În Ploiești, zilele trecute s-a aprobat un proiect care modifică actualul regulament privind parcarea dubelor. S-au făcut niște zone de parcare fix la capătul unor linii și se încearcă scoaterea lor din parcări. În parcarea de la mine sunt 2 dube, iar central par a fi din ce în ce mai multe. Chiar am avut un clinci cu un nene care a parcat fix în dreptul semaforului. Nu mai avem pomi, avem dube și nu vezi semaforul. Semafor cu trecere de pietoni, nu așa.
Până acum nu am văzut nici măcar o mișcare a poliției sau măcar cea locală, chiar nu am parcurs proiectul să văd dacă au comunitarii drept de atenționare.
Țin minte că am fost în Frankfurt și absolut toate mașinile erau parcate la linie. Linie! Venea o mașină din 15 în 15 minute și bântuiau oameni pe jos și dacă depășeam cu o roată îmi pălea amendă.
În București văd că merge pe același principiu, dar momentan din punctul de vedere al taxelor. 200 de lei pe lună pentru un loc de parcare nu pare mult.
Și, din moment ce sunt atât de multe fonduri europene privind reînnoirea transportului în comun nu rămâne decât să mai facem niște benzi pentru autobuz și să se taxeze cât mai mult mașinile personale.
În Ploiești, cel puțin, acum 2-3 ani de zile se rupeau autobuzele la propriu(de la burduf), acum rar vezi autobuze vechi și înțeleg că vor veni și p-aici tramvaie, imediat după ce vine și apa caldă.

Nu. Nu sunt mari. Im general din toate punctele de vedere sa deții o mașină în România e foarte ieftin comparativ cu multe multe tari.
Eh, au mai crescut un pic asigurările, costurile per ansamblu, dar încă mulți își permit.
Pentru zona 0 nu e mult. As pune si mai mult tocmai pentru a scoate masinile de acolo.
Asta e si principiul sa scapi de masini, parcare scumpa pe zone. La Oradea acum ceva ani dadeam cam 2-3 euro pe ora daca retin bine.
Totusi, la Iasi in zona 0 e Palas iar la ei e 3 lei pe ora. Nu ai cum sa pui 10 lei pentru ca aia trebuie sa adune trafic la magazine, dar sunt parcarile lor, peste 2500 de locuri.
Nu știu dacă e chiar atât în Oradea. Parcă era mai puțin, în 2019, când am fost.
Nu mai retin exact pretul, dar eu aveam treaba la Vulturul Negru si am stat vreo 4 ore, am parcat la aproximativ 500 de metri… imi tot intra sms la fiecare ora. O sa ma uit in istoric facturi dar nu mai retin anul.
Oricum, probabil s-au modificat prețurile de atunci, dar nu mi s-a părut atât de scump.
2000 pe luna, nu 200 cum ai scris tu.
Unde sunt 2000? Te referi la juridic?
Sunt de acord cu preturile mari la parcari, impozit, taxe de poluare, etc atata timp cat banii aia se duc unde trebuie.
Dar asa esti in situatia in care esti si batut, si fu*ut si cu banii luati.
Eu platesc 400 de lei/luna pentru parcare in Bucuresti in penultima zona C (semiperiferica), cea mai ieftina zona este zona D cu 300, B cu 500 si A cu 600 (centrala).
E ok din punctul meu de vedere in privinta asta.
Dar ar trebui introdusa o taxa de poluare la nivelul tarii, sa mai scapam de toate harburile care parca sunt fabrici de fum si in spatele lor se face intuneric timp de 3 zile. Dinozaurii probabil din cauza lor au murit, dar nici noi nu mai avem mult de trait in aceste conditii.
€2 pe ora parcare in Romania e o aberatie dpmdv. Insa, as da banii aia daca nu as avea de ales. Cu toate ca sper sa aleg odata si sa nu mai dau prin Ro nici macar 1h/an.
Parcare in Bruges e maxim €1.8/h si sa nu mai vorbesc despre cum arata si ce conditii ai. Deci €1.8 in Bruges nu in fucking Ploiesti. https://www.interparking.be/nl-BE/find-parking/Centrum-t-Zand/ in dreapta mai jos toate parcarile interparking din Bruges.
În Ploiești e 2-3 lei parcarea, depinde de zonă.
Practic este mai ieftină parcarea în Belgia:
Da, dar în Belgia nu există această problemă de a mașinilor. In București sunt prea multe mașini, iar singura soluție pentru a mai decongestiona traficul mai ales în zonele centrale este scumpirea parcării.
Nu, nu aceasta e solutia pentru ca fie vor fi parcate ilegal, fie vor parca ceva mai departe sau nu se mai vor duce in centru cu masina. Dar numarul lor nu se va diminua.
Solutia este mult mai simpla si fara posibilitatea de „eludare”: scumpirea impozitului pe masina in functie de vechime si capacitate cilindrica, benzina/motorina/GPL/mild-hibrid/hibrid/plug-in/electric si alte caracteristici, similar cu scumpirea locului de parcare.
Daca pana anul trecut plateai vreo 60 lei pe an pentru un loc de parcare, acum platesti intre 300 si 600 lei pe an.
Eu personal platesc 400 lei pe an si pot sa zic ca e un pret modest.
Stiu o persoana care a cumparat un loc de parcare cu 15.000 Euro (e adevarat ca era la subsol, dar totusi).
Daca compari o chirie medie de 100 Euro pe an la locul de parcare, iti ia 150 de ani sa amortizezi costul cumpararii unui loc de parcare, deci nu se merita sa il cumperi.