Când vorbim despre low cost nu cred că trebuie să avem pretenții. Asta pentru că se întâmplă să fie overbooking, se întâmplă să fie întârzieri. Totuși, am zburat destul de mult în ultimii ani. Mai multe întârzieri am avut de la British Airlines sau Tarom decât de la cele low cost.
Asta pentru că nu își permit să aibă întârzieri. Eu unul, ca om mediu, nu am probleme cu locul în scaune, asta dacă voi zbura pentru maxim 3-4 ore. Mai mult de atât… încep să apară probleme cu spatele, dar asta pentru că sunt sedentar și că lucrez mult de la birou.
În rândurile următoare vreau să vorbim despre problemele pe care le întâmpinăm cu Wizz Air, în special la recuperarea banilor.
- Citește și: Cum iei bilete ieftine de avion?
- Citește și: Se pot schimba titularii biletului de avion?
- Citește și: Uite că se pot recupera banii de pe zboruri și de la Wizz Air + despăgubiri
- Citește și: Cele mai ieftine abonamente de telefonie în roaming: Vodafone, Digi, Telekom, Orange
Call center Wizz Air
Pentru că vorbim de low cost vorbim de costuri suplimentare pentru check in în aeroport, pentru taxe la Call Center și așa mai departe.
Așadar, recomandarea mea ar fi să sunați în Malta pentru Call Center.
Numărul de telefon este 0 900 310 020. În caz că se schimbă îl puteți verifica aici. Ideea este că veți evita să plătiți costul suplimentar de 1.20E pe minut de la noi.
Numărul de telefon pentru Wizz România este următorul: 031 229 4796.
Cum recuperez banii de la Wizz Air?
În general, nu se pot anula biletele. Sau dacă le anulezi ai șansa chiar să plătești mai mult. Da, știu, e o inepție, dar vorbim de low cost, de taxe foarte mari de aeroport.
Dacă vorbim de un avion anulat din cauze tehnice sau din cauza vremii este simplu. Veți recupera banii 100%. Iar dacă veți accepta să vi se returneze sub formă de credit veți avea opțiunea de a recupera 120%. Mai sunt și anumite despăgubiri de până la 600 de euro, dar când sunt întrunite mai multe condiții.
Situații punctuale de anulat biletele de avion sunt multe. Ca de exemplu, țineți minte războiul din Israel? S-a anulat foarte mult prin simplul fapt că asigurările nu despăgubesc în caz de probleme în zone cu situații de război. Asta înseamnă că avioanele nu se vor ridica de la sol pentru că nu au documentația corespunzătoare.
De cele mai multe ori strategia mea de cumpărare de bilete este aceasta. Merg mult cu low cost-uri, așa că fac căutări la agenții sau direct de pe site-ul lor, din aplicație. Mi se pare foarte util să faci asta din aplicație, asta pentru că poți să-i contactezi direct, exact cum se vede în poza de mai jos:
Dacă ați cumpărat biletele printr-o agenție va trebui să o contactați pe aceasta. Așadar, numerele de mai sus nu sunt valabile.
Agenții sunt chiar și:
Unde fac reclamații pentru zboruri întârziate?
Cel mai simplu este să apelezi la firme de genul ăsteia. Mai sunt și variante ceva mai complexe, să faceți voi reclamație direct aici.
Politica de bagaje la Wizz Air
Când oamenii abuzează de asta sigur că și companiile pun restricții. Dacă n-ar face asta oamenii și-ar lua-o în cap. Da, e urât să plătești 25 de euro pentru fiecare sens dacă depășești cu un KG, dar nu te pune nimeni să nu iei bagaj de cală, să adaugi în coș prioritate, dacă știi că ai nevoie de mai mult.
Eu călătoresc de fiecare dată cu un ghiozdan în spate când e vorba de low cost. Niciodată n-am avut probleme că avea 6KG în loc de 5KG, dar aveam grijă să încapă sub scaunul din față.
Cum fac check in-ul la Wizz Air?
Depinde foarte mult de pe ce platformă iau biletul. Dacă este din aplicația lor o fac din aplicație și verific dacă aeroportul mă primește cu check in direct de pe telefon.
În general, mai toate te primesc așa, însă unele mici te pot pune să ai scos la imprimantă.(din ce în ce mai rar în Uniunea Europeană)
Încercați să nu greșiți numele persoanelor, e mai important decât dacă ai greșit o zi de naștere sau ceva alte date personale.
Cei de la Wizz au venit cu ceva clarificări pentru anularea zborurilor. Iată aici câteva detalii suplimentare.
