambursare 100% sau 120% in contul de client si apoi sa imi cumpar de ex un alt bilet de avion pe ruta Bari-Cluj)
Multumesc!
Dana a zis
Am cumparat in 8 dec 2022 doua bilete Cluj Nisa, pentru 10-13 februarie 2023.
Azi 8 februarie au disparut din aplicatie si rezervarile mele, deci practic nu mai am bilete. Wizz spune ca-mi restituie banii si pot sa cumpar alte bilete, dar sunt mult mai scumpe. Cum sa procedez. Pierd si banii de cazare daca nu mai merg
Marius Cucu a zis
Pe mail trebuie să ai codul acela din 3-4 cifre. Cu numele de familie al oricărui pasager și acel cod ar trebui să interoghezi baza de date de la Wizz și să vezi biletele.
Sterea irina a zis
Și mie mi a anulat wizz zborul și am trimis hotelului solicitare de rambursare cu documentele justificative(biletele cancelate de wizz) Mi au răspuns afirmativ, aștept banii de la hotel
Pt bilete wizz am înțeles ca durează o luna rambursarea
Marius Cucu a zis
Pentru cash, da, pentru credit mai puțin.
Din ce înțeleg de la Dana ea nu găsește deloc zborul. Să nu fi fost vreo problemă la procesarea banilor, au mai fost cazuri în trecut când oamenii plăteau prin OP și nu ajungeau la Wizz în conturi.
Lidia a zis
Mie mi au fost anulate bilete pe ruta Suceava – Larnaca si retur din perioada 21-25 feb 2023..am primit email pe data de 8 ca se anuleaza ambele curse. Pentru rambursare am optat mai intai pentru transformarea sumei platite in credite wizz si pentru suma de 957 lei platita mi au dat 62 credite !!!!.. deci nici macar valoarea platita pe bilete nu mi- au transformat o in credite, ce sa mai zic de 120 %.. si daca am vazut asa , le m cerut rambursarea banilor in contul bancar….acum astept sa vad in cat timp vor intra banii. Stie cineva sa mi explice de ce creditele wizz primite au valoare mai mica decat banii platiti efectiv? Mi se pare ca nu are logica.
Andreea a zis
Buna ziua, as dori un număr de telefon de la Wizz Air cu care as putea vorbi pentru a recupera niste banii pe care din greșeală i-am plătit in plus, pe site îmi apare call centre Romania dar îmi spune că e greșit numărul, am încercat alt număr de pe site și îmi intră căsuța și îmi spune sa sun la Nr țării de care aparțin, mă puteți ajuta va rog
Marius Cucu a zis
Ai numărul de telefon în articol. E un paragraf întreg cu numerele de contact.
Andreea a zis
Cel de Malta am incercat sa sun îmi spune că este incorect, sun la cel de pe site Wizz Air intra robot și îmi spune sa sun la numărul rezervat țării mele nu reușesc să sun nici unde. Mulțumesc
Marius Cucu a zis
Au schimbat numărul, l-am actualizat acum în articol și am încercat și eu: 0036 212 111 809 este. Din ce văd redirecționează spre Ungaria, dar pe site-ul lor arată că e cu tarif normal față de al nostru la care este 1.19 euro pe minut.
Morar Cristina a zis
Buna ziua. Am achiziționat un bilet dus-întors la Wizz air. Biletul dus nu mai e nevoie sa-l folosesc deoarece a trebuit sa ajung mai repede in tara si mi-am achiziționat alt bilet. In situația data mai pot sa folosesc biletul doar pentru întors daca nu-l folosesc cel pentru dus? Daca da trebuie sa mai fac Check in pentru dus chiar daca nu folosesc biletul?
Anamariap a zis
Salutare!
Zbor in luna martie in Barcelona, si prietenii cu care mergem au uitat aa isi scrie al doilea prenume pe bilet. Sa fie vreo problema? Din ce am citit sunt multe persoane care zboara fara al doilea prenume si nu au intampinat probleme.
Multumesc anticipat
Marius Cucu a zis
Nici măcar una.
oana a zis
Exista vreo posibilitate de recuperare a banilor pe bilete in cazul in care nu ai wizzflex dar ai documente medicale care îți împiedică zborul?
Marius Cucu a zis
Da, pentru probleme medicale ar trebui să recuperați fără probleme. Trebuie contactați pe mail cu dovezile.
Anna a zis
Hei! Poate mă ajută și pe mine cineva cu multa experiență la bordul Wizz.
Am simulat preturile unor bilete până la ultimul pas, adică fără să le plătesc. Apoi am abandonat fiindcă erau prea scumpe
După câteva zile am primit mail cu rezervarea făcuta, in care nu se atrăgea atenția că e neplătit zborul respectiv și că trebuie să fac plata cât mai repede.
