Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
Toni a zis
Salutare! Am făcut rezervare tur retur pt Franța -Romania cu Wizzair. In primă fază mi.au anulat returul București-Nice de pe 5 ianuarie cu reprogramare pe 3 ianuarie cu care am fost de acord. Problema că acum au anulat și plecarea fiind de la Barcelona la Iași cu propunere de reprogramare in condițiile in care avem bilete in aceiași zi Nice-Barcelona 2 adulți+2 copii. Ce as putea face, ce as putea recupera? Va mulțumesc pt răspuns!
Marius Cucu a zis
Verifica pe site, de pe desktop, trebuie sa iti apara notificare.
Romanul a zis
Ce ma distrează judecată asta “e low cost , nu poți avea pretenții “ de parca câteva sute de lei le faci așa din eter, nu muncești pentru ei .Pe aceasta judecată wizz face sute de milioane de euro profit ca mai apoi sa ofere linie de suport cu 1 euro minutul. Și eu vreau sa am clienți de genul asta in așa fel încă sa nu le dau banii inapoi și apoi sa motivez ca “ mi-ați dat 400 lei , nu puteți avea pretenții”.
Liniile aeriene sunt niște escroci moderni , dacă la toate serviciile de comerț online îți poți lua banii inapoi in 15 zile … la ei nu. Ii protejează statul prin legi idioate ca na ei aduc bani la buget și li se permite orice. De ce nu imi poate da banii pe bilet inapoi dacă am 4 luni pana la zbor și am anulat personal? Pentru ca ei is șmecheri și tu nu, d-aia. Sper sa dea toate faliment. Niște escroci ordinari.
Marius Cucu a zis
Eu nu aș fi de acord cu ce ai zis tu, industria aviatică este super bine reglementată, se primesc despăgubiri până la 600 de euro, ce-i drept, doar dacă e zbor în UE sau care a zburat de pe un aeroport din UE.
Nu se dau banii înapoi decât în anumite situații medicale sau dacă ai cumpărat servicii extra, parcă Flex îi zice celui de anulare/ modificare date.
Treaba cu linia de suport este urâtă, dar pe de-o parte o înțeleg că în momentul în care ai un singur avion anulat cu 200 de persoane, să zicem, ar trebui să ai și 200 de oameni care să răspundă la numărul ăla de telefon. Dar ai și în articol niște numere gratuite. 🙂
Nicu a zis
Se primesc despagubiri… ha-ha, dar ca sa primesti trebuie sa ti-i dea. Eu astept de aproape doua luni si se pare ca ma ignora. Pe site ei spun ca raspund in 7 zile dar cand sunt aglomerati poate dura pana la 30 de zile. Despre 2 luni nu spun nimic.
Am sa-i dau in judecata, exista deja precedent in Romania.
Rares a zis
Aveti idee daca pot anula 2 din patru bilete achizitionate pe Wizz air cu Wizz discount club (eu fiind titular cont) Ma intereseaza sa renunt la biletul meu si al sotiei (deci renunta titularul de cont) Ma gandesc ca daca apas butonul de anuleaza rezervare, anulez toate cele 4 bilete … Nu gasesc tipul acesta de info/situatie in site-ul lor …
Marius Cucu a zis
M-aș mira să se poată, mai ales că titularul trebuie să fie prezent pe bilet atunci când se ia bilet cu Discount Club. Oricum, la Wizz anulezi foarte greu biletele, în general.
Casian Voinea a zis
Ma confrunt cu aceeași situație, titularul de cont cu wizz discount nu mai poate veni. Pana la urma cum ati procedat, ati anulat biletul? Ceilalți au mai putut călători?