Dacă îmi mai vin în minte situații o să le completez. Oricum, voi sunteți liberi să povestiți mai jos, în comentarii, neclarități. Nici eu nu le știu pe toate, nici voi, dar din experiențe ajungem la un numitor comun.
Foarte, foarte greu. De multe ori anularea înseamnă pierderea banilor pe biletele de avion.
Din punctul meu de vedere, legea e clară. Nu ai de ce să dai 25% comision unui business ca ăsta. Nu fac nimic special, doar te ajută să completezi un formular pe care poți să-l completezi singur.
Puteți cere bani fie în contul Wizz Air, fie direct pe card. A 2 a variantă este un pic mai dificilă. Apropo, dacă veți cere banii înapoi pentru a beneficia de varianta cu 120% aveți grijă să fi plătit cu cash, nu cu banii din wallet. Veți avea surpriza să nu primiți bonusarea.
Locul ales de sistemul lor, aleatoriu, nu se plătește, în schimb, dacă vrei să stai lângă persoana iubită trebuie să alegi un loc cu bani.
CAMELIA GALATAN a zis
Ce sfat imi dati? Am facut in 22.02.2022 o rezervare cluj-nisa, nisa- cluj, am platit prin transfer bancar cu op la otp. Wiz zice ca banii nu au ajuns la ei la timp. Mi-au anulat rezervarea. De atunci ma lupt sa primesc banii inapoi, 1900 lei, cu call center wiz unde te taxeaza, am facut 9 schimburi de mail cu cei de la relatii cu clientii wiz, am facut reclamatie la ANPC. bineinteles ca am atasat toate documentele posibile.
Poate imi dati o idee.
Multumesc
Marius Cucu a zis
Păi dacă ai făcut ANPC cu toată conversația lor cred că cel mai bun lucru este să aștepți cele 30 de zile pentru soluționare. Eu am avut succes după reclamație, ce-i drept, la Blue Air.
Andreea a zis
Buna ziua, ce email au cei de la relații cu clienții Wizz dacă puteți să îmi spuneti
CAMELIA GALATAN a zis
in 16.03.2022 am facut reclamatie si la ANPC. mai sun din cand in cand si la ANPC, raspunsul e sa astept.
Marius Cucu a zis
Probabil că au și ei multe de vorbit cu Wizz. 🙂 La bancă bănuiesc că ați fost deja, nu? Mă gândesc că ei pot vedea în ce cont au ajuns banii, până la urmă.
Clau a zis
Buna ziua. As dori sa anulez o rezervare, dar nu prea stiu cum sa fac. Imi puteti da un sfat? Multumesc
Marius Cucu a zis
S-a anulat zborul? Aveți Wizz Flex?
Deea a zis
Si noi ar trebui sa plecam maine, avem bilete la Wizz, fara Wizz flex si nu mai putem pleca, pentru ca cel mic are otita. Din contul meu, daca anulez biletele nu imi ramburseaza nimic inapoi, pierd pretul celor 3 bilete, care nu au fost chiar ieftine. Daca vrem sa schimbam data ne costa mai mult decat pretul initial al biletelor.
Din experienta voastra avem vreo varianta prin care am putea sa ne recuperam macar o parte din bani?
Multumesc!
Marius Cucu a zis
Nu, la low cost, nu. Pe viitor o asigurare care să inclusă și neplăcerile acestea.
Deea a zis
Asigurarea Storno acopera aceasta situatie?
Aceasta asigurare sa face in ziua in care s-au achizitionat biletele de avion?
Marius Cucu a zis
Fiind o problemă de sănătate demonstrabilă, da, asigurarea acoperă, dar trebuie citit foarte atent termenii și condițiile.
Saab Maria a zis
Buna ! Am facut o rezervare si trebuia sa o anulez din pacate.Am primit doar 163 lei ramburs (nu stiu pt ce) si o factura pe mail ,cu care nu stiu ce trebuie sa fac .Biletele au costat 1800 de lei .Daca ma poate ajuta cineva ca nu mai stiu cum sa recuperez banii ☹️
Ramona Marculescu a zis
Buna ziua, ma intereseaza daca la caruciorul lu bebe trebui sa fie anumite dimensiuni,deoarece nu gasesc nimic nicaieri.Intentionez sa iau biletele catre NISA si nu as vrea sa am surprize.Multumesc anticipat.
Marius Cucu a zis
Nu sunt dimensiuni speciale. Va intra la cală, oricum. Aveți toate detaliile aici.
Miki a zis
Buna am citit mai sus aproape toate explicatiile,trebuie sa anulez un bilet si wizz vad ca nu imi ramburseaza banii.Ca sa schimb data costa dublu..sa inteleg ca am pierdut deja banii???Multumesc ptr raspuns
Marius Cucu a zis
Aveți Wizz Flex?