Apoi mail cu factura.
Daca verific cu numărul de rezervare, apare rezervare făcută dar neachitata. Cum pot anula aceasta rezervare?
Ulterior am incercat să cumpăr alte bilete de avion și nu am reușit să fac plata in niciun fel din contul meu.
Nu știu cum să procedez sa anulez aceasta rezervare. Mă gândesc să nu le treacă prin cap ceva taxe suplimentare pentru anulare. Doresc sa anulez ceva ce nu am cerut să se rezerve
Marius Cucu a zis
Dacă e factură proformă n-ai treabă cu aceasta. Nu are de ce să aibă alte taxe.
Seb a zis
Mi am luat un bilet dus-intors, dar voi folosi doar biletul de dus. Mi am luat un bilet separat de intors pentru ca am avut niste schimbari in program.
Voi avea probleme la intors?
Teodora a zis
Bună seara
Am întâmpinat și noi o problema cu wizzair (sotul) A avut bilet de la Beauvais Franța spre Timișoara pe 17feb dar în aeroport în Franța I au spus ca au vândut prea multe bilete I au explicat cei din aeroport de acolo ca este o practica a companiilor de zbor sa vândă mai multe bilete ca locuri
Și l au reprogramat lunea zborul I au spus ca poate sa fie despăgubit cu 400euro pt aceasta și ca plătesc hotel bilete de bus sa l ducă înapoi pe Patis
Întrebarea mea este da a s a confruntat cineva cu aceas situație și care sunt pași sa I facem pt a recupera banii
Va multumes va doresc o seara linistita
Dacă
Ecaterina a zis
Bună ziua! Am cumpărat 2 bilete la wizz air,am dat anulare și mi au spus ca bani îmi vor fi virați în contul wizz,ca nu se poate rambursa în contul meu bancar
Cristian a zis
Stie cineva un email de la WizzAir pentru a trimite documenmte medicale ce justifica incapacitatea de a calatorii. Precizez ca sunt sportiv si am achizitionat bilete inainte de accident !
Gabriela a zis
Am cumparat 2 bilete dus-intors Targu Mures – Budapesta, 05.03-09.03.2023. Azi am vazut ca la un bilet am omis un prenume. Am intrat in contul meu Wizzair si am vrut sa completez prenumele, dar taxa este de 510 lei. Am sunat la Wizzair la 0900310020, le-am spus ca vreau sa completez prenumele si mi-au solicitat in timpul convorbirii sa le trimit pe email ([email protected]) o poza cu CI. Am trimis-o dar in timpul asta s-a intrerupt convorbirea (15 minute x 1,19euro/min). Nu am sunat din nou, am verificat in contul meu dar nu au completat cu cel de-al 2-lea prenume. Oare ce-ar trebui sa fac pt ca nu as mai suna o data.
oana a zis
https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/compliments-and-complaints/
Maria a zis
Buna , in vara anului trecut mai exact început de Iunie , trebuia sa ne întoarcem dintr-o vacanta din Mikonos cu Wizz Air . Cu 4 ore înainte de zbor , acesta sa cancelat ne specificând in mesaj cauza , doar ca vom fi despăgubiți dacă vom lua alte bilete cu alta companie de zbor pentru return. Am fost și la aeroport , răspunsul angajaților wizz de l ghișeu nu au avut prea multe opțiuni de a ne da doar o seara cazare la un hotel de pe insula . Dar același răspuns la întrebarea si acum cu ce plecam innapoi acasă . Au spus ca wizz își asuma orice despăgubire dacă luam un alt zbor cu o alta companie , deoarece ei nu mai au nici un zbor sigur in zilele următoare . Zis si făcut am rămas seara respectiva la hotelul dat de ei si am luat alte bilete cu o alta companie foarte Acu pe , plus ca am avut penalități la serviciu . Întrebarea mea este cum as putea să-mi recuperez bani de pe biletele luate cu alta companie de zbor ? Mulțumesc .
Simona a zis
Buna seara! Am cumparat 2 bilete wizz pt sfarsitul lunii martie, pe care le-au anulat,apoi oferindu-mi alt zbor, pe care l-am acceptat. Am primit mail cum ca l au anulat si pe al 2 lea. Am rezervat altul..pe care iar l-au anulat (pt ultimele 2 nu a trebuit sa platesc suplimentar). Problema mea este ca wizz a anulat zborurile mele(ultimele 2), dar acestea sunt inca valabile..se pot inca cumpara. A mai trecut cineva prin ceva similar? Multumesc mult pt eventualele raspunsuri?