Roman Doina a zis
Bună ziua .Am călătorit cu Wizz pe 24 09 2022 Iasi-Madrid,am platit bagaj cala 10 kg și când am aterizat bagajul de la cala nu era adică nici un bagaj toți pasagerii fara .Atunci în aeroport au spus că bagajele nu au plecat din Iași .Am sunat am mers la aeroport nu s-au rezolvat nimic .
lucia a zis
de apreciat efortul tau..dar raman la parerea mea..dupa ani de folosit wizzair … wizzair trebuie sa dispara cel putin de piata romaneasca
ungurii astia isi bat joc de romani intentionat
ajunge
preturi asa si asa, mizerie, aroganta plus obraznicia personalului, absenta 100% a posibilitatii de contactare, lipsa de punctualitate,
azi a intarziat avionul 6 ore jumate, trebuia sa plece la 7, au anuntat intarzierea la miezul noptii, au pastrat check in la 6 dimineata, nu am putut preda bagajul de cala, angajatele de la ghiseu ridicau din umeri….
imi doresc sa dispara wizz air integral
Marius Cucu a zis
Dacă dispare low cost-ul, după ce a dispărut Blue Air o să cam țipăm de prețul biletelor.
Ioana a zis
Am cumpărat 2 bilete dus-întors către Londra, iar din motive personale le am anulat cu 2 luni înainte de decolare. Aveți cumva idee cum as putea sa mi recuperez banii? Mi se pare absurd sa primesc doar o suma extraordinar de mica în wallet în condițiile în care zborurile au costat aproape 1400 RON.
Florentina a zis
Unde pot sa anulez biletu la wizz am plecarea pe 28 și pe 29 și vreau sa anulez pe data de 28 sa mi se dea bani pe bilet
Marius Cucu a zis
Aveți Wizz Flex?
Timi a zis
Am Wizz Flex și am anulat zborul. Prețul biletului a fost de 2600 Ron și deși au trecut 72 de ore nu am primit banii nici pe card nici în contul Wizz. Nu reușesc să intru în legătură cu nici un agent. Îmi puteți da un sfat, ce sa fac?
catalina seranga a zis
Buna,
Am avut un zbor intarziat 7h si am solicitat compensare celor de la wizz, Am primit in teremen de 30 zile rapuns ca imi pot oferi o compensare fie in bani fie sub forma de voucher. Am ales banii :), dar inca nu am primit nimic. Poate stie cineva daca exista vreun termen in carea ar fi obligati sa se incadreze. Ms frumos
Marius Cucu a zis
Durează și câteva luni returul. Dar fiind 7 ore te încadrezi la despăgubiri de până la 600 de euro. Ei cât au zis că oferă?
Nicu a zis
Nu va amagiti ca o sa primiti ceva de la Wizzair – la mine au trecut 90 de zile de la un zbor anulat (amanat 25 de ore) si nu am primit nimic. Am incarcat pe site-ul lor chitantele de hotel, taxi, mancare etc cum au cerut ei, am completat reclamatiile in formatul de pe site-ul lor. Mi-au raspuns dupa 37 de zile (atentie: nici 7 nici 30 de zile cum e scris la ei acolo), le-am raspuns si gata, a murit orice forma de colaborare.
Am vorbit cu avocatii de la Cluj (am pus link-ul mai sus, il mai pun o data) si la fel mi-au spus si ei „nu o sa va dea wizzair nici un ban, nu au dat la nimeni, decat in urma deciziei judecatorilor”.
Asta e, o sa urmeze un proces, am de primit 400 E + 300 E cheltuieli cu cazarea, mancarea, transportul si se pare ca merita. Bineinteles ca o sa solicit si cheltuieli de judecata (cei de la casa de avocatura Campan & Timonea mi-au spus ca percep un onorariu de 2000 de lei plus un procent din suma ceruta).
https://www.clujust.ro/pasagerii-care-castiga-procese-contra-wizz-air-pentru-intarzieri-sunt-nevoiti-sa-execute-silit-compania/
Marius Cucu a zis
Eu am primit despăgubiri, am amici care au primit. Singurele dăți în care nu am primit decât creditul înapoi, în aplicație, au fost atunci când s-a anulat zborul pentru condiții meteo. Ce-i drept, înainte de pandemie.