Mihaela a zis
Buna ziua! Si eu am achizitionat bilete pentru Paris si din pacate nu mai putem pleca. Atunci cand vreau sa anulez biletele imi afiseaza ca se vor rambursa 0 lei in contul WIZZ. In cazul in care vreau sa achizitionez Wizz Flex dupa cumpararea biletelor, mai pot obtine o rambursare ?
Marius Cucu a zis
Nu, Flex trebuia achiziționat înainte.
Ion a zis
Exista vreo cale de-a schimba numele contului wizz.multumesc pt raspuns
Cele a zis
Buna ziua, cum pot sa mi recuperez banii de la wizz, zborul a fost anulat de ei ….lipsa personal, biletul l am achizitionat eu din aplicatia wizz
Alina a zis
Buna ziua,
Ati reusit sa recuperati banii (numerar inapoi pe card nu sub forma de voucher wizz).
Multumesc.
Sorina B a zis
Aceeași problema că și „Cele”….Zbor anulat de către Wizz, nici o metoda disponibilă pt reprogramare sau recuperare bani.
26.06.2022
Marius Cucu a zis
Nu apare în contul Wizz niciun detaliu despre anularea biletului?
Sorina B a zis
Nu apare absolut nimic referitor la anularea zborului. Ceva de genul că zborul s a efectuat.
Marius Cucu a zis
Mie când mi s-a anulat biletul m-au pus să intru în interfața web, de pe calculator, nu din aplicație. Vedeți poate apare ceva acolo sau încă trebuie să se actualizeze informațiile(deși la mine anularea a fost cu câteva zile înainte).
Sorina B a zis
Am intrat și de pe site (de pe laptop) și de pe tot și nimic.
Eram in sala de așteptare la Poarta cum se zice și acolo am fost anunțați că s a anulat zborul.La 16.30 iar zborul era la 19.10 că i a băgat întârziere. Inițială era la 18.35
Ce e ciudat e că nu ne a notificat cu nimic.
Sorina B a zis
Bătaie de joc…
Marius Cucu a zis
Foarte ciudat. In aeroport nu a fost echipa de la Wizz sa va lămurească? Absolut la toate companiile sunt anulari de 10-15 la suta in perioada asta.
Sorina B a zis
Din aeroport ia dus pe cei care nu erau din Cluj la hotel în așteptarea unei soluții.
Din Spania către Cluj azi-noapte la fel.
Sursa Facebook:
(Azi noapte trebuia să ajungă cumnata mea din Madrid spre Cluj. Din păcate aceeași problema,zborul anulat și nimeni nu le explica nimic…
Si au primit vreun mail că a fost anulat? I-a reprogramat zborul?
Nu. Au fost duși la un hotel și așteaptă….nimeni nu le spune nimic)
Cam așa s au explicat cei de la compania Wizzair….?
Svetlana a zis
Buna seara. Va sunt recunoscătoare dacă ma puteți ajuta cu o informație. Din motive de sănătate ( covid) nu ma mai pot prezenta la aeroport. Voiam sa stiu dacă este obligatoriu sa anulez din aplicație biletul, sau este suficient faptul ca nu ma prezint.
As dori sa modific data zborului cu plecare peste 15 zile, dar banuiesc ca nu se poate face? Specific ca nu am wizz flex. Mulțumesc anticipat .
Marius Cucu a zis
Nu e cazul să faceți nimic, pur și simplu nu faceți check in. Daca nu aveți flex nu se poate anula pentru covid…
Ana a zis
Buna ziua,
Am dat Cancel unui zbor 10 zile in urma (mentionez ca aveam Wizz Flex). Peste 3 zile am primit pe mail factura cu suma pentru Refund, dar in contul de Wizz soldul e zero.
Din cate am inteles din informatia publicata pe site, suma de se transfera automat in contul de Wizz pentru a putea fi folosita la procurarea altor bilete.
Stiti cumva care termenul pentru a primi banii inapoi odata ce ce fost emisa factura.
Va multumesc,
Marius Cucu a zis
Eu orice anulări am avut la Wizz direct în cont, le-am avut instant. Verifică, dacă poți, atât în browser-ul web, cât și în aplicația de pe telefon, poate-s neconcordanțe.