Până la avocați ai completat pe platforma europeană pentru despăgubiri? Sau măcar prin intermediari? Din ce știu eu, tot ce este peste 3 ore se încadrează. Ce-i drept, limita este de 600 euro acolo, din ce înțeleg, e sumă mai mare la tine, nu știu exact cum este procedura.
Nicu a zis
Am completat pe site-ul lor, au rubrica speciala pentru Compensații (250, 400, 600 euro in functie de distanta zborului) si Beneficii suplimentare (mese, hotel, transport). Am crezut ca sunt seriosi…
Am ales sa nu apelez la intermediari (gen airhelp), as primi aceeasi suma, mai putin comisionul lor care nu e deloc mic
Zborul acela cu conditii meteo nu se incadreaza, nu e din vina lor, nu e cazul meu.
Daca nu au facut nimic timp de 90 de zile, sa mai astept? Cat, trei ani? (ca parca trei ani e limita in care poti cere)
Totusi, dati-mi va rog un link cu platforma europeana, nu stiam ca exista.
catalina seranga a zis
Multumesc frumos. Asa am procedat si eu, reclamatie pe site-ul lor, incarcat chitante (la mine nu a fost o suma mare) si cerere de despagubire.Mi-au confirmat pe mail ca am dreptul sa beneficiez de 250 E compensatie pentru intarziere (este in functie de numarul de km), mi-au cerut datele bancare daca
optez pentru bani. De atunci nu au mai dat nici un semn,nu mi-au comunicat nici un termen, reclamatia apare in procesare. Air Claim si Air Help se ocupa de genul acesta de compensatii contra comision in termen de 6 luni de la zbor
Marius Cucu a zis
Termenul de reclamație parcă este undeva la 2 ani, dacă nu mă înșel. Actele se pot depune și aici.
Ileana Todor a zis
am achiziționat o călătorie direct de pe wizzair.com în data de 24.10.2022 (Bucuresti-Roma) și nu am primit nici un fel de confirmare, nu am posibilitatea de a face check-in, nu am primit nimic pe mail. Ce se întâmplă oare?
Marius Cucu a zis
Ați verificat dacă tranzacția bancară s-a realizat? În mod normal, o primă confirmare vine imediat, iar un pic mai târziu și factura.
Ileana Todor a zis
Da, banii au fost retrași din cont
Marius Cucu a zis
Cred că ar trebui să îi contactați în mod direct, eventual pe mail, cu tranzacția, ca să aveți o dovadă scrisă. Pe site-ul lor singura verificare se poate face cu acel cod generat și numele de familie de pe care s-a comandat biletul.
Todor Ileana a zis
Când se generează codul de confirmare al rezervării?
Marius Cucu a zis
Ar trebui să vină aproape instant pe mail.
HORIA a zis
Bună seara,
Dacă fac anularea unui bilet a cărui valoare este mai mica decât tara de anulare, ma vor pune sa plătesc diferenta?
Dar dacă au schimbat ei datele zborurilor? Am primit în loc de 19 cu retur 23 20 cu retur 22. În mail-ul de anu tare erau 3 optiuni, acceptare, reprogramare, rambursare. Imposibil de accesat în aplicație. Dar am găsit undeva i reguli ca dacă nu aleg nici o varianta se rambursează în credit wizz. Dar tot la ei am mai găsit ca dacă anunțul e cu mai mult de 14 zile înainte ( e cazul concret) nu se aplica ultimele 2 .
Mulțumesc,
Seara faina tuturor!
Marius Cucu a zis
Dacă v-au schimbat orele zborului puteți renunța la bilete și vezi primi 120% în cont, sub formă de voucher pe care îl puteți folosi în următorii 2 ani.
HORIA a zis
Dar dacă:
-nu ma prezint la zbor wizz poate avea pretenții la despagubiri din partea mea ( mai mari decat valoarea biletului) ?