Silvia a zis
Buna ziua,
Am achizitionat check in in aeroport atunci cand am rezervat biletele de avion, nestiind ca la pachetul Basic de Blue Benefits de la BlueAir am posibilitatea de a face check in ul online cu 24h. Am sunat in call center pt a cere rambursarea sumei sub orice forma ar dori ei (transfer bancar/ voucher de zbor) si au spus ca acea suma este nerambursabila. Am zborul in 2 saptamani, mai exista vreo sansa sa recuperez banii? Daca apelez la ANPC pot face ceva in legatura cu asta? Stiu ca nu este la fel de important ca un zbor anulat sau un bagaj pierdut, dar s-a strans o suma maricica fiindca am achizitionat pt 4 persoane si la dus si la intors. Din pacate a fost prima oara cand am rezervat bilete de avion si nu am stiut cum functioneaza. Am vazut mesajul afisat in care se mentiona ca check in ul in aeroport platit la fata locului implica costuri mai mari, asa ca am actionat?
Marius Cucu a zis
Din păcate, nu ai ce face. Doar dacă era o eroare de sistem puteai recupera banii. CTA-urile acelea cu mesaje, cu locuri, sunt făcute special pentru oamenii care nu s-au documentat înainte. Pe viitor, dacă ai probleme cu aplicația, de la orice companie, mai ia un telefon și filmează procedeul ca să eviți să plătești check in-ul. Asta pe aeroporturile care au reprezentare directă, pe unele sunt intermediari, chiar dacă apare Wizz, Blue, etc.
Roxana a zis
Buna!
Am un zbor dus-intors ,destinatia Cluj-Valencia-Cluj,din data de 18 iulie pana in 3 august.Din pacate,nu mai pot sa ma duc si trebuie sa imi anulez zborul.Exista posibilitatea sa imi primesc banii inapoi in cont?Ei imi arata ca valoarea primit inapoi este de 629 de lei,dar nu stiu cum sa procedez,deoarece nu vreau banii in credite wizz.
Marius Cucu a zis
Wizz Flex? Asigurare storno aveți?
Ienascu a zis
Bun ziua! In data de 30.06.22 am cumparat un bilet Timisoara-Milano cu data 15.07.22.In data de 07.07.22 m-au anuntat ca s-a anulat zborul.Banii platiti catre ei mi i-au transformat in credite, care i-am si vazut in contul meu de wizz! In data de 14.07.22 am intrat pe cont si am cont zero! Nu stiu ce s-a intamplat cu creditele..
Marius Cucu a zis
Contactați-i telefonic sau pe mail. Folosiți numerele de Malta pentru a nu plăti suplimentar dacă alegeți să sunați.
Lazar a zis
Bună ziua! Am o rugaminte dacă mă puteți ajută cu o informații. Am anulat 3 zboruri cu wizz air in valiare de aproape 800 euro și am avut la fiecare pasager wizzflex. Mi-au intrat banii in contul wizzair dar eu vreau banii pe card. Cum procedez? Am sunat la numărul de Malta cum ați scris mai sus dar îmi zice să încerc la numărul din țara de unde sun iar alte informații nu găsesc pe site-ul lor.
Vă mulțumesc!
Angheluta Dorina a zis
Buna ziua! Am o rugăminte dacă mă puteți ajuta cu o informație ,am achiziționat trei bilete de avion prin agenția kiwi pentru ruta București – Bari dus- întors prin Wizz Air în luna Mai ,am primit un email cu numărul de rezervare pentru perioada 19
Iulie – 26 Iulie dar înainte de plecare cu patru zile am fost anunță că Wizz Air a anulat zborul de plecare București – Bari și am primit în jur de cinci oferte de schimbare a traseului contra cost ,am hotărât să alegem una cu plecare București – Sofia și următoarea zi cu plecare la Bari ,menționez că am stat in jur de 8 ore in aeroportul din Sofia .Ce părere aveți cum putem recupera plata contra cost achitata pentru zborul până la Sofia și compensațiile, de la Wizz Air .Va mulțumesc !
Marius Cucu a zis
Nu înțeleg foarte bine mișcarea, cele 8 ore au fost din cauză că nu a zburat avionul, a avut întârziere sau e vorba strict de faptul că v-au pus la dispoziție un zbor cu legătură, cu așteptare de transfer de 8 ore? Dacă este a 2 a variantă nu prea vă poate ajuta, dacă nu, puteți să folosiți asta pentru a reclama.
Negreanu a zis
Buna am platit in februarie an avans pentru un grup cu plecare in luna mai 2022.miau anulat rezervarea si nu miau returnat bani inapoi ,am facut mai multe reclamati dar nam primit raspuns ,am sunat de cateva ori si de fiecare data spun ca intre atatea zile returneaza….dar inca nam primit nimic doar minciuna . Ce e de facut in cazul acesta?