-solicit anularea rezervării ( asa mi s-ar parea corect daca stiu ca nu mai pot zbura deloc) pot cere mai mult decât prețul plătit deja de mine ( care e mai mic decât taxa de anulare)
Since, din ce am citit în stufosul contract n-am putut sa ma lămuresc. La un paragraf scria ca anularea se considera realizata după plata taxei de anulare. Atunci, mai bine nu ma prezint si-i încurc si pe ei decât sa plătesc ca să anulez și sa știe din timp ca pot vinde biletele?
Multumesc
Marius Cucu a zis
Nici vorbă să ceară despăgubiri. Sunt atâția oameni care pierd avioanele din motive diverse și absurde. Ei oricum își iau marjă, undeva la 5% sunt persoane care nu vin la zbor și au loc alții.
Nicu a zis
Wow, mi-au raspuns cei de la wizzair, mi-au cerut datele contului (96 zile de la reclamatie, nu de la zbor)
Totusi, nu au precizat daca ramburseaza doar compensatia sau/si cheltuielile cu transport/cazare/hrana.
Dvs cum stiti, este „sau” ori „si” ?
L.E.
Este posibil sa fie urmare a faptului ca acum trei zile am completat o reclamatie si pe site-ul danez gasit pe europa.eu
Marius Cucu a zis
Nu știu exact speța, dar când se anulează ei oferă și cazare sau despăgubire pentru cazare. Înainte știu că ei se ocupau să rezolve cu cazările din aeroporturi(dacă sunt), acum am văzut că sunt persoane care au primit vouchere pentru cazare sau mâncare.
Nu știu dacă se mișcă danezii atât de repere sau e chiar o coincidență.
Angela Adelina Coșeran a zis
Bună, am cumparat bilet pentru cineva București /Madrid de pe aplicatia wizz , nu mi am dat seama ca era bifata casuta cu datele mele . Am vb cu cei de la wizz și mi au cerut 58€ pt schimb de nume, dar eu voiam sa știu dacă anulez biletul îmi returneaza banii in contul wizz pentru a cumpăra alt bilet.
Marius Cucu a zis
Nu se returnează banii.
Oana Andrei a zis
Buna seara! Am achiziționat 2 bilete de avion de le kiwi.com, pentru un zbor dus-intors cu Wizz Bucuresti-Larnaca, numai că după ce au schimbat ora de 3 ori, ne-am trezit că cei de la Wizz ne-au schimbat data plecării implicit cea a sosirii.Am căutat tot internetul și nu știu cum pot lua legătura cu ei, fie ne repartizează către un alt zbor din data de 26.05.2023, exact cum am rezervat inițial, fie ne dau banii înapoi.
Marius Cucu a zis
Trebuie să contactați Kiwi pentru a rezolva. Ei ar trebui să rezolve situația. Oricum, comisionul de intermediere al kiwi îl veți pierde. Acesta e motivul pentru care nu îmi place să mă folosesc de agenții online. Direct pe site-ul operatorului de zbor.
Totuși, puteți băga aplicația Wizz și cu numele de familie și cu codul de rezervare să vedeți dacă aveți acces să modificați ceva.
Ana a zis
Buna ziua am cumpărat un bilet la Wizzair și a avut întârziere 9 ore am sunat și am cerut anularea biletului și mi-au confirmat că în 7 zile va baga bani pe card se țin de cuvânt șe poate face și o reclamație? Am platit 920 euro dus întors suntem în 5 persoane
oana a zis
buna. daca nu ma prezint la zbor, ar putea sa ma taxeze in vreun fel?
pt ca taxa de anulare este mai mare decat pretul biletului si nu mi se merita.
multumesc mult!
Marius Cucu a zis
Nu are cu ce să vă taxeze.
IoanaD a zis
Bună ziua,
Dumneavoastră (sau poate ați auzit persoane) ați avut probleme cu biletele de avion pentru zbor Wizz (sau alte companii) cumpărate de la agenție (kiwi.com)?
Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Marius Cucu a zis
Singura problemă a cumpărării direct de la agenție este că, în cazul unui retur își vor păstra ei banii de comision. Să zicem că plătiți 100 de euro, comisionul lor este de 15 euro, iar dumneavoastră veți încasa 85 de euro. La fel se întâmplă la vola.ro, avion.ro și alții.
De asta cumpăr direct de pe site-urile oficiale, ca să pot comunica direct cu ei, în caz de probleme, nu prin intermediari.
Dar dacă e diferența mare de preț merită kiwi, sunt OK, am cumpărat și eu înainte de pandemie de la ei.
Maria a zis
Da, stiu persoane care au avut probleme au fost anulate zborurile si nu au putut recupera banii. Ce pot sa faca in aceasta situatie?
Marius Cucu a zis
Eu am recuperat banii, dar după insistențe. Depinde și ce probleme au fost, cazul meu a fost din lockdown.
Maria a zis
Anularea a fost din din cauza companiei in vara aceasta , au avut probleme cu zborurile. Dar cum ati reusit? Au un sediu in Romania? Sau telefonic, cum ati procedat.
Marius Cucu a zis
Am completat formularul ăsta.
Margarint Claudia a zis
Buna ziua! Știți cumva care e politica cu reprogramarea zborurilor la Wizz? Ar trebui sa zburam vinerea aceasta dar ni s a îmbolnăvit bebelușul de viroză și am vrea sa mutam data. Am văzut ceva taxa la ei pe site, dar e mai scumpă decât biletul. Și mi se pare o absurditate sa plătesc încă odată valoarea biletului..
Marius Cucu a zis
Dacă aveți o adeverință de la un medic ar trebui să recuperați banii. Nu știu să vă zic ce se întâmplă cu adulții. Cel mai bine să discutați cu ei procedura. În rest, nu se poate reprograma decât dacă aveți Wizz Flex, dar cumpărat odată cu biletele de avion.
Anca a zis
Buna seara. Am achizitionat 6 bilete de avion dus-intors cu discount prin Wizz Air Club. Unul dintre pasageri a renuntat (nu este vorba despre membru), iar modificarea numelui/anularea zborului pentru pasagerul respectiv costa mai mult decat a costat biletul. Aveti idee daca neimbarcarea unui pasager afecteaza cu ceva rezervarea pentru ceilalti pasageri din cadrul aceleasi rezervari? Nu am gasit pe site-ul Wizz detalii despre situatia asta. Multumesc!
Marius Cucu a zis
Nu afectează cu nimic. Pur și simplu nu se prezintă și aia e.
IoanaD a zis
Bună ziua,
Mă puteți lămuri, vă rog frumos, să-mi spuneți cum funcționează Wizz Club pentru grup de persoane….la cumpărarea biletelor trebuie sa călătorească obligatoriu și titularul contului sau pot cumpăra bilete pentru alte 2-3 persoane?
Se merita achiziția acestei obțini?
Marius Cucu a zis
Eu iau varianta pentru 2 persoane de fiecare data. Pentru minim 3 zboruri pe an e convenabil. Da, trebuie sa zboare și titularul de fiecare data. Sau măcar să i se cumpere bilet.
Stefania Golea a zis
Buna ziua,
In urma anularii unui zbor wizz air, am in contul meu- wizz credit de 1600 lei.
Daca vreau sa cumpar bilete de 500 lei, mi se vor retine doar cei 500 lei si imi ramane diferenta sau se ia toata valoarea creditului?
O fraza aparuta chiar inainte de plata m-a facut putin suspicioasa si am anulat tranzactia (You cannot apply any more vouchers once you’ve opted to spend your credits).
Multumesc!
Stefania.
Andreea a zis
Buna ziua, am facut o plata la wizzair prin transfer bancar de 2 ori (nu mergea plata prin card) pentru acelasi zbor (3 bilete 2 adulti si 1 copil),eu as dori sa stiu cum imi recuperez o plata (o plata am rezolvat cu biletele), am sunat la banca cica au trimis o notificare. Dar ce pot face sa imi recuperez o plata facuta prin transfer bancar la wizzair, va multumesc