Marius Cucu a zis
ANPC cu toate dovezile pe care le aveți: conversații, mailuri.
Gracea a zis
Buna ziua.sunt la prima rezervare și am făcut niște greșeli majore…am făcut transferul bancar la banca internațională wizz air hungary ltd iar în transfer nu am specificat codul de confirmare al rezervării.rezervarea a fost anulata deoarece se astepta plata dacă banii nu au ajuns ii primesc înapoi???? Ei au fost retrași din cont cu succes dar nu au ajuns unde trebuie.ce trebuie sa fac? Am făcut o sesizare pe aplicație și tot aștept un raspuns
Marius Cucu a zis
Acum cat timp s-a întâmplat asta? De ce nu faceți plata online, direct din aplicație? Banii ajung sigur unde trebuie…
Gracea a zis
Pe 21.07 …nu am putut face plata cu cardul pentru ca era nou și prima tranzacție trebuia facuta la bancomat sau la banca
Marius Cucu a zis
Din câte știu eu, la plățile online, durează până la 14 zile returul banilor. Dar asta se întâmplă la plățile online, prin intermediul unui procesator. La transfer bancar probabil că cineva trebuie să facă manual asta și să mai dureze un pic.
Caius a zis
Buna seara! Va solicit un punct de vedere cu privire la anularea zborului Timisoara-Madrid din data de 01.07.2022, urmare a caruia am pierdut un alt zbor de legatura spre Tenerife. Am facut adresa la compania WIZZ AIR si mi s-a raspuns ca cazul de anulare intra in circumstantele extraordinare prevazute de Regulamentul European RE 261/2004, fara insa sa mi se detalieze nici in momentul anularii zborului, nici in raspunsul la adresa care au fost concret aceste circumstante extraordinare. Pot obliga compania WIZZ AIR sa-mi achite si biletele platite pentru zborul de legatura Madrid-Tenerife, achitate companiei IBERIA LAE Airlines?
Marius Cucu a zis
Se oferă compensații de până la 600 de euro daca este din vina Wizz.
Caius a zis
Intamplator sunt si avocat. Ma intereseaza catre ce entitate formulez procedura prealabila in vederea demararii unei actiuni civile in pretentii. Notificarea se face la sediul companiei din Budapesta sau la sediul companiei din Romania? Iar daca trebuie facuta in Romania, care este sediul central al companiei WIZZ AIR?
Marius Cucu a zis
Wizz nu are formă juridică în România. La UE sau Budapesta.
Veronica a zis
Sunt din Moldova
Din octombrie 2021 wizair trebuia sa faca returnare bani in contul meu.
Au trimis si factura precum ca au facut tranzactia dar fizic in cont nu au ajuns nici pina in prezent.
Cum pot proceda mai departe pentru a primi banii?
Mulțumesc
Elena a zis
Am rezervat bilete cu Wizz air pt 23 decembrie și să ne întoarcem pe 9 ianuarie dar tocmai am primit un e-mail de anulare. Ce putem face?
Marius Cucu a zis
Păi dacă s-a anulat zborul banii înapoi în cont sau în wallet.
Elena a zis
Ei iti baga automat banii sau trebuie să facem noi ceva?
Marius Cucu a zis
În cont trebuie să aveți toate detaliile, în versiunea web. Ar trebui să aveți un meniu în care să alegeți tipul de rambursare, exact ca în prima poză din articol.
sabin cosmin a zis
Buna ziua,
am avut zbor Cluj -Madrid ( 02-08-2022) si Madrid-Cluj (23-08). Ambele zboruri mi-au fost anulate cu o luna inainte . Nu am solicitat credit wizz. Pt rambursarea baniilor in contul meu trabuia urmata vreo proceduta speciala sau nu trebuia facut nimic ???
Multumes anticipat ( de la wizz nu am nici un mesaj cu nimic ) ….
Marius Cucu a zis
Pe site-ul Wizz, când primești notificarea pentru anularea zborurilor trebuie să ai 2 butoane, unul pentru retur de bani în contul de client, unul pentru card bancar.
Mariana a zis
Bună ziua! Ma puteți ajuta cu un răspuns. Am cumpărat bilete pentru zbor dus-întors la Wizzair. De zborul dus nu am nevoie dar de cel întors am nevoie. Pot sa anulez zborul dus sau sa nu fac chekin și să-l păstrez pe cel de întoarcere?
Marius Cucu a zis
Din ce am găsit, pe contul lor de Twitter, nu se anulează zborul retur dacă nu te prezinți la primul și nu e nimic extra. Totuși, e postare din 2018, ar fi Ok să ai și o confirmare pe mail, multe s-au schimbat după pandemie.